Ford escort combi- co zkontrolovat?

Dodge, Ford, Chrysler, Pontiac...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Majorus 7. 9. 2008 16:10

Zdravím Vás,
vlastním automobil Ford escort Combi. Je z roku 1996. Stav je dobrý, byl téměř celou dobu garážovaný.

Teď k žádosti, kterou mám. Jedu ne druhý konec republiky, kde budu bydlet na koleji, takže zítra jedu do servisu na prohlídku. A potřeboval bych vědět, co vše bych si měl nechat dát zkontrolovat? Moc toho o autech nevím, takže Vás prosím o radu, děkuji.

Majorocelot
Můj Twitter-> Majorus_hw

Můj web se skrývá na ikonce planetky, pod avatarem ;)
Majorus
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod caprighia 7. 9. 2008 17:23

Jaký motor ?
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Driver 7. 9. 2008 17:48

Příliš nekonkrétní.... jaký motor? Kolik najeto? Kdy byl poslední servis a co se tam dělalo?
Das Auto
Driver
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vantage 7. 9. 2008 17:50

přeji HODNĚ štěstí. Kolega z práce koupil něco podobného (tuším rv 95, garážovaný, z A, 1. majitel, dobrý stav) a během roku do něj narval 30t...

Takhle starý ford chce buď štěstí, nebo hodně dobrého mechanika, který ho zkoukne.Nedělám si iluze, že by ti tady někdo poradil něco tak geniálního, abys odhalil všechny problémy...
Chlap, kterej umře s největším množstvím hraček, vyhrává...
vantage
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Majorus 8. 9. 2008 06:49

Motor i brzdy kontrolovány před 2 měsíci. Svíčky prý v super stavu. Tak uvidím...
Můj Twitter-> Majorus_hw

Můj web se skrývá na ikonce planetky, pod avatarem ;)
Majorus
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 8. 9. 2008 09:58

MajorOcelot píše:Zdravím Vás,
vlastním automobil Ford escort Combi. Je z roku 1996. Stav je dobrý, byl téměř celou dobu garážovaný.

Teď k žádosti, kterou mám. Jedu ne druhý konec republiky, kde budu bydlet na koleji, takže zítra jedu do servisu na prohlídku. A potřeboval bych vědět, co vše bych si měl nechat dát zkontrolovat? Moc toho o autech nevím, takže Vás prosím o radu, děkuji.

Majorocelot


Starám se známý o podobnýho Escorta (1.6 16V, 1996), takže z vlastní zkušenosti mohu radit:

1/ Koroze podvozku a spodku, kam člověk nevidí, hlavně zadní nosníky pod kufrem a místo kde podběh u řidičových nohou přechází do podlahy (koroze napadá i jiné části, ale ty lze zkontrolovat okem na ulici, kdyžtak mohu říci jaké)

2/ stav rozvodovýho řemenu. Jak to praskne, tak seš v řiti.

3/ olej se mění každých 15 tisíc km nebo 1 rok podle toho co nastane dřív, když si nejseš jist stářím a stavem, určitě vyměnit. K tomu samozřejmě nový olejový filtr. 16V jsou velmi háklivé na kvalitní olej, horší než plnou syntetiku 5W40 nedávat.

4/ stav brzdovky. Ta by se měla měnit každý dva až tři roky, platí to samé co u oleje, radši vyměnit když si nejseš jist stářím.

5/ vůle přední nápravy, na českých silnicích docela trpí a u Escortů neoplývaly uložení bůhvíjakou výdrží + seřídit geometrii náprav

6/ na volnoběh za studena nesmí moc kolísat otáčky nebo nedejbože chcípat, jinak je v háji snímač škrtící klapky, což je v háji úplně, nový je dost drahý a nerentabilní

7/ takové srandy jako vzduchový filtr, vyčistit klimu, apod. je většinou klasika.

8/ když už by se dělaly brzdy, tak zkontrolovat stav předních kotoučů a obložení, zadní bubny jsou nezničitelné. Nesmí nikde z prasátek téct brzdovka.

To je zhruba vše, na internetu se dá sehnat soupis co všechno se musí v kolika kilometrech kontrolovat, doporučuji projít web www.fordfans.cz kde jsou zajímavé nápady, triky a zkušenosti s Escortama všeho druhu a provedení.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod divxfan 8. 9. 2008 10:23

speleo píše:
MajorOcelot píše:Zdravím Vás,
vlastním automobil Ford escort Combi. Je z roku 1996. Stav je dobrý, byl téměř celou dobu garážovaný.

Teď k žádosti, kterou mám. Jedu ne druhý konec republiky, kde budu bydlet na koleji, takže zítra jedu do servisu na prohlídku. A potřeboval bych vědět, co vše bych si měl nechat dát zkontrolovat? Moc toho o autech nevím, takže Vás prosím o radu, děkuji.

Majorocelot


Starám se známý o podobnýho Escorta (1.6 16V, 1996), takže z vlastní zkušenosti mohu radit:

1/ Koroze podvozku a spodku, kam člověk nevidí, hlavně zadní nosníky pod kufrem a místo kde podběh u řidičových nohou přechází do podlahy (koroze napadá i jiné části, ale ty lze zkontrolovat okem na ulici, kdyžtak mohu říci jaké)

2/ stav rozvodovýho řemenu. Jak to praskne, tak seš v řiti.

3/ olej se mění každých 15 tisíc km nebo 1 rok podle toho co nastane dřív, když si nejseš jist stářím a stavem, určitě vyměnit. K tomu samozřejmě nový olejový filtr. 16V jsou velmi háklivé na kvalitní olej, horší než plnou syntetiku 5W40 nedávat.

4/ stav brzdovky. Ta by se měla měnit každý dva až tři roky, platí to samé co u oleje, radši vyměnit když si nejseš jist stářím.

5/ vůle přední nápravy, na českých silnicích docela trpí a u Escortů neoplývaly uložení bůhvíjakou výdrží + seřídit geometrii náprav

6/ na volnoběh za studena nesmí moc kolísat otáčky nebo nedejbože chcípat, jinak je v háji snímač škrtící klapky, což je v háji úplně, nový je dost drahý a nerentabilní

7/ takové srandy jako vzduchový filtr, vyčistit klimu, apod. je většinou klasika.

8/ když už by se dělaly brzdy, tak zkontrolovat stav předních kotoučů a obložení, zadní bubny jsou nezničitelné. Nesmí nikde z prasátek téct brzdovka.

To je zhruba vše, na internetu se dá sehnat soupis co všechno se musí v kolika kilometrech kontrolovat, doporučuji projít web http://www.fordfans.cz kde jsou zajímavé nápady, triky a zkušenosti s Escortama všeho druhu a provedení.


jen k oleji - kdysi jsem esco 1.6 (poslední model) měl a olej se měnil po 10tkm, co si pamatuju
divxfan
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 8. 9. 2008 10:38

U Charouze tvrdili 15 tisíc km, technik jednoho neautorizovanýho Fordího servisu 10tis. km, takže já to nechávám mezi deseti a patnácti tisíci. Stejně tak se neshodli na třídě, u Charouze doporučovali 5W40, technik leje do svýho 5W30. Je to jedno, s 5W30 to bude o něco lépe snášet zimu a krátký ježdění, v horku na delších trasách zase bude krapet hůř mazat, atd.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Driver 8. 9. 2008 11:22

Přidám jednu aktuální závadu na Escortu - stávalo se, že motoru na volnoběh kolísaly otáčky, případně, že otáčky šly samy až k maximu bez sešlápnutí plynu - tohle bylo nepříjemný zejména v Praze při popojíždění, když to člověk nečekal a nejednou tam měl přes 4000 otáček.

Vyřešeno vždy vyčištěním škrtící klapky..

Nedávno ale přišel horší problém, auto za jízdy prostě nechtělo jet, chcípalo a nebo prostě přestalo uplně táhnout a otáčky šly pomalu k nule až ke chcípnutí motoru.

Následovala výměna svíček + kabelů k nim a podezření na špatnou váhu vzduchu. Tenhle první krok stál asi 3600,-

Následovala výměna váhy vzduchy u autorizovaného Ford Servisu Valoušek - technici uplně neschopní, když nezjistili, co tomu vlastně je!!!! Diagnostika prej OK, přitom auto stále nejelo :D.. nicméně si naúčtovali skoro 5000,-

Auto chvíli jezdilo, potom se problém opakoval - následovalo znovu vyčištění škrtící klapky, výměna palivového čerpadla, vyčištění nádrže, ve který byla voda... výsledná cena přes známého 9000,-

Auto jezdilo cca 700km uplně bez problému, potom to začalo zase, následovalo vyndání nádrže, vyčištění do sucha a výměna palivového filtru - banální věc, na kterou ve značkovym Ford servisu nepřišli!! A hlavně ten filtr stál 200,- a takhle se do toho auta narvalo více jak 100x víc, aby to jezdilo...

Jinak to auto má najeto necelejch 180 tisíc a můžu říct, že do tý doby nebyl s motorem ani s ničím žádnej problém, měnil se jen spotřebák - oleje, rozvody, tlumiče, filtry, brzdy...
Das Auto
Driver
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 8. 9. 2008 11:40

no musim se trošku, i dky žto neomlouvá, techniků zastat že u takhle starejch krámů je detekce závady velmi komplikovaná a defakto to může bejt jedna z padesátiosmi součástek ... takže začneš od té nejpravděpodobnější ... .-) a oni začínaj od té která nedá moc práce a stojí hodně peněz :-)

já doporučuju jezdit s takhle strajme autama za lidma co stim aj zkušenosti .. .servisuj usvoje mondeo u neaut. servisáka "ve stodole" .. dělá mondea už x let a obvykle se v indentifikaci problému moc nemejlí, okrádal by sá msebe protože by místo jendoho auta mohl udělat tři ...
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Majorus 8. 9. 2008 12:06

Tákže...
Auto vlastním půl roku. Je z Němec, prošlo Německým STK, poté českým, než jsem ho dostal. Motor je v super stavu, kontrolováno nedávno. To samébrzdy, rozebral, vyčistil, vrátil.

Dnes jsem tedy nechal zkontrolovat olej (když už to tam bylo no...jinak to dělám sám) a poopravit vypadávání blinkru.

Naježděno mám já ot těch velkých kontrol něco přes 6 500Km...

Právě že tenhle chlápek je velmi zkušený, proto jsem jezdil k němu.

Díky za tipy ;)
Můj Twitter-> Majorus_hw

Můj web se skrývá na ikonce planetky, pod avatarem ;)
Majorus
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod randomf 8. 9. 2008 12:41

Dej si jeste majzla na brzdove hadicky. Jednou jsem v Escortovi ve 110km/h proslapl pedal az na podlahu diky nespravnemu rozmeru disku, ktery je prosoupal. Nic moc pocit.
randomf
Kabrioleťák roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Majorus 8. 9. 2008 15:38

Sakra...snad se to nestane...
Můj Twitter-> Majorus_hw

Můj web se skrývá na ikonce planetky, pod avatarem ;)
Majorus
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 9. 9. 2008 07:56

Mimochodem, jak často se má měnit rozvoďák u Escorta?
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ladx 14. 9. 2008 12:42

MajorOcelot píše:Zdravím Vás,
vlastním automobil Ford escort Combi. Je z roku 1996. Stav je dobrý, byl téměř celou dobu garážovaný.

Teď k žádosti, kterou mám. Jedu ne druhý konec republiky, kde budu bydlet na koleji, takže zítra jedu do servisu na prohlídku. A potřeboval bych vědět, co vše bych si měl nechat dát zkontrolovat? Moc toho o autech nevím, takže Vás prosím o radu, děkuji.

Majorocelot

Ja bych to zase tak nehrotil,pokud máš s něčím potíže upozorni je na ně,a na druhem konci republiky se poinformuj o někom kdo Fordy dělá,a v případě problému ho vyřeší. Přeji štastnou cestu,a žádné problémy ;-)
ladx
Nováček
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků