od Spectral 26. 1. 2006 20:54
Diskuze s vámi přestává mít smysl, nereagujete na mé argumenty a stále opakujete to svoje, přitom některá vaše tvrzení nejsou pravdivá. Např. toto:
Ivan Novotný";Torsen potrebuje vzdy odpor, jinak je uplne ztraceny. Pokud bude jedna naprava na lede (zcela bez adheze) tak se auto s Torsenem nerozjede. Tento stav musi resit napriklad protiprokluz pribrzdenim odlehcenych kol.[/quote]
Pokud je adheze na jedné nápravě nulová (např. visí ve vzduchu), zůstane poměr na hřídelích v poměru 25:75 -> čili na zadní nápravu směřuje 75% momentu z diferáku (moje pojetí) a zároveň zadní náprava v tuto chvíli přenáší 100% momentu lb]přeneseného na cestut/b] (vaše pojetí).
quote="fero píše:Torsen moze byt nastaveny tak, ze aj vychodzi pomer je 40:60 (vid nova RS4)
Tos objevil Ameriku... Psal jsem o tom už na 3. stránce téhle diskuze. Možná kdybyste lépe četli, co píšu, tak byste neustále neopakovali to samé dokolečka dokola... pozor2
quote="fero"]s tym rozdelovanim momentu mas trocha chaos - tuto je obrazok diferencialu
http://en.wikipedia.org/wiki/Differential_gear predstav si, ze na tom prvom obrazku su obidve poloosi spojene, krutiaci moment ide z motora na centralny ozubeny pastorok, a ak je jedno koleso na lade a druhe na asfalte, tak jednoducho motor pohana ten pastorok, obidve poloosi sa otacaju rovnakou rychlostou, ALE 100 % MOMENTU SA PRENASA Z MOTORA CEZ TEN CENTRALNY OZUBENY PASTOROK NA KOLESO, KTORE JE NA ASFALTE
Podla teba by sa mal moment rozdelovat 50:50 na poloosi.
Nevím, proč sem hážeš obrázek otevřeného diferáku, konstrukce a činnost Torsenu je úplně jiná...
Ještě se vrátím k té vaší teorii, že podstatné je sdělovat poměr, kolik momentu přenáší jednotlivé nápravy na cestu. Podle mě je to údaj na prd, protože je pro všechny čtyřkolky identický a díky tomu jste schopni tvrdit, že Haldex přenáší dozadu víc než dopředu (0:100 je víc dozadu, ne?). Podle mě je důležité sdělovat poměr, jakým se rozděluje moment na hřídele náprav.
Dám praktický příklad: AWD systém starších BMW rozděloval moment 32:68 ve prospěch zadní nápravy. Už z tohoto poměru se dá pěkně odvodit, že vůz příliš neztrácel svůj typický bavorácký přetáčivý charakter a díky tomu se s tím dalo jezdit pěkně driftem. Ovšem samozřejmě, kdybyste zvedli předek do luftu, tak by se veškerý moment
na cestu přenášel přes zadní nápravu, tudíž bychom se dostali k vašemu obligátnímu 0:100.
Ovšem taková Octávka se dostane na max 50:50 a za tohoto stavu bude mít přibližně neutrální charakter, v žádném případě ne tak přetáčivý jako zmiňovaný bavorák. A to je informační hodnota, kterou mi dává rozdělení momentu na hřídelích. To vaše pojetí žádnou informační hodnotu nemá.
Takže já jsem tady v této diskuzi vyložil, co jsem vyložit chtěl, rozumný čtenář si to přebere, někomu to dojde, jinému ne. Stále dokola se opakovat nehodlám, takže končím.