aka je nafta?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod johulaw 9. 11. 2005 11:25

chcem hodit temu na diskusiu a to, kde podla vas maju "najlepsiu naftu/benzin", resp. ktora rafinerka predava najkvalitnejsie PHM? :hm
johulaw
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 9. 11. 2005 11:31

ono je treba nejdriv upozornit, ze vetsina prodejcu PHM berou naftu/benzin od jednoho dodavatele, kterym je Cepro, proto bude kvalita stejna a lisit se bude pouze "aditivy" ktere jsou vice reklamnim tahem, nez prinosem...
anonymni

Odeslat příspěvekod Spectral 9. 11. 2005 11:45

Souhlas s goesem, plus bych ještě dodal, že taky záleží na tom, jak to která benzínka pančuje. Když jsem posledně bral V-Power na Shellu v O-Porubě, tak to bylo řízlé vodou (nebo čímsi jiným) takovým způsobem, že auto skoro nejelo a mělo zvuk, jako při srdeční arytmii. Původně jsem myslel, že mi prostě něco odešlo, ale stačilo vypustit nádrž, nalít benzín z Makra, ujet pár km a zas to bylo v pohodě. Od té doby u Shellu netankuju, i kdybych měl k další benzínce tlačit.

IMHO nejlepší benzínky jsou Makro a Jet. Oboje patří k těm nejlevnějším, přitom jsem nikdy neměl problém.
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod manga 9. 11. 2005 12:58

Na Shellu??? Já tankuju jen Shell, protože např. s benzínem od
Agipu mi houpe neutrál, to samé Benzina apod.. Shell je nejlepší, je to dost znát, ale mluvim teda za Shelly v Praze, v Ostravě jsem ještě netankoval :-)
manga
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pickuper 9. 11. 2005 13:12

goes píše:ono je treba nejdriv upozornit, ze vetsina prodejcu PHM berou naftu/benzin od jednoho dodavatele, kterym je Cepro, proto bude kvalita stejna a lisit se bude pouze "aditivy" ktere jsou vice reklamnim tahem, nez prinosem...


....no nevím, rozdíl např. mezi vzhledem ventilu u motoru používající dlouhodobě kvalitní a aditivované palivo a ventilem provozovaným s palivem bez aditiv je patrný na první pohled.......
Pickuper
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 9. 11. 2005 13:17

manga: na jakem motoru se ti houpe neutral ?
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ITTI 11. 11. 2005 19:43

Beru naftu u Shellu-HDI motor. Diesel extra je naprosto skvělá.Nedávno jsem musel vzít 65 litrů u OMV a rozdíl je patrný-hlučnější,na volnoběh neklidný chod,horší dynamika motoru. Je fakt,že nádrž mám 70-72 litrů,spotřeba asi 6,5 , takže docela slušný dojezd, beru tam, kde za asi 5 let vyzkoušeno. No problém :tleskani Ono je nafta a NAFTA,ať s tím někdo souhlasí či nikoliv.Nicméně,je osobní věcí každého z nás, co a kde koupíme.Svobodná volba.Drama bych z toho nedělal :wink:
ITTI
Servismen

Odeslat příspěvekod p0etrik 11. 11. 2005 19:54

Obdivuju lidi, kteri poznaji na chodu motoru, pripadne i na akceleraci, jake vzali palivo, pokud to teda neni rizle vodou jak psal Spectral, pripadne to neni Misto N98 treba N91. Ale jednotlive aditiva fakt nepoznam, asi nemam absolutni sluch. ;)
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod ITTI 11. 11. 2005 20:13

p0etrik píše:Obdivuju lidi, kteri poznaji na chodu motoru, pripadne i na akceleraci, jake vzali palivo, pokud to teda neni rizle vodou jak psal Spectral, pripadne to neni Misto N98 treba N91. Ale jednotlive aditiva fakt nepoznam, asi nemam absolutni sluch. ;)


K tomu není opravdu co dodat,došla mi slova.To mám psát,že jsem profesí konstruktér motorů?
Takže to ukončíme:
"Milý kolego moderátore,tohle je poslední věta,kterou sem píši a už si tu budu,možná,jenom příležitostně číst jako v bolševickém Rudém Právu, jestli teda ve svém věku víš,co to bylo za snůšku nesmyslů,jako že asi sotva...". Mr. Green
ITTI
Servismen

Odeslat příspěvekod p0etrik 11. 11. 2005 20:15

Nechapu co tim chces rict. Ja proste nikdy, pokud auto necukalo, pripadne spatne nestartovalo, nepoznal ani na chodu motoru ani na akceleraci, jestli jsem vzal benzin na Shellu nebo nebo na nejake zapadle noname pumpe v horni dolni.

A neber hned vse tak osobne, to ze ma nekdo jiny nazor neni osobni utok. ;)
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod luk 11. 11. 2005 22:18

p0etrik: Kolega má zřejmě "cimprlich" motor, který všechno kromě Shellu odmítá. No jo, kde jsou ty časy, kdy motory něco vydržely. Dnes aby se člověk bál na motor křivě podívat :-D
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sayza 13. 11. 2005 03:27

p0etrik: to myslis vazne?! Ja napriklad zarucene poznam, ze Shell ma u mne syrovejsi chod nez Aral a taky mam hooodne daleko k absolutnimu sluchu.
sayza
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lumpo 13. 11. 2005 10:41

No já nevím, ale kdyby vám někdo nalil do nádrže místo Shellu Aral či OMW a nic vám neřekl, tak to nepoznáte... Jde o placebo efekt... Jasně do jisté míry je to pravda, ale třeba Aral s jeho nejtišším dýzlem na světě je dle mého názoru haha
Nebo je to tak nepatrný rozdíl, že lidé bez netopířího sluchu to nemají šanci poznat.
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koby 13. 11. 2005 11:31

Nepoznám to sice na chodu motoru jako takovém, ale na živosti motoru to poznat jde. Mám pár useků, nejlepší do kopce a vim, že když tam mám Shell, kde tankuji vždy pokud to jde, tak na 5 točí motor 3000 otáček a 3000 otáček mám i nahoře na kopci. Natankuju něco jinýho, nemyslim třeba Aral nebo OMW, prostě nějaká Petr oil aspol. a uprostřed kopce musim podřadit na 4 kvalt. Takže rozdíl tam určitě je, zkoušeno několikrát.
Mazda MX5 NC1 2.0i expression - Bilstein podvozek, samosvor LSD, 6kvalt, xenony, Bose sound, Keyless systém, kůže + výhřev atd.. = opravdová RADOST Z JÍZDY
Koby
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Driver 13. 11. 2005 11:57

Známýmu se stalo, že si do PET natankoval natural 95 do motorový pily nebo sněžný frézy (už si nepamatuju...) a nechal to přes noc venku (v zimě) a ráno byla část zamrzlá a část ne. Takže část z toho byla voda :c)) a tankoval to u Benziny

Jinak varuju před "benzinkou" v Praze - Braníku u sjezdu na Jižní spojku. Je to spíš taková cisterna než benzinka. Po natankování auto dost cukalo, takže to určitě bylo něčim řízlý. Hned sem pak dotankoval u ARALu a vše bylo v pohodě.

S Makrem taky nemám žádnej problém a navíc je to tam výhodný a když máš kartu makro, tak ještě o 50halířů na litr výhodnější..
Das Auto
Driver
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků