Jak zakonzervovat vuz na 7 let?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Je takova myslenka uplna blbost?
Ano. 53 %  71%  [ 53 ]
Ne. 12 %  16%  [ 12 ]
Nevim. 9 %  12%  [ 9 ]
Celkem hlasů : 74

Odeslat příspěvekod BorKur 11. 8. 2007 13:35

Dobry den.

Rad bych timto poprosil vsechny zkusene dobre duse o radu. Z duvodu velke ztraty hodnoty muj kolega seznal, ze se mu nevyplati prodavat Mercedes Benz E240 z roku 2002. Rozhodl se jej tedy na 7 let zakonzervovat a ponechat jej jako prvni vuz pro svou, dnes jedenactiletou, dceru.
Nepolemizujme nyni, prosim, nad tim, zda je to myslenka rozumna, ci mene rozumna :wink:, spis by mne zajimalo, zda - a pripadne jak - je to technicky mozne.
Je jasne, ze takovy vuz by se v tomto pripade dukladne omyl a zagarazoval, ale ma otazka zni - jake dalsi upravy je pro jeho konzervaci nutno provest? Jak se budou chovat kapaliny? Je mozne je dokonale vypustit (napr. maziva)? Pokud ano, jakym zpusobem se budou za onech 7 let znovu plnit? Co dalsi dily vozu, napr. tlumice? Co vsechno bude na voze po tuto dobu stranout, co je treba vyjmout, doplnit, prip. po tech sedmi letech vymenit?
Jake jsou sance na bezproblemovy chod tohoto vozu po takove dobe?
Jen podotykam, ze vuz je v excelentnim stavu a s minimalnim najezdem kilometru (cca 40tkm). Jde o vuz s 2.6-litrovym atmosferickym motorem a automatickou prevodovkou.

Vsem dobrym dusim predem za hodnotne rady dekuji!

8)
BorKur
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 11. 8. 2007 13:36

Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod turboleon 11. 8. 2007 13:44

Asi by se nechaly sehnat ty konzervační vosky co používají automobilky. Já osobně bych to řešil tak, že bych to pořádně navoskoval, a dvakrát - třikrát za rok projel až bude sucho. A mezitím bych jednou vyměnil brzdovku /vzdušná vlhkost/,olej, a nechal udělat servis klimy. Tou projíždkou by se i pootočily pneu. Nechat to úplně 7 let stát je podle mě pitomost.
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 11. 8. 2007 13:47

Prodat a peníze na 7 uložit . Cenné papíry,hypotéka,koupit garáže,pozemky. Ale pokud má to auto jméno a je to člen rodiny,tak nevím :hm :hm
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod feliz navidad 11. 8. 2007 13:49

Já bych to neřešil. Hlavně bych dal auto go garáže suché a po pořádné projížďce (alespoň 20km) a s pokud možno prázdnou nádrží. Pod prahy špalky, ufouknout lehce gumy, vyndat baterku. Čas od času zabrzdit, prošlápnout spojku. Po 7-mi letech výměna všech provozních kapalin, filtrů a může se zase jezdit.
Nevadí mi, že mě předjel. Ale nas**l mě, když ve 160 řadil z dvojky na trojku...
feliz navidad
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 11. 8. 2007 13:51

Vůbec to nechápu. Nápad na *****
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sMartin 11. 8. 2007 13:52

Na 7let bych to na "spalky" nedaval... Radeji nechat vsechny naplne a jednou za cas pojezdit. Bude mit dcera o takove auto vubec zajem? :) Cerstve po ridicaku mit takovou lod... Aby to nebylo zbytecne garazovane a pak nekde bum bac... :D
sMartin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PC 11. 8. 2007 13:54

Proč ? Vy byste nebrali jako první auto minimálně jetého medvěda ? Náhodou to je od tatínka dobrý nápad...
Back to Mac - with new Mac Book Pro !
PC
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod feliz navidad 11. 8. 2007 13:55

sMartin: Tazatel chtěl radu technickou, nikoliv morální, jak sám píše. :wink: Když chce někdo mít auto 7 let v garáži, jeho věc.

Edit: Vím, co mluvím, sami máme v garáži funglovku feldu a nevíme, co s ní.
Nevadí mi, že mě předjel. Ale nas**l mě, když ve 160 řadil z dvojky na trojku...
feliz navidad
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hlobilp 11. 8. 2007 14:08

dukladne umyt, navoskovat, vypustit vsechny naplne, vycistit. namazat tesneni a tak.... pneumatiky muze rovnou vyhodit. Cas od casu vse zkontrolovat a promazat znova.. mit to ve vetrane, klimatizovane mistnosti..... nejlip, kdyz si zajde nekam, kde se tim zabyvaji.. muzea, restauratori a tak. Tam dostane nejlepsi rady.. ale bude ho to stat za tech sedm let tolik, ze prodela kalhoty. Kdyz uz, at to zakonzervuje na tech roku 50, nejmin :-)
Hyundai i30
Sony Xperia Neo V
Fujitsu AH531
hlobilp
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tada 11. 8. 2007 14:11

Jak to dela armada? Vypusit naplne, necim to podeprit, aby to nestalou uplne na podvozku (pneumatiky pod prahy), zavrit do utesnenyho kontejneru, ktery se pak napusti inertnim plynem, xenon, dusik... Takhle se uchovavaj zbrane a technika, vzdycky od te posledni valky, k dalsi...Funguje to bezvadne :razz: :hm
Tada
Štamgast

Odeslat příspěvekod stormbringer 11. 8. 2007 14:26

Hlavně nenechat nic prázdné, snad vyjma palivové nádrže. Jinak vyměnit všechny kapaliny a doplnit je lehce nad rysku max., vymontovat svíčky a otvory po nich nalít do válců lžíci oleje. Svíčky pak nedotahovat. Vyndat baterku, nechat všechny dveře otevřené. Auto zvednout a položit třeba na staré pneumatiky (kola nemusejí být úplně ve vzduchu). Občas (třeba jednou za 1/4 rocku) zapojit baterku ale vyndat pojistku čerpadla, do válců opět nalít lžičku oleje a motor protočit (stačí dvě tři otáčky klikovky). Takhle by auto mělo vydržet v dobré kondici a bez nutnosti nějaké speciální přípravy (krom opětovné výměny všech kapalin) před prvním nastartováním za uvedených 7 let. Občasné ošetření koženého interiéru je ovšem asi samozřejmostí...
Life is hard. Then you die.
stormbringer
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kuku 11. 8. 2007 14:27

Mmmm, kupovat si medveda 2.6L na 8tis km rocne, to je kauf :) Jinak osobne si myslim, ze tomu autu "ublizi min" kdyz s nim bude tech 7 let jezdit. Mam dojem, ze po 7 letech muze pak vymenit rovnou vsecky gumovy manzety, tesneni, cepy na kterych zpuchri gumy atp. Coz financne nebude nejvyhodnejsi. Napr kamosovi na rapidovi se po roce stani totalne rozpadla gumova hadice od hrdla k nadrzi ( naky koleno nebo co) Jo, je to sice stary auto, ale kdyby ju sem tam svlazil na benzince benzinem, tak se myslim nerozpadne, resp je to prvni skodovka u ktere jsem to videl. Taky bych k te "ztrate hodnoty" zapocital tu garaz, kterou to bude potrebovat. Pokud nema doma 2 garaze a jedno auto na jezdeni. Kdyz bych to vzal ze tu garaz muze pronajmout, tak garaz dejme tomu 1200 mesicne minimalne. 1200x12x7=100800kc. Sorrac ze jsem se moc nedrzel tematu, ale to proste nejde:) Jinak dalsi vec je ta, ze dat 18 lete holce po autoskole "novyho" medveda me neprijde nejchytrejsi, kdyz ten dotycnej resi pad hodnoty 5letyho auta:)
Favorit 136L -> 626 GE 2.0
Fabia 1.4 MPI
No jo, vono dopředu se to jezdí, ale zacouvat, to už holt chce fištróna.
Naftak je jako prase. Chrochta a ***** !! ;)
kuku
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 11. 8. 2007 14:42

hm pekna blbost kukat sa na dobre auto jak stoji v garazi....
....uz vidim jak bude jeho dcera nadsena ked bude kupovat nahradne diely na 13 rocneho meda :)
nech kasle na stratu a streli to, tu stratu by mohol za 7 rokov nahnat spat :hm

OT: dotycny nepotrebuje auto alebo co?
ak nie velmi rad si ho na 7 rokov pozicam :lol:
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 11. 8. 2007 14:43

Tak 13 let starý Med je a bude vždy pořád žádné auto. Podívej se na ceny a bazarech. V excelentním stavu stojí pořád balík.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků