technika jazdy

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod nebukadnesar 13. 12. 2005 08:52

zvyknu sa tu castu (aj v redakcnych materialoch) spominat rozne techniky jazdy ako napr. brzdenie z medziplynom alebo brzdenie a sucasne pridavanie plynu. Mohol by mi niekto vysvetlit naco je to dobre, kedy sa to pouziva a ako sa to vlastne robi? Tusim to naposledy spomenul p. Janda v teste Fiatu Punto. Dik
nebukadnesar
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Bond007 13. 12. 2005 08:55

nebukadnesar: je to dobry na to ze tim razenim s meziplynem je to tazeni pri rychle jizde jemnejsi, nedochazi v duisledku razeni k blokovani kol a rozhozeni auta a zaroven to pomaha k rychlejsimu prujezdu nejakeho useku atd... a ako sa to robi, na to tu jsou jini odbornici :D
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nebukadnesar 13. 12. 2005 09:56

radeniu s medziplynom rozumiem, ale pisalo sa tam nieco o brzdeni s medziplynom v zakrute
nebukadnesar
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Bond007 13. 12. 2005 09:59

ja to necetl, ale jestli je to to co ymslim tak se dava meziplyn proto aby se neblokovala kola kdyz radis, pri brzdeni je tenhle efekt jeste vyraznejsi... protoze kdyz prudce brzdis, do toho podrazujes tak ta kola vetsinou ztraci adhezi...
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob ash 13. 12. 2005 14:29

No prostě když před zatáčkou brzdíš, tak při tom dáš meziplyn (buď pata-špička nebo oběma hranama chodidla). Pokud má auto blbě pedály (nejsou v rovině), tak to jde blbě nebo vůbec.

Dobrý je to k tomu, že to neškube a neblokuje kola.
bob ash
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fabka2004 13. 12. 2005 15:32

spytam sa takto:
brzdenie a sucasne pridavanie plynu je na co dobre?
pre zatackou ci v zatacke ma to nejaky vplyv na prenos taziska ci smyk pred najazdom do zakruty ci umele vyvolanie ineho prejazdu zakrutou?
fabka2004
Servismen

Odeslat příspěvekod Spectral 13. 12. 2005 19:32

fabka, nebukadnesar: Ano, má to jeden velký důvod, a to u aut s předním náhonem, která bývají při rychlém průjezdu zatáčkou pod plynem silně nedotáčivá. V takové situaci zašlápneš plyn až na podlahu a zároveň brzdíš do takové míry, aby se brzdná síla na přední nápravě zhruba rovnala tažné síle pod plynem. Výsledkem je, že přední kola se "volně" odvalují (tažná a brzdná síla se vykrátí) a pneu mohou využít veškerou přilnavost na boční vedení. Zároveň jsou však bržděna zadní kola, což působí jako lehce přitažená ruční brzda. Zadní kola sice nejsou zablokovaná, ale zadek přesto lehce ujíždí do strany. Suma sumárum je to účinný způsob, jak z nedotáčivého chování přejít do neutrálního až přetáčivého.
Velice efektivní, avšak je třeba to umět.
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GTI DSG 13. 12. 2005 20:04

neumim si v praxi predstavit jak technikou pata spicka, nebo hrany chodidla muze nekdo seslapnout plyn na podlahu a pritom jen jemne pribrzdovat, teda nemit brzdu na podlaze. Jednak bych musel mit chodidlo sirsi nez delsi a jednak bych si tu nohu asi vykoubil :D Uz kdyz, tak pouzit obe nohy, ale co pak se spojkou, ze :) Klobouk dolu pani zavodnici...
GTI DSG
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 13. 12. 2005 20:13

GTI: je to o cviku, jako vsechno...
anonymni

Odeslat příspěvekod Spectral 13. 12. 2005 20:14

goes píše:GTI: je to o cviku, jako vsechno...

Ja ja, das stimmt.
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 13. 12. 2005 20:20

GTI: ja som to parkrat skusal a obcas mi to vyslo ale stalo sa mi aj, ze sa mi smykla noha a skoro som si hubu nabil :)
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dreamer_ 13. 12. 2005 20:25

... nie je tu u niektorých nových áut tak, že keď sa naraz brzdí aj pridáva plyn, tak elektronika pridávanie plynu neakceptuje ?...
Dreamer_
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Spectral 13. 12. 2005 20:27

Dreamer_ píše:... nie je tu u niektorých nových áut tak, že keď sa naraz brzdí aj pridáva plyn, tak elektronika pridávanie plynu neakceptuje ?...u/quote]

Je, a je to pěkně na pi*u! Dělá to čím dál víc automobilek. Poprvé jsem se s tím setkal u VW, ale slyšel jsem, že se to šíří i mezi ostatní, jako Opel atd. Kreténi.
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dreamer_ 13. 12. 2005 20:46

Spectral: ...ale teoreticky to môže mať aj bezpečnostný prínos, napr. v nejakej kriticej situácií (alebo pri nevhodnom obutí {vodiča, nie auta :lol: }) kde treba brzdiť, tak sa nepreťahujú brzdy s motorom ...
Dreamer_
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Kibitz 13. 12. 2005 20:52

Tak jeden cas sem se to snazil moc moc naucit a snad sem to aj zvladnul(mizerne ale prece)jenze na to aby se s tim dalo jezdit se to musi umet na 100% mne se obcas stane ze moc zaslapnu brzdu a je z toho horsi situace nez kdybych si to cely odpustil.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků