od anonymni 5. 9. 2008 22:22
koncern je celkove u udavani dynamiky, spotreby apod. dost divny.
Vemte si treba onen 1,8 TSI. Ma 118 kW a ma lepsi dynamiku, nez 125 kW 2,0 TDI ve verzi RS. a to o nemalych 0,4 s. Vuci puvodnimu FSI 2,0 s vykonem 110 kW ma 0-100 lepsi dokonce o 1,2 s a dost se blizi verzi 2,0 TFSI 147 kW.
Vemte si pak treba stav ohledne 2,0 TFSI - Golf gti, Leon fr, octa RS, audi A3 - vsichni stejny motor, stejna platforma, vaha +- stejna a rozdil v dynamice dle modelu az 0,7 s. Pochopim to u Vmax, kde hraje vliv aerodynamika a ty vozy jsou odlisne, ale u sprintu 0-100 kde toto nehraje roli je ten rozdil extremni.
A to same plati i u spotreby.
Nekdy nevim co si o tech udajich koncernu myslet, nekdy jsou extremne dobre, az prilis na to, co to vlastne skryva.
Jinak si nemyslim, ze DSG prinese nejakou usporu, zadny relevantni test na to neexistuje, ale z podstaty k tomu neni duvod, aby byla spotreba nejak dramaticky jina. Sedm stupnu sice muze rozlozit jizdu do lepsich a efektivnejsich otacek, ale na druhou stranu nikdo nezjisti, jaka by byla spotreba pri stejne jizde s manualem. A navic vice nez cokoli jineho ovlivnuje jizdu ridic...