1.4 TDI versus 1.4HDi

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod richie 9. 8. 2005 14:11

pevely píše:registrace burizón: ten tvůj poslední dotaz na oskara ukazuje, jak si tu někteří vymejšlí a už si ani nepamatujou o čem vlastně lhali.t/quote]


to pevely: .. k zakladom slusnej a normalnej diskusie patri "n e k u r v i t" nick toho druheho a ak sa to stane (omylom) tak sa vacsinou ospravedlni .. no robit to zamerne je hulvatstvo .. a nasledne sa tak na dotycneho prispievatela pozera ..
richie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 9. 8. 2005 14:20

To bylo psané tak, aby se toho lidi jako ty chytaly jako h**** košile. A nevím co si představuješ pod pojmem chlastá jak duha, když mám celkovou průměrnou spotřebu 5,6. Když jedu jako prase tak 7. Do práce 33,5 km (mírný kopec - 5,2), zpět 4,2. Nauč se jezdit s dieslem a pak kecej.

---člověče to mi silně připomíná mojí cestu do práce ( mám taky FRS ) a jezdím z Prahy 4 přes Barrandov po okruhu na letiště ( 33km) a do prace s lehkou nohou 4,8 až 5,2 ( víc do kopce) a z práce 3,9-4,3 ( víc z kopce) a jezdím hodně volňačka - proč na cestě do práce utrácet zbytečně moc peněz.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pevely 10. 8. 2005 05:10

richie: sorry, příště se polepším
MELLO: aspoň někdo, komu to papá stejně jako mě. Už jsem si začal říkat, že mám fakt asi úspornou verzi.
pevely
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Registrace Buerace 10. 8. 2005 07:35

Richie: děkuju,že ses mě zastal náčelníku :D

(přiznám se že na těhlech věcech moc nelpím, za těch 11 let na netu jsem si vůči tomuhle vypěstoval imunitu)

Wendy: MEclipse je auto stavěný pro USA. Pro "mladé začínající řidiče" a pro ženský, kterejm se líběj sporťáky. Pro obě cílový skupiny má to auto vhodnej výkon a přiměřenej podvozek (tedy pro usa).

Oskar:
1) no blíží se to ke spodní hranici. Já se uklidnil přibližně na 350, ale je fakt, že k tomu hlavně přispěl narozenej syn a pár videí.
2) chceš mi říct že máš komplet vybavenou dílnu i s diagnostikou?
3) 270CDI - to se nedivím... To ale není "normální" auto. U něj pochopitelně krouťák dělá s ESP divy. (Soukromě se ti přiznám že tyhle honby za ještě vyšším výkonem a t.momentem nechápu - jízda v takovejhlech autech mě připomíná balancování na žiletce za doprovodu blikající elektroniky - ta 270 je podle mě na hraně)

U leona je to něco podobnýho - 150k na předek to chce už opravdu dobrou elektroniku a podvozek. A obojí leošovi chybí.
Registrace Buerace
Nováček

Odeslat příspěvekod wendy 10. 8. 2005 07:58

Registrace Buerace píše:Wendy: MEclipse je auto stavěný pro USA. Pro "mladé začínající řidiče" a pro ženský, kterejm se líběj sporťáky. Pro obě cílový skupiny má to auto vhodnej výkon a přiměřenej podvozek (tedy pro usa).
d/quote]


A jak to koliduje s tím, co jsem říkal? A o co víc je FRS sportovnější auto, než Eclipse? Slušný výkon, slušný podvozek, nic víc. To z toho auta ještě nedělá sporťák, to si vymyslelo marketingové oddělení škodovky. že by zelený brzdový třmeny a zkratka RS znamenaly sportovní auto? Vypadáš, že autům docela rozumíš, proto mi prosím netvrď, že FRS je sporťák. Relativně ostrý hatch za slušný peníze se super výbavou, tak to vidí v zahraničí...
Hyundai i30cw Comfort 1.6 CVVT z Ulsanu od 13.3.2010

Check my www:-)
wendy
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pevely 10. 8. 2005 08:57

wendy: Eclipse je pěknej auťák, ale zkus se podívat na ceník náhradních dílů a bude ti špatně.
Naposledy upravil pevely dne 10. 8. 2005 08:58, celkově upraveno 1
pevely
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod W164 10. 8. 2005 08:57

wintrej píše:1.4 TDI versus 1.4HDi neviete niekto, aky je medzi tymito motormi rozdiel v konstrukcii? Alebo daky odkaz, kde je popis tychto motorov? Ktory by ste doporucili? Nie je to to iste, len kazdy vyrobca to vola inak? Dakujem Wintrej.


...FAbku 1.4 TDI PD mame to jako druhe auto (manzelka). Co se tyce konstrukce a srovnani, zajdi si do knihkupectvi a prolistuj si dilenske prirucky k Pazoutovi a Fabce.
Ja Ti mohu jen rici, ze 1,4 TDI PD je osvedceny motor uz z Audi A2, jezdi v Polech a v nejakych Seatech. A zrovna to Audi A2 dokazuje, ze tam je minimalni poruchovost. Nesmysly o trivalci nemusis brat vazne, to je jen subjektivni nazor lidi, kteri ziji "technicky" tak v roce 1988 a slyseli o trivalcovem Wartburgu. Jestli ti neco rikaji pojmy CATIA, Pro-E ci CNC, musi ti byt jasny, jaky je to rozdil k rysovacimu prknu a pilniku. To samosebou ma zasadni vliv na presnost, simulaci i vyrobu atd.

Co se tyce hlucnosti, ti nemohu nic rici. Auto typu Fabky ci Pazouta, neni S-Klasse. Pokud nekdo ma hlavni kriterium vyberu odhlucnenost interieru, nekupuje Fabku ani konkurenci jmenem Pazout. Pro to jsou jine cenove kategorie.

Zajimavejsi je vsak zarazeni v dieselech u Skody. 1,4 TDI PD je mezi 1,9 SDI a 1,9 TDI PD. Kdybych ti mel rici strucne a SUBJEKTIVNE, co ktere auto je, pak kdyz chces jezdit RYCHLE DLOUHE DALNICNI TRASY a mas o NECO hloubeji do kapsy, pak 1,4 TDI je dobra volba. Kvuli charakteristice motoru se nehodi prilis do mesta a caste razeni, nebo kroutak je polozeny az u 2000 ot/min, coz je na naftak dost. Ale zase pri vyssich rychlostech je to doma.
Pokud chces DRZAKA, kterej ti vydrzi dalsich 20 let s minimalnimi naklady a rozvodak ti vymeni kazdej strejda na vesnici tak, ze hridel bude aretovat sroubovakem, pak jdi do 1,9 SDI. Liny, ale spolehlivy delnik :)
Zbyva 1,9 TDI PD, ktere ma VSECHNY VYHODY 1,4 TDI PD, ale samozrejme vyrazne rozsiruje spektrum, ale uz porizovaci naklady, jako doprovodne naklady jsou trosku jinde...

U pazoutu si nejsem jistej(!), zda uz nebudou nejake problemy s tim, ze frantici maji v oblibe figle typu nedeleny vyfuk nad zadni napravou ci rafky bez stredove diry atd. Tyto zaludnosti jsou jen zaludnostmi, pokud nekdo kupuje poprve francouzsky auto. Kdo je s tim srozumen, toho to neprekvapi.
W164
Nováček

Odeslat příspěvekod wendy 10. 8. 2005 10:00

pevely píše:wendy: Eclipse je pěknej auťák, ale zkus se podívat na ceník náhradních dílů a bude ti špatně.i/quote]


A jakej to má vliv na sportovnost toho auta? Chceš říct, že formule není už vůbec sportovní auto, protože její náhradní díly stojej jako na stíhačku? Já tady eclipse nepodsouvám jako alternativu k fabii RS, jen jsem řekl, že je to stejně málo sportovní auto, jako boleslavskej nafťák...
Hyundai i30cw Comfort 1.6 CVVT z Ulsanu od 13.3.2010

Check my www:-)
wendy
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wintrej 10. 8. 2005 13:40

W164: Dakujem ti na serioznu odpoved a tvoje skusenosti s Tdi. Myslim ,ze objem1.4TDi je preobycajneho cloveka postacujuci pre mna je dolezite spravit co najviac km za co najmensie naklady.O vozidla so spotrebou 10l a viac nemam zaujem.Teraz som soferoval 206 1.4Hdi 50kW, patdverove. Malo najazdenych 36000km.Dost sombol prekvapeny ako to opiera do sedacky, je to super pocit.A chces ho coraz viac.Nemusim chodit 150 tamkde je 90 ale proste to auticko sa doslova derie dopredu.Majitel obycajny clovek ziaden zavodnik priemerna spotreba je zhruba 4,5l hovoril priblizne. Na tych 50l najazdi zhruba 1150km.A to chodi takou kombinovanou prevadzkou.Takze uz len ci Polo alebo 206 ku citroen sa mi proste nepaci vzhadovo takze ten vylucim. Este k tej hlucnosti motora nemal som ziadne vyhrady urcite to nie je zase daky V8 a pod. Ale uplne v pohode to ide.Daky hluk sa mi nezdal a inak aj tak pocuvam stale radio tak mi je to jedno.Pokial to nehuci ako vojenska PV3S tak som spokojny.. heeh Pekny den vsetkym praje wintrej.
wintrej
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod W164 10. 8. 2005 14:42

wintrej píše:W164: Dakujem ti na serioznu odpoved a tvoje skusenosti s Tdi. Myslim ,ze objem1.4TDi je preobycajneho cloveka postacujuci pre mna je dolezite spravit co najviac km za co najmensie naklady.O vozidla so spotrebou 10l a viac nemam zaujem.Teraz som soferoval 206 1.4Hdi 50kW, patdverove. Malo najazdenych 36000km.Dost sombol prekvapeny ako to opiera do sedacky, je to super pocit.A chces ho coraz viac.Nemusim chodit 150 tamkde je 90 ale proste to auticko sa doslova derie dopredu.Majitel obycajny clovek ziaden zavodnik priemerna spotreba je zhruba 4,5l hovoril priblizne. Na tych 50l najazdi zhruba 1150km.A to chodi takou kombinovanou prevadzkou.Takze uz len ci Polo alebo 206 ku citroen sa mi proste nepaci vzhadovo takze ten vylucim. Este k tej hlucnosti motora nemal som ziadne vyhrady urcite to nie je zase daky V8 a pod. Ale uplne v pohode to ide.Daky hluk sa mi nezdal a inak aj tak pocuvam stale radio tak mi je to jedno.Pokial to nehuci ako vojenska PV3S tak som spokojny.. heeh Pekny den vsetkym praje wintrej.


Vzhledove je P206 peknejsi nez Fabka, coz o to, ale kdyz si musis vybirat s omezenim, tak pro Fabku hraji i dalsi vyhody, jako servis ci dostupnost nahradnich dilu, jako zkusenosti jinych - to je mnohdy vyhodnejsi nez oprava v servisu :) Tech Fabkaru je preci jenom vice....a zkus si jen tak natuknout tema rafky na P206, halogeny do svetlometu, brzdove desticky + vyfuk. To jsou klasicke dily, ktere nejdrive odejdou a u kazdeho auta je jednou budes muset koupit (origos. brzdove desticky stoji na Fabku 1,4 TDI asi 2500 Kc, ale vydrzi - manzelku mam rad:)

Jinak k motoru: 1,4 TDI PD "zere" VW 50501 olejicek, takze 300 Kc/litr je asi tak stredni cenova hladina s pochopitelnym "open end" a do 1,4 je ho treba 4,2 litru presne :) Zde ma P206 vyhodu, ale nevim, zda zas nema treba 5,6 l objem oleje :)
Dale, ma to klasicke turbo. 1,9 TDI PD ma uz nastavitelne lopatky, proto je pochopitelne dynamictejsi a ten jeden valec take...hmmm :)
1,4 TDI vsak dela zajimavejsi v CZ podminkach pojistka, ktera je nekde u 4200 Kc vuci 1,9 TDI a SDI. 1,9 SDI ma vsak neocenitelnou vyhodu, ze muzes jezdit na nejakou 15W-40 a kdyz uz nebude nafta, tak prejit na bionaftu. Take riziko, ze se ti neco podela, je u SDI prirozene mensi, ne u obou TDI PD.

Kroutak, ktery je u Fabky vetsi nez u P207 sice podle znameho pravidla nenahradis vykonem a ten ma P206 take nizsi, ale protoze krivka je u Fabky 1,4 pomerne strma a praxe to dokazuje, je to zajimave az od 2100 ot/min. To z nej dela spise toho dalkare, nez mestske auto jako trebas u te levnejsi 1,9 SDI. O klasicky naftacky zazitek popojizdej na 1 bez plynu vsak ani u 1,4 TDI neprijdes.

Klima na ten motor nema vystopovatelny vliv. Ja tim jednou jel za 3,6l podle PP. Ale vuci 1,9 SDI je to daleko citlivejsi na styl jizdy, takze MUZES s tim jet za 3,9l/100 ale take za 6,2l/100. Coz zase u 1,9 SDI znamena, ze po oteoceni klicku ti to zere vzdy jen tech 5l/100, at s tim jedes 70 nebo 140 :) Trosku nadsazuji, ale ja tim chci rici, ze je to kvuli motorove charakteristice krivky vykonu a kroutaku, citlivejsi. Coz zas a opet to dela zajimavejsi, ze muzes si rici, ze chces jet rychle a 190km tacho to take jede, ale bude to zrat 6,5l, anebo s tim pojedes 90, za tech 3,6l. 1,9 TDI PD je pak sviznejsi a jednoznacne vlajkova lod VW koncernu. Lisi se vykonem, ale proste je to po vsech strankach kvalitni motor. Kdo na to ma a chce to, neudelal chybu, ikdyz pri te cene je uz mozna lepsi premyslet o jine kategorii vozu, ale FRS JE tresinka na dortu kompaktu :)

Naftovy filtr je zse potreba menit drive, nez predepsanych 60 000 km, nebot to ma zase znatelny vliv na vykon a tim padem spotrebu, nez u 1,9 SDI. Olejovy filtr je samozrejmosti pri kazde vymene ojele a jak jsem psal, tak banda 5l oleje s 50501 koupis uz do 1000Kc a ten filtr stoji kolem 300 Kc.

Zbytek je asi na vybave a to je jina kapitola. Motoricky nemusis mit obavy. Je potreba se oprostit od dojmu z detstvi a Favoritu 135L. Skoda roku 2005 neni Skoda AZNP roku 1988. A to nedelam nic pro koncern, o to vice plati me uznani :)

(Sam jezdim s A-Klasse 170CDI, coz je tragedie a jen proto, ze to temer nic nestoji, da se to vydrzet...zlata FABKA! :)
W164
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 10. 8. 2005 15:07

W164: rekni mi prostimte, kdyz pominu onu servisni sit, kdy peugeota opravi dnes uz taky skoro vsude jako skodovku neco o dostupnosti nahradnich dilu. Rad bych od tebe vedel, co je nedostupneho na nahradnich dilech pro P206? Tedy vynech nejakou situaci rodinneho prislusnika, ktery nekdy nekde neco na P206 potreboval a zrovna to nebylo skladem, protoze to, ze nejsou veci skladem na Skodovku je taky stejne cetne, jako na Pezota. Mas tedy neco, cim podporis tve tvrzeni o spatne dostupnosti nahradnich dilu?
anonymni

Odeslat příspěvekod W164 10. 8. 2005 20:43

goes píše:W164: rekni mi prostimte, kdyz pominu onu servisni sit, kdy peugeota opravi dnes uz taky skoro vsude jako skodovku neco o dostupnosti nahradnich dilu. Rad bych od tebe vedel, co je nedostupneho na nahradnich dilech pro P206? Tedy vynech nejakou situaci rodinneho prislusnika, ktery nekdy nekde neco na P206 potreboval a zrovna to nebylo skladem, protoze to, ze nejsou veci skladem na Skodovku je taky stejne cetne, jako na Pezota. Mas tedy neco, cim podporis tve tvrzeni o spatne dostupnosti nahradnich dilu?


Sokoliku, ja nikde TED CITAT: "nedostupneho na nahradnich dilech pro P206?" KONEC CITATU, nic nevidim, neresim a nic nepisi! Ja jsem doporucoval totez, co se u kazdeho autotestu pise a to je cena zakladnich dilu, ktere se NEJRYCHLEJI opotrebi. Ja vim neco o Fabce a totez jsem radil, at si kazdy zjistit o pazoutovi. Co kdo najde a jak, necham vlastni tvorivosti dotycnemu. Cvak? :D

PS: Pazout 206 ma bejt ted na podzim 2005 nahrazen 207, takze jak dalece je dobre koupit vybehovy typ auta, musi zase kazdej sam rozhodout.
W164
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 10. 8. 2005 20:57

W164: clovece s vetsinou prispevku se s tebou da souhlasit, ale zcela mlzis situaci s nahradnimi dily.

Pro porovnani:

Skoda 1.4TDI/ 206 HDI

predni kotouc - 1620/1080
tlumice predni - 1640/1500
lozisko predniho kola - 2710/1140
rozvodak - 1710/1460
sada na rozvody - 3960/4000

nemuzu si pomoci, ale nejak mi 206 HDI nevychazi hur, nez Fabia s TDI, spis mi vychazi pomerne levneji. Toto jsou ceny z jednoho ceniku pri pouziti originalnich dilu. Jiste daji se koupit i nahrady, ale pomer ceny pro koupi daneho dilu pro obe auta od stejneho vyrobce zustava zachovan. Takze reci o dostupnosti dilu, cenach dilu atd. bych vynechal.
anonymni

Odeslat příspěvekod W164 10. 8. 2005 21:16

goes píše:W164: clovece s vetsinou prispevku se s tebou da souhlasit, ale zcela mlzis situaci s nahradnimi dily.

Pro porovnani:

Skoda 1.4TDI/ 206 HDI

predni kotouc - 1620/1080
tlumice predni - 1640/1500
lozisko predniho kola - 2710/1140
rozvodak - 1710/1460
sada na rozvody - 3960/4000

nemuzu si pomoci, ale nejak mi 206 HDI nevychazi hur, nez Fabia s TDI, spis mi vychazi pomerne levneji. Toto jsou ceny z jednoho ceniku pri pouziti originalnich dilu. Jiste daji se koupit i nahrady, ale pomer ceny pro koupi daneho dilu pro obe auta od stejneho vyrobce zustava zachovan. Takze reci o dostupnosti dilu, cenach dilu atd. bych vynechal.


Pekne, ale ja jsem nikde o "nedostupnych dilech" nepsal, je mi fakt lito, ze tvoji hru nehraji! :D Cos udelas ty, to sem rikal i ja, ale kdyz potrebujes bejt ma ozvena, tak prosim! :D :D :D
W164
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 10. 8. 2005 21:18

W164: Zaslal: st srpen 10, 2005 3:42 pm

"Vzhledove je P206 peknejsi nez Fabka, coz o to, ale kdyz si musis vybirat s omezenim, tak pro Fabku hraji i dalsi vyhody, jako servis ci dostupnost nahradnich dilu, jako zkusenosti jinych - to je mnohdy vyhodnejsi nez oprava v servisu"

- jeste porad ses si jisty, zes nic o dostupnosti dilu nepsal?
anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků