nové auto 250-300 000,- Kč

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Berliner 4. 10. 2012 10:13

Zdravím garáž a prosím o případné rady a podněty k výběru nového auto, jež nastal právě teď. Na výběr mám celkem čas, nespěchá to, nicméně tak dlouho, jako jeden místní přispěvatel, hledat opravdu nehodlám.:-)
Hledám výhradně auto nové (nechci ani předváděčku), byť s mým nájezdem by leckdo volil ojetinu. A teď k věci – auto bude mít roční nájezd asi 10 – 15 tkm a rád bych si ho nechal po dobu cca 4-5 let. Bude sloužit na spíše víkendy, a to buď delší cesty po dálnicích (ne však pravidelně) nebo poskoky po Praze. Cenu bych si představoval někde mezi 250-300 000,- Kč, čím méně, tím lépe, nicméně není nepřekročitelnou podmínkou a přes 300 000,- si můžu dovolit jít též, ovšem nerad bych.

Požadavky:
a) Nižší střední třída (hatch, lift, sedan i kombi, podle nabídky dané značky a modelu) či malý kombík. Přesedám ze Swifta a potřebuji větší a dobře přístupný kufr, alespoň těch 350-400l. Je to ale jen jedna z podmínek a neznamená výhradné zúžení výběru na OII nebo event. FIIC.
b) Požadavky na minimální výbavu: manuální klima, alespoň 4xairbag, volant seříditelný ve dvou osách (nemám ho ani v nejvyšší výbavě u Swifta a dost by se vzhledem k mé výšce 185 cm hodil a na ty delší cesty se bez kompromisů poskládal za volantem), přední okna a zrcátka v elektrice, palubní počítač a ideálně i origo loketní opěrku z výroby nebo možnost jejího jednoduchého dodělání či přiobjednání. ESP by bylo také plusem.
c) Celkem důležité je pro mě zpracování interiéru (jsem olizovač měkčených plastů a ve Swiftu mi to není moc umožněno :-) ), rád bych, aby byl interiér hlavně odolný a pokud možno z příjemných měkčených materiálů (výplň dvěří atd.) a ne alá Rapid.
d) Motor – nejsem pirát silnic (i když to jsme vlastně všichni automaticky už jen tím, že nejezdíme na kole, dle mediální masáže) a jezdím celkem v limitech (+tolerance radarů a úsekovek), čili 55/100/130. V nižší střední jsou na výběr v této cenové relaci samozřejmě spíše základní motorizace, počítám s tím, že nebudu mít žádné ferarri, nicméně rád bych měl podobnou dynamiku v intencích Swifta 1,3, ikdyž auto bude o trochu těžší. Kvůli těm dálnicím a hluku by se mi líbil šestikvalt, pokud vím, je snad jen v Aurisu, Bravu, i30 a Ceeda nebo alespoň pětikvalt, co netočí zběsile 4000 rpm ve 130. U motoru bych ocenil spíše konstrukční jednoduchost a prověřenost, a to i když budu mít auto zřejmě po celou dobu provozu v záruce (automaticky nebo si jí připlatím). Lze to ilustrovat na příkladu Fabia 1,4 Mpi x 1,2 Tsi, kdy bych volil 1,4 (která má být mimochodem nově v ceníku i v ambition champion, dosud šla jen u holobytu champion). Nevím také ,co třeba citlivá francouzská VTi, atd.
e) Ocením nižší náklady na garančky (vím, že v zásadě platí dražší prohlídky u korejců a japonců – tam z vlastní zkušenosti), ovšem v tomto moc přehled nemám, rád bych také příznivou prodejní cenu po těch 4-5 letech, kdy bych auto prodával.

Doufám, že jsem moc neunavil touto pohádkou o dokonalém autě. :-) Samozřejmě vše nejde a je mi jasné, že ideální auto v této cenové relaci pro mě samozřejmě neexistuje. Počítám s kompromisem mezi mými požadavky navzájem a mezi realitou. Nebudu už vypisovat možnosti, protože skoro u každé značky je alespoň jeden model v této cenové relaci, který by do výběru (s kompromisy) spadal.
Podotýkám jen, že jsem jeden z blbců, co mohl vzít pěkně vybavenou OII tour do výroby a neudělal to, protože čekal na Rapida, který zatím vypadá z hlediska ceny, motorů a interiéru tak trochu jako fiasko. OII tour už jsou zřejmě jen skladovky s 2xABG, což je v roce 2012 podle mě už málo. Hodně mě zaujal i Fiat Bravo, ale tam se podivuji nad tím, že to auto nikdo nechce. Jak ale říkám, možností je víc a předem díky za váš pohled. ;-)
Berliner
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 4. 10. 2012 12:52

imho tohle pasuje na Peugeot 308. Vzal bych ho s 1.6VTi, což je motor od BMW. Navíc je momentálně v akci za 295t Kč ve výbavě Active.
V základu dvouzona, 4 bágly (další dva za 3500Kč), ESP, výhřev zpětných zrcátek, elektrochromatický vnitřní zrcátko(to je masakr, že to má v základu i tak levný auto, většinou je za příplatek), loketka ...
Zrcátka v elektrice + zadní park. asist je za 11600 Kč

Bohužel je tam jen 5q almara a při 130 točí 4000rpm :-l
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 4. 10. 2012 13:26

To Bravo s motorem 1.4 je dobry napad - tiche, se sestikvaltem, slusne prostorne, robustni, spolehlive. Prodlouzeni zaruky stoji par korun, servis u Fiatu je nejlevnejsi ze vsech normalnich znacek, snad krome Dacie. A hlavne i za tuhle cenu dobre vypada...
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PublicEnemy 4. 10. 2012 13:55

Bravo, proč ne. Klidně bych se podíval i po cee'du nebo i30, nové generace jsou zas o velký kus vpředu. Pokud vyloženě trváš na nějaké vyšší zůstatkové hodnotě, počkal bych si na nového Golfa. Základní 1,2 TSI bude za cca 340 tisíc v celkem slušné výbavě. Nebo bych se kouknunl po skladovkách odcházející 6. generace.
PublicEnemy
Nováček

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 10. 2012 14:00

Malý kombík - Hurvínek
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tark 4. 10. 2012 14:08

Napada me i Renault Fluence, kde by se cenove mozna vlezl i s naftovym motorem.
tark
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod quasimoto 4. 10. 2012 14:50

ja by som pri tychto narokoch zvazil asi Citroen C4 a Peugeot 308
quasimoto
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Berliner 4. 10. 2012 15:19

Tak z těchto prozatím jmenovaných aut jsem řídil pouze hurvinka a bravo. U hurvinka, kde bych se kromě esp vešel s komplet výbavou, co bych rád, dle nového ceníků po menší slevě určitě do 270t. Tam je plusem kufr a nízké provozní náklady. Minusem je auto o třídu níž a slabší bezpečnost. Ale je to jedna z variant. Bravo až na horší čitelnost rýchlomeru přes ruku na volantu je velmi pěkně auto se zda se dobrým zpracováním a tím šestikvaltem. Ale co ty prodeje, nehodlají ho už brzy bez náhrady zaříznout? Kolik by se dala vyhadat sleva do výroby? Co se týče 308 a c4, o těch moc nevím, ale nejsou ty základní benziny hodně citlivé s nutnosti aditiv? A co servis, má někdo zkušenost? Díky. P.s. Píšu z mobilu, tak sorry za formu textu a chyby.
Berliner
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod quasimoto 4. 10. 2012 15:22

6stupnova prevodovka nie je vseliek. Su aj modely so 6st. prevodovkou ktore maju pri 130kmh na 6. stupni okolo 3800-3900 otacok.

P308 a C4 su priestranne, solidny interier, komfort a benzinove motory slusne.
quasimoto
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Berliner 4. 10. 2012 15:23

Jeste k těm dvema korejcum- nejsem vyhraněný co do značky, byt jsem doteď preferoval spíš koncern vw, ale jenom hlupák občas nemění názor. Každopádně právě korejce moc nemusím, ale což o to, dejme tomu, ale není ta záruka vykoupena příliš drahými garanckami?

-- 04 říj 2012 16:28 --

ke golfu: nebyl bych proti, ale odcházející generace má pořád to nevyřešené tsi a nic moc kufr v rámci třídy, jinak je to super auto, měl jsem s nim možnost párkrát jet. Nová generace bude prozatím i po slevě pořád drahá, i když výbava pěkná a motor snad vyřešeny... No, je jasné, že u každého najdu něco...ale pokračujte v tipech a radách. Dík.;)
Berliner
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Heini 4. 10. 2012 16:24

1,6 VTi je hodně povedený motor, v rámci objemu je parametry jeden z nejlepších atmosférických motorů na trhu. Já ho osobně mám v 308SW. Zatím najeto 35tkm, v rámci záruky řešeno pár vyložených blbostí v interiéru - chybějící šroubek v loketní opěrce, vytržené stropní madlo (bylo špatně uchycené). Ve "vlastní režii" řešeno cinkání ukotvení pásů (obaleno kouskem hadru). Jinak za 35tkm a 2 roky ani prasklá žárovka. Servisní prohlídky jsou co 30tkm/2 roky, já jsem první prohlídku nechal udělat raději po 20tkm a roce. Stála 4600Kč včetně oleje a kabinového filtru, vzduchový filtr se mění spolu se svíčkami po 60tkm.
Teď jsem přešel na model oficiální prohlídka s olejem dle výrobce co 30tkm, mezitím jednou výměna oleje "samo domo", resp u známého mechanika. Takže co 15tkm výměna oleje.

Mimochodem tento týden mně přišel dopis z "mého" servisu ohledně "zanášení sacích kanálů a ventilů z důvodu kolísavé kvality paliva v ČR" a doporučení co 5tkm nalít do nádrže nějakou sračku přímo z Peugeotu, dle Pežotího fóra v ceně necelých 300Kč. Jinými slovy dochází k zakarbonování, kvůli čemuž se minimálně u prvních verzí THP kolikrát měnily celé hlavy motoru.
Co jsem četl hlavně na Peugeot Klubu, tak jsem našel tenhle problém výhradně u motoru 1,6THP, což je přeplňovaná a přímovstřiková varianta tohohle motoru. Podle mě je zakopaný pes v tom, že ten motor bude mít kvůli emisím zřejmě poměrně agresivní strategii EGR a k tomu odvětrání klikové skříně do sání (což, pokud jsem to dobře pochopil z útržkovitých informací, bylo u novějších verzích zaslepeno). U motoru s nepřímým vstřikem jsou normálně sací kanály proplachovány benzínem a jeho aditivy, takže k zanášení nedojde, ovšem u přímého vstřiku to může být problém. VTi ovšem přímý vstřik nemá, takže tímto by to mělo být podle mě ošetřeno, tím dopisem se pak výrobce zřejmě kryje... :hm
Naposledy upravil Heini dne 4. 10. 2012 16:24, celkově upraveno 1
Není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem.

Umění žít spočívá v tom umět se včas rozhodnout, na co se dřív *****.
Heini
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 4. 10. 2012 16:24

Berliner: Pošli mě konfiguraci toho Brava,zeptám se.
Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Berliner 4. 10. 2012 18:07

Dix: Mas SZ Heini: diky za vycerpavajici reakci.
Berliner
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Heini 4. 10. 2012 18:25

Za málo, kdyby něco, klidně se ptej ;-)
Není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem.

Umění žít spočívá v tom umět se včas rozhodnout, na co se dřív *****.
Heini
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martinsip 4. 10. 2012 18:59

eLzyx píše:imho tohle pasuje na Peugeot 308. Vzal bych ho s 1.6VTi, což je motor od BMW.
Až na to, že ***** jede :oops:

-- 4. 10. 2012 20:01 --

Heini píše:1,6 VTi je hodně povedený motor, v rámci objemu je parametry jeden z nejlepších atmosférických motorů na trhu. Já ho osobně mám v 308SW.

Hmm. Já ho zkoušel v 5008, což je o jedno dítě těžší auto. Mimo něj jsem vyzkoušel všechny ostatní motory a 1,6VTi bych rozhodně nechtěl a nechtěl bych ho ani živit. U 308SW jsem radši připlatil 10.000,- za diesl a peníze se mi už dávno vrátili zpátky
Peugeot 308SW 1,6HDi 2010, Fiat Marea Weekend 1,9JTD 2003
Honor magic5 Pro
martinsip
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků