Stránka 1 z 3

Octavia x Rapid x Toledo x Focus - update: octávka na sračku

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 10:52
od magor Joe
Ahoj, hledám auto s cenovkou do max 200k. (raději bych to viděl někde kolem 170k a něco nechal na servis)
Jezdím 1x měsíčně 420 km tam a zpět, 1x měsíčně 50 km tam a zpět a mezi tím jen tak do obchodu (doslova) nebo když prší, tak do práce (6 km). Celkově tedy asi 12-15 tisíc km ročně. Hádám, že s tímto režimem se mi ještě stále více vyplatí benzín oproti jiným možnostem (rád bych zkusil benzín a plyn, ale takových aut v bazarech není mnoho).

Mými favority zatím jsou Škoda Rapid a španělské dvojče Seat Toledo. Řeším hlavně to, jestli Toledo není až příliš neznámé -> blbé na potenciální prodej za pár let. Vizuálně nemám favorita. Co jsem koukal, tak za cenu 200k se dají sehnat kusy z roku 2015 s nájezdem kolem 80 tisíc. (Výbavu AŽ TAK neřeším). Do toho ještě vstupuje Ford Focus Mk3, který je na netu hojně chválen. Dále mě napadá ještě trojková oktávka - čistě proto, že rapid se mi sice líbí, ale uvnitř mám z něj takový trochu laciný dojem, ale nejsem si jistý, že mi ten dojem stojí za to, abych koupil oktávku, která by oproti rapidu byla o dost víc vylítaná.

Váš názor? Budu rád za každý komentář. Případně budu rád za tipy na další auta, po kterých koukat. Doplním, že jediná moje preference je, že to nesmí být menší než můj současný golf.
A úplně nejvíc ocením, když mi do zpráv rovnou přihodíte konkrétní odkaz třeba na bazoš.

----------------------------------------------------------------------------
UPDATE:
Našel jsem na netu octávku 3 na plyn - slibně vypadající kus (cena 195 tisíc kč, 2016 rv., najeto 150 tisíc km).

Koupil jsem si k tomu výpis z nejmenované databáze a hoši ještě že tak. No, nemile mě to překvapilo. Auto má za sebou 4 nehody za dva roky provozu. 3 z nich vypadají celkem banálně (dle mého laického oka): zadní nárazník (odhadované náklady na opravu: 45 000 kč), nárazník zadní i přední ( 10 000 kč), přední nárazník (20 000kč). Do této chvíle jsem si říkal, že asi nějaký diletant, ale vzhledem k počtu najetých km za tu dobu asi OK (za první rok 60 tisíc km - asi firemní auto?). Jenže pak mi celkem spadla brada u poslední opravy - přední nárazník + přední levé i pravé dveře - 350 000 kč.

Podle těch čísel to auto už patří do šrotu a ne do bazaru za necelých 200 tisíc!!!!....škoda. hlavně že v inzerátu se píše že auto v perfektním stavu.

Re: Octavia x Rapid x Toledo x Focus - update: octávka na sračku

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 12:12
od zelvotron
Já sem Favorita měl.

Re: Octavia x Rapid x Toledo x Focus - update: octávka na sračku

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 12:16
od MELLO
Ale jo, kup Astru a neuděláš chybu.

Re: Octavia x Rapid x Toledo x Focus - update: octávka na sračku

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 12:41
od maXX_CZ
CNG na 10k rocne?
Za 200 z techto rapid a klidne i toledo. 1,2 tsi s nejakou ok vybavou co nejmene olitane.

Re: Octavia x Rapid x Toledo x Focus - update: octávka na sračku

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 13:30
od Tycoon1
Souhlas s Rapidem 1.2 TSI. Ale doporučil bych si pár desítek tisíc připlatit a hledat takové kusy, které mají novou generaci toho motoru (výkonové verze 66 kW s pětikvaltem, nebo 81 kW s šestikvaltem). Vyráběly se zhruba od půlky roku 2015 do začátku roku 2017. Pokud máš cenový strop pevný, tak to bude starší generace s 63 nebo 77 kW.
Pozor na to, že hodně Rapidů nemá tempomat a není levné ho tam dodělat. Často taky chybí zadní reproduktory. Ideální je samozřejmě auto s jasnou servisní historií po soukromém majiteli, které nejezdilo na prodloužené servisní intervaly.

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 13:44
od Jean ViC
Co má společného že píšou že je auto ve výborném stavu stim ze bylo havarované, oprava v autorizáku je jako by nehoda nebyla

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 13:47
od hobitt
Tycoon1 píše:Souhlas s Rapidem 1.2 TSI. Ale doporučil bych si pár desítek tisíc připlatit a hledat takové kusy, které mají novou generaci toho motoru (výkonové verze 66 kW s pětikvaltem, nebo 81 kW s šestikvaltem). Vyráběly se zhruba od půlky roku 2015 do začátku roku 2017. Pokud máš cenový strop pevný, tak to bude starší generace s 63 nebo 77 kW.
Pozor na to, že hodně Rapidů nemá tempomat a není levné ho tam dodělat. Často taky chybí zadní reproduktory. Ideální je samozřejmě auto s jasnou servisní historií po soukromém majiteli, které nejezdilo na prodloužené servisní intervaly.

1.2 TSI 66 kW muzu doporucit, nejede uplne zle, nezere, jen skoda toho petikvaltu.

Re: Octavia x Rapid x Toledo x Focus - update: octávka na sračku

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 14:14
od MELLO
Co bys chtěl, 3000ot@130km/h je na pětokvalt cajk. Aspoň s tak mizerným výkonem a krouťákem nemusíš v kopcích na dálnici podřazovat. (Teda pokud tě někdo nezpomalí, potom už je konec hry).

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 15:02
od Arnie J
Asi tak.

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 15:08
od hobitt
Kazdopadne je to v pohode pouzitelny. Mel jsem to ve fabii combi, rapid na tom bude tak nastejno.

Re: Octavia x Rapid x Toledo x Focus - update: octávka na sračku

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 15:18
od MELLO
Já ti nevím, mám těch 77kW a mnohdy se mi chce plakat.....

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 16:53
od Jean ViC
Jj

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 16:58
od Jean ViC
Tak ono těžko kde je ta hranice kde je výkonu opravdu dostatek a na dálnici to bude tak cca 250 - 300kw

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 17:16
od garážmistr
MELLO píše:Já ti nevím, mám těch 77kW a mnohdy se mi chce plakat.....


To je o přístupu. Mně 66kW tsi často tak pobaví.

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 11. 2020 17:18
od Jean ViC
V upu a na úzké klikate okresce :)