Chci koupit Mondeo Kombi mkIII TDCI - poradíte?

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod foto1977 28. 11. 2010 21:52

Ahoj, tak se zase po čase chci vrátit do spárů Mondea :-)
Před dvěma lety jsem přeběhl do lvího království a spokojeně se proháněl
v 307SW 1.6HDI, až jedné noci (minulé úterý) se Pažout rozhodl změnit majitele, aniž bych o tom věděl. :-\
Tak nyní jsem postaven před hotovou věc:
auto potřebuji, a protože rekonstruuji domeček, tak finance nejsou nazbyt.
Takže jsem si utáhl opasek, co to jde a spočítal, že do přibližovadla mohu momentálně investovat cca 120tis kč keš.
Moje podmínka je, aby to byl kombík a diesel, najedu ročně cca 25-30tis km.
Do dané cenové relace mi vychází Mondeo Kombi 2.0 TDCI rv. 2003 až 2004.
Na netu se za cenu okolo 115tis kč pohybuje pár modelů po faceliftu.
Zajímá mě:
1/ zda problémy se vstřiky byly vyřešeny faceliftem či až později
2/ jaký motor je lepší co do spolehlivosti? (85kW nebo 96kW)
3/ 6-ti kvalt se dával do všech TDCI po faceliftu nebo ne?
4/ je tady na fóru možnost zjistit servisní historii dle VIN nebo musím do servisu?
5/ na co se mám speciálně zaměřit při koupi?
6/ je lepší koupit starší model nebo až ten po faceliftu? Byly tím faceliftem nějak výrazně odstraněny nějaké nedostatky předchozí verze (2001-2003)? Nebo jde jen o kosmetické úpravy vzhledu?

Na zvedáku poznám mechanické opotřebení podvozku (čepy, silenbloky, stabilizátory atd), tlumiče, ale do motoru nevidím, takže nevím, zda se nějak projevuje to, že odejdou brzy ty vstřiky.

Předem děkuji za rady a doporučení.
Naposledy upravil foto1977 dne 28. 11. 2010 22:51, celkově upraveno 1
foto1977
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 28. 11. 2010 22:24

pokud stavíš dům, jdi do beneli.
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maxie 28. 11. 2010 22:30

pokud potřebuješ jezdit, vem za ty prachy radši tddi, protože tdci za ty prachy koupíš těžko(problém se vstřikovači byl odstraněnej až v průběhu roku 2003)... ale osobně radši něco, co žere oktany, zvlášt ted před zimou...
... to be yourself is all that you can do ...
maxie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 970ka 28. 11. 2010 23:08

Souhlasím s Maxie,za 120tkč tdci bude kasička.Já osobně bych se vyhnul autu co jezdilo u nás a koupil něco z venku se servisní historií,nejlépe u Fordu.Tak jako tak za ty kačky bude mít minimálně 200tkm.
Carrera S, SL320, X5 3,0D,Kawa W800, Pana GZ 2000
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 29. 11. 2010 07:36

Tady je kazda rada draha. Problem u starsich Mondei nebyl se vstrikovaci, ale s cerpadlem a byl vyresen nekdy kolem roku 2003. Ovsem i po faceliftu je to stale CR diesel, takze sance na drahe problemy u podobne jete ojetiny je pomerne vysoka. TDDI sice nema CR problemy, ale ma sve vlastni, krome toho je to motor, ktery by jsi maje predtim superkultivovanou 1.6HDI asi tezko rozdychaval.
Hlavni vyhodou faceliftu je velka zmena interieru, kdy neskutecne hnusny predfacelift, kde radio vypada jak aftermarket od Congu a je podobne nalicovane, nahradil interier v lepsi polovine sve tridy, ktery mimochodem pusobi lepsim dojmem nez interier v nastupci, kde byl interier opet vylepsovan v ramci faceliftu, evidentne nektere automobilky jsou nepoucitelne.
Nicmene za 120.000Kc bych se asi podival nekde jinde, to Mondeo bude za ty prachy hodne hrozne. Co treba takovy Peugeot 406? Starsi vuz, ale velmi solidni, s kvalitnimi diesely, ktere sice take nevydrzi vecne, ale proti Mondeu bude mozne sehnat 406tku s polovicnim najezdem a to se pocita. I kdyz mne se tedy 406tka v kombiku moc nelibi a neni jich ani tolik.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod foto1977 29. 11. 2010 08:42

díky za příspěvky, na 406ku jsem taky myslel, dají se sehnat už okolo 100tis kč rv2002 výše.
Ale je to přeci jen auto o cca 6 let vývojově a technologicky zastaralé i když netrpí nějak extra častými závadami. A motor 2.0HDI je také OK.
Je mi jasné, že jak jsem si za ty 2roky zvykl na 1.6HDI, která mimochodem měla s né zrovna lehkou 307SW velmi slušnou dynamiku a spotřebu, že to bude vždy cesta zpět.
Ale nějak mi je sympatické to Mondeo.
Starej TDDI motor fakt nechci.
Je mi jasné, že to mondeo za 120tis kč nebude mít najeto pod 200tis km,
ale myslím, že ten motor musí vydržet min.400tis ne?
A s postupnou výměnou běžných věcí (čepy, silenbloky, tlumiče, silenbloky atd.) stejně počítám.
Té jsem se nevyhnul ani když jsem si tenkrát pořídil "zánovní" 307čku.
foto1977
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 970ka 29. 11. 2010 08:50

Vidím,že jsi rozumný .U starších vozú je to většinou o štěstí,někdo jen jezdí a druhej do toho jen sype.Doba je však taková,že vozů je dostatek,ceny už dávno nejsou závratné,tak jen vybrat ten správný nehavarovaný kus s orig. km.Hodně štěstí přeji.
Carrera S, SL320, X5 3,0D,Kawa W800, Pana GZ 2000
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 29. 11. 2010 12:56

Já měl Mondeo TDDi a kromě vyšší hlučnosti nebyl vůbec žádný problém. Najel jsem sním 220K km a šlo do světa. Za celou dobu jsem neměl sebemenší problém. Měnil se vždy jen spotřebák. V asi 160K se měnil dvouhmoťák se spojkou jinak naprostá pohoda.
Co bych doporučil zkontrolovat, tak jsou spodní lemy dveří (trpěly před FL korozí) a taky účinnost ruční brzdy. Ráda se zasekává...
Jinak si myslím, že auto je v naprosté pohodě.
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 29. 11. 2010 13:04

foto1977 píše:Je mi jasné, že to mondeo za 120tis kč nebude mít najeto pod 200tis km,
ale myslím, že ten motor musí vydržet min.400tis ne?


Ten motor sam o sobe (blok) to samozrejme vydrzi, ale jeho prislusenstvi uz nikoliv. Za tyhle prachy bude mit to Mondeo rekneme 230.000km (at uz na tachu bude co bude), najedes tricet tisic rocne, nechas si ho rekneme dva roky (nevim, odhaduji), takze budes prodavat blizko ke trem stum tisicum. To znamena zustatkovou hodnotu auta blizkou nule a zaroven moznost umrti vstriku, turba, cerpadla, dvojhmoty a par dalsich "drobnosti". Dohromady s trochou smuly do toho zahucis vice nez je kupni cena.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maxie 29. 11. 2010 13:18

proste mondeo benzin 1.8 92kW a hotovo, nazdar...
Dusan ma sice pravdu, ze problem byl s cerpadlem, ale praxe z blizkeho okoli mluvi tak, ze se vetsinou menily komplet vstriky driv, nez zacalo haprovat cepradlo... dneska uz nastesti neni repase vubec draha... ale porad trvam na tom, na zimu si kupovat naftovy mondeo je blbost...
... to be yourself is all that you can do ...
maxie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 29. 11. 2010 13:26

maxie píše:Dusan ma sice pravdu, ze problem byl s cerpadlem, ale praxe z blizkeho okoli mluvi tak, ze se vetsinou menily komplet vstriky driv, nez zacalo haprovat cepradlo... dneska uz nastesti neni repase vubec draha... ale porad trvam na tom, na zimu si kupovat naftovy mondeo je blbost...


Ono s tim cerpadlem to bylo tak, ze sice cerpalo, ale odiralo se a pritom posilalo spony do vstrikovaciho systemu, coz samozrejme samy o sobe velmi citlive CR vstriky nerozdychaly a odesly. Nasledne se draze vymenily a pokud byl servisak blbec, tak se nechalo puvodni cerpadlo, ktere spokojene zlikvidovalo i nove vstriky. Spravny postup byl samozrejme znicene vstriky vymenit a s nimi vymenit i cerpadlo za upraveny nezavadny model, ktery se montoval 2003+ rovnou z vyroby.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 29. 11. 2010 17:25

maxie píše:proste mondeo benzin 1.8 92kW a hotovo, nazdar...
Dusan ma sice pravdu, ze problem byl s cerpadlem, ale praxe z blizkeho okoli mluvi tak, ze se vetsinou menily komplet vstriky driv, nez zacalo haprovat cepradlo... dneska uz nastesti neni repase vubec draha... ale porad trvam na tom, na zimu si kupovat naftovy mondeo je blbost...

U benzínů padaly škrtící klapky do sání... :-(
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maxie 29. 11. 2010 18:16

tomu se da snadno predejit preventivni vymenou
... to be yourself is all that you can do ...
maxie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ota 29. 11. 2010 19:07

Vybiram stejne auto, jen roky 2005-2007. Jsem zastancem benzinu, ale TDCi jsou o desitky tisic levnejsi a jsou jich mraky, naprosto luxusni vyber - ja mam vsak panickou hruzu ze spolehlivosti (vstriky, dvouhmotak, turbo..).
At mi nekdo rika, ze Mondei je spousta. Benzinovych 05-07 je na Tipcars cca 8 kusu a to ani moc neresim kubaturu.
Ota
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 29. 11. 2010 19:08

mondeo za ty haky je kravina kor v dieselu.
BTW neni to MKIII ale MKII o cem se bavis
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB - doufám že moje poslední setkání s benzínem od Fordu :-D

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 29. 11. 2010 19:59

Vezmi benzín. Problémy u Mondea MKIII TDCI nebyly vyřešeny nikdy, má pár slabých míst (konstrukce vstřikovacího čerpadla - ta náprava se týkala materiálu, ne konstrukčního řešení; je náchylný na přisátí vzduchu; nízké napětí ovládání vstřikovačů a tím jejich větší sklon k přidření). Je to prostě hodně citlivý Common Rail. 2003 - 2004 je MKIII po FL.
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod robbert 29. 11. 2010 21:00

Třídění Mondea:

MKI 1993-1996
MK II 1996-2000
MK III 2000-2007
MK III první facelift 06/2003- 4/2005
MK III druhý facelift 05/2005 - 2007
MK IV - od 2007

;-)
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 29. 11. 2010 21:26

aha, ja nevedel,ze 1996 - 2000 je brany jako model
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB - doufám že moje poslední setkání s benzínem od Fordu :-D

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 30. 11. 2010 22:12

Ještě doplním že kromě pár designových změn má hlavně druhý FL MKIII (2005 do konce výroby) lepší brzdy, starší auta mají trochu gumový pedál. Člověk si zvykne, ale po přesednutí z jiného auta je to nepříjemné. IMHO je nejlepší volbou ST220 z roku 2005 a mladšího. Je jich ale i v Německu málo. Jinak obecně je předposlední Mondeo kromě vstřikování u TDCI bytelné auto bez nějakých opakujících se závad, prostorné, s levnou údržbou a navíc s nadprůměrnými jízdními vlastnostmi. Jako ojetina skutečně velmi dobrá volba.
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Dusan 1. 12. 2010 07:18

Krome vstrikovani u TDCI je dobra poznamka uvedomime-li si, ze Mondeo Mk III s jakymkoliv jinym motorem je vicemene nesehnatelne. Jeste tak se daji potkat 1.8cky v zakladni holovybave, coz asi tazatel nechce.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod foto1977 1. 12. 2010 16:17

Díky za reakce, asi tedy půjdu do toho Mondea cca 2003-2004 TDCI po té modernizaci.
Ještě zvažuji Fiat Stilo Multiwagon JTD také cca 2004 za podobnou cenu.
foto1977
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bubenij 3. 12. 2010 11:25

Mondeo nebo Stilo? Tady je výběr celkem jasnej :-) Dva roky zpátky jsem vybíral podobně a skončil jsem u Mondea 2005 z Itálie se zárukou na původ a na najeté km ( ne na stav tacho...).
Ber to Mondeo, pokud možno co nejmladší, doporučuju se podívat na http://www.forum.fordclubs.org/ tam je toho hromada.
Šťastnou ruku při výběru.
bubenij
Nováček

Odeslat příspěvekod Dusan 3. 12. 2010 11:37

bubenij píše:Mondeo nebo Stilo? Tady je výběr celkem jasnej :-) Dva roky zpátky jsem vybíral podobně a skončil jsem u Mondea 2005 z Itálie se zárukou na původ a na najeté km ( ne na stav tacho...).


"Z Italie" a "zaruka na najete km", to jsou dve souslovi, ktere lze jen tezko akceptovat v jedne vete. :mrgreen:

-- prosinec 3, 2010, 11:39 am --

foto1977 píše:Díky za reakce, asi tedy půjdu do toho Mondea cca 2003-2004 TDCI po té modernizaci.
Ještě zvažuji Fiat Stilo Multiwagon JTD také cca 2004 za podobnou cenu.


Ona ta modernizace je vcelku irelevantni, protoze starsi Mondeo bude mit dneska najeto tolik, ze to cerpadlo stejne mezitim uz bylo menene za novejsi typ. Jinak zrovna vcera mi rikal kolega jak se zbavil sveho Mondea ze stejneho roku s tim, ze melo najeto celych 120.000km a ze uz by do toho jenom sypal penize. :mrgreen:
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bubenij 3. 12. 2010 12:07

Dusan píše:
bubenij píše:Mondeo nebo Stilo? Tady je výběr celkem jasnej :-) Dva roky zpátky jsem vybíral podobně a skončil jsem u Mondea 2005 z Itálie se zárukou na původ a na najeté km ( ne na stav tacho...).


"Z Italie" a "zaruka na najete km", to jsou dve souslovi, ktere lze jen tezko akceptovat v jedne vete. :mrgreen:


Dušan: Ber jak chceš, koupě v 08/2008, auto z 2005 najeto 129000, interiér funglovka a zbytek auta taky, měl jsem to u kámoše v servisu + u Forda, všichni řikali, že km velice pravděpodobně souhlasej.
Myslíš, že by auto starý 3 roky s timhle stavem tacho bylo stočený, když k topmu připočítám interiér, kterej je pořád v pohodě a mnohem lepším stavu než většina jinej co jsem viděl?
bubenij
Nováček

Odeslat příspěvekod foto1977 3. 12. 2010 18:43

bubenij: já tedy kupoval taky 3roky starou 307SW a měla dle tach i servisky 160tis km! a interiér taky vyvoněnej jak u novýho.
A bylo to přitažený ze španělska. Auto po dalších 55tis za další 2 roky jako nové
až mi ho před 14 dny někdo ukradnul, asi myslel že to má míň než 210tis km :-)
Takže u mondea bych těm 129tis po 3 letech moc nevěřil zvlášť pokud to bylo firemní.

Jinak pořád váhám co vlastně koupit, už aby roztál sníh a konečně jsem mohl něco omrknout a pořídit.
foto1977
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 3. 12. 2010 20:36

Dusan píše:
Jinak zrovna vcera mi rikal kolega jak se zbavil sveho Mondea ze stejneho roku s tim, ze melo najeto celych 120.000km a ze uz by do toho jenom sypal penize. :mrgreen:


Ono záleží, jak se člověk k autu chová a jak se o něj stará. Nemyslím voňavky, ale přístup.
Několikrát jsem psal, že jsem prodával loni Mondeo z r 2002 najeto cca 220K a naprosto bez problémové auto... Měnil se jen spotřebák. (spojka a dvouhmoťák je spotřebák a měnil se v 170)
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 3. 12. 2010 21:28

hoši, dneska jsem dostal pučený Mondeo kombi MkIII 2007 TDCi 85kW se 105tkm na hrbu a musím říct, že zlatá Octávka se 75tkm. Motor má Mondeo asi lepší, má i ESP, má elektrickou sedačku, možná i podvozek - ale už je to vylítaná paštika, vůle v řízení, nemá to vyhřívaný sicny ani bufík, PP je hrůza, ostřikovače hned zamrzly (asi v tom byla ještě letní směs - vystříkal jsem to zadním ostřikem, ale po dolití zimní se ty přední stejně nechytly, budu to asi muset na půl dne strčit do garáže) ... no a spotřebou se na 1.9 TDI 77kW taky nechytá ... bere to tak odhadem o litránek víc.
anonymni

Odeslat příspěvekod maxie 4. 12. 2010 08:17

nemůžeš srovnávat etalon postkomunistické republiky s kapitalistickým zmetkem, to nejde...
... to be yourself is all that you can do ...
maxie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 12. 2010 12:17

srovnávat to jde, ale čekal bych, že o rok starší auto vyšší třídy s nepatrně více kilometry na hrbu z toho vyjde lepší
anonymni

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 4. 12. 2010 12:18

ajif: Ono to bude spíš zacházením než tím, že by to byla taková hrůza. Mám ST220 2004 se 129t a vůle nepozoruji.
Palubák jsem také zažil lepší, ale jestli má Octa v základu bufík, nebo vyhřívané sedačky tak :tleskani na bohatost výbavy. A jestli v Octě nezamrznou ostřikovače s letní kapalinou, tak :tleskani :tleskani :tleskani
U mě ostřikují jak ostřikovače čelního skla, tak i světlometů. Jen ten zadní jsem asi málo vytříkal od letní kapaliny a zamrzl.
To co jsi napsal o zlaté Octě je vážně hodně k smíchu, protože ve výsledku je lepší Octa se 75tkm jen spotřebou, ale Mondeo se 105tkm je lepší motorem, má ESP, podle toho, že odhaduješ na elektronický podvozek, tak jej bude mít určitě lepší a i přesto je podle tebe vylítaná paštika? :-)

Ať si o Fordu, nebo Mondeu kdokoli říká co chce (je mi to jedno, JÁ JSEM svým autem SPOKOJENÝ), ale na tvé hodnocení vylítané paštiky podle nějaké vůle v řízení jsem musel zareagovat.
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 12. 2010 12:29

tak do Octy jsem si především pořídil winter paket, tj. bufík, vyhřívaný sicny, vyhřívaný pstřikovače, ostřiky světel a maxík. Mondeo je vylítaná paštika - dyť ani ten blbý filc nad motorem nedrží, půlka těch plastových úchytů chybí. Ostřikovače stříkaj 4 čůrky namísto rozprašování, celé to má vůle, motor po nastartování nedrží otáčky, stěrače jsou standard a né aero, takže v mraze hned zmrznou a stírají jen částečně, víko kufru už tlumiče nezvednou, musím to zvednout ručně (ale zatím to aspoň z horní polohy nepadá), zadní rolo nejezdí v drážkách, ale musí se člověk trefit do úchytu ... prostě hromada drobností, které kazí dojem z jinak slušného auta.
Je fakt, že Mondeo mělo postupně asi 3 majitele a mít ho od novoty, tak by snad bylo v lepším stavu. Každopádně když srovnám ta dvě konkrétní auta, nemůžu než Octu nevychválit.
anonymni

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 4. 12. 2010 12:46

ajif píše:tak do Octy jsem si především pořídil winter paket, tj. bufík, vyhřívaný sicny, vyhřívaný pstřikovače, ostřiky světel a maxík.

Ve svém mám 4 vyhřívané sedačky, vyhřívané ostřikovače, vyhřívané čelní sklo a ostřikovače světel ke xenonům.
Mondeo je vylítaná paštika - dyť ani ten blbý filc nad motorem nedrží, půlka těch plastových úchytů chybí.

Zacházení. Vše mi drží, nic nechybí a neodstává.
Ostřikovače stříkaj 4 čůrky namísto rozprašování

Ano, rozprašování se tam nedělá a kutilové si je předělávají na ty z Octy
celé to má vůle, motor po nastartování nedrží otáčky

Problém s konkrétním kusem.
stěrače jsou standard a né aero, takže v mraze hned zmrznou a stírají jen částečně

Můžeš si koupit aera přímo ve Fordu - pasují na to a stírají po celé ploše. Ale dost pochybuju, že to má vliv na zamrznutí. Voda ze stírání obalí stěrač a poté zamrzne, tak nechápu co by tomuto předešlo na aero stěračích.
víko kufru už tlumiče nezvednou, musím to zvednout ručně (ale zatím to aspoň z horní polohy nepadá)

Mám kombajn z roku 2004 a zvedá se to samo už od malého otevření.
zadní rolo nejezdí v drážkách, ale musí se člověk trefit do úchytu ...

Síla zvyku. Kombika mám poprvé, tak mi to nepřišlo a trefím se i v noci.
prostě hromada drobností, které kazí dojem z jinak slušného auta.
Je fakt, že Mondeo mělo postupně asi 3 majitele a mít ho od novoty, tak by snad bylo v lepším stavu. Každopádně když srovnám ta dvě konkrétní auta, nemůžu než Octu nevychválit.

Ti 3 majitelé a auto k půjčování budou asi ty zásadní problémy...

To auto je prostě dodělaná vražda, ale určitě se podle tohoto kusu nedají hodnotit ostatní Mondea.
Taky jsem jel v jedné Octě kde byl majitel starý pán co s tím jezdil naprosot hrozně a podle toho to jelo. Vůbec to netáhlo a rozjet se s tím rychle na křižovatce z vedlejší prostě nešlo. Také z toho kusu nehodnotím všechny octavie...
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 12. 2010 13:26

však já jsem nezevšeobecňoval, srovnal jsem dvě auta ... a pučenému koni na zuby nehledím, můžu být rád že nechodím pěšky 8-)
anonymni

Odeslat příspěvekod nikdo 4. 12. 2010 15:21

OII v různých výbavách dost jezdím a proti Mondeu MKIII bych OII vytkl menší interiér na šířku i délku, užší a kratší přední sedačky (vzadu nesedávám), na stejných kolech tvrdší podvozek, znatelně horší jízdní vlastnosti. Pokud jde o robustnost podvozku jsou na tom obě auta tak stejně. Výbavu nehodnotím, ale třeba přední vyhřívané okno a vyhřívané sedačky byly v Ghia ve standardu.

BTW proč si předělávají ostřikovače na rozprašování? Funguje to obojí úplně stejně, rozprašování pokropí do šířky tak poloviční úhel z rozkmitu stírátek a dvě trysky nastříkají na krajích trochu širší plochy. Ve funkčnosti setření špíny není rozdíl, stěrače to v obou případech musí rozmatlat a odstranit. Pravda v OII se to o hodně lépe seřizuje a zase se mi zdá že má větší spotřebu kapaliny (což je irelevantní s ostřikovači světel).
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Dusan 4. 12. 2010 15:36

nikdo píše:OII v různých výbavách dost jezdím a proti Mondeu MKIII bych OII vytkl menší interiér na šířku i délku, užší a kratší přední sedačky (vzadu nesedávám), na stejných kolech tvrdší podvozek, znatelně horší jízdní vlastnosti. Pokud jde o robustnost podvozku jsou na tom obě auta tak stejně. Výbavu nehodnotím, ale třeba přední vyhřívané okno a vyhřívané sedačky byly v Ghia ve standardu.


Ony si Mondeo a Octavia nemaji co se tyce sedacek co vycitat. OII je ma nesmyslne uzke a nikterak dlouhe, Ford je ma zase v nejlepsi tradici Forda delane na nejake mimozemstany tedy tvory s fyziognomii zcela odlisnou od te lidske. OII ma vyhodu, ze se da za par supu koupit Dynamic paket a tim vymenit sedacky za mnohem pouzitelnejsi sportovni, Ford ma sedacky hrozne vsechny vcetne treba tech sportovnich z Focusu, takze jedina sance je STcko, ktere nema sedacky od Forda, ale Recara. Ovsem STcko neni uplne standardni Mondeo pro kazdeho.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 12. 2010 16:21

dělalo se ST i s dýzlem?
anonymni

Odeslat příspěvekod Dusan 4. 12. 2010 19:14

ajif píše:dělalo se ST i s dýzlem?


U nas ne, ale v Nemecku prodavaly sveho casu Mondeo 2.2TDCI se stylingovym paketem a RECARO sedackami jako dieselove ST. Je jich minimum, sam sem je videl jenom na webu, nikdy v realu. Ani nevim do jake miry to byl oficialni model a do jake iniciativa tamniho zastoupeni.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 4. 12. 2010 20:17

nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Dusan 4. 12. 2010 21:01

Ok, tak se prodaval, ale to nic nemeni na faktu, ze realna sance sehnat tohle jako ojetinu je docela minimalni, ale preji hodne stesti, tohle je nejlepsi Mondeo minule generace co se delalo. :mrgreen:
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 4. 12. 2010 21:43

m.a.x.i.m.u.s píše:
víko kufru už tlumiče nezvednou, musím to zvednout ručně (ale zatím to aspoň z horní polohy nepadá)

Mám kombajn z roku 2004 a zvedá se to samo už od malého otevření.

Tento týden jsem šel poprvé dnes do kufru a v těch mrazech tomu musím opravdu hodně pomoct...

-- 4. 12. 2010 21:45 --

nikdo píše:BTW proč si předělávají ostřikovače na rozprašování? Funguje to obojí úplně stejně, rozprašování pokropí do šířky tak poloviční úhel z rozkmitu stírátek a dvě trysky nastříkají na krajích trochu širší plochy. Ve funkčnosti setření špíny není rozdíl, stěrače to v obou případech musí rozmatlat a odstranit. Pravda v OII se to o hodně lépe seřizuje a zase se mi zdá že má větší spotřebu kapaliny (což je irelevantní s ostřikovači světel).

Tvrdí, že to lépe stírá...
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 4. 12. 2010 21:55

Neřekl bych. Naopak to má jednu vadu, rozprašování stříká víc na spodní stranu okna, vyšší část se stírá hůř a musí se na okno nalít víc kapaliny. Vím to dobře zvláště po dnešku (a to jsem kvůli tomu to rozprašování schválně seřídil aby stříkalo hodně nahoru, přesto do spodek okna téměř polévá a nahoře je vody výrazně méně). Tohle klasické trysky nedělají.
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 4. 12. 2010 22:00

Já to neměnil tak nevím a v otcové C5, která má rozprašování jsem už dlouho nejel tak nemůžu porovnat. Ale všichni co měnili (snad i Focusáci), tak si pochvalovali.
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 12. 2010 17:30

no tak vida, víko nedrží :)
A ostřiky - na Octě mi to stírá líp, ale nevím, zda je to rozprašování nebo rok starejma aero stěračema - jak starý jsou stěrače na mondeu nevim.
Kždopádně se už těšim na zpětnou výměnu. Aktuálně po 450 km mám spotřebu 5,5 - je to moc nebo málo? A strašně blbě to topí, mnohem hůř než octa, je mi v tom furt zima i na trase 150km ... topí to ostatním líp, nebo prostě TDCi topí málo?
anonymni

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 6. 12. 2010 11:12

Víko drží i v menší výšce, ale nechtělo se mu nahorů samo. Každopádně dnes už na úrovní blinkrů se zvedne samo.
Ty máš Octavii taky kombi?
Každopádně zvedání víka zavazadlového prostoru se hodne odvíjí od zkosení zádě a to má Mondeo větší. Někteří Octaři si nasazují na ty vzpěry pružiny a po zmáčknutí tlačítka otevření kufru se otevřou. No a na Mondeu MKIII tohle není protože má tu záď více useklou a je potřeba překonat větší úhel na otevření, protože vzpěry spíše stojí než leží u Octavie...
U MKIV je ta záď už pozvolnější a tam tato vychytávka už funguje a bude se teda i lépe otvírat kufr.
Obrázek
Obrázek
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 6. 12. 2010 11:24

Nejlepsi je mit kufr na elektriku, jednak to funguje bez ohledu na pera a zkoseni a jednak to zasadne zvysuje machr index. :mrgreen:
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 6. 12. 2010 11:30

Nejlepší je mít poskoka a do kufru vůbec nechodit :-P
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 6. 12. 2010 12:22

Dusan píše:Nejlepsi je mit kufr na elektriku, jednak to funguje bez ohledu na pera a zkoseni a jednak to zasadne zvysuje machr index. :mrgreen:

To každopádně.
Minimálně automatické otevření po stisku tlačítka je v tomhle počasí k nezaplacení...
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 6. 12. 2010 12:57

robbert píše:Nejlepší je mít poskoka a do kufru vůbec nechodit :-P


Jenze to by se holt clovek musel narodit jako zenska. :mrgreen:
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 6. 12. 2010 12:58

Nic není dokonalé :-D
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 6. 12. 2010 19:40

m.a.x.i.m.u.s píše:Víko drží i v menší výšce, ale nechtělo se mu nahorů samo. Každopádně dnes už na úrovní blinkrů se zvedne samo.
Ty máš Octavii taky kombi?
Každopádně zvedání víka zavazadlového prostoru se hodne odvíjí od zkosení zádě a to má Mondeo větší. Někteří Octaři si nasazují na ty vzpěry pružiny a po zmáčknutí tlačítka otevření kufru se otevřou. No a na Mondeu MKIII tohle není protože má tu záď více useklou a je potřeba překonat větší úhel na otevření, protože vzpěry spíše stojí než leží u Octavie...
U MKIV je ta záď už pozvolnější a tam tato vychytávka už funguje a bude se teda i lépe otvírat kufr.

jj kombíky oba dva (ale mám Octu II předFL, ne toho kombíka O1 cos měl na fotce - ale Mondeo je přesně takový jako na fotce). Na Mondeu největší průšvih vnímám špinění čelního skla - buď to má jinak rpoudění vzduchu, nebo nevim, ale musím ostřikovat skoro pořád, strašně rychle se to zaneřádí. Ale jako spotřebu vody to má docela malou, jak to nemá ostřiky světel - to na Octě mi to s ostřikama světel ubýváí rychleji. A Mondeo má základní světla lepší než Octa předFL základy - zas projektory v Octě už jsou na tom líp než základní halogeny v Mondeu.
Celkově to nakonec s Mondeem nebyla taková trága, ale snad už zítra odpo dostanu zpátky octu a budu spokojenej

-- 6. 12. 2010 19:41 --

Dusan píše:Nejlepsi je mit kufr na elektriku, jednak to funguje bez ohledu na pera a zkoseni a jednak to zasadne zvysuje machr index. :mrgreen:

to jo, ale to jde u Schade až u SIIC :) Ale u V70 jsem to celkem kvitoval a zamiloval se do toho :love:
anonymni

Odeslat příspěvekod foto1977 7. 12. 2010 14:45

Ahoj, myslíte, že se vyplatí s koupí ojetého mondea počkat na leden příštího roku?
Jde mi o to zda budou cenově dostupnější nebo jestli bazary půjdou cenou dolů až koncem zimy cca březen???
foto1977
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 7. 12. 2010 14:56

rozdíl v ceně mezi prosincem a lednem bude zanedbatelný, pokud vůbec nějaký
anonymni

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 7. 12. 2010 14:56

Neřešil bych čekání, ale spíš spokojenost s konkrétním kusem.
Sám jsem ST220 vybíral od září a až těsně před vánoci jsem objevil jedno ve výbavě co jsem vyžadoval a ve vánoční svátek si pro něj jel :-)
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 7. 12. 2010 15:22

ajif píše:rozdíl v ceně mezi prosincem a lednem bude zanedbatelný, pokud vůbec nějaký


Rozdil tam urcite bude, preci jenom to auto bude o rok starsi. Navic na jare bude vetsi vyber.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 7. 12. 2010 16:12

na jaře možná, ale v lednu trvám na svém. Zrovna u ojetiny to "o rok starší" nebude ...
anonymni

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 12. 2010 17:20

Dusan píše:
ajif píše:rozdíl v ceně mezi prosincem a lednem bude zanedbatelný, pokud vůbec nějaký


Rozdil tam urcite bude, preci jenom to auto bude o rok starsi. Navic na jare bude vetsi vyber.


Souhlas.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 7. 12. 2010 17:58

ajif píše:na jaře možná, ale v lednu trvám na svém. Zrovna u ojetiny to "o rok starší" nebude ...


Bude, jedine co je u ojetiny dulezite je rok vyroby, mesic nikdo neresi. Ojetina vyrobena 12/03 je o rok starsi nez ojetina vyrobena 01/04, divne ale je to tak.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 7. 12. 2010 20:00

ale on se ptá, jestli ojetina vyrobená v 03/2007 bude letos v prosinci dražší než za měsíc, tj. v lednu 2011 ... aspoň tak jsem to pochopil
anonymni

Odeslat příspěvekod foto1977 7. 12. 2010 20:37

jde mi o mondeo kombi tdci rv2004(po faceliftu)
foto1977
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 7. 12. 2010 22:55

Mohla by být levnější, bude totiž ne o měsíc, ale o rok starší. Záleží na vyjednávacích schopnostech.
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod robbert 8. 12. 2010 08:18

Nebude levnější natolik, aby to nějak ovlivnilo nákup. Dobré a kvalitní kusy si svou cenu drží. Tak nějak si neumím představit, že by třeba bazar přeceňoval auta. Zvláště dneska, kdy jsou "slevy" v podstatě všude.

Já bych se spíše řídil tím, kdy auto budu potřebovat a podle toho vybíral. Ono mondeí je dost, ale sehnat kvalitní kousek v dobrém stavu taky nebude na odpoledne.
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 8. 12. 2010 08:27

ajif píše:ale on se ptá, jestli ojetina vyrobená v 03/2007 bude letos v prosinci dražší než za měsíc, tj. v lednu 2011 ... aspoň tak jsem to pochopil


Jasne, ze bude trilete auto v prosinci drazsi nez ctyrlete v lednu.

robbert píše:Nebude levnější natolik, aby to nějak ovlivnilo nákup. Dobré a kvalitní kusy si svou cenu drží. Tak nějak si neumím představit, že by třeba bazar přeceňoval auta. Zvláště dneska, kdy jsou "slevy" v podstatě všude.


To je pripad od pripadu. Nektere bazary resi lezaky tim, ze jsou ochotni pristoupit na vetsi slevy, nektere bazary precenuji auto na mesicni bazi.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 12. 2010 08:57

Dusan píše:
ajif píše:ale on se ptá, jestli ojetina vyrobená v 03/2007 bude letos v prosinci dražší než za měsíc, tj. v lednu 2011 ... aspoň tak jsem to pochopil


Jasne, ze bude trilete auto v prosinci drazsi nez ctyrlete v lednu.

tříleté auto v prosinci bude mít v lednu tři roky a jeden měsíc, neb to bude pořád TO STEJNÉ auto.
Kdyby si v lednu vybíral JINÉ auto, tak se pak už cena samozřejmě může lišit, ale nedá se srovnávat
anonymni

Odeslat příspěvekod robbert 8. 12. 2010 09:13

Dusan píše:
robbert píše:Nebude levnější natolik, aby to nějak ovlivnilo nákup. Dobré a kvalitní kusy si svou cenu drží. Tak nějak si neumím představit, že by třeba bazar přeceňoval auta. Zvláště dneska, kdy jsou "slevy" v podstatě všude.


To je pripad od pripadu. Nektere bazary resi lezaky tim, ze jsou ochotni pristoupit na vetsi slevy, nektere bazary precenuji auto na mesicni bazi.


Ležáky ano, ale předpokládám, že dobré kusy jdou relativně rychle a ty se nepřeceňují. Já prodával auto na inzerát asi týden a v podstatě první vážný zájemce si auto odvezl za cenu, kterou jsem chtěl. Takže si myslím, že opreavdu záleží na situaci a pokud najde dobrý kus, má ho vzít raději hned než čekat na jaro... Tady ten rozdíl v ceně zas tak velký nebude...
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 12. 2010 09:24

ano, to odpovídá i mým zkušenostem, já bych na nic nečekal a v okamžiku, kdy uvidím něco, co se mi bude zdá OK, tak bych to vzal. Neproděláš
anonymni

Odeslat příspěvekod MELLO 8. 12. 2010 14:04

O Mondeu jako ojetine sem uvazoval taky, ale jedine s benzinem
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 12. 2010 18:37

Mondeo v benzínu? Leda to ST 220 ...
anonymni

Odeslat příspěvekod nikdo 8. 12. 2010 20:21

Tam jich je dobrých víc, vlastně nevím které docela dobré není. Majitelé si chválí i 1,8 SCi, pak je dvoulitr a šestiválce 2,5 a 3,0. Kromě klapek v sání jsem nějaké velké stesky neslyšel. Musí ale sednout požadavky majitele a charakteristika motoru.
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Ota 8. 12. 2010 20:41

nikdo: Ne snad, ze by byly bez chyb :-). 2.5V6 me osobne zklamal vykonem oproti 2.0, rozhodne nejede o tolik lepe, o kolik vice zere. A je sice spolehlivy, ale nikoliv neznicitelny. Dale bych velmi vahal nad 1.8i 81kw, podle me je to na Mondeo slabe. Zbytek dle vkusu kazdeho soudruha.
S klapkami u ctyrvalcu souhlas, u V6 je to zase IMRC modul (ktery ovsem motor neznici, jen holt neprepina kratke/dlouhe sani).
Kazdopadne, kdyz Mondeo do r. 2007, tak jedine benzin.

ajif: Ojete ST220 je malokdy dobra volba, prvni majitel si obvykle s radosti uziva investovaneho milionu az na hranu.

A jak podotkl Dusan, sakra blbe se benzinove Mondeo shani.
Ota
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 12. 2010 20:48

nejsem Fordista, takže dám na vás :) Je fakt že Mondeo MkIII vždy co jsem viděl bylo TDCi, v benzínu jsem ho ani v bazaru nikdy neviděl
anonymni

Odeslat příspěvekod MELLO 8. 12. 2010 22:04

ajif píše:Mondeo v benzínu? Leda to ST 220 ...


Staci bohate 2.0
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 8. 12. 2010 22:32

Vždyť to píšu, musí si sednout motor a majitel. Po více zkušenostech bych já třeba řekl, že až Mondeo s třílitrem je ta správná kombinace. Holt proti gustu....a najít se dají, ne že ne: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
nikdo
Pozorovatel


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků