Řidičák Bčko - Jaká motorka u něho, nejasnost..

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Moucha 6. 8. 2009 00:08

Am a B s malou motorkou je omezená jen max. konstrukční rychlostí 45km/h a objem může mít vyšší než 50ccm (příklad z reálného života jsou autíčka od 15ti let kde objem je 200ccm - 500ccm)
Jinak 50ccm skůtry, aby měli 45 v techničáku, jsou omezeny buď elektronicky (Drašší skůtry) a nebo pojistkou variatoru, menším sáním a slepými kolínky na výfuku. Když se tyto věci vyndají (dělá se obvykle po 500 - 1000km) tak je to ta dosahovaná rychlost, ale čistě teoreticky je max. konstrukční 45 takže by to víc jet "nemělo"
A když seženeš motorku co je 125ccm a má v techničáku 45 tak ti na ní stačí B, ale neseženeš :)
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 6. 8. 2009 00:10

Sauron: k Béčku nemáš Am, Am je samostaně žijící skupina. B tě jen opravňuje k řízení mopedů do 45ti/km/h.
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 6. 8. 2009 08:55

Motorka do 25kW je od 18ti a neomezená od 21 ;)
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 6. 8. 2009 11:20

Co mě tu motáš s tím rozdělováním :D

Je to jasný, pro B musí to tam být vypsaný zvlášť motorka (tj s vyjímkou odstavce toho a toho) a zvlášť motorka nad 25Kw, protože potom v § věk se píše:

Kód: Vybrat vše
§ 83
Věk
(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě starší
a) 15 let, jedná-li se o řidičské oprávnění skupiny AM,
b) 16 let, jedná-li se o řidičské oprávnění podskupiny A1,
c) 17 let, jedná-li se o řidičské oprávnění skupiny T a podskupiny B1,
d) 18 let, jedná-li se o řidičské oprávnění skupiny A, B, B+E, C, C+E, a podskupin
C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o řidičské oprávnění skupiny A, D, D+E a podskupin D1, D1+E.
(2) Řidičské oprávnění skupiny A udělené osobě podle odstavce 1 písmeno d)
opravňuje pouze k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon/hmotnost
nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklů s postranním vozíkem a s poměrem
výkon/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg.
(3) Řidičské oprávnění skupiny A udělené osobě podle odstavce 1 písmeno e)
opravňuje k řízení motocyklů o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost
přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklů s postranním vozíkem a s poměrem
výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg.


Z těch bodů 2 a 3 mě vyplývá, že kdyby předtím nebylo výslovně uvedeno s výjimkou moto nad 25kW, teoreticky by někdo komu je 18 a udělá si A+B mohl řídit hnedka motorku nad 25 kW. No nebo taky ne, je to takový celý zamotaný, každopádně z toho vyplývá, že jen s B se nesmí řídit motorka a motorka nad 25kW (ovšem musím připousti že motorka nad 25kW je taky motorka :D ).
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 6. 8. 2009 11:21

Sauron píše:To jo, ale pořád to nevysvětluje proč je to extra psané v skupině B ? Když je tam zároveň odkaz na odstavec 2. To by znamenalo že u Bčka možu řídit motorku do 25 kW ? Protože odstavec 2 to zároveň ruší..

Nebo ještě jinak, co bych mohl řídit za motocykl, kdyby v paragrafu 81 odstavci 4 nebylo psané omezení pro motocykl nad 25 Kw a poměr 0.16 kW/kg ? Co tím omezujů a naopak povolujů řídit ?

Čím víc to čtu,tak sa do toho zamotávám..


Tak jako tak nemohl žádná protože i motorka nad 25 kW je pořád jen a pouze motorka :mrgreen:
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 6. 8. 2009 11:46

Zřejmě budeš muset počkat na fundovanou odpověď nějakýho zdejšího právníka :-) Osobně myslím, že je to výsledek snahy o to aby v zákoně nebyla díra.

Když na to teď koukám, tak to smysl fakt nemá. Logiku by to dávalo pokud by v §8 odst 2 nebyl uvedeno

Řidičské oprávnění skupiny A udělené osobě podle odstavce...

ale

Řidičské oprávnění udělené osobě podle odstavce...
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 6. 8. 2009 11:52

Lepší haluz je ta, že já mám skupinu M podle starý vyhlášky (takže teď mám a řidičáku psáno A1 s poznámkou do 50 ccm,tj. bez omezení rychlosti) a současně B podle novýho, takže moped bez omezení obsahu do 45km/h. Škoda, že to nejde sloučit :-)
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 6. 8. 2009 12:11

no takhle jsem omezenej buď rychlostí nebo objemem válce, kdyby tak šlo ty skupiny aplikovat tak že jedna by mi jedna povolila neomezenou rychlost a druhá neomezenej bjem :nenapadne

Taky se mohli plácnout přes kapsu a těm kdo měli vydanýho pionýra zvlášť dát normální A1 (do 125) aby v tom byla jednotnost :-)
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AgentSvr 6. 8. 2009 12:48

Z toho zakona je to dost jasny a pro jistotu je to tam jasne zadefinovany a to:

Ao /omezene do 25 kW/ mas od 18

A /neomezene, tedy nad 25 kW/ se ziska az v 21 letech

Se skupinou B lze take ridit mopedy do max. rychlosti 45 km/h /Am/

Pak je jeste skuipina A1 a ta je od 16 vykon do 11 kW .
AgentSvr
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 6. 8. 2009 13:00

Však nám je jasný, že je to jasný, ale ta formulace u B je tam zjevně přebytečná ;)

Sauron: jasně A, jenže to stojí prachy a čas :oops:
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 6. 8. 2009 13:28

No vidíš na tu bych býval úplně zapomněl :D
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AgentSvr 6. 8. 2009 13:45

Co presne jeste neni jasny?

Jde o to, ze se pouzivqa stejny oznaceni skupindy do 25 kW a nad 25 kW. Ten kdo ma tedy omezeni do 25 kW, tak to nema v ridicaku pismenem nejak urceny. Zkratka zalezi na veku. Proto ty upresnujici odstavce.

18 let je zaklad, vykon pak zavisi na veku, od cehoz jsou doplnujici odstavce.
AgentSvr
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 6. 8. 2009 13:55

Konkrétně tohle:

(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3 a motocyklu
o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost
přesahujícím 0,16 kW/kg
, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje
3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému
vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti
nepřevyšující 750 kg,

Přičemž odstavec 2 mluví o motocyklech a moto s postranním vozíkem, takže proč se pak výslovně uvádí ještě moto nad 25 kW, když je podmnožinou odstavce 2.
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AgentSvr 6. 8. 2009 14:27

veta : ...a motocyklu o vykonu nad 25 kW...je zbytecna, protoze na to same je odkazovano prave odstavcem 3.

Je to spatne napsana a platna formulace by byla asi takto:

4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje
3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému
vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti
nepřevyšující 750 kg, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3

////////a motocyklu
o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost
přesahujícím 0,16 kW/kg,/////// - zbytecna veta, nebot odstavec 3 je totozny
AgentSvr
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AgentSvr 6. 8. 2009 14:37

Sauron : opravdu je to spatne napsane. Sam jsem totiz delal ridicak na auto /B/ a na omezenou motorku /A/ . V ridicaku mam A B .
AgentSvr
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků