Citroen Jumpy - teplota motoru

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod pawell 16. 4. 2022 10:31

Citroen Jumpy 2012, 2.0 HDI, 94 kW, zajímavý problém.
Při jízdě se neohřeje nad 55° (dle budíků i diagnostiky), topí ale dobře. Při vypnutém motoru vystoupá na 85°. Nastartuju motor a v klidu na neutrál zase začne klesat pod 60°.
Termostat s čidlem vyměněn dokonce 2x, stále stejný stav, toto můžu vyloučit. Voda se z expanzky neztrácí, natlakováno je, diagnostika bez chyb. Prostě při vypnutém motoru a klíčku na zapalování ručička teploty i přes diagnostiku zcela správně, když nastartuju motor, letí to k 50° (oboje)
Naposledy upravil pawell dne 16. 4. 2022 18:59, celkově upraveno 1
pawell
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jean ViC 16. 4. 2022 11:30

Topí elektrickym tělesem...
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 11. 5. 2022 05:23

Přesně.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 7. 2022 10:34

Dále proud se přelévá, do stodoly, do chléva.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 6. 7. 2022 12:17

V cívce, jako v dívce.
Nejdřív napětí, potom proud...
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 7. 2022 12:23

:D To sem neznal.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 6. 7. 2022 12:32

Fakt?
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 6. 7. 2022 12:48

ještě by závada mohla být teoreticky v samotném čidle teploty, popřípadě i samotném budíku. Který prostě ukazuje špatně, alternativně je nakopnuté to čidlo teploty.

další závada co mě napadá je že může díky nějaké chybě běžet stále větrák chladiče.

Pokud neběží pořád větrák, což asi poznáš hned, tak bych zkusil napíchnout přes jakýkoliv OBDII adaptér auto a přes appku v telefonu koukal co dělá teplota vody. Pokud je teplota v OBDII jiná než a budíku, bude asi špatný budík. Pokud bude teplota souhlasit s polohou ručičky tak bych zkusil vyměnit čidlo teploty vody.

A samozřejmě se ujistit že i po výměně je vyměněný termostat nejenže funkční, ale otevírá se s zavírá na teplotách na jakých má, to může být problém neoriginálních výrobků. Protože z 90% je tato závada problém termostatu.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 7. 2022 12:55

OBDII......to už nefrčí :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 6. 7. 2022 14:06

Otázkou je, jestli to náhodou není skutečnost.
U frantíků se ručička teploměru hýbe podstatně více za jízdy než u třeba koncernu, který ji 'vyhlazuje'.
Pokud se motor vypne, může v místě u čidla zůstat teplejší, nezchlazená voda.
Otázkou je, jestli se to tak chovalo i dřív, nebo to bylo jinak.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 6. 7. 2022 14:18

no to jistě, ale 50 stupnů při jízdě v letě je dost divný. Normální provozní teplota je kolem 85-90 stupnů.

V zimě bych to pochopil že se to nezahřeje, protože efektivita spalování moderního dieselu, ale v létě je to trochu nereálný mít při 30 stupních, 50 stupnů coolant temp. To není moc realistická hodnota.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 7. 2022 14:21

To je pravda.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 6. 7. 2022 15:26

Kdyby meloň nevytáhl 2 měsíce starej příspěvek
polda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 7. 2022 15:27

Ajo, to sem si ani neuvědomil.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 6. 7. 2022 21:31

polda píše:Kdyby meloň nevytáhl 2 měsíce starej příspěvek

:tleskani :D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků