od JirkaK 10. 10. 2008 13:40
Ten motor 2,2 mám v Renaultu 21. Je to sice dvouventil se 79 kW, ale s autem docela slušně jezdí a s rozumnou spotřebou. Výhodou toho motoru je dlouhodobá spolehlivost, v podstatě stačí jen měnit olej, svíčky, rozvodový řemen, a občas poštelovat ventily /nemá hydroštely/ a 500 tkm není problém. Je to stříkačka, celkem bezproblémová, odchází jen lambdasondy jako u všeho, a snímače teploty chladící kapaliny, potom to špatně startuje a žere jako tank. A když klekne, najdeš ho v nějaké jiné R21 nebo 25 na každém druhém vrakáči. V Espace bude samozřejmě víc brát, a výkonově nebude nic moc.
U takhle starého auta ještě budeš asi muset vyměnit hadice k chladiči a topení, stářím rády praskají. A když se tenhle motor uvaří, hned sháněj nové těsnění pod hlavu.
Zásadní průser je montáž v Espace, motor je tam zazděný kolem dokola, jak na něm něco spravují, nechápu. Asi ho musí vyndat celý spodem.
Pozor na tříventil a čtyřventil 2,0 (kolem 100kW), kde je skoro stejný blok jako u obyčejné 2,2, jenom mají modernější hlavu. Ty občas končí bez varování rychlou smrtí. Ale nevím jestli se tam vůbec dávaly.
Třílitr je pocitově super, měl ho známý v Safranu. Až tedy na spotřebu, o které říkal "čtrnáct když jedu normálně, dvanáct když se snažím".
A jestli je tam rám pod motorem a PN, podobně jako u R21, tak si ho pořádně prohlídni, jestli není prorezlý, prasklý nebo svářený, Za to se bez milosti vyhazuje z STK, nový stojí víc než ojeté auto a v druhovýrobě se nedělá.
Tragédie této země spočívá v tom, že vždy když se v ní začne náhodou dařit lépe, přijdou politici a ve jménu vyšších zájmů všechno zkurví.
Líp už bylo......