Doprodejová Fabia Combi nebo Rapid?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod davpro 25. 6. 2014 20:54

Před časem jsem zde řešil operativní leasing od škodovky. Vzhledem k tomu, že má Škofin akci, lze se dostat u nového auta na RPSN cca 7 procent + pojištění. Takže mě spíše láká koupit nové.

Varianty ve funglech:

  • Š. Fabia Combi 1.2 TSI 63kW- doprodej, prakticky v plné za 300.
  • Š. Rapid Lift. 1.2 TSI 63kW - v přijatelné výbavě za 300.
  • Fiat 500L Living 1.4 - v hodně hezké výbavě za 319. (toto je alternativa Škodovek)
Alternativy v ojetinách:

  • Š. Fabia Combi 1.2 TSI 63kW- Škoda PLUS - 1 rok stáří, záruka, 17tis najeto - výbava tak akorát za 239tis.
Co si o tom myslíte? Zklamala by mě FII oproti současné FI ?
Seat Leon ST 1.5 TSI 96kw FR (2019)
davpro
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 25. 6. 2014 21:47

Pokud Škodovku, tak bych vzal toho Rapida, protože Fábka je design humus...
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 25. 6. 2014 21:52

Zamna Fabia bude menej ojebana...viz. debata ohladom stahovania okien pomocou dialky.

A pokial budes brat Elegance, coz je jedina slusna vybava, tak sklamanie oproti FI bude najmensie.

Samozrejme 4 rocna zaruka nutnost.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 6. 2014 21:55

davpro píše:Co si o tom myslíte? Zklamala by mě FII oproti současné FI ?

ano
anonymni

Odeslat příspěvekod davpro 25. 6. 2014 21:58

Z toho mám strach - už Mello to tady někde psal, je fakt, že měl RS, takže to byl tak jako tak downgrade, ale přesto...
Seat Leon ST 1.5 TSI 96kw FR (2019)
davpro
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 25. 6. 2014 22:02

jasne ze to je ojebanejsie

interier a aj podvozok, ale v slusnej vybave ti to nebude robit vrasky na cele
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 25. 6. 2014 22:06

Mně FII přišla OK, hlavně je oproti FI větší uvnitř, je praktická, skoro jako MPV, vnitřek mi přišel fajn. Ovšem k výdrži nemůžu nic říct.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davpro 25. 6. 2014 22:12

No problém u všech Škůdek bude motor, četl jsem, jak jej po 115tis km někdo měnil za nový, to bych to odepsal za 5 let...
Seat Leon ST 1.5 TSI 96kw FR (2019)
davpro
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kurt Heimreich 26. 6. 2014 00:26

Pokud srovnám FI a FII, tak krok dolů je podvozek, prostě to víc drncá. Ale jinak podvozek funguje a celkem sedí v zatáčkách (v kontextu třídy). Skok nahoru je naopak interiér, a to jak designem, tak prostorností. Stejně tak motor, s TSI se prostě dobře jezdí jak ve srovnání se staršíma 1,4 16V, tak s SDI/1,4 TDI. Jediná problematická záležitost bude asi spotřeba na dálnici, kde může být SDI míň náchylný na vyšší tempo, TSI chce pro rozumnou spotřebu držet někde do 140. Mám s tim zázrakem najeto 110 tisíc a spokojenost, za FI bych to neměnil ani náhodou. Osobně bych si na tvém místě především položil otázku, jak moc ti vadí/nevadí exteriér hurvajze.

Rapid bude za stejný peníze hůř vybavenej a mít mnohem horší vnitřek. Když jsem do toho sedl (elegance se vším), hned jsem věděl, že tudy cesta nevede, je tam dost kompromisů, které se ani nikdo nesnažil maskovat. I ve srovnání s mojí FII v eleganci. Naopak jízdně je to o dost lepší, sice pořád tvrdší, ale o trochu míň než hurvajz a zároveň v zatáčkách rychlejší. Já jsem ho z výběru vyřadil skoro hned.

Co se týká 500L, tak auto není špatné, v krátké verzi i pěkné, palubka taková infantilní, ale ne ošklivá. Mně vadily jen krátké sedáky vpředu a motory. S 1,4 je to děs a bída opravdu jenom do města, jízdně nesrovnatelné s FII TSI. Další v nabídce je Twinair, který jede už líp, ale dole se sbírá o dost hůř než TSI, chce víc řadit, a to vše za projevu dvouválcového motoru. Imho má 500 L smysl až s Tjetem nebo 1,6 JTD, kde už jsi finančně úplně mimo zadání. Jízdně žádný velký zázrak, do města ok, nerovnosti to tlumí líp než hurvajz, ale nijak hvězdně, na dálnici mi to taky úplně jistý nepřišlo a na rychlejší jízdu na okreskách to bude ze všech tří aut nejmíň vhodný. Ale na normální jezdění ten podvozek určitě stačí.
Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
Kurt Heimreich
Inventář

Odeslat příspěvekod rousini 26. 6. 2014 06:38

Nedávno jsme vybírali mezi RApidem a Fabií. RApid ve slušný výbavě (auto ze salonu) 63kW TSI, Metal, sport paket (sedačky, kola xenony...) vyšlo na 330kKč.
Taky jsme sedli do Fábky, ale to je co se týče prostoru chcípáček.
rousini
Nováček

Odeslat příspěvekod D1.8T 26. 6. 2014 06:55

Za me rapid. Jezdí uplně jinak.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 26. 6. 2014 07:40

Za mě říkám Rapid Lift.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 26. 6. 2014 08:42

davpro píše:[*] Š. Fabia Combi 1.2 TSI 63kW- doprodej, prakticky v plné za 300.
[*] Š. Rapid Lift. 1.2 TSI 63kW - v přijatelné výbavě za 300.
[*] Fiat 500L Living 1.4 - v hodně hezké výbavě za 319. (toto je alternativa Škodovek)

Kupovat Škodovku s TSI s řetězem (což je Rapid i Fabia) znamená koledovat si o problémy s rozvody! Jen si o tom něco najdi, psalo se o tom nejen tady na fóru a všude možně na webu, ale i v posledním čísle AutoTipu. Ty motory sice jedou opravdu dobře, ale jen DOKUD jedou, a to nemusí být dlouho. TSI s řetězem nebrat, budeš akorát běhat po servisech a hádat se o záruku!
Např. zde:
http://www.auto.cz/pohony-rozvodu-remen-nebo-retez-soumrak-retezu-70246

Jinak Fabia II je oproti 1. generaci jednoznačně ošizená (cost-cutovaná) materiálově, na mnoha dílech je vidět, že jsou levnější a nepočítá se s takovou výdrží. Zase na druhou stranu je interiér mnohem hezčí designově a má zásadně lepší sedačky než ta hrůza ve Fabii I. (nepočítaje sportovní u F I., ty byly OK). Někoho tlačí středová konzole do kolena, mně to nevadilo, asi je to podle polohy sezení.

Rapidem jsem nejezdil, tak nevím.

500L: 1.4 atmo není žádný rychlík, oproti TSI o poznání pomalejší, na druhou stranu naprosto nezničitelný a bezproblémový. Chce to vyzkoušet, a to pokud možno dobře zajetý motor (zrovna u fiatských atmosfér je obrovský rozdíl syrový / zajetý).
Dvouválec TwinAir v 500L se chová úplně jinak, než dřívější verze v normální 500 / Pandě. Především je mnohem líp odhlučněný (zvuk specifický, někomu se líbí, jinému ne - připomíná klasickou motorku), vibrace kromě nejnižších otáček zanedbatelné (a to jsem na tyhle věci citlivý) a dynamika nečekaně dobrá, hlavně se to s obrovskou chutí točí.

Hlavně má 500L oproti Fabii zásadně prostornější interiér ve všech směrech. Sedí se podobně jako v MPV, tj. "jako na židli". Podvozek je postavený na pohodlí, takže se auto víc naklání, ale v rámci třídy velmi pěkně tlumí nerovnosti (ostatně podobně jako výchozí Punto po FL).
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 26. 6. 2014 09:00

Bez se s tim par set km projet, mi treba tlacil v rapidu stredovy panel a v FI i v FII ne, jinak ja bo jsem hluchon a tribit mi nejak zasadne nevadi, tak jsem ani v jednom neobjevil to co by stalo za 250 tis priplatku oproti tribitovi, ale zas ty mas SDI... Kdyz premyslis i nad lehce jetym, co OIII? Nebo i OII?
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 26. 6. 2014 09:09

Proč 500 L Living...
Proti Fabii a Rapidu prostorově stačí 500 L.
Nebo si se upsal?

Přemýšlet o Fabii... Ach jo. no.. Soukromě.. Hmm...
maincoonsback
Veterán

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků