Jak jet úsporně s automatem?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Spectral 7. 11. 2005 16:00

KptBobr píše:Mel jsi take uvest sva doporuceni o vyrazovani na N, ze se to tyka HDM automatu, DSG takove potize nema, normalne lze za jizdy zaradit N, bez jakychkoliv dopadu na zivotnost.

Ano, to je pravda. Ten můj odstavec byl ovšem určen pro n.f.x., který se na toto ptal, a ten si hodlá koupit Citroen s klasickým HDM, čili jsem mu odpovídal pro jeho konkrétní převodovku.
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 7. 11. 2005 16:00

Nektery otazky moc nechapu - proc byste meli vyrazovat na N? D je pro drive, takze kdykoli chci jet dopredu tak tam vrazim D a vic neresim. Uz se tady probiralo ze pri sundani nohy z plynu je spotreba nulova, takze jedinej rozdil by mohl bejt ze pri N to nebrzdi motorem - ale to nebrzdi vetsina automatu az na nejnovejsi. Docela dost automatu ale treba ma ze kdyz jedete bez plynu a na vic nez x vterin podrzite brzdu tak si to podradi aby brzdil i motor. U DSG je to trochu jinak, ale taky nevidim duvod proc davat N.

A k rychlosti DSG manualu - stahne te si video s testem DSG v OII od konkurence :D (auto tecka cz) a uvidite ze to nejak extra zazrak neni - me to podle toho videa neprijde o moc rychlejsi nez tiptronic, a o vic stupnu uz vubec ne.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kmarty 7. 11. 2005 16:12

Spectral píše:Pokud by všichni uvažovali takhle, tak neřeknu ani popel. Jenomže se množí hlasy, které tvrdí, že automat je sportovnější volba než manuál (příklady netřeba, ani tady na AR není málo jedinců, kteří baží po DSG na "sportovní" svezení).n/quote]
Takhle, nemyslim si ze automat radi pomalu. Ale na druhou stranu jsem presvedcen ze na sportovni jizdu je automat spatna volba. Uz treba jen proto ze spousta lidi chce pri sportovni jizde ten "pozitek". A to jim ten automat neda.
Spectral píše:Pokud ti automat vyhovuje a máš to pohodlné na pohodlné ježdění, tak ti to ani trochu nemusí vadit. Naopak automat je jasná volba, tady není co řešit. /quote]

Prvniho automata jsem mel jen tak. Proste za ty prachy neber to (aspon bude nejaka sranda). Jako dalsi auto jsem mel manual a prakticky celou dobu jezdeni ve frontach po Praze jsem na automat vzpominal. Doslo to az tak daleko ze jsem prohlasil ze dalsi auto proste automat mit bude. A tak ho ma :-) Na sportovni jizdu to neni, ale to neni kombik uz sam o sobe. Je to proste o pohodlny prevezeni rodiny z bodu A do bodu B.
kmarty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KptBobr 7. 11. 2005 21:24

Spectral píše:
KptBobr píše:Pozn.: rada novych implementaci CVT u ruznych automobilek ma prednastaveny i jakesi (pseudo) "pevne stupne", takze lze i tady mluvit o rychlosti razeni. Je preci jedno, jak je automat resen, ale dulezite je, jak rychle a inteligentne radi...


Taky pravda, nicméně na posuzování CVT se necítím být dostatečně kvalifikován :lol:

Btw, neber to jako osobní útok, ale netrpíš trošinku syndromem přehnaného chválení věcí, které sis koupil? Já tomu rozumím, člověk za to utratí hodně peněz, tak si přece nepřizná, že to není dokonalost sama... Nepamatuju si totiž od tebe jiné příspěvky než ty, ve kterých do nebes vychvaluješ DSG...,/i]


Ne, nemyslím si, že bych trpěl nějakým syndromem "[i]...přehnaného chválení věcí, které jsem koupil...", ale je pravdou, že z DSGčka jsem opravdu nesmírně nadšen, protože to opravdu považuji za revoluci v automatických převodovkách, a v zahraničí k tomu, jak odborná, tak i motoristická veřejnost tak i přistupuje. Jen u nás se neustále někteří jedinci snaží na tom najít sebemenší problém... Jako když vyjela první parní lokomotiva, tak hodně lidí křičelo, "že je to hlučné, a hodně to kouří...".

Jsem kvůli její nesporné kvalitě ochoten přehlednout věci, které v normálním provozu ABSOLUTNĚ nepotřebuji a nevyžaduji - to také asi bude mimo jakkákoliv diskuze o nějaké pomalosti při RUČNÍM přeřazování o 2 stupně dolů.

Většina běžných automatů s HDM dnes ani takovou nějakou sekvenční volbu (s pár vyjímkami jako Tiptronic) nemá, a tak mě to přijde docela směšné od lidí, kteří s automatem nikdy nejezdili, a jezdit nechtějí, se snažit dělat soudy k "pomalosti tohoto ručního přeřazení o 2 stupně"... To jistě pochopí lidé, kteří s automaty jezdí již dlouho.
Já jsem vždy jezdil s manuály, i když jsem si při dlouhodobých pobytech v zámoří dost dobře HDM automaty užil..
KptBobr
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lumpo 7. 11. 2005 21:54

no já si můžu na automatu přepnout režim, kdy po ubrání plynu vyřadí a nebo brzdí motorem... :hm
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Spectral 7. 11. 2005 23:51

KptBobr píše:Většina běžných automatů s HDM dnes ani takovou nějakou sekvenční volbu (s pár vyjímkami jako Tiptronic) nemá, a tak mě to přijde docela směšné od lidí, kteří s automatem nikdy nejezdili, a jezdit nechtějí, se snažit dělat soudy k "pomalosti tohoto ručního přeřazení o 2 stupně"... To jistě pochopí lidé, kteří s automaty jezdí již dlouho.t/quote]

Nevím, jestli s těmi lidmi, co s automatem nikdy nejezdili, narážíš na mě - pokud ano, tak se šeredně pleteš. S AT jezdím už spoustu let, za poslední rok dokonce přes 80% času (zhruba polovinu z toho právě s novým Tiptronicem v A6) a ten Tiptronic je jedna z mála věcí, které mě při jízdě skutečně otravují (a to je ten Tiptronic oproti japonským čtyřkvaltům ještě skvělý). Ne proto, že by byl hloupý (naopak logika řazení je výborná a člověk ani nemá potřebu cvakat to tam ručně pomocí pádel), ale proto, že je POMALÝ. Jinak máš pravdu v tom, že patřím k těm, kteří s automatem (jakýmkoliv) jezdit nechtějí, bohužel, člověk se tomu leckdy nevyhne.

Aby bylo jasno, pro jistotu zopakuji své stanovisko, které po této debatě asi nebylo na první pohled jasné:
Nikomu automatickou převodovku nevymlouvám, nikomu ji nehaním, zbytečně se nezapojuju do různých flamů, netvrdím, že automat je na ho*no. Pro většinu řidičů je to bezpochyby přínos, obrovský komfort navíc, jasná výhoda.
Ale trvám na tom, že automat se zásadně nehodí pro opravdu sportovní jízdu a hlavně: automat neřadí rychleji, než trénovaný řidič s manuálem. Pokud někdo tvrdí opak, většinou mě to nenechá klidným, protože s tím nesouhlasím.
Jinak přeju všem spoustu šťastně ujetých kilometrů za volantem, hlavně když jsou se svojí převodovkou spokojení, ať už je to AT nebo MT :lol:
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob ash 8. 11. 2005 00:12

Spectral: jenomže tady (snad) nikdo nemluvil o trénovaným řidiči. Ale průměrně zdatnej řidič, kterej se snaží auto moc netrápit, bejvá pomalejší...
Speed can kill you. Drive Ford and live for ever.
bob ash
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 8. 11. 2005 00:12

urcite by som netvrdil, ze automat radi rychlejsie ako manual, ale plati to len vtedy, pokial mas lavu nohu na spojke a ruku na pake, t.j. si pripraveny radit. Ak ides nejaku pohodovu jazdu a zrazu potrebujes podradit, tak proti automatu nemas sancu - mne staci stlacit plyn na podlahu. Nikdy som to nemeral, ale na mojom aute to podradi za menej ako sekundu (zo 4 na 2). Takto nemas sancu v neocakavanej situacii podradit.


PS: hovori sa, ze manualnej prevodovke skodi, ak preradenie trva kratsie ako jedna sekunda.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Spectral 8. 11. 2005 00:26

bob ash, matuS:
Jasně, ale tady jsme zpět v začarovaném kruhu, že já se celou dobu bavím o sportovní jízdě a dobrém trénovaném řidiči. Na všechny ostatní situace AT schvaluju.

P.S. Však já si nedělám iluze, že mě maj synchrony rády :D
A motor, spojka, poloosy, brzdy, ... :wink:
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob ash 8. 11. 2005 01:17

Spectral: jj, v tom se shodneme. Pro mě je ideál velký, pohodlný auto s hdm automatem na normální ježdění (už mám) a k tomu případně nějaký malý a rychlý s manuálem na hraní (třeba časem ..)
Speed can kill you. Drive Ford and live for ever.
bob ash
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod elit 8. 11. 2005 10:09

kmarty píše:
Spectral píše:Pokud by všichni uvažovali takhle, tak neřeknu ani popel. Jenomže se množí hlasy, které tvrdí, že automat je sportovnější volba než manuál (příklady netřeba, ani tady na AR není málo jedinců, kteří baží po DSG na "sportovní" svezení).n/quote]
Takhle, nemyslim si ze automat radi pomalu. Ale na druhou stranu jsem presvedcen ze na sportovni jizdu je automat spatna volba. Uz treba jen proto ze spousta lidi chce pri sportovni jizde ten "pozitek". A to jim ten automat neda.
Spectral píše:Pokud ti automat vyhovuje a máš to pohodlné na pohodlné ježdění, tak ti to ani trochu nemusí vadit. Naopak automat je jasná volba, tady není co řešit. /quote]
Prvniho automata jsem mel jen tak. Proste za ty prachy neber to (aspon bude nejaka sranda). Jako dalsi auto jsem mel manual a prakticky celou dobu jezdeni ve frontach po Praze jsem na automat vzpominal. Doslo to az tak daleko ze jsem prohlasil ze dalsi auto proste automat mit bude. A tak ho ma :-) Na sportovni jizdu to neni, ale to neni kombik uz sam o sobe. Je to proste o pohodlny prevezeni rodiny z bodu A do bodu B.



Jo vsichni chcou pri sportovni jizde pozitek a jezdej feliciema a neumej ani poradne projet zatacku.
elit
Nováček

Odeslat příspěvekod chucky 8. 11. 2005 11:21

je nekde video s tiptronicem? pripadne sem hodte odkaz... dekuji ;)
chucky
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jeniik 8. 11. 2005 11:33

je pravda, ze treba tiptronic v S8 je tragedie naprosto neskutecna. Nechapal jsem, ze to nekdo muze obhajovat jako dobrej saltr...
má-li být socialismus, nech? zruší práci
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Spectral 8. 11. 2005 13:44

chucky píše:je nekde video s tiptronicem? pripadne sem hodte odkaz... dekuji ;)

To není špatný nápad! Jak bude čas, natočím video s tiptronicem, ať je vidět ta báječná rychlost :wink:

elit: Ale najdou se i takoví, kteří to myslí vážně...
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KptBobr 11. 11. 2005 08:40

Nedalo mě to, a včera jsem si vyzkoušel s mojí DSG ono údajné "pomalé podřazení o 2 stupně dolů".
Musím konstatovat (již podruhé), že na videu P. Jandy není něco v pořádku, resp. s autem O2 TDI 2.0 a její DSG nebylo něco v pořádku (mj. mu nefungoval ani launch control).
Nezaznamenal jsem absolutně žádné významné zpoždění při ručním přeřazením (selektor DSG v modu sekvencního řazení) o 2 stupně dolů.
Přeřazoval jsem za ustálené rychlosti a pod plynem ze 6ky na 4ku, rychlým dvojklikem selektoru směrem dolů, převodovka přeřadila v podstatě okamžitě, a jednoznačně rychleji, než by to kdokoliv udělal ručně na manuální převodovce (rozhodně úplně jinak , než na na tom videu zde !).
Takže bych rád poprosil ty kritiky, kteří se to jen někde dočetli, nebo slyšeli J.P.P., aby se zklidnili ve svých soudech něčeho, o čemž pravděpodobně jen slyšeli...
Talké prosím ostatní majitele DSG, aby si toto také vyzkoušeli, a vyjádřili se k tomu.
KptBobr
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků