Chci koupit Mondeo Kombi mkIII TDCI - poradíte?

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 12. 2010 12:29

tak do Octy jsem si především pořídil winter paket, tj. bufík, vyhřívaný sicny, vyhřívaný pstřikovače, ostřiky světel a maxík. Mondeo je vylítaná paštika - dyť ani ten blbý filc nad motorem nedrží, půlka těch plastových úchytů chybí. Ostřikovače stříkaj 4 čůrky namísto rozprašování, celé to má vůle, motor po nastartování nedrží otáčky, stěrače jsou standard a né aero, takže v mraze hned zmrznou a stírají jen částečně, víko kufru už tlumiče nezvednou, musím to zvednout ručně (ale zatím to aspoň z horní polohy nepadá), zadní rolo nejezdí v drážkách, ale musí se člověk trefit do úchytu ... prostě hromada drobností, které kazí dojem z jinak slušného auta.
Je fakt, že Mondeo mělo postupně asi 3 majitele a mít ho od novoty, tak by snad bylo v lepším stavu. Každopádně když srovnám ta dvě konkrétní auta, nemůžu než Octu nevychválit.
anonymni

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 4. 12. 2010 12:46

ajif píše:tak do Octy jsem si především pořídil winter paket, tj. bufík, vyhřívaný sicny, vyhřívaný pstřikovače, ostřiky světel a maxík.

Ve svém mám 4 vyhřívané sedačky, vyhřívané ostřikovače, vyhřívané čelní sklo a ostřikovače světel ke xenonům.
Mondeo je vylítaná paštika - dyť ani ten blbý filc nad motorem nedrží, půlka těch plastových úchytů chybí.

Zacházení. Vše mi drží, nic nechybí a neodstává.
Ostřikovače stříkaj 4 čůrky namísto rozprašování

Ano, rozprašování se tam nedělá a kutilové si je předělávají na ty z Octy
celé to má vůle, motor po nastartování nedrží otáčky

Problém s konkrétním kusem.
stěrače jsou standard a né aero, takže v mraze hned zmrznou a stírají jen částečně

Můžeš si koupit aera přímo ve Fordu - pasují na to a stírají po celé ploše. Ale dost pochybuju, že to má vliv na zamrznutí. Voda ze stírání obalí stěrač a poté zamrzne, tak nechápu co by tomuto předešlo na aero stěračích.
víko kufru už tlumiče nezvednou, musím to zvednout ručně (ale zatím to aspoň z horní polohy nepadá)

Mám kombajn z roku 2004 a zvedá se to samo už od malého otevření.
zadní rolo nejezdí v drážkách, ale musí se člověk trefit do úchytu ...

Síla zvyku. Kombika mám poprvé, tak mi to nepřišlo a trefím se i v noci.
prostě hromada drobností, které kazí dojem z jinak slušného auta.
Je fakt, že Mondeo mělo postupně asi 3 majitele a mít ho od novoty, tak by snad bylo v lepším stavu. Každopádně když srovnám ta dvě konkrétní auta, nemůžu než Octu nevychválit.

Ti 3 majitelé a auto k půjčování budou asi ty zásadní problémy...

To auto je prostě dodělaná vražda, ale určitě se podle tohoto kusu nedají hodnotit ostatní Mondea.
Taky jsem jel v jedné Octě kde byl majitel starý pán co s tím jezdil naprosot hrozně a podle toho to jelo. Vůbec to netáhlo a rozjet se s tím rychle na křižovatce z vedlejší prostě nešlo. Také z toho kusu nehodnotím všechny octavie...
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 12. 2010 13:26

však já jsem nezevšeobecňoval, srovnal jsem dvě auta ... a pučenému koni na zuby nehledím, můžu být rád že nechodím pěšky 8-)
anonymni

Odeslat příspěvekod nikdo 4. 12. 2010 15:21

OII v různých výbavách dost jezdím a proti Mondeu MKIII bych OII vytkl menší interiér na šířku i délku, užší a kratší přední sedačky (vzadu nesedávám), na stejných kolech tvrdší podvozek, znatelně horší jízdní vlastnosti. Pokud jde o robustnost podvozku jsou na tom obě auta tak stejně. Výbavu nehodnotím, ale třeba přední vyhřívané okno a vyhřívané sedačky byly v Ghia ve standardu.

BTW proč si předělávají ostřikovače na rozprašování? Funguje to obojí úplně stejně, rozprašování pokropí do šířky tak poloviční úhel z rozkmitu stírátek a dvě trysky nastříkají na krajích trochu širší plochy. Ve funkčnosti setření špíny není rozdíl, stěrače to v obou případech musí rozmatlat a odstranit. Pravda v OII se to o hodně lépe seřizuje a zase se mi zdá že má větší spotřebu kapaliny (což je irelevantní s ostřikovači světel).
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Dusan 4. 12. 2010 15:36

nikdo píše:OII v různých výbavách dost jezdím a proti Mondeu MKIII bych OII vytkl menší interiér na šířku i délku, užší a kratší přední sedačky (vzadu nesedávám), na stejných kolech tvrdší podvozek, znatelně horší jízdní vlastnosti. Pokud jde o robustnost podvozku jsou na tom obě auta tak stejně. Výbavu nehodnotím, ale třeba přední vyhřívané okno a vyhřívané sedačky byly v Ghia ve standardu.


Ony si Mondeo a Octavia nemaji co se tyce sedacek co vycitat. OII je ma nesmyslne uzke a nikterak dlouhe, Ford je ma zase v nejlepsi tradici Forda delane na nejake mimozemstany tedy tvory s fyziognomii zcela odlisnou od te lidske. OII ma vyhodu, ze se da za par supu koupit Dynamic paket a tim vymenit sedacky za mnohem pouzitelnejsi sportovni, Ford ma sedacky hrozne vsechny vcetne treba tech sportovnich z Focusu, takze jedina sance je STcko, ktere nema sedacky od Forda, ale Recara. Ovsem STcko neni uplne standardni Mondeo pro kazdeho.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 12. 2010 16:21

dělalo se ST i s dýzlem?
anonymni

Odeslat příspěvekod Dusan 4. 12. 2010 19:14

ajif píše:dělalo se ST i s dýzlem?


U nas ne, ale v Nemecku prodavaly sveho casu Mondeo 2.2TDCI se stylingovym paketem a RECARO sedackami jako dieselove ST. Je jich minimum, sam sem je videl jenom na webu, nikdy v realu. Ani nevim do jake miry to byl oficialni model a do jake iniciativa tamniho zastoupeni.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 4. 12. 2010 20:17

nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Dusan 4. 12. 2010 21:01

Ok, tak se prodaval, ale to nic nemeni na faktu, ze realna sance sehnat tohle jako ojetinu je docela minimalni, ale preji hodne stesti, tohle je nejlepsi Mondeo minule generace co se delalo. :mrgreen:
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 4. 12. 2010 21:43

m.a.x.i.m.u.s píše:
víko kufru už tlumiče nezvednou, musím to zvednout ručně (ale zatím to aspoň z horní polohy nepadá)

Mám kombajn z roku 2004 a zvedá se to samo už od malého otevření.

Tento týden jsem šel poprvé dnes do kufru a v těch mrazech tomu musím opravdu hodně pomoct...

-- 4. 12. 2010 21:45 --

nikdo píše:BTW proč si předělávají ostřikovače na rozprašování? Funguje to obojí úplně stejně, rozprašování pokropí do šířky tak poloviční úhel z rozkmitu stírátek a dvě trysky nastříkají na krajích trochu širší plochy. Ve funkčnosti setření špíny není rozdíl, stěrače to v obou případech musí rozmatlat a odstranit. Pravda v OII se to o hodně lépe seřizuje a zase se mi zdá že má větší spotřebu kapaliny (což je irelevantní s ostřikovači světel).

Tvrdí, že to lépe stírá...
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 4. 12. 2010 21:55

Neřekl bych. Naopak to má jednu vadu, rozprašování stříká víc na spodní stranu okna, vyšší část se stírá hůř a musí se na okno nalít víc kapaliny. Vím to dobře zvláště po dnešku (a to jsem kvůli tomu to rozprašování schválně seřídil aby stříkalo hodně nahoru, přesto do spodek okna téměř polévá a nahoře je vody výrazně méně). Tohle klasické trysky nedělají.
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 4. 12. 2010 22:00

Já to neměnil tak nevím a v otcové C5, která má rozprašování jsem už dlouho nejel tak nemůžu porovnat. Ale všichni co měnili (snad i Focusáci), tak si pochvalovali.
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 12. 2010 17:30

no tak vida, víko nedrží :)
A ostřiky - na Octě mi to stírá líp, ale nevím, zda je to rozprašování nebo rok starejma aero stěračema - jak starý jsou stěrače na mondeu nevim.
Kždopádně se už těšim na zpětnou výměnu. Aktuálně po 450 km mám spotřebu 5,5 - je to moc nebo málo? A strašně blbě to topí, mnohem hůř než octa, je mi v tom furt zima i na trase 150km ... topí to ostatním líp, nebo prostě TDCi topí málo?
anonymni

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 6. 12. 2010 11:12

Víko drží i v menší výšce, ale nechtělo se mu nahorů samo. Každopádně dnes už na úrovní blinkrů se zvedne samo.
Ty máš Octavii taky kombi?
Každopádně zvedání víka zavazadlového prostoru se hodne odvíjí od zkosení zádě a to má Mondeo větší. Někteří Octaři si nasazují na ty vzpěry pružiny a po zmáčknutí tlačítka otevření kufru se otevřou. No a na Mondeu MKIII tohle není protože má tu záď více useklou a je potřeba překonat větší úhel na otevření, protože vzpěry spíše stojí než leží u Octavie...
U MKIV je ta záď už pozvolnější a tam tato vychytávka už funguje a bude se teda i lépe otvírat kufr.
Obrázek
Obrázek
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 6. 12. 2010 11:24

Nejlepsi je mit kufr na elektriku, jednak to funguje bez ohledu na pera a zkoseni a jednak to zasadne zvysuje machr index. :mrgreen:
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků