Sklamanie z Almery 1,5 benzin

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod mexo 25. 4. 2005 17:03

zdravim,
vo firme mame teraz nove almery s benzinovou 1,5, ale musim povedat ze je to subjektivne najhorsi motor co ma doteraz viezol. co ma hlavne sklamalo:

- pod 2000 ot. je absolutne skapaty, nieco malo sa zacne diat az od 2500, ale do sedadla to rozhodne nezatlaci. na dialnici to sice celkom drzi rychlost, ale v meste po presadnuti z kocernoveho 40kw htp do tohto som mal pocit ze idem v octavii sdi...

- zvuk motora; od cca 3500 ma pre mna dost obtazujuci surovy zvuk (nieco ako brusenie kovu, tazko definovat), takze pokial nemam radio na plne gule, tak radsej preradim, cim sa vsak opat dostanem do skapinajucich otacok. myslel som ze ten zvuk sa postupne po zajazdeni trochu upravi, ale zatial ani naznak (po 5000 km)

- inak je to sympaticke robustne auto, ine vaznejsie nedostatky som neobjavil, radenie vcelku presne, pohodlny odvoz, ale pre ten dojem z motora by som si ho pre seba nekupil ani nahodou

ma niekto podobne skusenosti?
mexo
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lubos1 25. 4. 2005 17:15

vyzera to, ze motory su este nove a nezabehnute. 1,5 od Nissanu nie je ziadny zazrak, ale po facelifte o sa nieco zvysil vykon. Ako kazdy 16V motor je samozrejme pod 2000 otacok skapaty.
Zvuk motora - s tym sa da suhlasit - ale bude to asi aj tym, ze je este nezabehnuty (ale to si este nepocul 1.8 :) )

Ale porovnavat tento motor s VW 40kW je nezmysel.
Lubos1
Nováček

Odeslat příspěvekod p0etrik 25. 4. 2005 19:13

Pockej az se to zajede, surovy motor bych teda nehodnotil
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Tomáš M 25. 4. 2005 19:30

Mám Nissan Almera N16 1.5 (66kw) rv.2000

Postřehy:

- Motor je nutno točit. Po zahřátí jezdím 3-4 tisíce otáček a dálnici trochu víc.

- Rychlosti jsou hodně do rychla, na dálnici v kopcích musím podřazovat na 4. Přes město jezdím na dvojku.

- Motor je hodně odlišný od přechchozí Felicie, kde jsem točil 2-3.2 t. ot.

- Maximální točivý moment je v oblasti 4000 ot. a maximální výkon 6000 ot.
Tomáš M
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mexo 25. 4. 2005 19:47

Lubos1: jasne porovnal som jablka s hruskami, ale myslel som ciste subjektivny pocit za volantom bez nejakych tabulkovych hodnot, jasne ze htp ma odlisne sprevodovanie aj vykonovu krivku. ja len vravim ze ked som presadol z almery do fabie, tak to bolo ovela sviznejsie zvezenie po meste a dokonca balzam aj pre moje usi :)

p0etrik: neviem ci motor niekedy chyti vyrazne lepsi sound, ked sa mu to po 5000 km nezadarilo ani trochu, uvidime
mexo
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod POL 25. 4. 2005 19:55

Musim uznat ze motor neni tim z nejsilnejsich (mam 74kW, 98 kobylek), ale ja jsem dosud jezdil s 1.8 a 2.0 benzinem, takze jsem se s tim musel smirit. Taky se mi zda ze od 4tis otacek to docela hluci, takze jezdim bezne na dalnici 130km/h 3500rpm. Mam vypozorovano 120 = 3250rpm, 140 = 3750rpm. Jelikoz nemam zadne zkusenosti s Felicii, Fabii ci Oktafkou tezko porovnam. Kdyz jsem kupoval auto, jeste jsem testoval Toyotu 1.4 a ta se mi zdala linejsi a vic kricela na dalnici.

ad Tomas M:

- jezdim do max 4000 rpm, nebot pri vyssich otackach se mi opravdu zda motor hlucny

- na dalnici do kopce jezdim mnohdy rychleji nez z nej, na petku v pohode 140 kdyz holt slapnu predtim na plyn, 4ku jsem do kopce na dalnici jeste neradil, pres mesto jezdim na 3 v rychlostech 35-65, na 4 65-xxx

Jinak jsem s Nissankem absolutne spokojeny, kufr 460 litru, spotreba 6.5 - 7l / 100km
POL
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kowalski 25. 4. 2005 20:33

Já mám almeru 1.8 a na zvuk si stěžovat nemůžu. Je ale pravda, že spotřeba si sedla až cca po 15000 km, z čehož vyvozuju, že se to v tom období teprve pořádně zajelo. Takže to bude možná chtít ještě počkat. Jinak spotřeba 7,5l na 100 km, přičemž to nějak zvlášť nešetřím. Ale zajížděl jsem veleopatrně.
POL: Můžu se zeptat, proč jsi koupil 1.5 a ne třeba 1.8?
Kowalski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Veverak 25. 4. 2005 20:42

Jo jo - 1.5 ka je relativni mrtvola. Nakonec jako kazdej jinej zakladni motor u nizsi-stredni tridy (obvykle a vetsinou 1.4ky). Mam tu predchozi verzi motoru a co je odlisny od jinych "obvyklych" motory je hlavne zprevodovani - ono malo ktery auto zvladne na 2ku ject 100kou a na 3ku 140kou. A samozrejme ze je treba ty radici stupne poradne vyuzivat - takze obcas vyhanim pavouky a na 2ku to na to kilco rozjedu - a docela to i jede (od 3 do 6 tisic mi to i docela slusne tahne), jelikoz se nemusim zdrzovat s prerazovanim :-). Ostatne ve meste treba 4ku pouzivam minimalne, jelikoz 3ka ma pri 50 tusim cca 2000 otacek.

Ohledne zvuku - mam najeto cca 80 tisic a zvuk je uplne v pohode. Do 3800 je hluk ve velice prijatelne podobe, na 3800 je uz trosku hlucnejsi, ale stale prijemny a takovy syty zvuk - kamarad se me dokonce ptal jestli jsem to nejak tunil :-). Asi bych pockal po zajeti a hlavne bych ten motor poradne zajel. Jel jsem jednou jeste s jednou 1.5kou a proti tomu mymu byl ten motor uplne mrtvej - clovek kterej mi to auto pujcil pak rikal ze zajizdeni moc neresil, jelikoz s tim hlavne stejne jezdila manzelka ...

BTW prumernou dlouhodobou spotrebu mam cca 7.3 (jezdim cca 40% mesto vetsinou mimo zacpy, 40% silnice, 20 % dalnice) minimalni jsem mel tuhle asi 6.1 (vcetne klimatizace).

Ono nakonec co by clovek chtel od auta ktery me v roce 2001 stalo stejne jako Fabie combi s 1.4 MPI (50kw) s klimatizaci a dalsi "zakladni" vybavou ...
Veverak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Kowalski 25. 4. 2005 20:56

Veverak: Tak toto je zajímavé. Píšeš, že na dvojku ti to jede 100km/h, ale ta moje 1.8 víc než 90 na dvojku nedá. Takže to vypadá, že jsou ty 1.8 spřevodované úplně jinak než 1.5 (už jsem na toto téma nějaké diskuse četl). Anebo je to tím, že mám výbyvu sport? Ví to tady někdo, čím to je, resp. která almera a proč má kratší převody a která a proč delší?
Kowalski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Veverak 25. 4. 2005 21:24

No mel jsem jednou i cest s 1.8kou (nejvyssi vybava - Tekna) a prislo mi ze je zprevodovana vic do kratka. Mozna by se to dalo i nekde vystourat z webu. Duvody pro rozdilnou prevodovku - prijde mi ze ta 1.5ka je spis delana na klidnou jizdu s co mozna nejmensi spotrebou (proto ty dlouhy prevody), kdezto 1.8ka je vic do "sportu". Vybava na to podle me nema vliv.

Jinak me pri jizde s tou 1.8kou prekvapilo ze subjektivni rozdil ve vykonu mezi moji 1.5kou a tou 1.8kou se mi jevil mensi nez papirovej. Mozna mam nejakej dobrej kus ty 1.5ky, kterej se navic asi povedl dobre zajet - docela by me zajimal jakej vykon doopravdy ta moje 1.5 dava - jestli je to tech 66kw nebo vic (pripadne min, ale to snad ne :-) )
Veverak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Mirek-607 25. 4. 2005 21:26

Kdyz uz jste u toho, nevite, jaky vykon ma Mazda 323F 1.5i z roku 1998? Nejak se mi o vikendu dostala do ruky...
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kowalski 25. 4. 2005 23:00

Mirek: No to fakt nevim, ale asi to bude krapet lehčí auto, takže asi pojede dost dobře.
Veverak: Takže myslíš, že jsou všechny 1.5 bez ohledu na výbyvu spřevodované jinak než 1.8. Hm, asi jo. Každopádně bych docela rád zkusil, jaký rozdíl v těch motorech je. Zkoušel jsem jen tu svou almeru proti primeře P11 s motorem 1.6 (tuším 90 koní) a jediný rozdíl byl patrný na objemu - prostě zpočátku docela vyrovnané, ale tak od 100km/h jsem ujížděl. A to i přes to, že ta primera neměla kromě klimatizace žádnou výbavu (ani ABS, jenom jeden airbag), takže byla lehčí. Stejně tak mi to natře primera W12 s dvoulitrem, ale ten rozdíl také není nijak výrazný.
Kowalski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Mirek-607 25. 4. 2005 23:06

Kowalski: Prave, ze se mi zda, ze nejede nic moc... Dokonce bych rekl, ze nejede rychleji nez nase Astra G 1.4 16V... ale to je off topic.
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 26. 4. 2005 08:46

Myslím, že jediným problémem bylo přílišné očekávání, se kterým jsi do toho auta sedal. Čekal si více, než je schopno poskytnout, proto tě zklamalo. Zpřevodování je (podle toho co uvádí POL) zcela běžné, hodně aut s motory 1,5 a 1,6 má podobné, nejdelší co jsem zjistil má Opel Astra 1,6 - při 120 točí 2800, při 140 pak 3300. Fábie 1,2 HTP je o zcela jiných převodech. Porovnej - při 120 točí 3800, při 140 točí 4500. To jí dává slušnou dynamiku ve městě, ale po dálnici bych s ní jezdit nechtěl. Když zjistíš, jaké otáčky máš na čtyřku a pětku ty, rád si doplním tabulku.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek71 26. 4. 2005 10:10

Mirek-607: Podľa info na http://www.autoscout24.de by mala mať Mazda 323 F 1.5i z r. 1998 výkon 65 kW/88 koní.
Mazda CX-5 G195 AWD 2023
Lexus GS 450h Premium 2013 (jezdí dál v rodině)
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X3) + CoreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků