Chci koupit Mondeo Kombi mkIII TDCI - poradíte?

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod foto1977 28. 11. 2010 21:52

Ahoj, tak se zase po čase chci vrátit do spárů Mondea :-)
Před dvěma lety jsem přeběhl do lvího království a spokojeně se proháněl
v 307SW 1.6HDI, až jedné noci (minulé úterý) se Pažout rozhodl změnit majitele, aniž bych o tom věděl. :-\
Tak nyní jsem postaven před hotovou věc:
auto potřebuji, a protože rekonstruuji domeček, tak finance nejsou nazbyt.
Takže jsem si utáhl opasek, co to jde a spočítal, že do přibližovadla mohu momentálně investovat cca 120tis kč keš.
Moje podmínka je, aby to byl kombík a diesel, najedu ročně cca 25-30tis km.
Do dané cenové relace mi vychází Mondeo Kombi 2.0 TDCI rv. 2003 až 2004.
Na netu se za cenu okolo 115tis kč pohybuje pár modelů po faceliftu.
Zajímá mě:
1/ zda problémy se vstřiky byly vyřešeny faceliftem či až později
2/ jaký motor je lepší co do spolehlivosti? (85kW nebo 96kW)
3/ 6-ti kvalt se dával do všech TDCI po faceliftu nebo ne?
4/ je tady na fóru možnost zjistit servisní historii dle VIN nebo musím do servisu?
5/ na co se mám speciálně zaměřit při koupi?
6/ je lepší koupit starší model nebo až ten po faceliftu? Byly tím faceliftem nějak výrazně odstraněny nějaké nedostatky předchozí verze (2001-2003)? Nebo jde jen o kosmetické úpravy vzhledu?

Na zvedáku poznám mechanické opotřebení podvozku (čepy, silenbloky, stabilizátory atd), tlumiče, ale do motoru nevidím, takže nevím, zda se nějak projevuje to, že odejdou brzy ty vstřiky.

Předem děkuji za rady a doporučení.
Naposledy upravil foto1977 dne 28. 11. 2010 22:51, celkově upraveno 1
foto1977
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 28. 11. 2010 22:24

pokud stavíš dům, jdi do beneli.
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maxie 28. 11. 2010 22:30

pokud potřebuješ jezdit, vem za ty prachy radši tddi, protože tdci za ty prachy koupíš těžko(problém se vstřikovači byl odstraněnej až v průběhu roku 2003)... ale osobně radši něco, co žere oktany, zvlášt ted před zimou...
... to be yourself is all that you can do ...
maxie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 970ka 28. 11. 2010 23:08

Souhlasím s Maxie,za 120tkč tdci bude kasička.Já osobně bych se vyhnul autu co jezdilo u nás a koupil něco z venku se servisní historií,nejlépe u Fordu.Tak jako tak za ty kačky bude mít minimálně 200tkm.
Carrera S, Tesla 3 Highland LR, AR Stelvio 2,0T, Audi Q3 Tsi, MB SL320, Honda Monkey 2023, Pana GZ 2000,Advance Acoustic A7
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 29. 11. 2010 07:36

Tady je kazda rada draha. Problem u starsich Mondei nebyl se vstrikovaci, ale s cerpadlem a byl vyresen nekdy kolem roku 2003. Ovsem i po faceliftu je to stale CR diesel, takze sance na drahe problemy u podobne jete ojetiny je pomerne vysoka. TDDI sice nema CR problemy, ale ma sve vlastni, krome toho je to motor, ktery by jsi maje predtim superkultivovanou 1.6HDI asi tezko rozdychaval.
Hlavni vyhodou faceliftu je velka zmena interieru, kdy neskutecne hnusny predfacelift, kde radio vypada jak aftermarket od Congu a je podobne nalicovane, nahradil interier v lepsi polovine sve tridy, ktery mimochodem pusobi lepsim dojmem nez interier v nastupci, kde byl interier opet vylepsovan v ramci faceliftu, evidentne nektere automobilky jsou nepoucitelne.
Nicmene za 120.000Kc bych se asi podival nekde jinde, to Mondeo bude za ty prachy hodne hrozne. Co treba takovy Peugeot 406? Starsi vuz, ale velmi solidni, s kvalitnimi diesely, ktere sice take nevydrzi vecne, ale proti Mondeu bude mozne sehnat 406tku s polovicnim najezdem a to se pocita. I kdyz mne se tedy 406tka v kombiku moc nelibi a neni jich ani tolik.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod foto1977 29. 11. 2010 08:42

díky za příspěvky, na 406ku jsem taky myslel, dají se sehnat už okolo 100tis kč rv2002 výše.
Ale je to přeci jen auto o cca 6 let vývojově a technologicky zastaralé i když netrpí nějak extra častými závadami. A motor 2.0HDI je také OK.
Je mi jasné, že jak jsem si za ty 2roky zvykl na 1.6HDI, která mimochodem měla s né zrovna lehkou 307SW velmi slušnou dynamiku a spotřebu, že to bude vždy cesta zpět.
Ale nějak mi je sympatické to Mondeo.
Starej TDDI motor fakt nechci.
Je mi jasné, že to mondeo za 120tis kč nebude mít najeto pod 200tis km,
ale myslím, že ten motor musí vydržet min.400tis ne?
A s postupnou výměnou běžných věcí (čepy, silenbloky, tlumiče, silenbloky atd.) stejně počítám.
Té jsem se nevyhnul ani když jsem si tenkrát pořídil "zánovní" 307čku.
foto1977
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 970ka 29. 11. 2010 08:50

Vidím,že jsi rozumný .U starších vozú je to většinou o štěstí,někdo jen jezdí a druhej do toho jen sype.Doba je však taková,že vozů je dostatek,ceny už dávno nejsou závratné,tak jen vybrat ten správný nehavarovaný kus s orig. km.Hodně štěstí přeji.
Carrera S, Tesla 3 Highland LR, AR Stelvio 2,0T, Audi Q3 Tsi, MB SL320, Honda Monkey 2023, Pana GZ 2000,Advance Acoustic A7
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 29. 11. 2010 12:56

Já měl Mondeo TDDi a kromě vyšší hlučnosti nebyl vůbec žádný problém. Najel jsem sním 220K km a šlo do světa. Za celou dobu jsem neměl sebemenší problém. Měnil se vždy jen spotřebák. V asi 160K se měnil dvouhmoťák se spojkou jinak naprostá pohoda.
Co bych doporučil zkontrolovat, tak jsou spodní lemy dveří (trpěly před FL korozí) a taky účinnost ruční brzdy. Ráda se zasekává...
Jinak si myslím, že auto je v naprosté pohodě.
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 29. 11. 2010 13:04

foto1977 píše:Je mi jasné, že to mondeo za 120tis kč nebude mít najeto pod 200tis km,
ale myslím, že ten motor musí vydržet min.400tis ne?


Ten motor sam o sobe (blok) to samozrejme vydrzi, ale jeho prislusenstvi uz nikoliv. Za tyhle prachy bude mit to Mondeo rekneme 230.000km (at uz na tachu bude co bude), najedes tricet tisic rocne, nechas si ho rekneme dva roky (nevim, odhaduji), takze budes prodavat blizko ke trem stum tisicum. To znamena zustatkovou hodnotu auta blizkou nule a zaroven moznost umrti vstriku, turba, cerpadla, dvojhmoty a par dalsich "drobnosti". Dohromady s trochou smuly do toho zahucis vice nez je kupni cena.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maxie 29. 11. 2010 13:18

proste mondeo benzin 1.8 92kW a hotovo, nazdar...
Dusan ma sice pravdu, ze problem byl s cerpadlem, ale praxe z blizkeho okoli mluvi tak, ze se vetsinou menily komplet vstriky driv, nez zacalo haprovat cepradlo... dneska uz nastesti neni repase vubec draha... ale porad trvam na tom, na zimu si kupovat naftovy mondeo je blbost...
... to be yourself is all that you can do ...
maxie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 29. 11. 2010 13:26

maxie píše:Dusan ma sice pravdu, ze problem byl s cerpadlem, ale praxe z blizkeho okoli mluvi tak, ze se vetsinou menily komplet vstriky driv, nez zacalo haprovat cepradlo... dneska uz nastesti neni repase vubec draha... ale porad trvam na tom, na zimu si kupovat naftovy mondeo je blbost...


Ono s tim cerpadlem to bylo tak, ze sice cerpalo, ale odiralo se a pritom posilalo spony do vstrikovaciho systemu, coz samozrejme samy o sobe velmi citlive CR vstriky nerozdychaly a odesly. Nasledne se draze vymenily a pokud byl servisak blbec, tak se nechalo puvodni cerpadlo, ktere spokojene zlikvidovalo i nove vstriky. Spravny postup byl samozrejme znicene vstriky vymenit a s nimi vymenit i cerpadlo za upraveny nezavadny model, ktery se montoval 2003+ rovnou z vyroby.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 29. 11. 2010 17:25

maxie píše:proste mondeo benzin 1.8 92kW a hotovo, nazdar...
Dusan ma sice pravdu, ze problem byl s cerpadlem, ale praxe z blizkeho okoli mluvi tak, ze se vetsinou menily komplet vstriky driv, nez zacalo haprovat cepradlo... dneska uz nastesti neni repase vubec draha... ale porad trvam na tom, na zimu si kupovat naftovy mondeo je blbost...

U benzínů padaly škrtící klapky do sání... :-(
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maxie 29. 11. 2010 18:16

tomu se da snadno predejit preventivni vymenou
... to be yourself is all that you can do ...
maxie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ota 29. 11. 2010 19:07

Vybiram stejne auto, jen roky 2005-2007. Jsem zastancem benzinu, ale TDCi jsou o desitky tisic levnejsi a jsou jich mraky, naprosto luxusni vyber - ja mam vsak panickou hruzu ze spolehlivosti (vstriky, dvouhmotak, turbo..).
At mi nekdo rika, ze Mondei je spousta. Benzinovych 05-07 je na Tipcars cca 8 kusu a to ani moc neresim kubaturu.
Ota
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 29. 11. 2010 19:08

mondeo za ty haky je kravina kor v dieselu.
BTW neni to MKIII ale MKII o cem se bavis
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků