řidič Pavel píše:Edit: Je mi ale tedy záhadou, proč v zimě se zapnutým bufíkem (při nastartování motoru) se ohřev motoru na provozní teplotu výrazně zkrátí, než když jedu bez zapnutého bufíku. Přitom tedy dohřev by měl jet v obou případech. Jedině snad, pokud při dohřevu jede bufík na poloviční výkon, ale pokud ho natvrdo zapnu na klimošce, tak by jel na plných 5kW výkonu. Kdo ví...
Ty si můžeš zapnout bufíka manuálně? Myslím, že ne. Jen jeho zapnutí trochu uspíšíš zapnutím topení (říkáš tomu klimatizace), takže dojde k většímu odběru tepla.
Jinak bufík funguje jako přihřívání vody. Správný postřeh, že se auto dříve ohřeje, pokud bufík jede. Ovšem pokud nejsou splněné podmínky pro zapnutí, nenaskočí a ohřátí trvá déle. Ty podmínky si hlídá elektronika a někdy se zdánlivě chová nelogicky. Ovšem je to opravdu jen zdání. K tomu aby zapálil bufík, musí být voda v okruhu chladnější než 75 ° C, venkovní teplota pod 12 °C. Čidlo venkovní teploty je paradoxně pod stěrači. Ovšem má to svůj důvod. Teplota se v tomhle prostoru mění pomaleji, než kdyby bylo čidlo přímo venku. V praxi by to znamenalo, že když bude teplota okolo 10ti stupňů a pojedež ve stínu, třeba lesem, tak v okamžiku, kdy vyjedeš na sluníčko, kde může být teplota podtatně vyšší, bufík by vypl. No a jakmile zajedeš do lesa, zase by nastartoval. Tedy pokud bys měl teplotu vody míň jak 75 stupňů. V okamžiku, kdy teplota v okruhu dojde na 85 stupňů, bufík vypíná bez ohledu kolik je venku. Pokud motor vyvine dostatek tepla a teplotu vody udrží, bufík už nenaskočí. Ovšem jakmile znovu klesne pod 75 zase zapálí.
Mnoho lidí si přidalo manuální zapnutí bufíka. Takže ho můžou nastartovat kdykoli a klidně ho nechat zaplý. On sám vypne, když se voda ohřeje. Je to dobré třeba když parkuje ve vytopené garáži. I když bude venku třeba -15, tak než vyvětrá prostor pod stěrači a zchladne čidlo ujede klidně třeba 5,6 kilometrů. Teprve potom bufík startuje. No a on si ho nastartuje hned, takže motor se podstatně dříve ohřeje a auto dříve topí.
Mrkni sem, je tam mnoho užitečných informací.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=18877http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=23757http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=45524http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=49003http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=48844