od pjanda 21. 11. 2005 16:00
Je to cele problem maleho ceskeho trhu s auty. Novinarsky autopark automobilek obvykle odpovida moznostem danym zajmem trhu o dany vuz. Nemohou investovat 5 milionu do peti novinarskych Vecter, kdyz vedi, ze jich za rok prodaji 50. Je to ciste o rentabilite, o nicem jinem. Takze se vybere jedno novinarske auto a svete div se, bude to bud dieselovy nebo benzinovy +/- dvoulitr ve stredni vybave. Opet jen reakce na "chute" trhu...
Ve stejne situaci je vetsina dovozcu, zoufale malo testovacich aut ma i VW a dalsi velci dovozci. Proste prodeje jsou na rozsireni stale male, alespon z jejcih pohledu. Jediny, kdo si tu muze dovolit opak, je Skoda. Proto take prinasime testy prakticky vsech variant, Octavii uz jsme Vam mohli prezentovat ve vsech rozumnych motorizacich i vybavach, s automaty i manualy, kombi i liftback. A bude jeste 4x4, RS... To si zde nikdo jiny nedovoli, protoze jen Skoda tu prodava desitky tisic aut.
Pokud je nejake exklusivnejsi auto, je obvykle v autoparku omylem, docasne, pro mnoha vyuziti apod., a proto se k nim vetsina novinaru ani nedostane. Nicmene, nas vyznam roste, nejsme uz tak casto odmitani a verim, ze v brzku se na AR budou objevovat testy vseho, co v CR otestovat lze. O tom, ze to bude Vectra 2,8T nebo zmineny Cadillac ale silne pochybuji. Rozhodne ne v klasickem testu, maximalne v kooperaci s dealerem.
Ojetiny testujeme, tento tyden pravdepodobne pribyde dalsi, budou vychazet pravidelne 3-4 testy mesicne.
AutoRevue.cz