Jak jste spokojeni s Haldexem druhé generace na OII?

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Vana666 15. 10. 2007 10:42

Užovka> torsen je diferenciál s mechanickou závěrkou
Haldex je elektronicky řízená lamelová spojka
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Posraldescu 15. 10. 2007 11:28

Takže k manuálu jsem se zatím nedostal, ale mám od vedoucího servisu potvrzeno, že řídící jednotka Haldexu sbírá informace od ESP a skutečně řídí spojku dle změny pohybu-náklonu karoserie vůči podvozku, otáček motoru, natočení volantu, prokluzu předních kol atd.
Poměr stálého pohonu je prý 95:5
Každej nemůže bejt chytrej, ti hloupí musejí dělat výjimku, poněvadž kdyby byl každej chytrej, tak by bylo na světě tolik rozumu, že by z toho byl každej druhej člověk úplně blbej (Švejk)
Posraldescu
Avatar roku 2011
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rexi 15. 10. 2007 11:49

jediné co mi na tom není jasné je to, že se deklaruje velká výhoda ve spotřebě paliva oproti stálému pohonu. mě to tedy moc nepřijde a nejde mi to do hlavy.
rexi
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Posraldescu 15. 10. 2007 12:31

rexi píše:jediné co mi na tom není jasné je to, že se deklaruje velká výhoda ve spotřebě paliva oproti stálému pohonu. mě to tedy moc nepřijde a nejde mi to do hlavy.t/quote]


OII všechnohrab žere oproti OII předohrabu asi o litr víc.
Každej nemůže bejt chytrej, ti hloupí musejí dělat výjimku, poněvadž kdyby byl každej chytrej, tak by bylo na světě tolik rozumu, že by z toho byl každej druhej člověk úplně blbej (Švejk)
Posraldescu
Avatar roku 2011
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 15. 10. 2007 13:52

rexi píše:jediné co mi na tom není jasné je to, že se deklaruje velká výhoda ve spotřebě paliva oproti stálému pohonu. mě to tedy moc nepřijde a nejde mi to do hlavy.t/quote]

nějak musí zdůvodnit proč ti vnucujou lamelovou spojku se dvěma olejovými čerpadly, filtrama, řidicí jednotkou co potřebuje údaje z celého auta a neobejde se snad ani bez čísla tvých bot, má to i diagnostickou zásuvku, spoustu ventilů pracovních i pojistných, pružinek, ložisek a jiných heblíček, tlakový zásobník, čidlo teploty a já nevím co ještě, težké je to jak kráva a stojí to balík peněz...

... a v reálu nebude spotřeba o moc menší než u mechanické 4x4 s jednoduchým mechanickým torsenem nebo viskodiferenciálem co má třeba subaru


Po-sraldescu: nevíš jestli ta řidicí jendotka potřebuje i údaj o právě zařazeném kvaltu ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nzg 15. 10. 2007 14:20

A co spolehlivost haldexu 2?

kdyz ctu ten vycet udelatek, tak mam jiste obavy :hm
nzg
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 15. 10. 2007 14:33

nzg: v motoru je taky spousta součástek a ono to nakonec nějak funguje
mi haldex přijde jako úplný nesmysl spíše výrobně a konstrukčně (a tím pádem i cenově)
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zdenek 15. 10. 2007 14:39

Vana: No cenove mi haldex prijde naopak levnejsi, nemuzes brat jen cenu samotny spojky, ale i to ze jednak nepotrebujes mezinapravovy diferencial a za druhy se da snadno (a levne) takhle udelat ctyrkolka z predokolky bez velkyho zasahu do konstrukce vozidla. Na druhou stranu ty spolehlivosti bych se bal hlavne u starsich aut. Jak moc funkcni nebo nefunkcni budou haldexy u dvacetiletyho auta. U mechanickyho 4x4 se ani po delsi dobe celkem nema co porouchat.
zdenek
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 15. 10. 2007 14:51

zdenek: ono to bude vždy ve vztahu ke směru zástavby motoru a koncern tohle pravidlo i dodržuje - motor napříč Haldex, motor podél Torsen.
V těchle případech i ta samotná zástavba nepředstavuje zásadní problém. A když haldex i mezinápravový diferák musí mít shodně kardan, zadní diferenciál i zadní hnací osy, tak si myslím že cenový rozdíl bude v samotném rozdělovacím prvku. I když je výroba torsenu náročná na přesnost, nemůže být zdaleka tak náročná jako výroba haldexu s hromadou všech nezbytných spolukomponent.

Netuším kolik torsen stojí, možná si ho amíci nechají bohatě zaplatit. V každém případě, když jsem před pár lety kupoval pašíka s torsenem, byl příplatek na celé 4x4 bez DPH 45 tisíc korun, což mi přišlo opravdu směšné (u audi se za to stejné platilo+180 tisíc) takže to s tou výrobní cenou nemůže být tak zlé.
Stejně, pokud ne torsen, tak ještě levnější a zrovnatak dobrý je i ten viskodiferák od Subaru - tisíckrát lepší než haldexy všech generací dohromady
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod George_Couser 15. 10. 2007 19:33

Sice se bavíte o Haldexu II. generace, ale tohle by mohlo některé taky zajímat:

http://www.edisk.cz/stahni/02357/29-Octavia_4x4.rar_2.62MB.html
George_Couser
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bleach 15. 10. 2007 19:56

haldex neni ok, v zatacce necekane sepne a jdete zadkem napred, cetl jsem to na netu
dobry den, ja tady jen sbiram prispevky
bleach
Inventář

Odeslat příspěvekod zdenek 15. 10. 2007 20:10

bleach píše:haldex neni ok, v zatacce necekane sepne a jdete zadkem napred, cetl jsem to na netu

A ja na netu cet, ze Elvis zije, tak to taky bude pravda :oboze
zdenek
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cayman84 15. 10. 2007 20:16

bleach píše:haldex neni ok, v zatacce necekane sepne a jdete zadkem napred, cetl jsem to na netu


:tleskani :tleskani :tleskani ja uz toho cetl kamarade :-D :-D

S haldexem I mam docela dost zkusenosti a tohle se mi nikdy nestalo :-D :-D
cayman84
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 15. 10. 2007 20:47

George_Couser: z toho popisu je nejlíp vidět jak megalomanské, komplikované a náročné řešení použili konstruktéři haldexu na problém, který je jinak velmi snadno, elegantně a mnohem účinněji řešitelný čistě mechanickou cestou

já být hlavní inženýr v haldexu tak se propadnu hanbou
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SKAJA 15. 10. 2007 21:14

No a v čem je k.urva ten zakopanej pes, proč celej koncern a několik dalších automobilek, například Volvo, používá haldex, když to je zbytečně komplikovaný a drahý, proč koncern nepoužívá všude např. torsen nebo cokoliv jinýho, co by bylo založený na té mechanické cestě, navíc by získali permanentní čtyřkolku...nechápu, přeci to musí mít nějaký adekvátní důvod, dnes jde všem o peníze, takže třeba to, že je to nejlevnější dostupné řešení, jelikož to odebírá mnoho značek, ale zase proč by to odebírali, když by to stálo za prt a neodebírali něco jinýho...tím to nebude, stejně tak jako to mysím nebude kvůli ušetřeným decilitrům paliva, ono možná ačkoliv má haldex spoustu nevýhod a mušek, tak čistě mechanické trvalé 4x4 jich má ještě víc, nebo daleko zásadnějších (hmotnost, zástavbová náročnost, ...??)...nedokážu si odpovědět natolik jasně, abych tomu sám uvěřil :oops:
OII 2.0TDI - dlouhodobá spotřeba 9,8l/100km
SKAJA
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků