Nejlepsi olej?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod GTI DSG 22. 5. 2006 16:28

tak jak to je? mam ho jit jeste vymenit? co tu blbe cisla znamenaji?
...tam kde jini brzdi, ja podrazuji...
GTI DSG
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 22. 5. 2006 16:29

GTI: mno mi je to jedno, jde o tepelne urceni oleju, trida zacinajici na 0Wxx je urcena tak na zimu, bo jsou moc ridke a druhe cislo tedy to W30 ti zas rika do jak vysoke teploty je olej pouzitelny bez ztraty vlastnosti. Pri tvem motoru, ktery tocis je 0W30 opravdu vhodne na zimu a to bych tam radeji lil 0W40. Ono 10W60 se skutecne do manualu nedava ani k ostrym verzim, ale pokud auto casto honis a zdimes vykon, tak proste ten 0W30 ztraci vlastnosti. Kdyz budes akcnit, tak ti pujde olej hodne nad 100°C a tam proste OW30 nema co delat. Vsechny vykonejsi auta jezdi na 10W60... ale jinak je treba tupe poslouchat manual a na leto do GTI kupovat zimni olej :))
anonymni

Odeslat příspěvekod Merlin 22. 5. 2006 16:30

GTI: prve cislo znaci vyskozitu pri chladnom a druhe pri zohriatom oleji.

Kup Mobil 1, mal som vela aut a vsetky jazdili na 0W-40 a boli spokojne :)
Merlin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Merlin 22. 5. 2006 16:32

goes píše:Vsechny vykonejsi auta jezdi na 10W60...


teda okrem vsetkych Porsche, ktore jazdia na 0W-40 :D
Merlin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 22. 5. 2006 16:33

GTI: kdybys nejdriv hledal info, uz to tu bylo X-krat probirane:

cisloWcislo, neboli specifikace SAE, ti rika pro jaky teplotni rozsah je olej urcen. Prvni cislo ti rika od jake teploty, druho do jake teploty...

zkracene:
0W40 : -35C az 35C
5W40: - 30C az 35C
10W40: - 25C az 35C

0W je od -35C, hranicini teplota je -40
5W je -30/-35
10W je -25/-30
15W je -20/-25
atd..

trocha teorie
prvni cislo je tzv. zimni znaceni a druhe je letni znaceni:

Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost" motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru).

Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.

- takze zjednodusene - cim je prvni cislo nizsi, tim je olej "ridci" a lze ho pouzit pro optimalni mazani v nizsich teplotach a cim je druhe cislo vyssi, tim odolava vyssim teplotam. Casto se ovsem setaks s tim, ze lidi si mysli, ze 0W a 5W je syntetika, 10W je polo a 15W a vice je mineral, coz neni vzdy pravda. Jsou i synteticke oleje 10Wxx.. atd.

Takze pokud potrebujes neco do velke zimy, tak vezmes 0W nebo 5W, pokud jezdis jako zavodnik a motor porad drtis, tak potrebujes hustejsi olej a vezmes tedy takovy, ktery bude mit druhe cislo vysoke, napr. 50 nebo 60 atd...

- toto znaceni, tedy xWx je tzv. viskozni klasifikace oleju, neboli SAE, pak je jeste dalsi klasifikace a to vykonostni, ktere se znaci pismeny:

u specifikace sle ACEA je to:

A - pro benzinove motory
B - pro naftove motory osobaku a dodavek
E - naftove motory nakladnich vozu
C - motory s filtry pevnych castic

- kazda je pak jeste delena dle toho co potrebujes, mas tedy napr. A1/B1, coz je trida oleju pro normalni intervaly, napr. A3/B3 je pro prodlouzeny interval vymeny atd... atd... pak jsou jeste vykonostni tridy dle API, coz je take pismenkove znaceni, ktere urcuje pro jake auta a pro jaky rezim vymeny a jizdy je olej vhodny. A pak jsou vykonostni tridy pro vojenske vozy
anonymni

Odeslat příspěvekod anonymni 22. 5. 2006 16:34

Merlin: ano OW40 je standardem u vykonejsich aut, tedy osobnich, ja mel v poli motoristickeho sportu :)

- jinak 0W30 je tak na zimu ideal, i kdyz tam bych dal OW40 a na leto, pokud casto blbnes tak 10W60 a neni o cem
anonymni

Odeslat příspěvekod Merlin 22. 5. 2006 16:36

goes: v podstate suhlasim, ale zabudas ze aj ten co jazdi sportovo, casto jazdi aj po meste kde sa motor sotva zohreje.
Merlin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GTI DSG 22. 5. 2006 16:36

no prave sem si to precetl na oleje.cz :) trochu pozde, ale neva... takze kdyz to vymenim za 0w40, tak se asi taky nic nestane, ze...
...tam kde jini brzdi, ja podrazuji...
GTI DSG
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GTI DSG 22. 5. 2006 16:38

proc ale kua VW doporucuje 0w30 a sam ho tam leje ve fabrice, kdyz je tu drazsi nez 0w40? wo co go?
...tam kde jini brzdi, ja podrazuji...
GTI DSG
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 22. 5. 2006 16:39

GTI: mno VW totiz vi, k cemu GTI je - k nicemu a pro duchodce, takze sracka nepotrebuje poradny olej :)
anonymni

Odeslat příspěvekod GTI DSG 22. 5. 2006 16:41

goes: cura.ku :)
...tam kde jini brzdi, ja podrazuji...
GTI DSG
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Sherman 22. 5. 2006 16:44

GTI DSG: 0W30 pro dlouhodobe intervaly vymeny oleje ....
Sem silenej a ničemu nerozumim...
Sherman
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Qwe 22. 5. 2006 16:44

:tleskani THE END :tleskani
Qwe
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jouda.II 22. 5. 2006 17:09

Pokud jsi koupil Castrol long life II 0W-30, tak to máš dobře, nevěř jim, že 0W-40 je na léto lepší. Novější auta mají mazací okruh přizpůsobený právě použití lehkoběžných long life olejů (chlazení). Já do BMW používám celoročně taky olej specifikace long life 0W-30.
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 22. 5. 2006 17:15

Jouda: cece tebe bych nechtel mit jako poradce pres auta... proste zalezi jak jezdi. Pokud prasi, pak je 0W30 slabe a na hrane je i 0W40..
anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků