S-Tony píše:Taky souhlasím, že 8 litrů je na dnešní dobu velká spotřeba. Ono to mohlo být už mnohem dál, klidně se mohlo jezdil i za jeden litr, ale bohužel ropné společnosti to brzdí.
Strop na dnešní dobu je pro mně 6 litrů u staršího auta. Ideál u nových aut je 4,5.
Ona ta spotřeba benzínu je u auta vždy hlavní výdaj.
Tohle fakt myslíš vážně???
To že to platí u Tvého škopku neznamená, že to platí všeobecně.
Třeba pro mě je největší položkou na provoz ztráta hodnoty vozidla (cca 2 - 3 Kč/km)
pak spotřebák jako jsou gumy(1kč/km), brzdy (více než 1Kč/km), tlumiče, běžná udržba...
a nakonec benzín (a to jezdím za 10/100 vysokooktanového benzínu)
ad auta jezdící za litr: Ano bylo by to možné, ale kdo by v tom jezdil??? Ropné společnosti nic nebrzdí, brzdí to socky, které chtějí za ten litr jezdit. Vezmi si třeba sebe. Kolik dáš za auto??? 100tkč??? to je hodně peněz! za to pracuje vývojový tým asi minutu.
Až budou lidé (ti co chtějí jezdit za 1/100) ochotni zaplatit za malé auto bez klimy desetinásobek toho, co dají za větší, pohodlnější a mnohonásobně užranější auto, pak se tu budou auta se spotřebou 1/100 prodávat.
Prozatím všechny pokusy o usporné auto (Lupo 3L, Audi A2 1.2TDi...) skončily krachem.
Oni i dnes existují auta s přepočítanou spotřebou pod 1/100. Jenže je nikdo nechce, protože jsou malé, líné, nepohodlné a hlavně drahé.
Takže bych problém neviděl v neexistující technologii, ale v neochotě kupujících kupovat