Přetáhnutí matic kol

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod maincoonsback 19. 4. 2021 07:48

Na zimu by se mazat mělo. Na léto je to asi zbytečný.
Neříkám, že si vždycky vzpomenu, ale na zimu šrouby lehce maznu a dosedací plochy taky.

Dělat by se to asi fakt mělo. Nedělá se to jen z toho důvodu, že to v případě inteligenta montaznika zavání větším průserem a taky by to stálo o 50 Kč víc.

P.S. někde sem to četl... V levo dole...

Jo a když říkám mazat šrouby, tak tím nemyslím celej šroub narvat no vazelíny a nebo striknout WDeckem. Ale taky jen lehce ošetřit závit v místě dotyku, setřit, vyčistit.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Lukas063 19. 4. 2021 08:37

Nemazu šrouby, jen vycistim dosedaci plochy a co je kolem potřeba (pod plastovým podbehem bordel apd).
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 19. 4. 2021 09:21

Srouby nemazu, ale mazu jen dosedaci plochy, abych pak snadneji kolo sundal. Uz jsem jednou musel povolit trosku srouby a popojet par metru, protoze ani mlacenim gumoveho kladiva jsem kolo nemohl z naboje sundat.

Jak rikal wollf, mam na utahovaku nastavenych 110Nm, pak to jeste rukou o 1/2 otacky dotahnu a mam jistotu, ze to povolim, takze tech 120 Nm musi byt ok.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 19. 4. 2021 09:56

Zkoušel jsi jaký výsledný moment je těch 110 Nm + půl otáčky ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 19. 4. 2021 10:20

To se ho raději neptej. Mohly by se mu z toho protočit panenky hned o dvě otáčky.
1/2 otáčky je ukrutný rozdíl ve výsledném momentu. Když už, tak utahuji digitálem, takže to vidím.

Jinak si dovolím tvrdit, že nasucho kuželová hlava šroubu proti hliníkovému disku má takové tření pod hlavou, že utahovací moment vůbec nevypovídá o skutečném předpětí šroubového spoje. Není to utažený předepjatý šroubový spoj. Je to zahryznutá hlava šroubu v hliníku. No, taky to drží, většinou.
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod maincoonsback 19. 4. 2021 10:40

Tak kolik to té půl otáčky může být?
150 Nm?

:hm
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Vana666 19. 4. 2021 11:05

To asi záleží na pracovní délce šroubů, tuhosti disku apod. Pokaždé jinak ale hodnota bude myslím podstatně větší
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod Vana666 19. 4. 2021 18:42

jo, starý vynález
ale kola bych s tím nemontoval
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 19. 4. 2021 18:43

jj do rozbityho zavitu uricte lepsi :D
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 19. 4. 2021 18:53

Vana666 píše:jo, starý vynález
ale kola bych s tím nemontoval

Kdyby to bylo na jeden poškozený závit z 5, asi bych se toho nebál.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod mfilip 19. 4. 2021 20:21

Omlouvam se, melo to byt o 1/12 otacky, podle hodinovych rucicek, mozna 2/12 podle toho, jak dlouho necham utahovak utahovat.
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 19. 4. 2021 20:26

Tak to asi cajk
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Vana666 19. 4. 2021 20:39

jj, taky jsem si tu půlotáčku moc neuměl představit, leda takhle :-)

Obrázek
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 19. 4. 2021 20:42

vpohode, ja mam kdyztak 2kN razovej i ty spravny orechy, tak to rad garaznikum utahnu
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků