úvaha - nic není lepší!

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Co by jste při svém ježdění ocenili více?
Konec hlasování: 30. 11. 2006 09:56
Naftový motor 24 %  23%  [ 24 ]
Benzínový motor 52 %  50%  [ 52 ]
Úplně jinou alternativu (vodík, elektro, vzduch...) 27 %  26%  [ 27 ]
Celkem hlasů : 103

Odeslat příspěvekod CHiP 2. 12. 2006 19:17

Marc159: Provoz turba takřka nic nestojí, roztáčí ho splodiny co lezou do výfuku :). Nespletl jsi si to s kompresorem? :hm
S autobusem ujeto 300tis. km bez zaviněné nehody 8)
CHiP
Autobusák roku 2009
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 2. 12. 2006 19:19

CHIP: No ty zplodiny přes turbo ale protlačuje píst ne?
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod izuel 2. 12. 2006 21:22

Já sem zjistil, že totiž asi není pochopeno to slovo lepší! takže protože píšeš k věci a logicky dá se stebou diskutovat s některými to nejde, ty argumentují nijak a mají jen poznámky.....

Takže : označím tvé odpovědi číselně a pod nima bude má odpověď


1.Ano, naftové auto bude mít vždy nižší spotřebu (bereme v potaz +- stejný motor) to myslím nikdo nepopírá. Rozdíl se bude různě měnit, ale bude vždy ve prospěch nafty. Tebou zmiňovaný CTDI od Hondy ovšem nemá problém jezdit za 15-17 l, ano je méně, než za kolik dokážou jezdit dvoulitry (20-25 l) při opravdu sportovní jízdě. V tomto nemám problém souhlasit.

15-17litrů/100 km neuděláš v dieslu .

2.Poté jsou již rozpory - ono opravdu nelze přesně říci jaké auto bude pružnější. Pokud pojede benzínové a naftové auto 80, benzínové tam bude mít dvojku-trojku, naftové čtverku +- dle toho, jak jim budou sedět optimální otáčky tak to benzínové většinou vyhraje (ne vždy).

Takže je to pravda ta poznámka s převodovkou,protože pokud budou auta stejně "výkoná" tak záleží na tom jak kdo řadí, ale diesel je lepší v tom ,že i kdyby nevyhrál bude mít lepší spotřebu! to je ten podstatný dodatek! pozor2 proto lepší ! na nejhůř 1:1 a kdyby benzín chtěl soupeřit a nechtěl by aby nafťák ujel, bude víc a víc točit což má za následek vír v nádrži (spotřeba) a po 10 minutovém soupeření v 6 tisících otáčkach no newim co by na to béňo řekl. takže diesel lepší!

3.Je to dáno hlavně tím, že mezi motorem a koly je převodovka, která mění točivý moment. A přestože má naftový motor výrazně větší točivý moment, díky zpřevodování je na tom většinou benzínové auto lépe a má větší točivý moment (v delším pásmu) než naftový. A tento točivý moment nás zajímá, ne ten v motoru.

s rozsahem využitelných otáček souhlasím,ale to nezvýhodňuje dízla. jde o výkon,řazení a spotřebu takže... navíc diesel na trojku nemusí podřadit aby předjel.. další navíc opravdu dobré CR ,mají již rozsah otáček dobrý 320d točí i do 5ti tisíc a nevadne tolik.

4.Dále, nevýhodou naftového motoru je nutnost častěji řadit. Benzíny nemají problém točit dvojku do 100, trojku 150-170... (dvoulitry) což je u nafty velký problém. A pokud se tedy zrychluje, musí řadit.

řekl bych ,že to nevýhoda není, rád řadím a při předjíždění se nemusí tolik to není pravda, právě benzín přeřazuje u předjíždění.

5.Dále - je nesmysl mluvit o dynamice naftového motoru pod 2000 otáček a nad 4000 otáček. Pod tím a nad tím to v podstatě nejede (ano +- nějaká stovka otáček). Takže navíc s naftovým motorem máš vlemi úzké pásmo, které můžeš vytáčet. Pokud potřebuješ předjet kamion, startuješ např. v 60-70 máš tam trojku, sotva se rozjedeš už tlačíš trojku a pří zařazování dáváš čtverku. U benzínu vyrazíš na dvojku a manévr dokončíš na trojku.

vyrazíš na dvojku při 70? no panejo ta spotřeba což?

6.Rychlost vytáčení, zde bych řekl, že je to o tom, že benzín má větší spektrum rozsahu otáček, tzn. nafta +- 2000, benzín 3-3500, takže je jasné, že vytočit 3500 ot. trvá trochu déle než 2000 otáček, navíc tento fakt nijak nesouvisí s tím jak auto jede, záleží na převodovce. Dám-li extrémně krátkou, vyotčím motor za 1s do maxima, ovšem zrychlím třeba o 10 km/h, dám-li dlouhou, vytočím motor třeba za 10 minut, ale zrychlím o 500 km/h.

čím více točíš tím větší spotřebu máš! diesel lepší!


Sumárum - naftové motory mají lepší spotřebu.

7.Většinou na vyšší převodové stupně mají lepší dynamiku, na nižší převodové stupně mají horší dynamiku, při postupném řazení mají horší dynamiku.

spotřeba točíš točíš ,točíme, točíte Mr. Green

8.Není důvod být na tebe nějak útočný, prostě diskutujeme, ale mimo spotřebu a pár detailů nemáš moc pravdu, protože tomu tak není. Naftové motory sice prodělaly pořádný vývoj, ale zatím to nejsou takoví atleti jako benzínové motory, ještě pořád jim něco chybí.[/quote]

srovnej BMW 320i vs BMW 320d , diesel lepší ! spotřeba,rychlost,zrychlení, kultivovanost 8)

a de woto, že při nižší konzumaci paliva stejně muziky (dynamiky) a wo to jde v první řadě! jinak by takové motory nedělali.

a propo koupil bys oktavii II (2.0 FSI) nebo Hondu Accord 2,2i-CDTI ? myslím ,že není co řešit dále! alepoň já tuto kapitolu uzavírám děkuju tobě a všem ,kteří nebyli zlí :tleskani
izuel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 2. 12. 2006 21:31

Ty všechno točíš kolem spotřeby. Toto nikdo nepopírá, že ji má dizl lepší. Když už vidíš, že prostě nafta nestačí, tak opět vytáhneš "je sice pomalejší, ale má menší spotřebu" proč ovšem mícháš dvě věci do jedné. Já to úmyslně rozdělil.


Dále - O2 vs. Accord - to je nesmysl, auta jsou v různých třídách. Ale co takhle Accord 2,4 vs. Acord 2,2D - tam bych bral benzín. O2 FSI vs. TDI tam bych bral benzín atd.

Ad 320D vs. 320i - záleží jakou verzi D motoru vezmeš. Pokud tu silnější tak ano Ony jsou totiž dvě 90 a 120 kW :)


Dívej já měřím dynamiku vozů téměř každý týden i tvého oblíbeného nafťáka od Hondy jsem několikrát měl k testu a vím jak to jezdí, jak to zrychluje, jak je to pružné a kolik to žere. Zrovna 2,2 CTDI umí být úsporný, když jedeš klidně, ale umí si i neskutečně hodně vzít. Stačí sportovní jízda (myslím sportovní jízdu, ne pseudosvižnou) a je tam 15 a více litrů.

Tak a k tomu zrychlení - prozatím se téměř vždy ukázalo, že benzín je rychlejší a pružnější, než naftový motor. Má přitom vyšší spotřebu.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MKMAN 2. 12. 2006 23:06

Marc159 píše:.... Pokud si někdo vzpomene na nějakou další výhodu dieselu, tak budu rád :hm :)h/quote]

nafta nevybuchuje a nevaze tolik vodu.


a diesel pro PREDPISOVE dlouhe jezdeni nema konkurenta (snad plyn)
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MKMAN 2. 12. 2006 23:09


[b]Takže je to pravda ta poznámka s převodovkou,protože pokud budou auta stejně "výkoná" tak záleží na tom jak kdo řadí, ale diesel je lepší v tom ,že i kdyby nevyhrál bude mít lepší spotřebu! to je ten podstatný dodatek! pozor2 proto lepší ! na nejhůř 1:1 a kdyby benzín chtěl soupeřit a nechtěl by aby nafťák ujel, bude víc a víc točit což má za následek vír v nádrži (spotřeba) a po 10 minutovém soupeření v 6 tisících otáčkach no newim co by na to béňo řekl. takže diesel lepší!n/b]


svata pravda kdyz jsem byl jeste malej jak to ty 1.6 1.8 1.8T prestalo po 30minutach bavit. kdyz jem HODNE prasil (160-170) tak byla sice spotreba 11-12l ale nad 170 se benzinak (5ti kvalt) proste NECHYTAL
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod stealth 3. 12. 2006 07:29

izuel píše:vyrazíš na dvojku při 70? no panejo ta spotřeba což? o/i]


Mňo, nevím jestli Ty řešíš spotřebu u tak nebezpečného manévru, jakým je předjíždění, ale já tedy ne. Kamión jsem s ORS předjížděl téměř vždy na dvojku (pokud jel kolem 80) a trvalo mi to cca 3,5 sekundy (ona ta dvojka totiž končila někde na hranici 120 km/h).

Můžeš prosím napsat, ve kterých silných benzinech jsi v životě jezdil? To je docela rozhodující pro Tvůj subjektivní názor na věc.

Diesel mi nesmí do garáže a ani ta 2.2 CDTi od Hondy není z hlediska pružnosti, dynamiky a rychlosti tak úžasná, jak se Ti možná zdá.

Srovnejme pro a proti dvou přímých konkurenčních motorů 2.0TDI (125kW) a 2.0TFSI (147kW):

Diesel:

Plusy:
Spotřeba

Minusy:
O více než sekundu horší zrychlení
Těžší přední část vozu
Vyšší nároky na konstrukci přední nápravy
Možné rezonance v interiéru (diesel v tomto dokáže opravdu "zázraky")
Horší dynamika
Nízká kultivovanost
Velmi špatný rozsah použitelných otáček (pod 2 to nejede a nad 4000 už taky ne).
Idiotský zvuk motoru
Vyšší nároky na provoz v zimě
Dlouhá prodleva, než auto začne v zimě topit (s benzinem většinou po dvou kilometrech cítíš teplo).
Kouřová clona, pokud nemáš filtr, mi přijde u poměrně drahých aut, jako archaický přežitek.
Hnus, který dieslový motor produkuje (výfukové plyny)

Pružnost neberu jako výhodu, protože každý řidič ví, kde je jeho auto nejpružnější a podle toho řadí.

2.0TFSI

Plusy:
Vynikající rozsah použitelných otáček (od cca 1500 do 7000)
Vynikající kultivovanost (vztáhnuto pouze k 2.0TDI)
Vynikající dynamika a zrychlení téměř ve všech rychlostech
Zvuk
Nízká náchylnost na rezonance v interiéru (i když při vytočené dvojce nebo trojce bych tady zapochyboval)
Rozumné provozní náklady
Menší zátěž na přední nápravu
Lepší ovladatelnost
Za všech okolností rychlejší reakce na přidání plynu
Díky použitelnému rozsahu otáček taky vyšší aktivní bezpečnost

Minusy:
Spotřeba (zase v porovnání s 2.0TDI, jinak má TFSI vynikající spotřebu vzhledem ke konkurenci)
Není to nutné, ale je asi dobré tankovat drahý Natural98


Takže, co by mě teďka přinutilo koupit si do garáže naftu, fakt nevím. Vyzkoušel jsem hodně motorů, ale nafotvý mi nesedí ani jeden. BTW: ta 2.2CDTI v Accordu je opravdu pomalá, srovnám-li ji s 1.8T nebo 2.0TFSI.

Já myslím, že bychom se mohli někdy sejít na letišti a udělat tak závěr k této diskuzi praktickým testem. Já už asi budu mít své GTI s 2.0TFSI a Ty můžeš přijet v podstatě čímkoliv čtyřválcovým (i čipovaným) a můžeme si to rozdat. V provozu nezávodím a nenechám se od těch naftových dementů (to není na Tebe) vyprovokovat, protože bych se snížil na jejich úroveň (a to je hrozná představa).

BTW: proč pořád řešíš spotřebu?
BMW 520d F11; BMW M3 F80
stealth
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod izuel 3. 12. 2006 15:40

stealth píše:
izuel píše:vyrazíš na dvojku při 70? no panejo ta spotřeba což?c/quote]


1.Mňo, nevím jestli Ty řešíš spotřebu u tak nebezpečného manévru, jakým je předjíždění, ale já tedy ne. Kamión jsem s ORS předjížděl téměř vždy na dvojku (pokud jel kolem 80) a trvalo mi to cca 3,5 sekundy (ona ta dvojka totiž končila někde na hranici 120 km/h).

dvojka končí na hranici 120 Km/h Mr. Green jo a spotřeba 30 litrů na sto, udržto 5 minut ti bouchne motůrek Mr. Green , ty woe? to jsou argumenty by se jeden počůral 8)


2.Diesel mi nesmí do garáže a ani ta 2.2 CDTi od Hondy není z hlediska pružnosti, dynamiky a rychlosti tak úžasná, jak se Ti možná zdá.

raději no koment :tleskani

3.Srovnejme pro a proti dvou přímých konkurenčních motorů 2.0TDI (125kW) a 2.0TFSI (147kW):

srovnáváš nesrovnatelné pozor2 rozumne srovnání fakt!!?? daleko rozumnější a hodně zajímavé !! je teď mě třeba napadné je biturbo od BMW 535d 6V (200 KW diesel) vs BMW 530i 6V (190 KW beňo) tam by dostal benzín pěkně na p.del ! jak říkám vždy by se měla zohledňovat co za ty peníze (spotřeba) dostaneš!!
izuel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 3. 12. 2006 16:53

izuel: jenze s tou 535D budes mit vetsi spotrebu, nez s 530i

Hele jednoduse, ty mas jediny argument - spotrebu a tou se ohanis vsim. Ano, to je jedina vyhoda naftoveho motoru.


Jinak s tim vytacenim - zajdi si na okruh, ja tam trandil s kde cim a to vc. aut s tim tvym milovanym CTDi. 15-17 l spotreba no problem, neustale 2500-4000 rpm a svete div se, motor to vydrzel. To same s jinymi auty, jen se lisi spotrebou.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 3. 12. 2006 16:58

Jo na okruhu tam to kamosovi za tu pul hodky vysalo pul nadrze, jezdil tam s e30 2.5......jeho brachovi s cliem 1.8 to taky papalo hodne. takze te spotrebe u dieslu bych se ani tak nedivil, nektery benaly si vemou dvakrat tolik
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 3. 12. 2006 17:00

Vody: obecna okruhova spotreba aut 1,6 je okolo 20-22l, 2,0 okolo 25-28 l .... benziny. U nafty je to individualni
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 3. 12. 2006 17:04

izuel píše:
[i]srovnáváš nesrovnatelnél/i] pozor2 rozumne srovnání fakt!!?? daleko rozumnější a hodně zajímavé !! je teď mě třeba napadné je biturbo od BMW 535d 6V (200 KW diesel) vs BMW 530i 6V (190 KW beňo) tam by dostal benzín pěkně na p.del ! jak říkám vždy by se měla zohledňovat co za ty peníze (spotřeba) dostaneš!!e/quote]


Nechci ti kazit iluze, ale obě BMW "umí" z 0-100 shodně za 6,5s, jen ten diesel je o 200 000,- Kč v základu dražší pozor2 :D
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Vody 3. 12. 2006 17:04

Radek O. píše:Vody: obecna okruhova spotreba aut 1,6 je okolo 20-22l, 2,0 okolo 25-28 l .... benziny. U nafty je to individualni
jo tomu bych veril, nekolik kamaradu to smutne potvrdi, nejenomze jim rychle zmizel benal ale i gumy se jim sjely nejak rychlej :wink:
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stealth 3. 12. 2006 18:45

izuel píše:
stealth píše:
izuel píše:vyrazíš na dvojku při 70? no panejo ta spotřeba což?c/quote]

1.Mňo, nevím jestli Ty řešíš spotřebu u tak nebezpečného manévru, jakým je předjíždění, ale já tedy ne. Kamión jsem s ORS předjížděl téměř vždy na dvojku (pokud jel kolem 80) a trvalo mi to cca 3,5 sekundy (ona ta dvojka totiž končila někde na hranici 120 km/h).

dvojka končí na hranici 120 Km/h Mr. Green jo a spotřeba 30 litrů na sto, udržto 5 minut ti bouchne motůrek Mr. Green , ty woe? to jsou argumenty by se jeden počůral 8)

tb]Proč bych měl jako držet motor v tak vysokých otáčkách? Jsi vůbec normální? Jasně jsem psal: při předjíždění. A to, že ORS udělá na dvojku skoro 120, jsem Ti uploadoval zde: http://rapidshare.com/files/5911236/RS- ... pg.html3/b]


2.Diesel mi nesmí do garáže a ani ta 2.2 CDTi od Hondy není z hlediska pružnosti, dynamiky a rychlosti tak úžasná, jak se Ti možná zdá.

raději no koment :tleskani

lb]No comment? Proč? Myslíš, že auto se zrychlením 9,3s na stovku je snad supersport?p/b]

3.Srovnejme pro a proti dvou přímých konkurenčních motorů 2.0TDI (125kW) a 2.0TFSI (147kW)

7i]srovnáváš nesrovnatelnél/i] pozor2 rozumne srovnání fakt!!?? daleko rozumnější a hodně zajímavé !! je teď mě třeba napadné je biturbo od BMW 535d 6V (200 KW diesel) vs BMW 530i 6V (190 KW beňo) tam by dostal benzín pěkně na p.del ! jak říkám vždy by se měla zohledňovat co za ty peníze (spotřeba) dostaneš!!

(b]Nesrovnávej BiTurbo s atmosférou. To není přímé srovnání. Až dáš do 530i dvě turba, tak můžeš srovnat. Jinak je to srovnání úplně mimo mísu. /b]

Můžu vědět v čem jezdíš? Jen tak pro představu... Jo a můžeš mi konečně pls napsat, které silné benziny jsi zkoušel? Já si totiž myslím, že kdybych Ti půjčil turbobenzin na pár dní, tak bys v životě o dieslu nechtěl slyšet...

Jo a prosím Tě, přestaň už konečně s tou spotřebou. Mně je spotřeba úplně ukradená a jediným limitujícím parametrem je dojezd na jednu nádrž.j/quote]
Naposledy upravil stealth dne 3. 12. 2006 18:48, celkově upraveno 1
BMW 520d F11; BMW M3 F80
stealth
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod ToMIG 3. 12. 2006 18:47

Marc159 píše:
izuel píše:
[i]srovnáváš nesrovnatelnél/i] pozor2 rozumne srovnání fakt!!?? daleko rozumnější a hodně zajímavé !! je teď mě třeba napadné je biturbo od BMW 535d 6V (200 KW diesel) vs BMW 530i 6V (190 KW beňo) tam by dostal benzín pěkně na p.del ! jak říkám vždy by se měla zohledňovat co za ty peníze (spotřeba) dostaneš!!e/quote]

Nechci ti kazit iluze, ale obě BMW "umí" z 0-100 shodně za 6,5s, jen ten diesel je o 200 000,- Kč v základu dražší pozor2 :D /quote]


No hlavně 2litr benzín vs 2litr nafta je "nesrovnatelné", ale 3l benzín vs 3,5 l nafta ano Mr. Green

Ne ne a ne, tenhle člověk se pořádnym benzínem (a kdoví jesltli i dieselem) nesvezl... pozor2 :wink:
Power is nothing without control
ToMIG
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků