Jak jet úsporně s automatem?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod jeniik 10. 10. 2005 13:30

n.f.x. píše:Další dotaz je, zda-li všechny automaty mají přemostění hydrodynamického měniče. Nebo to nemusí být?e/quote]


Nemusi, Chrysler delal automaty bez lockupu jeste v roce 85 (sam jeden vlastnim).
má-li být socialismus, nech? zruší práci
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod n.f.x. 10. 10. 2005 14:57

No ale předpokládám, že Xantia z roku 98 už to asi mít bude. Pokud to tedy Citroen nemá vyřešeno jinak, jako skoro všechno. Lze okamžik, kdy je hydrodynamický měnič vyřazen z činnosti nějak poznat? Nebo bývá to alespoň napsáno v dokumentaci k autu?
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod -LK- 10. 10. 2005 15:27

Xantia 98 ho pokud vím na 99% má, akorát se tím nějak extra nechlubí. Lepší fórum na dotazy na Xantii je asi na http://www.citroeny.cz/forum , možná už to znáš.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jeniik 11. 10. 2005 10:27

NFX: Pocnat to jde, ale nevim, proc bys to mel chtit poznat, automat je preci o pohodli, ne?
má-li být socialismus, nech? zruší práci
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod n.f.x. 11. 10. 2005 18:47

Tak teď jsem zjistil, že Xantia je na tom opět o něco lépe než možná ostatní auta. Lockup má prý pro všechny čtyři rychlostní stupně, takže ta rychlost uzamčení zřejmě nebude pevně daná. Zřejmě se to uzamkne při ustálení rychlosti, nebo tak nějak. Je to zajímavé řešení a nejsem si jistý, zda-li ho používá i někdo jiný.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod kmarty 11. 10. 2005 22:33

Tak at nechodime daleko z Franice, tak treba Renault. Ale to by mela byt vlastne ta sama prevodovka (melo byt to byt tusim spolecne dilo firem Siemens, Renault a PSA(Citroen+Peugeot)).

Jinak lockup na vsechny rychlosti uz nejaky ten patek maji snad vsechny automaty. Lockup jen na nejvyssim kvaltu mivaly tusim prvni ctyrkvalty (nebo casove hodne blizko s prichodem ctyrkvaltu).
kmarty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jeniik 12. 10. 2005 09:05

ono je to trosku slozitejsi. Ty prvni ctyrkvalty, tedy prevodovky s overdrivem vychazely ze trikvaltu a pridavaly jen jednu rychlost navic, kdy musel byt menic uzavren. I z toho duvodu byl overdrive vypinatelny...
má-li být socialismus, nech? zruší práci
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod n.f.x. 7. 11. 2005 10:09

Může se u automatu během jízdy přepnout na neutrál a jet pak na něj například z kopce? Nejsem si jistý, jak je u automatu neutrál řešen. Další dotaz je, co zařadit při stání v kopci. S ruční brzdou může být problém, protože působí na kotoučové brzdy a ty se mohou chladnutím smršťovat a uvolňovat brzdu. O tom se už někde psalo. Co automat dělá při zařazeném P? Je tam nějaká vnitřní brzda?
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod Spectral 7. 11. 2005 11:06

To je zase fundovaná diskuze... :? Kolik z vás má naježděno s manuálem i automatem víc než 100 metrů??

n.f.x.:
Vyřazovat z kopce na N nemá smysl, navíc se to ani nedoporučuje. Nicméně to jde bez problémů, během jízdy můžeš zase zpátky zařadit D, ale měl bys přitom mít volnoběžné otáčky -> bez plynu.
Auta s automatem se parkují zásadně se zařazeným P, což je neutrál plus mechanické zablokování převodovky. V kopci se navíc doporučuje použít i ruční brzdu, aby se snížilo namáhání převodovky. Ale P je základ a neodbrzdí se to.
Spotřeba je s klasickým HDM automatem vyšší, dynamika horší. Rozjezdy nejlépe zlatou střední cestou - ne plný plyn, protože pak hrozně moc žere motor, a ne se plazit 2 km a zrychlit přitom o 0,5 km/h - velká část práce motoru by se ztrácela v prokluzujícím hydroměniči.

elit, kmarty: Absolutně zapomeňte na to, že by klasický automat řadil rychleji než dobrý řidič! Naopak, HDM automaty jsou otřesně pomalé a jejich řazení mě dovádí k šílenství.
DSG řadí uspokojivě jenom nahoru, pokud má přeřadit dolů, navíc třeba o 2 stupně, je to jak Čekání na Godota.
CVT neřadí - to se mění plynule, takže no comment.
Kdo zařadí opravdovou sekvenci, jako je např. SMG, mezi automaty, toho budu po smrti tisíc let strašit.
BTW, pokud neumíte zařadit s manuálem za méně než třetinu sekundy (myslím celý proces řazení, nejen posunutí šaltrpáky), nesvádějte to na pomalost manuálních převodovek, ale pouze a jen na svoje schopnosti. V takovém případě je dobře, že ty automaty máte.
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KptBobr 7. 11. 2005 11:54

Spectral píše:To je zase fundovaná diskuze... :? Kolik z vás má naježděno s manuálem i automatem víc než 100 metrů??

n.f.x.:
Vyřazovat z kopce na N nemá smysl, navíc se to ani nedoporučuje. Nicméně to jde bez problémů, během jízdy můžeš zase zpátky zařadit D, ale měl bys přitom mít volnoběžné otáčky -> bez plynu.
Auta s automatem se parkují nb]zásadně
KptBobr
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kmarty 7. 11. 2005 15:09

Spectral píše:Kolik z vás má naježděno s manuálem i automatem víc než 100 metrů??m/quote]
Neco najeto mam. Ne moc, ale neco preci jen. Mel jsem tri roky Ford Taunus 2.0 s trikvaltovym automatem a ted mam chvilinku Renault MeganeII GrandTour 1.6 se ctyrkvaltovym automatem.
Spectral píše:Absolutně zapomeňte na to, že by klasický automat řadil rychleji než dobrý řidič! Naopak, HDM automaty jsou otřesně pomalé a jejich řazení mě dovádí k šílenství. d/quote]

Budu-li brat v uvahu, ze drtiva vetsina prumernych ridicu si o sobe mysli buhvi jak nejsou dobri a zaroven budu-li brat v uvahu ze zatimco s manualem dotycny musi michat povidla a slapat na spojku, kdezto u automatu nic takoveho a jen ceka az prevodovka sama preradi...zkratka subjektivni pocit je hodne zavadejici. Takze pokud se nekdo ozyva ze automat desive pomalu radi, pak mu odpovidam ze z dobrych 90% je to jen jeho mylny pocit.
Jen si to srovnej: Jak dlouho ti trva hodina zabavy a jak dlouho ti trva hodina nicnedelani? V absolutnim case je to samozrejme porad hodina, v relativnim je ta prvni ukrutne kratka, kdezto ta druha je seredne dlouha. A nemysli si, takhle registrujes i kratky casy.
Kapitolou samou o sobe je to, ze automata si kupujes predevsim pro pohodli, ne pro zavodeni.

P.S.: Jestli chces aspon necim potesit, tak mas pravdu neumim radit s manualem :-). Rozhodne ne tak abych si pripadal alespon jako prumerny ridic. Tedy pardon, v "beznem" meritku jako "dobry" ridic :wink:
kmarty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrklm 7. 11. 2005 15:44

Myslím, že tady už bylo probráno (na různý úrovni) všechno... podle mýho názoru spotřebu oproti manuálu zvyšuje taky režim jízdy na volnoběh, protože motor musí být poháněn palivem, netočí s ním převodovka... takže při jízdě z kopečka mi počítač ukazuje spotřebu 2-4/100, kdežto u manuálu po sundání nohy z plynu je na ciferníku hned 0/100.
Lincoln Town Car Executive 4,6l V8
Ford Escape 3,0l V6
a ještě nějaký evropský plečky...
petrklm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod n.f.x. 7. 11. 2005 15:54

No, ono bude záležet na typu auta. Protože třeba ve starším BMW 328i s automatem to ukazuje spotřebu 0,0 l při sundání nohy z plynu. Takže to asi nebude tak jednoznačné, vždyť je tam lockup hydroměniče, takže proč by to nemělo roztáčet motor. I sám hydroměnič bez lockupu jistě motor dostatečně roztočí, když dokáže rozhýbat celé auto.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod kmarty 7. 11. 2005 15:59

petrklm píše:takže při jízdě z kopečka mi počítač ukazuje spotřebu 2-4/100, kdežto u manuálu po sundání nohy z plynu je na ciferníku hned 0/100.k/quote]

Clovece, taky ne tak docela. Respektive tady se asi automaticky prevodovky zacnou dost lisit. Mne ta potvora klidne brzdi motorem, takze spotreba 0/100. Kdy vidim z kopecka bez plynu neco jinyho je jen kdyz je motor studenej.

2Spectral: Jeste mne napada, nepocitas nahodou u automatu do prerazeni i premosteni menice? To bych pak veril ze mas ten cas otresne zoufaly, protoze to jsou klidne i 4 vteriny. Nebo taky vubec (menic se proste nepremosti). Jen mne to napadlo, protoze to ze prevodovka premostila menic, je asi tak to necitelnejsi co muzes zaregistrovat (hlavne v nizkych rychlostech a nizkych otackach motoru). Ja jsem diky tomu ze zacatku napocital tri rychlosti a pritom to byly jen jednicka a dvojka :-)
Naposledy upravil kmarty dne 7. 11. 2005 16:01, celkově upraveno 1
kmarty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrklm 7. 11. 2005 15:59

n.f.x. píše:No, ono bude záležet na typu auta. Protože třeba ve starším BMW 328i s automatem to ukazuje spotřebu 0,0 l při sundání nohy z plynu. Takže to asi nebude tak jednoznačné, vždyť je tam lockup hydroměniče, takže proč by to nemělo roztáčet motor. I sám hydroměnič bez lockupu jistě motor dostatečně roztočí, když dokáže rozhýbat celé auto.d/quote]

Možná mám i nějakou závadu na stroji :-), nevím, jsem jenom uživatel... ale asi bude rozdíl v tom, že mám V8 a 5,0L...
petrklm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků