wintrej píše:W164: Dakujem ti na serioznu odpoved a tvoje skusenosti s Tdi. Myslim ,ze objem1.4TDi je preobycajneho cloveka postacujuci pre mna je dolezite spravit co najviac km za co najmensie naklady.O vozidla so spotrebou 10l a viac nemam zaujem.Teraz som soferoval 206 1.4Hdi 50kW, patdverove. Malo najazdenych 36000km.Dost sombol prekvapeny ako to opiera do sedacky, je to super pocit.A chces ho coraz viac.Nemusim chodit 150 tamkde je 90 ale proste to auticko sa doslova derie dopredu.Majitel obycajny clovek ziaden zavodnik priemerna spotreba je zhruba 4,5l hovoril priblizne. Na tych 50l najazdi zhruba 1150km.A to chodi takou kombinovanou prevadzkou.Takze uz len ci Polo alebo 206 ku citroen sa mi proste nepaci vzhadovo takze ten vylucim. Este k tej hlucnosti motora nemal som ziadne vyhrady urcite to nie je zase daky V8 a pod. Ale uplne v pohode to ide.Daky hluk sa mi nezdal a inak aj tak pocuvam stale radio tak mi je to jedno.Pokial to nehuci ako vojenska PV3S tak som spokojny.. heeh Pekny den vsetkym praje wintrej.
Vzhledove je P206 peknejsi nez Fabka, coz o to, ale kdyz si musis vybirat s omezenim, tak pro Fabku hraji i dalsi vyhody, jako servis ci dostupnost nahradnich dilu, jako zkusenosti jinych - to je mnohdy vyhodnejsi nez oprava v servisu
Tech Fabkaru je preci jenom vice....a zkus si jen tak natuknout tema rafky na P206, halogeny do svetlometu, brzdove desticky + vyfuk. To jsou klasicke dily, ktere nejdrive odejdou a u kazdeho auta je jednou budes muset koupit (origos. brzdove desticky stoji na Fabku 1,4 TDI asi 2500 Kc, ale vydrzi - manzelku mam rad:)
Jinak k motoru: 1,4 TDI PD "zere" VW 50501 olejicek, takze 300 Kc/litr je asi tak stredni cenova hladina s pochopitelnym "open end" a do 1,4 je ho treba 4,2 litru presne
Zde ma P206 vyhodu, ale nevim, zda zas nema treba 5,6 l objem oleje
Dale, ma to klasicke turbo. 1,9 TDI PD ma uz nastavitelne lopatky, proto je pochopitelne dynamictejsi a ten jeden valec take...hmmm
1,4 TDI vsak dela zajimavejsi v CZ podminkach pojistka, ktera je nekde u 4200 Kc vuci 1,9 TDI a SDI. 1,9 SDI ma vsak neocenitelnou vyhodu, ze muzes jezdit na nejakou 15W-40 a kdyz uz nebude nafta, tak prejit na bionaftu. Take riziko, ze se ti neco podela, je u SDI prirozene mensi, ne u obou TDI PD.
Kroutak, ktery je u Fabky vetsi nez u P207 sice podle znameho pravidla nenahradis vykonem a ten ma P206 take nizsi, ale protoze krivka je u Fabky 1,4 pomerne strma a praxe to dokazuje, je to zajimave az od 2100 ot/min. To z nej dela spise toho dalkare, nez mestske auto jako trebas u te levnejsi 1,9 SDI. O klasicky naftacky zazitek popojizdej na 1 bez plynu vsak ani u 1,4 TDI neprijdes.
Klima na ten motor nema vystopovatelny vliv. Ja tim jednou jel za 3,6l podle PP. Ale vuci 1,9 SDI je to daleko citlivejsi na styl jizdy, takze MUZES s tim jet za 3,9l/100 ale take za 6,2l/100. Coz zase u 1,9 SDI znamena, ze po oteoceni klicku ti to zere vzdy jen tech 5l/100, at s tim jedes 70 nebo 140
Trosku nadsazuji, ale ja tim chci rici, ze je to kvuli motorove charakteristice krivky vykonu a kroutaku, citlivejsi. Coz zas a opet to dela zajimavejsi, ze muzes si rici, ze chces jet rychle a 190km tacho to take jede, ale bude to zrat 6,5l, anebo s tim pojedes 90, za tech 3,6l. 1,9 TDI PD je pak sviznejsi a jednoznacne vlajkova lod VW koncernu. Lisi se vykonem, ale proste je to po vsech strankach kvalitni motor. Kdo na to ma a chce to, neudelal chybu, ikdyz pri te cene je uz mozna lepsi premyslet o jine kategorii vozu, ale FRS JE tresinka na dortu kompaktu
Naftovy filtr je zse potreba menit drive, nez predepsanych 60 000 km, nebot to ma zase znatelny vliv na vykon a tim padem spotrebu, nez u 1,9 SDI. Olejovy filtr je samozrejmosti pri kazde vymene ojele a jak jsem psal, tak banda 5l oleje s 50501 koupis uz do 1000Kc a ten filtr stoji kolem 300 Kc.
Zbytek je asi na vybave a to je jina kapitola. Motoricky nemusis mit obavy. Je potreba se oprostit od dojmu z detstvi a Favoritu 135L. Skoda roku 2005 neni Skoda AZNP roku 1988. A to nedelam nic pro koncern, o to vice plati me uznani
(Sam jezdim s A-Klasse 170CDI, coz je tragedie a jen proto, ze to temer nic nestoji, da se to vydrzet...zlata FABKA!