od pech. 29. 12. 2016 11:15
Takhle, 13,8 pokud je baterka OK, není žádná sláva ale dá se s tím žít, pokud ovšem je splněno několik dalších podmínek, Pokud je baterie jakš takš nabitá, nastartuješ auto, a zapneš úplně všechno co se zapnout dá a udrží to toto napětí, je to OK, při zvýšení otáček z volnoběhu by mělo trochu stoupnout. Pokud je baterka nabitá a není zapnutého nic, mělo by být napětí nějakých 14,2-14,4V. Pokud napětí hodně padá při zatížení alternátoru, je třeba jej opravit. Většinou je to několik špatných kontaktů v podobě neutažených/zoxidovaných spojů jako je diodový blok ke kostře, kontakty regulátoru, kontakt na výstupu, vyhřátý kabel a oka k baterii a vyhřátá vícenásobná svorka na ní.
Starline je skutačně *****. Jak je psáno, zkusit nabít a změřit po ustálení, změřit při startování.
Může být vadný i starter, za ideálních podmínej ještě natočí, za nepříznivých už ne. Obvykle je prostor kotvy zanesen prachem z otěru uhlíků/kartáčů o kotvu a způsobuje to svody jak kráva, takže část energie nejde do vinutí, ale do kostry, stačí to pečlivě vyčistit, odmastit a namazat jen kluzná ložiska. pokud je stav kotvy a ložisek špatný, tak ložiska vyměnit, kotvu přesoustružit, vyškrabat mezery a vyměnit uhlíky/kartáče.
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem