od Plejba_jr. 28. 12. 2005 21:07
Osobně jsem u těchto motorů snad ještě nikdy neviděl poškozené olejové čerpadlo tak, že by způsobovalo toto problikávání. Ostatně kdo ví jak vypadá a funguje, dá mi za pravdu, že běžným provozem má životnost zcela jistě vyšší, než zbytek celého motoru. Tohle problikávání/svícení v nízkých otáčkách u zahřátého motoru považuju za dost běžnou závadu motorů Skoda OHV, použitého v modelech 1000 MB - Fabia MPI. Minerální olej třídy 15W-40, který tam dáváš je naprosto v pořádku a nic na tom rozhodně neměn. Horším už příliš neušetříš, lepším sériovému motoru nepomůžeš a zbytečně stojí více peněz a zvýší se i jeho spotřeba. Z vlastní zkušenosti bych to viděl na jeden z následujících problémů:
1. Vadné čidlo - relativně běžná a levná závada, čidlo stojí pár korun
2. Zanesený sací koš motoru karbonovými úsadami - relativně běžná a levná závada, stačí vypustit olej, sundat vanu, dekarbonizovat, materiál skoro 0,- práce cca 1hod.
3. Vyběhaná ložiska na klice - relativně běžná závada u těchto motorů, sice náročnější na práci, ale přebroušení klikové hřídele se dá pořídit kolem 1500,- + všechny nové šálky a ojniční ložiska (vhodné vyměnit, když už je to rozebrané) přibližně 1500,- + práce šikovného mechanika cca 6 hodin.
Další, co by to mohlo způsobovat mě nenapadá.