Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Moucha 30. 10. 2014 20:15

až nám bude chtít vesmír dát nějaké dobré baterie co vydrží tak nechá narodit někoho kdo to vymyslí.. :P :D
Moucha
Gay inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 30. 10. 2014 20:23

Nebo nam da politiky kteri to prosadi i bez toho :-P
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 30. 10. 2014 21:28

runner42 píše:
Nepochybně v době dovolených, na Vánoce, Silvestra a Velikonoce. Půjčovny totiž celý rok čekají s nevyužívanýmy auty v rezervě, aby uspokojily v této době všechny majitele elektromobilů. :-D


Myslíš těch několik desítek v celé ČR? Ty už se taky nenech vysmát :mrgreen:

-- 30. 10. 2014 21:31 --

JardaB píše:Jenze to pujceni se prodrazi na ty tisice km...

To nebude až tak horký. Navíc, pokud bych se měl bavit jen o svojí maličkosti a hypotetické situaci, že bych teď koupil EM, tak pořád bych si mohl v rodině na dlouhý cesty půjčit auta se spalovákem...
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod smajlik2 30. 10. 2014 21:45

Nebo se budou vyměňovat místo dobíjení a za dvě minuty se může jet dál :-)
Na menších vyměňovacích stanicích by se to mohlo dělat manuálně za pět minut.
Když budou mít všechny elektromobily stejné baterie....
http://technet.idnes.cz/vymena-baterii- ... chnika_mla
smajlik2
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JardaB 30. 10. 2014 21:47

To by ale baterie nemohly byt v cene auta ale na pronajem. Pak proc ne.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Duri13 30. 10. 2014 22:25

runner42: 32Kc/km je cena, ktora vznikla na zaklade toho, ze si kupili EM a neodhadli spravne jeho vyuzitie. Pre mna ma tym padom nulovu vypovednu hodnotu, ale ak sa tebe paci, tak si kludne posluz a mozes sa na nom aj nadalej zabavat, pripadne ho ukazovat ludom.

A ake cislo by si odo mna chcel pocut?
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 30. 10. 2014 22:30

Pročetl jsem od včerejška víc jak 3 stránky nového povídání a vidím, že bude potřeba doporučit Vám,jak si elektrojízdu vyzkoušet. Investujte pětistovku a pojezděte si po Praze 24 hodin nejmenším elektromobilem dostupným na trhu v ČR, Smartem ED. Z autopůjčovny SIXT - pozor, je pouze na speciální přání, musíte se k němu proklikat přes požadavek pronájmu. Pak Vám vyjede v záhlaví nabídky vozů - Smart fortwo - electric / battery for 100km limit Limuzína (MBME) . V přehledu aut uveden není. Půjčuje a vrací se jen na Hlavním nádraží. Dostanete ho plně nabitý a můžete experimentovat. Podél řeky po rovince, kličkovat po Malé straně i Novém městě, vydat se do kopců k Pražskému hradu, na Letnou, přeskočit na druhou stranu na Žižkov, vyzkoušet čtyřproudé výpadovky nebo průtahy městem, rekuperaci jízdou dolů až na dno Nuselského údolí, prostě všechny terény na jednom místě. Pište si a měřte.
Viset bez šťávy by jste neměli zůstat nikde, hustota dobíječek v Praze je slušná a pokud si vezmete prodlužovačku, zásuvku seženete v každém objektu cestou. Ovšem vyzkoušíte si tak i nabíjení a zjistíte, co a jak dlouho trvá.
Kdo by se bál hned auta, může si tamtéž půjčit elektroskútr http://www.sixt.cz/elektroskutr-nova-ek ... xt-fleetu/. Dostanete ho za stejné peníze i s přilbou.
Osobně jsem vyzkoušel obojí a mohu jen doporučit. V listopadu si na služební cestu do Prahy a po jejím okolí opět beru Smart. Dovezu se elektrickým Regiojetem na hlavák a přestoupím do elektrovozu.
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 30. 10. 2014 22:32

Tak klidne bych si to pujcil ale predem vim, ze by mi to na muj rezim pouziti nevyhovelo - jedu rano do prace 10km, nekdo zavola a jedu 300+300km neco resit... To by asi neslo. Navic na to v cestaku nejsou kolonky :-P
Naposledy upravil JardaB dne 30. 10. 2014 22:33, celkově upraveno 1
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Duri13 30. 10. 2014 22:33

Na Prime isiel dnes vecer "test" toho maleho elektro auta od BMW. Pozerali ste to niekto? Dojazd nieco malo cez 100km, dobijanie na 80% za 20min. Ale tych rychlodobijaciek je vraj v CR len 30. Ale tie sprostosti, co okolo tych testov navymyslaju, aby to akoze bolo vtipne...10min reportaz, v ktorej sa venovali autu mozno 3-4min.
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Captain Slow 30. 10. 2014 22:53

Až těch rychlonabíječek bude 300, tak možná. Zatím si odmítám řídit život podle auta, i na 20 minut.

BTW i3 jsem testoval a za 20km normální jízdy mi dojezd klesl z 80km na 20km, takže asi tak... Zážitek zajímavej, auto evidentně promakaný, ale pořád mi to připadá jako když ti Linuxák vysvětluje jak je to super OS pro desktop.
Captain Slow
VIP moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 30. 10. 2014 23:00

Captain: to je neco jako byl dojezd u priusu na aku - 3-5 km. Jo to platilo, kdyz clovek nemel zaplou klimu, topeni svetla apod. v lete sem zapl klimu a bum - kilometr byl tak maximum, v zime topeni a opet to same. Proste am to svoje mouchy.

A jako ziskat za 20 minut dalsich 100 km, to vazne ne. Navic to ohromne riziko, ze se neco posere. Bude -10 nebo 15 zustanu viset v kolone, zapnu topeni a za pul hodinu zustanu stat na magistrale, bo i kdyz to mam domu jen 20 km, tak diky okolnostem se nepohnu ani o metr.
anonymni

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 30. 10. 2014 23:11

Přesně tak, obecným problémem testů elektroaut je, že to dělají petrol headi (nepíši to rád, ale takhle se příznivci spalováků rádi sami označují) a cílem testu je zesměšnit alternativní pohon. jedno zda elektřinu, LPG, CNG, prostě cokoliv. To je první tragédie.

Druhá tragédie pak kvalita testujících, a test samotný. Kdy převážnou dobu auto různě jede z různých úhlů, místo aby se probraly venek, rozměry, podvozek, vnitřek, místo pro řidiče, pro posádku, kufr, praktičnost atd.. Nejčastěji mám pocit, že to buď dělají automobilce na míru kvůli prodeji (různé kecy o požitcích, emocích a další hovadiny) nebo že spíše potřebují sami exhibovat a auto je jen pozadí pro jejich exhibici. Bohužel.

Takže pokud chcete testy alespoň částečně objektivní, pak na Streamu Meziplyn, respektive Meziproud. Honza Koubek mezitím trochu dospěl a má už něco na elektromobilech odjeto:
- http://www.stream.cz/meziplyn/10001475- ... y-z-bazaru
- http://www.stream.cz/meziplyn/10001374-citroen-c-zero
- http://www.stream.cz/meziplyn/10001790-nissan-leaf
- http://www.stream.cz/meziplyn/10000289-tesla-model-s
- http://www.stream.cz/meziplyn/10001107-bmw-i3
Něco pro začátečníky s elektrovozidly http://www.stream.cz/meziplyn/10000811-elektrokola
A nakonec i něco hybridního http://www.stream.cz/meziplyn/834360-te ... ris-hybrid
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 30. 10. 2014 23:14

Radovan: takze nedopadne-li elektromobil v testu dobre, neni objektivni, redaktor chce zesmesnovat apod. Kdyz dopadne dobre, je to test objektivni od zkuseneho redaktora :)) no to je jeste lepsi jak to tvoje pojeti ekologie.
anonymni

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 30. 10. 2014 23:19

Duri13 píše:Na Prime isiel dnes vecer "test" toho maleho elektro auta od BMW. Pozerali ste to niekto? Dojazd nieco malo cez 100km, dobijanie na 80% za 20min. Ale tych rychlodobijaciek je vraj v CR len 30. Ale tie sprostosti, co okolo tych testov navymyslaju, aby to akoze bolo vtipne...10min reportaz, v ktorej sa venovali autu mozno 3-4min.


Zklamu Vás, rychlonabíječek je necelá desítka. Kromě koncentrace v Praze, kde je má kromě ČEZu i PRE, ABB a RWE, jsou po jedné v Plzni, HK, Pardubicích, Vrchlabí, Kladně a 2 soukromé pana Tinky z Netdatacom v Brně. Čili pro ježdění po ČR s výjimkou Středočeského kraje a Prahy nepoužitelné. Kam se hrabeme na Slovensko, kde soukromá firma Greenway spustila aktuálně 18 rychlonabíječek po celé zemi a přibývají další http://www.plug-in.sk. K žádné z nich to není odkudkoliv na Slovensku dále něž 80 km a vzdálenost se dále zahušťováním snižuje. Po Slovensku cestuji i já, s malým městským elektromobilem s papírovým dojezdem 150 km, naprosto bez obav a v pohodě. O prázdninách Vídeň - Bratislava - Žilina - Ostrava, po prázdninách na víkend Ostrava - ŽiIina - Poprad - Starý Smokovec a zpět.

-- 31. 10. 2014 00:22 --

goes píše:Radovan: takze nedopadne-li elektromobil v testu dobre, neni objektivni, redaktor chce zesmesnovat apod. Kdyz dopadne dobre, je to test objektivni od zkuseneho redaktora :)) no to je jeste lepsi jak to tvoje pojeti ekologie.


A to jste vyčetl v mých příspěvcích kde prosím? I mezi elektromobily jsou auta dobrá a horší. podle toho v testu dopadnou. Ovšem to nejprve ten test musí být skutečným testem. Ne exhibicí redaktora a zábavnou šou. Na to máme Top Gear.
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 30. 10. 2014 23:27

A co je pro tebe skutecny test? Takovy, ktery bude strohy, bez emoci apod? Proc tam vadi show okolo? To nicemu nevadi, to je jen omacka, aby ten porad byl zabavnejsi. Lide nechteji jen hltani prostych faktu, ale i tu zabavu okolo a pokud se to spoji, muze to fungovat a naopak to muze pritahnout vice lidi.

Takze co na tom testu na prime bylo spatne? Dle meho tam naopak lezli elektromobilum do zadku vice, nez je zdravo a vse tam vychazelo uzasne.
anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků