Tak jsme ještě přemýšlel, a protože jsem téma založil, tak sem dám i výsledek.
Nové auto nyní kupovat nebudu. Ještě mi včera volali z KIA, že až budou mít na skladě ProCeed, tak mi ho půjčí. Možná mě ProCeed nadchne a vše bude jinak.
Ale zatím jsem rozhodnutí odložil, protože:
1) Nemám nyní čas lítat po autosalonech. A znám se, že když něco koupím, aniž bych viděl alternativy, hlodá ve mně pocit, že jsem se rozhodl iracionálně. Což je možná iracionální samo o sobě, ale auto se dá změnit snadno, psychická výbava jedince jen s velkým úsilím.
To je ten slabší důvod.
Přesto jsem chtěl výběr auta uzavřít, protože jsem v lednu zaplatil nějakou částku za servis, brzy musím koupit nové letní pneumatiky, zaplatit zase PR + HP, vyřídit STK... Přišlo mi vhodné vybrat auto ještě před těmito úkony.
2) Silnější důvod je, že když jsem si auta prohlížel, nemohl jsem se zbavit dojmu, že kupuju skoro to samé, co už doma mám, jen v trochu modernějším kabátku. A asi za ty peníze, které nové auto stojí, bych z něj měl mít větší radost.
Příjemné bylo pro mě zjištění, že i kdyby současné auto kleklo, tak do cca 14 dnů mohu mít skladovku a na trhu jsou nabídky za slušnou cenu.
Jenom ještě jedna poznámka na okraj. Když jsem kupoval v roce 2010 auto, trochu mě překvapovalo, jak málo z "digitálního" světa našlo využití v "analogovém"světě automobilů. Po 10 letech jsem získal dojem, jako kdyby se automobilky nacházely v nějaké přechodné fázi. V autě doslova trčí většinou nevzhledné tablety, které jsou zcela neorganicky naroubovány na původní palubní desky. Výrobci si neumějí vybrat, jestli budou vše vykreslovat digitálně, nebo ponechají budíky, nebo dodají nějaké hybridy spojující digitální zobrazení údajů na přístrojovém štítu s analogovými budíky. Kvalita SW vybavení mě zrovna nepřesvědčila ani v autosalonech, kde jsem neměl moc času na hraní, ale ani dříve v autech kolegů - pomalé reakce, chyby při párování s telefonem, neintuitivní ovládání, restarty, v ČR jen neoficiální podpora Android Auto... Auta mají plno asistentů, ale jejich kvalita je diskutabilní. Některé asistenty je možné vypnout, některé ne, některé asistenty je potřeba vypínat před každou jízdou a ještě to má každá automobilka jinak.
Z 19. století do 21. století vede evidentně dlouhá cesta.