VW Passat poslední generace vs. konkurence

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod stealth 16. 2. 2006 14:53

Ahoj,

Už delší dobu řeším dilema, jestli jsem bych udělal dobře, kdybych koupil poslední generaci Passata jako spolehlivé a bezpečné auto pro mou - zanedlouho se rozrostuvší - rodinu.

Láká mě skvělá cena (sleva asi 150 000 z ceníku), dobrý prostor, odhlučnění při jízdě, nízký aerodynamický hluk a hlavně bezpečí pro posádku.

Odrazuje mě TDI motor (je ale vcelku dobře odhlučněn), mám strach z dílenského zpracování a jízdních vlastností.

Konkurenty, které jsem zkoušel: Honda Accord (čitelný podvozek a dobře odhlučněný diesel, ale uvnitř moc malá), C5 - nene (interiér je hrozný, kvalita asi nic moc), Mazda6 - skvělé auto, ale bezpečnost bude asi horší, Legacy - úžasné, ale žravé auto.

Konkurenty, které jsem nezkoušel: P407, Mondeo posledního MY

Je něco, co bych měl vyzkoušet a co by mě mohlo přesvědčit, že Passat není to pravé? (zatím je to můj favorit).

Prosím žádné subjektivní hodnocení stylem, passaty řídí šílenci, proto jsou to špatná auta... To, že 99% řidičů passatů prasí ze svým autem vím, nejsem slepý 8)
BMW 520d F11; BMW M3 F80
stealth
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod HOOK 16. 2. 2006 15:09

No vzhledem k tomu jake jsi uvedl alternativy bych si zvolil taky passata, byt se mi jeho exterier moc nelibi
HOOK
Štamgast

Odeslat příspěvekod Dix_ 16. 2. 2006 15:26

On ten aerodynamickej hluk je dost slyšet ve 170,osobně vyzkoušeno s 2.0 TDI Variant Comfortline.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stealth 16. 2. 2006 15:36

Dix_ píše:On ten aerodynamickej hluk je dost slyšet ve 170,osobně vyzkoušeno s 2.0 TDI Variant Comfortline.n/quote]


OK, díky za poznatek. Zkoušel jsem to max. do 120km/h (letošní zima je letošní zima) a hodnotil jsem výborné odhlučnění od podvozku, svist vzduchu jsem slyšel jen nepatrně.

Ten pocit z hluku máš v porovnání s ostatními auty všeobecně nebo je to v rámci střední třídy horší?
BMW 520d F11; BMW M3 F80
stealth
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 2. 2006 15:48

se sedanem 2.0TDI jsem si aerodynamickeho hluku nevsiml, pravda, mel jsem to jen na 900km. Uvnitr urcite vetsi nez Mazda6. A odhlucneni toho 2.0TDI s prehledem nejlepsi, v porovnani s OII a Toledem. Dilenske zpracovani prikladne, jizdni vlastnosti IMHO vyborny kompromis mezi pohodlim a tvrdosti. El. rucni brzda je o zvyku, mne vadila.
anonymni

Odeslat příspěvekod Honzusko 16. 2. 2006 15:50

Jakože, určitě bych bral z nabízených vozů Passata, hluk je opravdu trošku větší nad 160 km/h, ale pokud mohu doporučit, vem si kombi, vypadá o hooodně lépe než sedan. Když už sedan, ta připlatit za pořádné kola, myslím 17", protože jinak auto působí strašně těžkopádným dojmem.... :wink:
Honzusko
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j2j 16. 2. 2006 16:13

Já bych volil mezi Legacy, Accordem a M6. Pokud nechceš benzín, tak bych jednoznačně šel do Accorda - dle mého názoru nejlepší poměr cena/ kultivovanost / kvalita / zábava. Vnitřní prostor mi připadá dostačující - pokud tedy stále nejezdíš v 5 dospělých lidech. Mazda 6 nabízí téměř totéž, poznámku o bezpečnosti moc nechápu - je na tom podobně jako konkurence. Od passatu by mě odrazoval příšerný design (dle mého názoru na úrovni korejských vozů před 5-ti lety), nudný interiér a průměrný motor.
j2j
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OS 16. 2. 2006 16:20

Kup si Citroen C5. Ňákej VW Passat to má každej mamlas. Citroen má super design.
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod stealth 16. 2. 2006 16:31

j2j píše:Já bych volil mezi Legacy, Accordem a M6. Pokud nechceš benzín, tak bych jednoznačně šel do Accorda - dle mého názoru nejlepší poměr cena/ kultivovanost / kvalita / zábava. Vnitřní prostor mi připadá dostačující - pokud tedy stále nejezdíš v 5 dospělých lidech. Mazda 6 nabízí téměř totéž, poznámku o bezpečnosti moc nechápu - je na tom podobně jako konkurence. Od passatu by mě odrazoval příšerný design (dle mého názoru na úrovni korejských vozů před 5-ti lety), nudný interiér a průměrný motor.d/quote]


Díky za příspěvek. Accord má dobrý motor, ale opravdu se v něm cítím špatně co se týče rozměrů. Interiér passatu mi připadá více prostorný i hodnotnější.

Co se týče kvality, tak Passat je na tom lépe než Accord (nejsem servisák, takže soudím jen podle tabulek spolehlivosti)

Co se týče bezpepčnosti a M6, tak na tom ja Passat opět tabulkově lépe.

Nerad se řídím tabulkama, ale o spolehlivosti všichni prodejci raději taktně mlčí a co se týče bezpečnosti, tak mě ještě žádný showroom nedal auto na předváděcí crashtest :)
BMW 520d F11; BMW M3 F80
stealth
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod stealth 16. 2. 2006 16:33

Jinak bych raději volil benzin, ale 2.0TFSI je už příšerně drahý a člověk pořád loví z peněženky další a další tisícikoruny, aby po dvou dnech zjistil, že mu zase dochází palivo v nádrži... Je mi to líto, ale musím asi jít do těch hnusných dieslů.
BMW 520d F11; BMW M3 F80
stealth
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 2. 2006 16:35

stil: chlape nevim co mas vse v portfoliu, ale ten Accord ma jednoznacne nejlepsi 4valcovy naftak, ale nesnesl bych ty vybavy co nabizi. Jinak i po letech patri k tomu nejlepsimu na trhu.

Mazda6 bohuzel nemuze konkurovat s naftou, na druhou stranu i motor 2.0 neni nic moc a videl bych to realne na silnejsi variantu. Po faceliftu fakt zkrasnel, ale mista tam extremne moc neni. Ale vypada velmi dynamicky.

Passat - nema defacto vyrazne slabiny, cena je prijatelna, paleta motoru dle chuti. TDI je sice traktor a hluk i vibrace se tam prenasi do kabiny porad i za tepla atd. Nejhorsi je pak akcelerace z nizsich otacek, to bruni cele auto. Uznavam, ze znam i horsi auta, ale napr. u Hondy je slystet jenom mirny hvizdot, ktery je srovnatelny se zvukem sani nekterych aut. Ma dost mista, ale na druhou stranu je mirna nevyhoda, ze je to SEDAN. Mazda6 se nabizi i v liftbacku, takze pokud planujes auto kvuli rodiny, tak je to treba zminit. Ono poskladat kocarek do kufru sedanu je orisek. Golfak neni problem, ale klasicky ano. A byt ma kufr velky, tak otvor je fakt maly. O dilenske zpracovani atd. se neni treba bat, je to precizne udelane auto, ale z toho vyberu je i nejnudnejsi. Ma klasicke slabiny - rizeni + brzdy, tzn. vse velmi preposilovane. Ale jinak velmi slusne auto.

Jinak z alternativ se nabizi jeste treba velmi kvalitni Avensis a jeho nafta, byt opet rikam, kulturou projevu ani D4D na i-CTDi nema ani v nejmensim, byt je treba silnejsi.
anonymni

Odeslat příspěvekod brasci 16. 2. 2006 16:43

stealth: znamy co ma passata a aj jeho kolegovia nadavaju na spolahlivost... ale to su ludia, co oproti beznym vodicom najazdia rocne neumerne vela km takze to mozno nie je az tak smerodajne..
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stealth 16. 2. 2006 16:51

brasci píše:stealth: znamy co ma passata a aj jeho kolegovia nadavaju na spolahlivost... ale to su ludia, co oproti beznym vodicom najazdia rocne neumerne vela km takze to mozno nie je az tak smerodajne..


Teď máš na mysli tu poslední generaci?
stealth
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod brasci 16. 2. 2006 16:53

stealth: jj tu... neviem ako jeho kolegovia ale on tam ma 2.0TDI... radsej pouziva superby, hovoril, ze castejsie je to v servise ako na cestach... ale co presne sa mu tam vysypalo to neviem
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j2j 16. 2. 2006 16:56

...ty tabulky to chce brát trochu s rezervou, ale pokud jim přikládáš nějakou váhu, tak skoro ve všech testech TUV je na tom Accord lépe než Passat, ale oba na špičku v podobě Toyoty a Mazdy ztrácí.

...mě interiér Accordu stísněný nepřipadal - velmi útulné místo :) .
...navíc by teď u dealerů mohly být ještě nějaké modely před faceliftem s motorem 2,4 140kw za rozumnou cenu. Je ale pravda, že sedan pro rodinu asi není to pravé a na kombi jsem si dodneška nezvykl.

...pokud ale vyloženě netrváš na dieslu, proč ne to Legacy? Nárůst spotřeby proti ORS IMHO nebude až tak výrazný.
j2j
Nováček
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků