Zivotnost systemu Start-Stop

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod risomas 4. 5. 2010 18:43

mne to na volnobeh ak je zahriaty motor zere nieco medzi 0.1-0.3l/h podla palubaka stale to skace medzi tym. Za kolko sto rokov by sa mi vratil start/stop?
C5 X7 Tourer 2.2
risomas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maro-01 4. 5. 2010 18:47

ocividně to ma Toyota pošéfované, jak to ale funguje u takej Kie - veleslavny IGS - idle stop and go :hm

inac s vypinanim motoru je to mazec u full hybridu, ten v beznych podmienkach vypina motor pri kazdom uvolneni plyn pedalu.
Golf VII (R line Highline, 2.0 tdi dsg, DCC, ACC, discover pro, panorama, 18" Durban, Dynaudio, R line interior, dynamic light assist, lane assist, rear view cam, MY2016)
Samsung s6
Toshiba Portege Z930
maro-01
Nováček

Odeslat příspěvekod Kibitz 4. 5. 2010 18:54

JardaB píše:Problem bude asi s instalaci LPG -> nebrat ;-)


s tim uz je problem ve vsech modernich motorech :potichu :D
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gewehr 4. 5. 2010 19:35

maro-01 píše:ocividně to ma Toyota pošéfované...
tak toyota toho ma ocividne osefovaneho v poslednej dobe viac :D
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 4. 5. 2010 19:49

Hlavně koberečky u plynových pedálů :D
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 4. 5. 2010 20:00

Heini píše:Ten systém je poměrně komplikovanej, motor se nevypne za přílišného chladu/horka venku, když je studený motor, když je moc teplý motor, když je slabá baterka, když je velký odběr proudu, atd.

Jinak co se týče vychytanosti - naše firma dodává jednu z klíčových a na teplo choulostivých součástek motoru, která určitě trpět bude. Jedna z automobilek, která s tím začala, nám o použití S&S řekla jen tak mimochodem až po začátku dodávek do výroby :D Žádné speciální testy se samozřejmě nekonaly (a ani u jiných jsem ještě o žádném neslyšel).


To zni "dobre". :oboze
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod zandome 4. 5. 2010 20:54

Isiel som aj s benzinovym BMW a tam to fungovalo tiez bez problemov. Co sa hybridu tyka, tam som bol na predvadzacke s aktualnym Priusom, tam to bolo skoro az nepoznatelne, ze ako vlastne idem - jedine sklamanie bola pre mna spotreba - 7l
zandome
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 4. 5. 2010 21:05

wolff píše:když to výrobce do auta dá, má to ozkoušené


Stejně jako vstřikování Delphi u Fordů a teď Mercedesů....motory Alf a Saabů...kabely airbagů a zámky kapot Fabií...elektrika Peugeotů..mám pokračovat? Tak na to bych zrovna nevsadil ani zlámanou grešli. Držím se hesla co v autě není, to se nepokazí a rozhodně se mi to vyplácí.
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod gewehr 4. 5. 2010 21:16

zandome píše:...bol na predvadzacke s aktualnym Priusom, tam to bolo skoro az nepoznatelne,...
tak pohon hybridu je uplne o inom, uz len tym ze ma elektromotor naviac
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maro-01 4. 5. 2010 21:45

zandome píše:som bol na predvadzacke s aktualnym Priusom, tam to bolo skoro az nepoznatelne, ze ako vlastne idem - jedine sklamanie bola pre mna spotreba - 7l


Prius zere jako kráva, nebrat :pozor

-- 4. 5. 2010 22:51 --

gewehr píše:tak pohon hybridu je uplne o inom, uz len tym ze ma elektromotor naviac

no jo on ich tam ma prý až 2. nicméně som tym chcel naznacit ze spalovaci motor sa vypne-zapne-vypne-zapne neporovnatelne vela krat v porovnani s motorom u auta vybaveneho "start-stop" a tak nejak to ten spalovaci motor u H berie v pohode. otazka znie ze dokedy :lol:
Golf VII (R line Highline, 2.0 tdi dsg, DCC, ACC, discover pro, panorama, 18" Durban, Dynaudio, R line interior, dynamic light assist, lane assist, rear view cam, MY2016)
Samsung s6
Toshiba Portege Z930
maro-01
Nováček

Odeslat příspěvekod Honza42 4. 5. 2010 21:58

Start stop je starý asi 35 let. Byl u VW Passat někdy v ropné krizi 70 let min. století.
Protože nejezdím po městě, bylo by mně to k ničemu. Ale hodně toho najedu na volnoběh, protože bydlím na Vysočině. Možná 25-30% vzdálenosti, na známých trasách i víc. Spotřeba při volnoběhu je sice 0,8 l/hod, jenže při rychosti 50km/h už to dělá 1,6 l/100km. Přitom spoustu kratších vesnic lze proplout na volnoběh bez kvaltu.

Řešení je jednoduché a už to tady taky bylo - auto s volnoběžkou a vypínání motoru po ubrání plynu. Stačí dodělat elektrický posilovač brzd, servo při jízdě prakticky potřeba není a dneska už taky bývá el. Akumulátoru je to jedno, jedná se akorát o spouštěč a věnec setrváku. To jde řešit startérem/alternátorem vestavěným do setrváku - to už tu taky bylo.

Systém rozjezd - dojezd mám v krvi. Mnoho let jsem jezdil s W353 a tam to byla klasika. Jezdí tak i autobusáci a tramvaje (ty staré musí - jinak by upekli regulátor).
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Duri13 4. 5. 2010 22:01

Ja si myslim, ze hlavny vyznam tohto systemu je v uspore na dani za auto v krajinach, kde sa tato dan urcuje podla emisii.
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 4. 5. 2010 22:39

Honza42 píše:Ale hodně toho najedu na volnoběh, protože bydlím na Vysočině. Možná 25-30% vzdálenosti, na známých trasách i víc. Spotřeba při volnoběhu je sice 0,8 l/hod, jenže při rychosti 50km/h už to dělá 1,6 l/100km. Přitom spoustu kratších vesnic lze proplout na volnoběh bez kvaltu.

A proč tam prostě ten kvalt nenecháš a nejedeš za 0 litrů?
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 4. 5. 2010 23:05

Možná protože s tím kvaltem bez plynu se velmi brzy zastavíš... :-)
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 4. 5. 2010 23:24

Tak pokud je to z kopce....
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků