Picasso alebo Scenic ?

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod black_69 27. 9. 2007 09:40

Problém bych rozdělil do násl. částí:
1. kombi nebo MPV
2. jaké MPV
3. Renault Scenic 1,5 dCi nebo Ctroen Xsara Picasso

1. Já sám jsem tento problém řešil loni, děti rostou a malé auto (na typu nezáleží) začalo být malé. Byl jsem natvrdo rozhodnutej, že půjdu do kombíka nižší střední třídy (na typu taky nezáleží). Pak jsem měl možnost projet se středním MPV Renault Scenic 1,9 dCi 75 kw rv 2000 (po faceliftu) a bylo rozhodnuto, chci MPV. Střední MPV na půdorysu auta nižší střední třídy nabízí vnitřní prostor auta o třídu většího (střední třída) a ta variabilita. 3 samostatně posuvná zadní sedadla se sklopnými opěradly dopředu i dozadu, která se dají v případě potřeby vymontovat nebo posunout více do středu. Vyklápěcí stolečky a odkládací prostory všude kam se podívám. Je třeba si ale přiznat, že jízdními vlastnostmi je to stále auto nižší střední třídy ale je to o prioritách. Výrobci jsou si toho dobře vědomi a více vybavují MPV stabilizačními systémy ESP, takže máte větší šanci natrefit na ojeté auto s ESP. Takže doporučuji všem svést se v MPV a poté si sám rozhodnout jestli mi výhody, které MPV má stojí za těch pár peněz navíc oproti kombíku.
2. Francouzská auta mají mezi lidmi špatnou pověst, já bych to tak špatně neviděl, když se podíváme na německou statistiku spolehlivosti TUV zjistíme zajímavé věci. Vzhledem k tomu, že ve statistice nejsou obsaženy všechny auta MPV budu brát auta nižší střední třídy na jejichž podvozku jsou střední MPV postavena. Statistika je z roku 2007, 1-3 roky stará auta:
VW Golf 4,5% (VW Touran)
Mazda 323 4,9% (Mazda Premacy)
Citroen Xsara 4,9% (Citroen Xsara Picasso)
Ford Focus 5,0% (Ford C-Max)
Opel Astra 5,1% (Opel Zafira)
Nissan Almera 5,9% (Nissan Almera Tino)
Renault Megane 5,9% (Renault Scenic)
Pro porovnání uvedu ještě auta, která jsou v Česku považována za etalon kvality:
Škoda Octavia 5,5%
VW Golf 5,9%
Z předchozího vyplývá, že dnešní auta jsou víceméně stejně kvalitní a není potřeba mít strach z francouzskejch aut.
3. Renault Scenic II je postaven na podvozku Megana II, ten se vyrábí od roku 2003. Citroen Xsara Picasso je postaven na podvozku Citroen Xsara, která se vyrábí od roku 1998. Z předchozího vyplývá, že Scenic je modernější auto, za 5 let se toho ve vývoji aut hodně změní. Je to patrné i na designu obou aut i když obě auta jsou tak vyjímečná, že ne každému se líbí. Picasso boduje větším kufrem, zde je nutné porovnávat s Grand Scenicem. Já sám jsem tento problém vyřešil koupí Scenica 1,9 dCi 88 kw rv 2003 v plné výbavě. Mám ho od jara a zatím jsem s ním nadmíru spokojený. Osobně znám několik lidí kteří mají Scenica i Picasso a všichni jsou s nimi také spokojení. Takže doporučuji si obě auta vyzkoušet, projet se v nich vyzkoušet si jejich variabilitu a potom se rozhodnout, které auto bude více vyhovovat. Sám bych se ale přimlouval u Scenica za motor 1,9 dCi než 1,5 dCi. S 1,9 je velice příjemné svezení a průměrnou spotřebu mám 6,1 l/100 km (dle počítače). S 1,5 lze možná dosáhnout nižší spotřeby ale na úkor dynamiky. Takže hodně štěstí při výběru.
Scenic II 1,9 dCi 88 kw
black_69
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod black_69 27. 9. 2007 09:44

Sorry

VW Pasat 5,9% ne VW Golf
Scenic II 1,9 dCi 88 kw
black_69
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pooh 28. 9. 2007 06:16

Nemuzu mluvit za ostatni znacky [picaso], ale moje vlastni zkusenosti jsou, ze majitele Scenicu se deli na dva tabory: 70 procent je spokojenych a jezdi a obcas neco vymeni, 30 procent se na aute podelalo neco zasadniho [u mne imobilizer, u kamarada ESP] a prestali autu verit, protoze pravdepodobnost, ze se neco dalsiho a draheho podela [protoze Renaulty alespon v jiznich Cechach nechce nikdo opravovat a je treba do autorizovanyho] je podle mne zase tech tricet procent. Kdo ma dobrodruznou povahu a dobrou asistencni sluzbu, at to klidne riskne. Kdo jednou zazil, jak musi vyresit kam na dovolene s miminem a plnym autem veci, tak si podruhe Scenica nekoupi. Ale jinak...bajecny auto, dobrej vnitrni prostor,mista na rozdavani,sklapeci sedacky..aby se mel clovek cim kochat, kdyz ceka na odtahovku

:razz:
pooh
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod black_69 1. 10. 2007 07:04

Ještě jednou bych se vrátil k tý spolehlivosti, myslím si, že každá značka má ve svém výrobním programu auto, kterým se zrovna moc nechlubí. Pro ilustraci si opět vezmem k ruce statistiku spolehlivosti TUV 2007 1-3 roky staré auta.
VW Sharan 11,5%
Seat Alhambra 11,4%
Citroen Saxo 11,3%
Renault Laguna 11,2%
Peugeot 406 11,2%
Ford Galaxy 10,4%
Fiat Doblo 10,4%
průměr 5,9%
Z předchozího vyplývá, že mezi nejhoršími auty májí zastoupení jak automobilky o kterých je nekvalita známá tak automobilky, které jsou vnímány jako spolehlivé (VW, Ford). Takže si troufám tvrdit, že je to o konkrétních typech a hlavně konkrétních autech a taky o tom ,jak se k těm autům majitel chová. A taky o značkových servisech, ale o tom až příště.
Jako příklad uvedu dva kamarády, oba mají Škodu Octavia II s motorem 2,0 FSI. Jeden s ní zatím neměl žádné problémy (pouze jednou na dálnici při prudkém brždění se mu přepla do nouzového režimu) a druhý s ní byl více v servisu než na cestách, během záruky ho musela dvakrát do servisu dovést odtahovka. Začalo to tím, že musel dolévat 1 l oleje na 1000 ujetých km (cca 950 Kč/l), pokračovalo to výměnou katalizátoru a EGR ventilu (2x) a skončilo to (prozatím) výměnou pístních kroužků. Naštěstí všechno v záruce. Nedávno mu skončila záruka a teď přemýšlí co s takovým autem dál. Prostě blbej kus se podaří i Škodovce a to má ve statistice TUV u Octavie hodnotu 5,5%.
Scenic II 1,9 dCi 88 kw
black_69
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod j3s 2. 10. 2007 10:38

black_69. Statistiky = chyba v úvaze. Právě,že tato MPV jsou postavena na podvozku menších vozů je základní problém splehlivosti. Tyto podvozky jsou dimenzovány na určité zatížení a pod těžším MPV dost trpí. Proto je životnost podvozku základního auta a odvozeného MPV značně odlišná.
j3s
Štamgast

Odeslat příspěvekod gewehr 2. 10. 2007 11:12

VW Sharan 11,5%
Seat Alhambra 11,4%
Citroen Saxo 11,3%
Renault Laguna 11,2%
Peugeot 406 11,2%
Ford Galaxy 10,4%
Fiat Doblo 10,4%
průměr 5,9% %/quote]
neni nic lepsie ako kupovat auto podla statistiky :tleskani chapem ze to bolo ilustracne, ale realna vypovedna hodota o danom kupenom kuse... no povedzme bieda.
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wendy.Z 12. 10. 2007 19:15

Řeším stejný problém akorát u Picassa uvažuji o motoru 1.6.HDi 110 k. Probral jsem již mnoho materiálů a nakonec jsen skončil s úvahami u Francouzů.Kladl jsen tyto podmínky:
1-Cena
2-Variabilita
3-Prostor
4-Pohodlí
S tou spolehlivostí souhlasím s některým z předešlích názorů že záleží na štěstí na dobrý kus.( i Mercedes může mit své dny).V součastné době mám Fábii a řeklo by se koncern WV ale v sortimentu problémů mám např.drnčení plastů,řídící jednotka,po třechletech koroze!!! atd.(chudák kdo ji koupí).z tohoto důvodu bych na poupi šel s odborníkem i kdybych ho měl zaplatit.
Takže nakonec mi zbyl ScenicII 1.9 DCi Picasso 1.6 HDi a asi rozhodne dalši argument.Opravitelnost.U bazarového nafťáku budeš muset udělat rozvody a někde jsem četl že na Scenic to příjde asi na 20 000 kč a u Picasa se vejdu do 10 000 kč ve značkovém servise.Scenic je technicky vyspělý ale díky nadupané elektronice dost zranitelný.Znovu opakuji nemám zkušenosti jen hodně čtu.Není špatné podívat se také na ceny neznačkových dílů a popovídat si s někým kdo tato auta ve neznačkovém servise opravuje.je to levnější prrotože značkové servisy jsou na nic a hrozně předražené.A jinak kdybych byl bohatý tak si koupím Mazdu 5.
Wendy.Z
Kolemjdoucí

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků