Hyundai Tucson (2021)

Chevrolet, Hyundai, Kia

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod maincoonsback 27. 3. 2023 13:03

No uvidím.

Proti 5008 to bude žrát i trávu kolem cesty, proti Jeepu to bude úsporný povozejk. Stejně to bude jezdit jen do práce a do školy a občas na hory. Kam bych to zařadil zatím nevím. Ale spíš jako crkadlo. Sám jsme zvědavý.
Takže spotřeba je asi to jediný, čeho se nebojím...
:-)
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod metyn 27. 3. 2023 13:05

ja s tim 130 kw motorem prum okolo 7 na štreky, žena teď v zimě kyjov a z5 do 8.2, pokud ale jedu přes 130 ve full tak zs 9 no problem, dědek
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod maincoonsback 27. 3. 2023 13:16

Tu skladovku co jdem omrknout mají s tou 110 a 4x4 v manuálu. Pokud bude příležitost, tak zkusím to silnější. Ale nečekám nějaký zásadní rozdíl (tam je asi navíc ten mildhybrid, ne?).

Jako jo, asi ta spotřeba nebude žádnej zázrak (třeba ve srovnání s hybridní Toykou). Ale jak jsem psal, čekám to. Tohle jo.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod MV_cz 27. 3. 2023 13:34

maincoonsback píše:No uvidím.

Proti 5008 to bude žrát i trávu kolem cesty, proti Jeepu to bude úsporný povozejk. Stejně to bude jezdit jen do práce a do školy a občas na hory. Kam bych to zařadil zatím nevím. Ale spíš jako crkadlo. Sám jsme zvědavý.
Takže spotřeba je asi to jediný, čeho se nebojím...
:-)

Tak to už radši tu ravku když to musí být velký auto na ježdění kolem komína
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 27. 3. 2023 13:36

NoSwearek píše:
Arnie J píše:ta spotřeba u 1,6T umí překvapit, no :D


Máme průměrnou 7.2. Převážně trasy kolem komínu ženy... ale předohrab, automat.

To auto jezdí za ok spotřebu okresky, město, krátký pojezdy. Vadí tomu ale dálnice... 150 tempomat a leze to hore.... :/ Naštěstí na to to auto nemáme.

No tak to vypadá, že se jim během pár let podařilo se spotřebou dohnat 1.4 TSI. Jako staly se už divnější věci, no :)
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 27. 3. 2023 13:38

To jo. Ale řekněme si to upřímně.
RAV mi teď oficiálně začíná na 1,1 mil. Tuscon je 760 t.

Takže... Auto za 3/4 milionu je jednoznačně ekonomická volba...
:-)

Jo kdyby RAVky byly k dostání s tím dvoulitrem ve 4x4 za 950 (což ještě nedávno byly), tak bych si na Tusonka asi ani nevzomněl.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod NoSwearek 27. 3. 2023 13:44

Arnie J píše:
NoSwearek píše:
Arnie J píše:ta spotřeba u 1,6T umí překvapit, no :D


Máme průměrnou 7.2. Převážně trasy kolem komínu ženy... ale předohrab, automat.

To auto jezdí za ok spotřebu okresky, město, krátký pojezdy. Vadí tomu ale dálnice... 150 tempomat a leze to hore.... :/ Naštěstí na to to auto nemáme.

No tak to vypadá, že se jim během pár let podařilo se spotřebou dohnat 1.4 TSI. Jako staly se už divnější věci, no :)


Imo specifičnost lokality a užití. Proto píšu, dálnice pak 150 nedejbože víc, je nesmysl. Reálně pak jedeš 9+, možná i 10+....

Ale střední čechy, přejezdy i kolem komína znamenají převážně 10+ km... To si to auto dává velmi dobře.

Spotřeba u TSI bude imo lepší. Taky berme to, že srovnáváš s KDQ a ten je mnohem větší.... Tuscon jen vypadá, ale reálně to velký není....
258 kobyl...
NoSwearek
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 27. 3. 2023 13:46

Jo tak asi bude férovější srovnání s Mello Atecou. Jinak ty TSI v krabici taky na dálnici žerou jako svině, to ne že ne.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 27. 3. 2023 14:04

Tak Tuson přeci jen vypadá lehce aerodynamičtěji než Kodiaq... Ale realita nemusí být taková, to je jasné.

Tak ale není problém si vynulovat palubák a dát si na zkušebce cestu co máme najetou. Problém spíš zase bude, že pokud tam bude auto k vyzkoušení tak to :

- nebude 4x4
- bude to automat (což musím vyzkoušet, ale asi to v Hyundai nechci)
- bude to 130 kW verze (to by mi nevadilo)
- kombinace všeho výše zmíněného.

Ten Yaris Cross co jsme jeli byl sice hybrid, ale ne 4x4... dtto Vitara. Motor stejný, výbava stejná, ale 4x4 není. V podstatě čtyřkolky na vyzkušení nemají nikde.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod mmmkkk 27. 3. 2023 14:33

maincoonsback píše:Jdu se na to auto asi tento týden podívat.

Je něco na co se zaměřit (zkušenosti majitelů???m je tady někdo???). Je tam něco co může potenciálně lézt na nervy (krom toho teda, že to je Hyundai??).

Dík


Zkopíruju sem svůj příspěvek ze Škoda fóra. Mám 1.6TGID v automatu, 4x2 a nejvyšší výbava Style Premium (kromě panoramy), najeto přes 16 tisíc km. Přešel jsem z Rapida. Cena tehdy asi 825 tisíc včetně v servisu dodělávaného tažného, od dealera zdarma komplet 18" zimní kola.

+ Automatická převodovka. Řadí hladce, motor většinou příliš nepodtáčí (minimum se pohybuje kolem 1500 otáček a motoru to soudě dle projevu nevadí). K ovládání převodovky tlačítky recenze zmiňovaly pomalejší přeřazení mezi R a D než by bylo s pákou; nevím, nemám přímé srovnání, ale přijde mi to v pohodě. Nejčastěji jezdím ve sportu, kde se motor drží kolem 2000 otáček a reakce na plyn (motoru i převodovky) jsou svižné. Po městě to chce trochu lehčí nohu na plynu, jinak jsou svižné možná až moc. Parkování s dvouspojkou v pohodě.

+ Motor 1,6 T-GDI 110 kW. Má o třetinu vyšší výkon než předchozí auto Rapid (1.2 TSI 81 kW), ale také je auto o třetinu těžší a podstatně krabicovitější. Každopádně ve výsledku to jede o kus svižněji jak Rapid. Což asi není kdovíjaký argument, ale já byl s 1.2 TSI fakt spokojený a kdokoli, kdo se v tom svezl, byl příjemně překvapený. Motor je mild hybrid, ale nepozoruju žádný přínos (S/S vypínám). Kapota nemá vzpěry, nainstaloval jsem dodatečně originální vzpěry.

+ Podvozek. Čekal jsem, že bude lehce měkčí, své dělají 19" kola. Každopádně je ale krásně stabilní i při vysokých rychlostech, kde jsem se s Rapidem už bál. Taktéž v zatáčkách si to auto troufne o dost víc než Rapid.

+ Světla. Sice obyčejná LEDková a jedinou chytrou funkcí je automatické přepínání dálkových a statické přisvěcování do zatáček (hezky silné), ale svítí výborně, taktéž přepínání funguje bez chyb. S matrixy jsem nikdy nejel, ale s tímhle jsem spokojený. V Rapidu jsem měl low bixenony a nedá se to porovnat.

+ 360° kamery - mají skvělé rozlišení, přepínatelné pohledy (třeba na jednotlivá kola), výborně je v nich vidět i v noci. Parkování s tím je opravdu radost, z ptačího pohledu krásně vidím, jestli jsem uprostřed parkovacího místa a rovně. Zadní kamera se špiní, chtělo by to ostřikovač.

+ Sedačky a posed. Pohodlí oproti Rapidu nebe a dudy. Sedačky by ale mohly trochu lépe držet v zatáčkách. Vzadu se sedí výborně, i vzadu jsou sedáky dlouhé a posazené výše tak, že podepírají celá stehna; v Rapidu bylo sice podélně místa dost, ale díky krátkým nízkým sedákům se v něm nakonec extra dobře nesedělo. Ale obě děti jsou zatím v autosedačkách, takže je to vlastně jedno. Na Rapidu byly strašně špatně dostupné isofix úchyty, to je tady lepší (i když předchůdce to měl vyřešené ještě lépe pomocí plastových kastlíků kolem isofixů, holt se asi u novinky šetřilo)

+ Prostor a výhled. Auto je o 16 cm širší a v interiéru je to opravdu znát. Na šířku je to uvnitř lepší než v nové Oktávce. Stejně tak podélně je tam místa habakuk. Užívám si vysoký posed a výhled z auta – hlavně pohled dopředu přes mohutnou prolamovanou kapotu je řekl bych až majestátní :) V Rapidu i v Oktávce mi vadilo nízké čelní sklo, tady bez problémů.

+ Interiér. S budíky bez kapličky není problém, sluníčko jim nevadí, nelesknou se ve skle v noci. Díky chybějící kapličce je interiér vzdušnější. V interiéru není nic, co by házelo prasátka do očí, materiálově taky cajk (zdravím do Oktávky). Ovládání na volantu cajk, startovací tlačítko umístěné hezky na dosah, ne blbě zboku na volantu jako u některé konkurence. 40/20/40 zadní sedačky super.

+ Asistenti. Hlídání mrtvého úhlu super. Na vychvalovanou zpětnou kameru mezi budíky při aktivaci blinkru jsem si nezvykl. Udržování v jízdním pruhu zapínám na dálnici nebo na hezké okresce a zatím bez problémů, žádná neočekávaná reakce. S adaptivním tempomatem se sžívám, na můj vkus i na nejkratší vzdálenost se drží dost daleko od auta před sebou zejména na dálnici; musím předjíždět trochu dřív, nebo lehkým přišlápnutím plynu tempomat dočasně "přetlačit". Kde to funguje božsky jsou kolony, kéž by ho měli všichni :)

+ Infotainment. Zatím žádné problémy, vše funguje svižně jak má, nic se nezasekává, na nic není třeba čekat.

+ 3zónová klimatizace. Konečně můžu řídit v tričku, zatímco manželka má mikinu. A o děti vzadu je postaráno taky.

+ Středový tunel vepředu a místo pro nápoje se povedlo. Pod loketkou je obří prostor (doporučuju dokoupit u Číňana organizér)

+ Nekrade se :)

+/- Dotykové ovládání. Vše je dotykové, na středovém panelu není jediný mechanický ovladač. Naštěstí většina funkcí má svá dedikovaná "tlačítka", takže to není tak hrozné. Na tunelu pár zajímavých tlačítek naštěstí zůstalo (vypnutí start/stop, autohold, přepínání jízdních režimů, zobrazení kamerového systému...), taktéž na volantu.

+/- Kufr. Rapid měl kufr stejný, ale pro naše potřeby lépe tvarovaný - byl vyšší po roletku (dekl), v Tucsonu je nižší, ale zase širší. Také mi chybí přihrádky po stranách za podběhy; výklenek tam je, ale přepážka ne. Taktéž háčky na tašky mají blbý tvar. Naopak se mi líbí, že kufr nemá schod za nákladovou hranou a tudíž se věci dovnitř dávají a hlavně vytahují mnohem pohodlněji. Elektrické otvírání je paráda. Objem kufru jsem dodatečně vyřešil namontováním mříže (takové té, co se uchycuje na opěrky hlavy). Mám ji tam pořád a nemusím se bát naložit kufr až pod střechu.

+/- Klimatizované sedačky. Při nastavení chlazení chladí i na první stupeň až nepříjemně hodně. Říkám si, že by ve skutečnosti bohatě stačilo, kdyby tam na první stupeň foukal neklimatizovaný vzduch, ale bohužel ne. Vyřešilo to nastavení automatického komfortu sedaček, které zřejmě zapíná chlazení vždy jen na chvíli a k tomuhle chování už nemám výhrady.
+/- Navigace. Mapové podklady mi nepřijdou moc přehledné a displej je přece jen umístěný níže, než by bylo ideální. I proto jezdím podle mobilu v držáku na palubce.

+/- TPMS. "Neplatil" jsem je, takže cena mě zatím netankuje. Podle všeho čínské ventilky za 1500,- fungují taky. Funkčně by to mělo být lepší než odečet z čidel ABS, ale zatím jsem to nepotřeboval, tak nevím.

- Spotřeba. Dlouhodobá za 16 tisíc km 7,9/100. Ale nejezdím na spotřebu a věřím, že mi za to motor poděkuje.

- Android auto jen po kabelu. Navíc funguje jen v jednom USB slotu a to je zároveň ten, ze kterého se i přehrává MP3. A USB hub použít zřejmě nejde. Takže AA nepoužívám, ale nemůžu říct, že by mi to extra chybělo.

- Chybějící opěrka levé nohy. Nechápu, předchůdce ji měl, i30 ho má, ale nový Tucson tam má holý koberec. Vyřešeno s pomocí Alixepresu.

- Do kapes ve dveřích se nevejde 1,5l PETka (v Rapidu se vešla).

- Méně originálního i neoriginálního příslušenství, případně je to hůře sehnatelné (vzpěry na kapoty jsem třeba objednával z Německa).

- Obecně méně možností nastavení i nějakých pokročilejších funkcí, co umí koncern (HUD, kapacitní volant, automatické zklopení zrcátek při zpátečce apod.), prakticky neexistence dokódování funkcí.

Ještě pár drobností. Dveře při zavírání se staženým okýnkem nekřápají jako v Rapidu. Stejně tak stahování okýnek je tiché. Zavření elektrického kufru je taktéž tiché a měkké. Auto nemá rezervu, ale na Rapidu jsem ji za celou dobu nepotřeboval, tak ťuk ťuk, snad nebudu potřebovat ani tady. Chybí ukazatel teploty oleje. Líbí se mi naopak integrované roletky oken vzadu. Automatické stěrače fungují cajk, zadní malý stěrač nevadí. Ostřikovače mají zpětnou klapku, takže stříkají hned (ahoj do Škody).

Když to shrnu, tak jsem spokojený, stále mě baví ho řídit, jsem rád, že jsme nakonec šli do SUV a ne do nové oktávky a jo, koupil bych si ho znova.
mmmkkk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 27. 3. 2023 15:01

Přečetl jsem poslední odstavec :)
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 27. 3. 2023 16:26

maincoonsback píše:To jo. Ale řekněme si to upřímně.
RAV mi teď oficiálně začíná na 1,1 mil. Tuscon je 760 t.

Takže... Auto za 3/4 milionu je jednoznačně ekonomická volba...
:-)

Jo kdyby RAVky byly k dostání s tím dvoulitrem ve 4x4 za 950 (což ještě nedávno byly), tak bych si na Tusonka asi ani nevzomněl.

No je to možný, kámoš předloni objednával corollu v kombiku, dodali to až vloni a rovnou objednal RAV, potřeboval taky čtyřkolku do Jizerek. A dostal z nich i pěkný slevy, takže nečekám že to bylo nějak extra víc.
Ale furt to odkládají tak snad se do léta dočká
A právě v režimu kdy manželka veze děti do školy a pak se posune pár km do práce ten hybrid má smysl.

-- 27. 3. 2023 16:30 --

Arnie J píše:Přečetl jsem poslední odstavec :)

Což je v podstatě to nejdůležitější, ono srovnávat Rapida a Tuscona.... no ok :hm
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mmmkkk 27. 3. 2023 16:38

Napadlo mě něco o pověstném házení perel... ale tak tazatel doufám mou odpověď ocení a na zbytku nesejde
mmmkkk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 27. 3. 2023 16:42

Tak rozhodně to ocení někdo, kdo uvažuje o koupi tohoto korejského crossoveru. Což tedy já nejsem O:-)
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mmmkkk 27. 3. 2023 16:51

Já vím, tobě jsem to taky nepsal.
mmmkkk
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků