Simulace uzávěrky diferenciálu

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kokosacek 1. 8. 2011 14:36

Jsem nedávno přemýšlel. Jaký vliv by mělo lehké přibrždění při současném stlačení plynu při výjezdu do kopce u předokolky bez ABS,EDS atd. Prostě holá předokolka ala felicie, jedno kolo trakci má, druhé na ledu. Pomohlo by lehké stlačení brzdy, když bych současně přidával plyn, aby zabralo i to kolo, které je na pevném? Začnou samozřejmě brzdit i zadní kola, tak jedině, že by byly obě na ledu, jinak to asi nepřetáhne. V zimě to musím někdy tady na místním kopci zkusit.
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 8. 2011 14:41

Vetsi blbost sem jeste neslysel. Z logiky veci to fungovat nebude. Uzavera funguje na principu, ze ti pribrzdi protacejici se kolo a toivy moment se prenese na druhe, co sebude kam prenaset, kdyz se ti pribrzdi obe kola stejne?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 1. 8. 2011 14:55

Tak logika veci je jasna, jde mi o to, ze kdyz jsme meli zigula se zadnim nahonem, tak mirne zatazeni rucky docela pomahalo. Tak jsem chtel ten efekt transformovat na FWD. Mozna uvazuju spatne, ale to kolo co stoji, to nemusim brzdit, a to co se protaci, se pribrzdi. Tim padem se prenese cast momentu na to co stoji,ale tim,ze neni zabrzdeno zcela, tak by se melo zacit otacet,ne ?
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Spiridon 1. 8. 2011 15:00

I ten nejchytřejší a nejaktivnější může hlásat bludy.
Lehké, ale opravdu jen lehké přibrždění v tomto případě pomůže.
Spiridon
Nováček

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 8. 2011 15:02

Jenze kdo to dokaze?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 1. 8. 2011 15:11

Nikdo :-) tohle je akademická diskuse. Nejde mi o nejake dokazovani, jde o houbelec, spis jestli se nekdo neozve s tim, ze to zkousel a vysledek byl : k h....../pomohlo/nejde to (pac na to vzdy hemznu moc :-)
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 1. 8. 2011 15:13

jako ja to klidne zkusim v zime jestli na to nezapomenu i kdyz se mi to moc nezda :hm mam automat takze to bude hodne jednoduchy :)
seek discomfort
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 1. 8. 2011 15:21

U feldy by to pomoct mohlo, ale mam dojem, že u auta co má elektronickej plyn to nepůjde, páč jak šlápneš na brzdu tak bude úplně jedno co děláš s plynem.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fakomobil 1. 8. 2011 15:21

žádná akademická diskuze to není, normálně to funguje.
fakomobil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 1. 8. 2011 17:30

není žádný logický důvod aby to fungovalo
jak správně napsal mello, dobré brzdy přibrzdí obě kola stejně takže se nemá co kam přenášet
jiná situace by byla kdyby každé kolo brzdilo jinak, ale ani u felicie by tohle snad nemělo nastávat

zkoušel jsem to i v praxi s RWD autem s jedním předním kolem na zvedáku - po zařazení kvaltu a puštění spojky se kolo točilo ve vzduchu a auto se nehýbalo. Při sešlápnutí brzdy se auto ani nehlo a to ani při jemném ani při silném brzdení až do chcípnutí motoru. Pokud by tahle vychytávka fungovala, muselo by auto ze zvedáku ihned seskočit a rozjet se. Nefunguje to
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 8. 2011 17:33

Tak dekuju ze si potvrdil moji domnenku a nejsem za debila ;-)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 1. 8. 2011 17:37

MELLO píše:Vetsi blbost sem jeste neslysel. Z logiky veci to fungovat nebude. Uzavera funguje na principu, ze ti pribrzdi protacejici se kolo a toivy moment se prenese na druhe, co sebude kam prenaset, kdyz se ti pribrzdi obe kola stejne?

Těsně vedle,uzávěra už podle názvu ti uzavře diferák a moment se přenáší na obě kola stejně. To ale nemění nic na faktu, že jak popisuje kokosák to opravdu nebude fungovat
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anonymni 1. 8. 2011 17:45

četl ještě někdo stimulace? :hm? :D
Anonymni

Odeslat příspěvekod Vana666 1. 8. 2011 17:53

antek II píše:Těsně vedle,uzávěra už podle názvu ti uzavře diferák a moment se přenáší na obě kola stejně....

nemáš pravdu, po uzavření diferenciálu se obě kola budou točit stejně rychle ale momenty na ně jdou různé, podle jejich okamžitých odporů
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 1. 8. 2011 18:06

Já to zkoušel, nefunguje to
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků