Fabia IV pokec

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod yndezit 6. 5. 2021 20:51

Kdo uteče, vyhraje.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 6. 5. 2021 21:43

Odkládací schránka ve středové konzole dostala nový upevňovací klip pro kreditku

:?: :D
Moucha
Gay inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod McGyver2 6. 5. 2021 22:28

Style má v základu bederní opěrky, to snad Fabie nikdy neměla...
12V zásuvka v interiéru bude ne jako u O4
Deštník už součástí Ambition, velmi výhodný paket plus za 10 tis s tempomatem, koženým mufu volantem a vyhřívanými sedadly
Škoda Octavia IV 125let LB TSi 02/21, Fabia III Combi Ambition 10/2015
McGyver2
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 6. 5. 2021 22:32

O3 mala tiez dazdnik za priplatok?
Ak hej kde?
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 6. 5. 2021 22:36

Ne, tehdy to bylo jen pro Supa
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 6. 5. 2021 22:36

Ok lebo kamos ma vraj vo Fabii 3 dazdnik.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 6. 5. 2021 22:40

Tak já mám deštník klidně i v Mazdě :D
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 6. 5. 2021 22:51

:D
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 6. 5. 2021 23:25

kurtoid píše:
Ingos píše:To, že NCAP jsou úplně k ničemu a automobilky staví auta na míru testům, aby měli těch 5 hvězd, je bohužel smutná realita dnešní doby. Další věcí, je úplně debilní, a čím dál větší váha asistentů. Nechápu, kolik lidí se kterýma se bavím když vybírají auto, tak mi říkají, že řeší hlavně bezpečnost a proto čumí na tyhle testy.
Kdyby viděli, jak se řeší konstrukce auta, která strana se dělá pevnější, protože zrovna na tu se najíždí při crash testu apod. tak by je to rychle přešlo.
Být laikem, který do toho nevidí a opravdu řeší bezpečnost, tak spíš bych po automobilce požadoval např. nějakou grafiku ukazujiící fakta o použitých materiálech na karoserii. Kolik je vysokopevnostní oceli, kolik je tvářené za tepla, za studena, podíl hliníku, hořčíku, uhlíkových vláken, tuhost karoserie, přítomnost přepážky oddělující cocpit a motorový prostor apod.


Ahoj, tohle téma mě celkem zajímá u delší dobu. Neměl bys k tomu trochu víc info. Celkem jsem se zajímal o platformu MQB a taky o použití různých typů oceli, shlédl jsem i nějaké video, kde japončík ukazuje řez sedmičkovým golfem.

Třeba já pokládám auta od koncernu asi za takový ten top v neprémiové třídě. Pletu se?

Jak se třeba pevnostně liší MQB A1 vs A0? Je mi celkem jasné, že když se na MQB udělá auto s pětiválcem za 1,5 mega, tak to bude asi něco trochu jiného než platforma, na které je největší auto Scala s 1.5TSI, ale jak velký je v reálu ten rozdíl, nevím. Je A0 jen sra.jda pro malá auta a vydrží v reálu třeba o třetinu míň než plnohodnotné MQB? Celkem by mě zajímalo, jak by dopadla taková srážka Scaly a Golfa - podobná hmotnost a rozměry, ale odlišná konstrukce a asi i jiné použití těch lepších ocelí.

A když už kladu tolik dotazů - nevíš, jak je na tom třeba PSA (nebo nově Stellantis)? To mi přijde třeba taky fajn.

Na druhé straně je třeba Hyundai a Kia, kteří se asi s vysokopevnostní ocelí moc nepředají a dohánějí to spíš masou, proto za auta váží tolik.

Budu moc rád, když mě k tomu něco napíšeš. Několik mou osobou naprosto nezaviněných havárek mám za sebou a bezpečnost je u mě u auta kvůli tomu tak nějak priorita.

Jinak samozřejmě souhlasím s tí, že testy Ncap byly vždy spíš takový odrazový můstek pro získávání dalších informací, bohužel poslední roky to tam kluci valí už je jako takový oblbovák veřejnosti, kdy je prostě nějaká tunová mldka s asistenty 2x tak bezpečnější než dvoutunový Mustang - čili se ty jejich snahy tak nějak odklání od reality.


Uff no tak nějak ti zkusím odpovědět, ale předem říkám, že nejsem člověk ze svařovny, byť jsem si prošel celý proces výroby karoserie. Něco vím, ale nebude to úplně plnohodnotné info. Zároveň co se srovnání s jinými značkami týče, tak rovnou říkám, že jsem pro žádnou jinou automobilku nepracoval, takže to objektivně srovnat nemůžu, ale zkusím alespoň nějaké info, které má nějakou váhu dát.
Začnu srovnáním MQB AO a MQB A1 (Scala/Kamiq vs Octavia III/IV).
Obecně se rozhodně nedá říct, že by ta A0 byla nějaká ošizená *****, to jako rozhodně ne. Naopak bych se tady odvážil říct, že v rámci aut téhle velikosti to opravdu bude top mezi mainstreamem. Zejména to vynikne ve srovnání s Rapidem/ Fabie III, které byly ve srování s Octou III o hodně horší. Vysokopevnostní ocel za tepla tvážená, byla prakticky jen na A a B sloupcích a kousek na středovém tunelu a to bylo vše. tyhle modely neměly ani přepážku mezi motorem a kokpitem posádky, takže v případě velkého nárazu měl motor volnou cestu.
Základní rozdíl je, o jakých dílech karoserie se bavíme. Existuje tzv. karoserie vnitřní (nosná) a vnější (pohledové díly).
Na karoserii Kamiqu, potažmo Scaly se použivá zhruba tenhle mix materiálů:
Hlubokotažná ocel- cca 20% -obyčejná ocel, která se používá na pohledové díly, tedy vnější karoserii a místa, kde není třeba vysoká tuhost a pevnost např. podběhy zadních kol.
Vysokopevnostní ocel- cca 40%
Ultra vysokopevnostní- do 1%
Za tepla tvářená vysokopevnostní ocel- 25-28% - tvoří podlahu, A +B sloupky a další extrémně důležitá místa při nárazu. Má až 6-7* vyšší pevnost než hlubokotažná ocel.
Lepší/pokročilejší vysokopoevnostní ocel- cca 10%- najdeš ji na prazích a nosnícách, které tvoří deformační zónu při nárazu.
Díky tomuhle materiálovému mixu je karoserii hodně tuhá a zároveň nemusíš používat tak tlustý materiál, takže šetříš hmotnost.

Co se Octavie IV týče, tak tam je to nějak takto:
Hlubokotažná ocel- cca 25%
Ultra vysokopevnostní- cca 14-15%
Za tepla tvářená vysokopevnostní ocel- 20%
Lepší/pokročilejší vysokopoevnostní ocel-cca 12%
Vysokopevnostní ocel-30%

Vidíš, že tam není až tak velký rozdíl. Tím, že je Octávka o dost větší, tak tam má větší zastoupení levný plech na pohledové díly, ale největší rozdíl je v ultra vysokopevnostní oceli, kde Scala nemá skoro nic a Octávka poměrně značnou část karoserie.

Jestli je koncern Top nebo ne, těžko říct, jak jsem psal, nevidím do toho, jak to dělají ostatní výrobci, ale rozhodně si nemyslím, že by to bylo dělané z marmelády. Co trochu můžu srovnat je Hiu/Kia, protože když jsem ještě dělal na předsériových vozech, tak kromě nulté série se všechny auta musely sešrotovat. A aby se jen tal nespláchly prachy do záchodu, tak se k nám z celé republiky jezdí zaučovat hasiči. Učí se stříhat karoserie pro vyproštění a když jsem se s nimi bavil, tak říkali, že je rozdíl vystříhat člověka z VW auta a z Hyundaie. S tím prý velká práce není. Shodou okolností jeden můj bratránek je hasič z povolání, a jelikož auta stříhá při nehodách, tak mi potvrzoval to stejné. Nicméně nemám žádné data, jaký mix materiálů používají, zkus pohledat, jestli něco najdeš.
Faktem je, že když se všichni diví, proč je VW tak drahé, tak kromě obrovského množství verzí motorů, převodovek, podvozků a tím velké komplexity, která zdražuje výrobu, tak je to za mě z podstatné části i tou karoserií, kde pokud použiješ kvalitní pokročilé matroše, tak tě jen na nákupní ceně materiálu stojí klidně o 50% víc než ta levnější.

Tak snad ti to trochu pomohlo.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod Já první 7. 5. 2021 00:33

Arnie J píše:Moc fajn je ten příplatek 65 tisíc za jinou 1.4 :D

To bylo ještě dobrý. Lepčí bylo, když přišli se 44kw verzí ohv, levnější o asi 15 000 a nějakej škdováckej mluvčáček prohlásil, že je to pro cenově citlivější zákzníky. :D

-- 7. 5. 2021 00:35 --

Arnie J píše:Tak já mám deštník klidně i v Mazdě :D


V superbu deštník klepe a dělá jiné nepřístojnosti, řešení je dávat deštník do dveří obráceně.

-- 7. 5. 2021 00:36 --

Koukám, že Ingoust zase vyběhl o dvě patra výš a za dveřma poslouchal, jestli náhodou nezachytí nějaké zajímavé info, které by mohl hodit na garáž.
Co můžeš odložit na zítřek, nedělej dnes.
Já první
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod grapherX 7. 5. 2021 06:16

glider píše:Ok lebo kamos ma vraj vo Fabii 3 dazdnik.


Ano, je tam. Pod sedačkou spolujezdce.
Corsa C 1.4 66kW -> F3C 1.2TSI 81kw 7°DSG & Hyundai i30 1.6CRDi 85kw 7°DCT
grapherX
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 7. 5. 2021 06:55

Poklady
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 7. 5. 2021 07:49

Ingos píše:Uff no tak nějak ti zkusím odpovědět, ale předem říkám, že nejsem člověk ze svařovny, byť jsem si prošel celý proces výroby karoserie. Něco vím, ale nebude to úplně plnohodnotné info. Zároveň co se srovnání s jinými značkami týče, tak rovnou říkám, že jsem pro žádnou jinou automobilku nepracoval, takže to objektivně srovnat nemůžu, ale zkusím alespoň nějaké info, které má nějakou váhu dát.
Začnu srovnáním MQB AO a MQB A1 (Scala/Kamiq vs Octavia III/IV)...


Díky moc za super info a za to, že ses tak rozepsal, vážím si toho!
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod saabik 7. 5. 2021 07:53

Nebyl by nějaký vypovídající obrázek? Něco jako toto...
Přílohy
XC60.jpg
saabik
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MV_cz 7. 5. 2021 08:07

McGyver2 píše:
Povinný ano u nově homologovaných aut, ale nemusí být trvale zapnut jako eCall.

Právě hodnocení bezpečnostních asistentů mělo velký vliv na závěrečný výsledek. Euro NCAP se nelíbilo, že funkce automatického brzdění reaguje jen na jiná vozidla, když neumí rozeznat chodce nebo cyklisty. Využívá totiž jednoduššího řešení jen s radarem a nikoliv kamerou. Michiel van Ratingen v této souvislosti upozorňuje, že na to Dacia bude muset zareagovat, aby splnila budoucí nařízení o obecné bezpečnosti chystané pro rok 2022. Nelíbilo se ani chybějící udržování v jízdních pruzích.

Buď se s tím naučit nebo jednoduše dvojklikem pravým palcem poslepu vypnout při výjezdu z garáže, nic tragického.

-- 6. 5. 2021 17:42 --

Oceli a složení karosérie je důležité, ale i ve Volvu při nešťastném úhlu nárazu také někdo zařve. A to jsou testovaný podle ameriky na 20% čelního nárazu, Evropa jestli tak testuje prototypy ...

to je stejně paradox a na druhou stranu teď o dost nebezpečnější podle mě je to, že když člověk potřebuje v autě něco přepnout, tak musí do zalagovanýho šmatlotainmentu a nemůže se věnovat řízení, to se taky nikde nezohledňuje, že na základní ovládací prvky by prostě mělo být ovládání udělané tak, aby šlo dělat poslepu.... hlavně že za "držení telefonu" za jízdy jsou pokuty, ale šmatlat si v infotainmentu a hledat jak to či ono nastavit nebo vypnout, to je ok :hm
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků