Citroen Xantia

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Valdauf 8. 4. 2006 17:31

Zajímá mě pánové a dámy Váš názor na tento kočár a to co se týče vzhledu,spolehlivosti,prostoru,jízdních vlastnostech,bezpečnosti a další věci.O Xantia klubu vím,ale rád si toho poslechnu víc z jiných zdrojů.
Kuk na tygra!!Tááák,teď mám hovínečko!!!!
P405 1.9D......
Konečně rvu asfalt...................
Valdauf
Nováček

Odeslat příspěvekod OS 8. 4. 2006 17:56

A znáš ještě http://www.citroeny.cz ? Jinak máme 2,0 benzín, tahá to skvělě. Měřím 190cm a vejdu se všude, prostor pro nohy je skvělý vepředu i vzadu. Kufr taky super, vleze se tam i televize. Hydro pérování je super ale musí fachat, sedí jako přilepená. Brzdy jsou taky super.
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod OS 8. 4. 2006 17:58

Jo, ale je třeba mít mechanika, co tomu rozumí a ví, kam šáhnout. Autorizovaný servis u nás v Kladně je na *****, umí jen ty nové modely, co se mění jen olej a jsou drahyý jako sviň. Tady na ty starší modely celkem serou.
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod -LK- 8. 4. 2006 21:12

Já měl 2.0i v automatu z roku 94, výbava VSX, čili prakticky fplnýpalbě. Bylo to velké pohodlné auto s nejlepším automatem, co jsem kdy řídil (např. prodleva při kickdownu prakticky 0s), ale ačkoliv péči od předchozího majitele mělo velikou a ani já jsem ho nezanedbával, začalo se tam docela dost věcí podělávat, zvláště ke konci (čili rok 2004), pak šlo do světa (s čímž byl ostatně docela problém - dvoulitr, automat a navíc Citroën = neprodejná kombinace). Pérování, motorek volnoběhu, klimačka, ventilátor topení, pásy, to všechno mělo za následek, že ačkoliv to bylo velmi pohodlný a vybavený auto, navíc za slušný peníz, nevzpomínám na něj zrovna nejlíp.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Valdauf 9. 4. 2006 15:14

To OS:S tím servisem souhlasím,u nás v Písku,ale jsem Slaňák,je to to samý v bledě růžovým.Po malým ťukanci,kdy do mě couvla madam s Ochcávkou,mi nedokázali slícovat pořádně ani nárazník a dělal jsem si to sám před barákem.
Ale jinak díky za poznatky pánové a jen houšť.
Kuk na tygra!!Tááák,teď mám hovínečko!!!!
P405 1.9D......
Konečně rvu asfalt...................
Valdauf
Nováček

Odeslat příspěvekod peetan 10. 4. 2006 12:57

Xantia je co do spolehlivosti Citroenů hodnocena jako nadprůměrná
Neřekl bych, že na rozdil od ostatních aut potřebuje "zvláštní péči".
Pokud se někdo bojí hydraulického pérování, tlak. zásobníky se dají dofouknout a jejich výměna přijde levněji než klasické tlumiče. Ano, jsou tam věci navíc, jako výškové korektory, čerpadlo, potrubí, pístnice pérování. Ale neřekl bych, že tyto díly patří k extrémně poruchovým. Samozřejmě pokud se nedodržují základní servisní ukony, jako pravidelná výměna LHM, může mít nový majitel pár starostí navíc. Ostatní věci odchází stejně jako na jiných francouzech, tj. např. problémy s krokovým motorkem volnoběhu, elektronistalací, alternátorem, opotřebení uložení zadní nápravy.
Xantie se dají pořídit za velmi dobrou cenu, vzhledem k zažitým fámám jedna paní povídala ..... není u laické veřejnosti nijak moc oblíbena. O to více si toto auto vychutná ten, kdo o citroenech něco zná a ví co hledat. Když si dobře vyberu=hodně muziky za málo peněz :-)
Osobně jsme maXimaAlNě s auTem spokojenI A věřím, že ještě dlouho budeme :-)
peetan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod OS 10. 4. 2006 13:59

peetan: souhlas, prostě je to super auto. Nejhustší je spousta místa a všude. Kam se na to hrabou felicie a octavie, to jsou plečky.
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod -LK- 10. 4. 2006 14:56

peetan: výškový senzory se zadírají, odcházejí ventily pérování a bohužel co potkalo i mně, že počítač pérování víceméně náhodně přepínat mezi tvrdým a měkkým pérováním. Diagnostika nic neodhalila. S těma koulema to taky není až taková sranda, dofukovat se nemají mockrát, v lepší verzích Xantie je těch koulí asi 8 a jedna koule za dva tisíce nepotěší.
Možná jsem měl kliku na pondělní kousek, ale předchozí majitel mi k auto dal štos faktur ze servisu, takže jsem měl kromě jistoty nestočeného tachometru i servisní historii, já jsem např. prakticky okamžitě vyčistil hydrauliku tou speciální kapalinou, nechal vyčistit a promazat korektory apod. a stejně jsem se problémům s pérováním nevyhnul.
Extrémně poruchový díl je onen chladič klimy, jak mi řekli v servisu, dost častý jev. Bohužel je udělanej tak, že pokud začne ucházet na typickém místě, nejde to opravit. Modely 98+ už mají chladič navržen lépe.
Krátce potom, co jsem auto koupil, jsem se dočetl, že ve statistikách patří k nadprůměru, tak jsem i očekával, že kromě běžného spotřebáku toho nebude moc potřeba a v tom jsem se přepočítal. A to přesto, že jsem k autu přistupoval stylem "radši víc investovat do prevence než pak hasit problémy".
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -LK- 10. 4. 2006 14:57

OS píše:Nejhustší je spousta místa a všude. Kam se na to hrabou felicie a octavie, to jsou plečky.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Valdauf 10. 4. 2006 17:36

To peetan:Mám 2 metry a 120 kilíček,takže spotřeba místa enormní,ale tady zarazím sedačku dozadu,sednu si vzadu a mám místo na kolena.U Ochcávky naopak,sedačku dopředu a řidič měl z mejch kolen loketní opěrky.Co se týče motorů,u fandy jedině ropu,mám s ní desetiletý zkušenosti a zatím jen dobrý,nebudu se přeorientovávat.
To LK:Mám ročník 12/99,právě proto,abych se co nejvíc přiblížil poslednímu ročníku,kde bejvá většina chyb vychytaná.Zatím musím zaklepat,holka dostává,co má a jezdí bez chyby.Nejvíc mě těší lidi,co se mi smáli stylem,ty vole Francouze,se posereš,počkej.No jo,rok,dva jsou pryč a já začínám poslouchat,hele,vole,kolik ta Xantucha stojí.Takovej je vývoj.A jen tak mimochodem,neměl jsi Activu?
Kuk na tygra!!Tááák,teď mám hovínečko!!!!
P405 1.9D......
Konečně rvu asfalt...................
Valdauf
Nováček

Odeslat příspěvekod OS 10. 4. 2006 17:57

-LK-: Že jsi měl Activu? Jaký to bylo svezení? My máme normál. A kolik stál ten chladič klimatizace? Nám právě nefachá.
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod -LK- 10. 4. 2006 20:59

Ne, activu jsem neměl, byla to normální s Hydractive II, čili 4 koule nad každým kolem, jedna protipadací, jedna akumulační + jedna hydraktivní na každou nápravu.
OS: Chladič mě vyšel na vrakáči v Praze Jesenici (mohu doporučit, seriózní vrakáč, dokonce mi na chladič dali záruku) asi na 2000, je to už dva roky zpět, nějak mám v paměti, že chladič+výměna+naplnění klimačky vyšlo asi na 4500.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod peetan 11. 4. 2006 06:20

Já mám rok 97 a můžu vám říci, že jsem Xantii vybíral více než 1/2 roku. Hodně aut, které tady jezdí jsou naprosté šroty a ani poměrně mladší Xantie II se skutečnými 250-300tkm (zajímavé, že v bazarech mají všechny +- 80-120 tkm :-) ) někdy nejsou nic moc. Zvažoval jsem, zda pro mě budou důležité vychytávky typu Hydractiv II, senzor stěračů apod. Nakonec jsem se rád bez těchto věcí oběšel, opravdu někdy čidla, ventily i počítač HA II někdy zlobí. Activa je samozřejmě super, ale zde to platí dvojnásob. Uvědomte si, kolik aut zde bylo koupeno jako nových a kolik bylo nejdříve ojeto venku a do ČR dovezeny těsně před tím, než by je čekala náročnější údržba (např. pístnice activa). Moje Xantia stejně tak jako předchozí BX byla dovezena ze SRN, obě auta měly servisku a byly pravidelně servisované. Jediná závada ny BX byla vytržená řemenice čerpadla hydrauliky a na Xantii se měnil kapající zadní korektor. Vždy to spravila menší částka za starší díl. Kdybych byl ovšem s Citroenem odkázán jen na značkový servis, asi by situace byla horší. Možná jsem natrefil na dobré kusy nebo byly opravdu poctivě servisovány, ale já si na spolehlivost a výdrž nemohu stěžovat. BX jsem prodával, když mělo najeto 150 tkm a pořád vypadalo jako AUTO bez známky rezu a vše fungovalo bez závad. Xantia má dnes 140tkm a vypadá jako nová, včetně interiéru, koberců apod. Když jsem se podíval na některá auta, která si prodávající cenili na stovky tisíc, bylo mi k pláči. Citroenu bych vytkl jedině to, že nikdy neuměl moc benzínové motory, ale jelikož Xantie je druhé auto, se kterým, se tolik nejezdí, nevadí to. Jinak bych kvůli spotřebě bral jednoznačně naftu. Nespolehlivější je podle mne 1,9TD, není to sice žádný dravec, ale odmění se spolehlivostí a nenáročností. O trochu náročnější je 2,1 TD, hlavně elektronicky řízené čerpadlo Lucas se moc nekamarádí s naší pančovanou naftou. HDI je špica, ale již vyžaduje leckdy náročnější údržbu (CR, vstřiky, dvouhmotová řemenice, ..)
Myslím, že je to u různých značek podobné - někdo chválí a jiný nadává. Taky jsem nezanevřel na nového VW, když se mi ve 30 tkm vysypalo turbo. Někdy to není až tak o značce nebo poruchovosti, ale o tom co umí nebo spíš neumí servisy. Ze zkušenosti napříč různými značkami musím konstatovat, že bohužel značkové servisy toho moc neumí a leckdy se jim auto místo opravy povede ještě parádně rozvrtat. Takže Citroenům a dobrým lidem, kteří je umí opravovat zdar a ať vám to všem houpe :-)
peetan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod -LK- 11. 4. 2006 07:49

peetan: Vida, zrovna na 2.0i 89kW si moc stěžovat nemůžu. Žádná raketa, ale ve spojení se špičkovým automatem (který jako jedna z mála věcí na autě kupodivu držel) to bylo svižné a kultivované přibližovadlo.
To s perfektní antikorozní ochranou i interiérem, co ve 155t (kdy šla z domu) vypadal velmi slušně, mohu potvrdit. Jak jsem psal - pokud pominu opravdu mizernou spolehlivost, šlo o skvělé auto, které mi nasadilo laťku pro úroveň cestování dost vysoko.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zigi 11. 4. 2006 08:28

Jednoznačně největší předností xantie je její prostornost. Místa je tam fakt hafo, velký kufr s rovnou nakládací hranou. Další výhodou je komfortní odpružení a tím pádem pohodlné cestování. Pak však přijdou na řadu horší věci. Blbnou senzory ABS, rovněž vytápění a větrání mívá své dny. Majzla je potřeba dávat na odpružení a starat se o něj. U našeho auta ještě blbne ostřikování - skřípne se hadička přívodu. No a dalších pár blbinek se najde. Nejdůležitější je se vyhnout autorizovanému servisu a nejít někoho kdo se v autě vyzná - už totu bylo zmíněno a opravdu je to moc důležité, jinak se na opravách nedoplatíte.
Sierra fanda
zigi
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků