od Spectral 13. 12. 2005 19:32
fabka, nebukadnesar: Ano, má to jeden velký důvod, a to u aut s předním náhonem, která bývají při rychlém průjezdu zatáčkou pod plynem silně nedotáčivá. V takové situaci zašlápneš plyn až na podlahu a zároveň brzdíš do takové míry, aby se brzdná síla na přední nápravě zhruba rovnala tažné síle pod plynem. Výsledkem je, že přední kola se "volně" odvalují (tažná a brzdná síla se vykrátí) a pneu mohou využít veškerou přilnavost na boční vedení. Zároveň jsou však bržděna zadní kola, což působí jako lehce přitažená ruční brzda. Zadní kola sice nejsou zablokovaná, ale zadek přesto lehce ujíždí do strany. Suma sumárum je to účinný způsob, jak z nedotáčivého chování přejít do neutrálního až přetáčivého.
Velice efektivní, avšak je třeba to umět.