První auto pro mladého muže do 200k Kč

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod BrutálníBrokolice 17. 11. 2014 13:05

Dobrý sváteční den,

potřeboval bych poradit ohledně koupi auta. Našetřil dle mého už slušnou sumu cca 200k Kč na nákup svého prvního vozidla. Od autoškoly jsem skoro neřídil, takže jsem začátečník, i když si myslím že se celkem rychle učím. Mám za sebou už několik jízd v meziměstském provozu, kde jsem automobil ovládal dobře.

Tak a teď k problému. Bydlím v krajském městě a automobil bych používal k cestě do práce, což je vzdálenost 5-7km, t.j. 15km denně po městě+občas nákup + cesta k rodině 100km o víkendu.
Řeším jestli má cenu investovat do vozu přes 100k Kč, když je celkem pravděpodobné, že utrží občas nějaký ten šrám při parkování nebo couvání.

Známý je automechanik a právě přivezl z Německa O1 1,9TDI rok 2002, najeto kolem 150k km, ambiente, lehce bouranou na předek s nutností výměny nárazníku a světel+bouchlé bagy, po opravě by mě přišla na cca 80tis Kč
Druhá možnost je Seat Ibiza rok 2012, také bouchlá na předek, 1,2 benzín 51kw, za 140-160tis, dle ceny opravy. Nebojím se že by mě chtěl natáhnout, jde mi spíš o ti jaký typ auta si vybrat. Ale přijde mi že 12let staré auto za 80k je celkem dost, zase prý se tam nemá co rozbít.

Co by pro mě byla lepší volba? Jinak bych chtěl pohodlné auto, s minimální nutností údržby a nízkou spotřebou. Rodinu zatím neplánuji.
BrutálníBrokolice
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod eLzyx 17. 11. 2014 13:13

být tebou, tak beru nějaké středně velké auto s motorem o výkonu alespoň 85kW, benzin. S tím už se dá jezdit a neznechutí ti to řízení. Asi by bylo dobré, aby bylo bez turbodmychadla, protože ty 5-7km couračky mu nebudou dělat dobře.
eLzyx
Veterán

Odeslat příspěvekod BrutálníBrokolice 17. 11. 2014 13:38