Porucha motoru při měření emisí

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod tomlaurin 20. 10. 2009 22:46

Ty dnešní motory nic nevydržej... :hm
430 000km a z emisí vyjelo po svých s jedničkou s hvědičkou, o generálce to neslyšelo ani z televize... :mrgreen:
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 21. 10. 2009 12:53

Stejne je to ale hnusna metoda, vytacet to do prebehovych otacek a jeste klidne 20x po sobe, kdyz se nedari. Fuj fuj
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 21. 10. 2009 13:14

Jouda.II píše:
zelvotron píše:Hele jakým způsobem vůbec měří otáčky u starejch nafťáků? ;)

Signálem z altiku

to se už neměří HALovým čidlem na klikovce? Pár let už jsem to nezkoumal ... :-[ :-[
anonymni

Odeslat příspěvekod matuS 21. 10. 2009 13:43

p0etrik píše:Zasel bych za pravnikem, nechal si udelat znalecky posudek a podle toho se rozhodnul. Ale pokud uz jsi to tam nechal na opravdu a uz s tim neco delali, tak je to stejne jedno.


znalec obhajoby spravy opacny znalecny posudok a budes sa sudit 5 rokov.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 21. 10. 2009 13:45

Kibitz píše:Stejne je to ale hnusna metoda, vytacet to do prebehovych otacek a jeste klidne 20x po sobe, kdyz se nedari. Fuj fuj


mne to pride hrozna blbost merat emisie sposobom pri akom motor nejazdi (volnobeh, t.j. bez zataze a plyn na podlahe)
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JiVi 21. 10. 2009 13:46

ajif píše:
Jouda.II píše:
zelvotron píše:Hele jakým způsobem vůbec měří otáčky u starejch nafťáků? ;)

Signálem z altiku

to se už neměří HALovým čidlem na klikovce? Pár let už jsem to nezkoumal ... :-[ :-[


nn signalem z altiku a jeste to samozrejme prepocitaji v pomeru otacky klikovky/otacky altiku :D
JiVi
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod sMartin 21. 10. 2009 14:40

Emise jsem meril na desitkach aut a muzu rict, ze odhadem 98% benzinaku s katem nema problem. O starych S120 apod. nebudu psat, to je zbytecne. Benzinove motory se meri pri nejakych 2500-3500ot a na volnobeh, oboji kolem 30sekund. Pokud motor klekne, kleknul by i pri normalni jizde. Otacky lze brat z kabelu ke svickam nebo po pripojeni k autobaterii. Drtiva vetsina aut ma hodnoty hluboko pod limitem. Pokud ma auto hodne spatne hodnoty, muze za to dira ve vyfuku nebo spatna lambda, spatny kat nebo i malo zahraty motor. Ale tech nevyhovujicich aut je minimum proti tem, ktere jsou ok.

U nafty je to ovsem hruza a des... Meri se kourivost - dva opto senzory proti sobe a mezi nimi je nasaty kour z vyfuku. Kazdy motor ma kourivost uvedenou na stitku v motoru nebo v TP. Otacky se berou tak, ze se pripoji merak na baterii. Ano, meri se az na omezovaci... Cca. 2sekundy se to drzi naplno. Pokud je motor ok, staci 5vytoceni. Pokud ne, je to ruzne... Dulezity udaj je i rozptyl kourivosti - musi byt dodrzen a tam byva casto problem... Velkou kourivost zpusobi napr. i kdyz nekdo jezdi klobouka, ve vyfuku se nahromadi saze a az pri vytoceni to leze ven. Co si naposled pamatuju auto s poradnou davkou km, tak to byla dodavka od mercedesu s 370tis km - ani oblacek dymu s minimalnim rozptylem kourivosti, vse krasne ciste. Bohuzel u vetsiny aut je to jinak... :(
sMartin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Brus 21. 10. 2009 14:52

když jsem byl nedávno na emisích tak frajer zjistil, že mám baterku v kufru a nechtělo se mu k tomu tahat drát, tak to ani neměřil a hodnoty opsal z předchozí kontroly.
Brus
Inventář

Odeslat příspěvekod evlo 21. 10. 2009 15:13

Jak to vlastne funguje? Jsou treba ruzne hodnoty pro Euro 4 petilitr a pro pul litr? Nebo je jedno co to je zac, ale proste aby bylo euro 4, tak se musi mit cisilka do XX?
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.II 21. 10. 2009 15:21

Brus píše:když jsem byl nedávno na emisích tak frajer zjistil, že mám baterku v kufru a nechtělo se mu k tomu tahat drát, tak to ani neměřil a hodnoty opsal z předchozí kontroly.

Já mám baterku v kufru a u Transita pod sedačkou, přesto jsou v motorovým prostoru terminály pro připojení kabelů.
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 21. 10. 2009 18:33

a ja tvrdim ze me nic na baterku nepriojoval,vzal neco malyho magnetickyho s kabelem prichytil to nahoru na motor a to bylo vsechno :) (u benzinu)
seek discomfort
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 21. 10. 2009 20:11

S-Tony píše:Njelepší řešení je si emise zaplatit bokem a auto vůbec nenechat vytáčet. Technik tam pak napíše hodnoty s měření z podobného auta a je po starostech.


+1, delam to taky tak. Mj mi moje milovana vyjela statistiku kolik jsem dal za poslednich 12 mesicu za servis 4 aut a je to 275 s dani. (bez benzinu a gum). :-[
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sMartin 21. 10. 2009 22:33

evlo: Myslim, ze tam bude stejna max. hodnota, ale nechci kecat... Limit CO byva 0,5, HC napr. 100 a auta od euro 3 maji pri mereni treba 0,005 CO a HC 10... Vztazeno na nejake procenta v objemu. Takze do euro limitu se vejde litr i trilitr i bez dalsiho rozdelovani :-) Kdyz si vezmes S120 tak tam bude CO 2,5-3 a HC treba 600...
sMartin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sMartin 21. 10. 2009 22:36

Pripojeni otacek - tak jde to delat ruzne :-) Vsude by mel byt online analyzator, ktery nema moznost rucniho dopisovani. Ovsem jestli k nemu pripojite krabicku s potenciometrem a budete sami menit otacky bez pripojeni k autu nebo jestli mu date emisni sondu do vyfuku jineho auta to uz bohuzel nepozna...
sMartin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zadirr 22. 10. 2009 07:20

matuS píše:pri najazde 260t to hodia na prirodzene opotrebovanie materialu - aj tak v podstate ten motor uz prekrocil svoju zivotnost

JardaB píše:s timhle najezdem mel byt motor po GO

Plácáte nesmysly, když nevíte o čem mluvíte, tak radši nemluvte.

JardaB píše:To jde o to, jestli tam jsou puvodni rozvody nebo z kolika se to stocilo

Nepleť dohromady životnost motorů s demencí majitelů.
zadirr
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků