saabik píše:K čemu to je dobrý?
Kdysi jsem se ptal/hledal, jaké jsou náklady na auto.
A ty odhady mi přišly příliš optimistické.
Tak jsem začal sledovat náklady sám.
A někteří lidé mají prostě rádi čísla a statistiky:)
-- 24. 5. 2022 11:30 --Ingos píše:Paul Atreides píše:Jestli tu už nějaké takové souhrnné téma je, tak tohle téma klidně smažte.
Napadlo mě, že by mohly být zajímavé vidět nějaké dlouhodobé statistiky, protože mi přijde, že na internetu jsou odhady celkových nákladů (TCO) na vozidlo většinou úplně mimo.
Tak začneme zlehka.
Statistika jízd za auto, které jsem právě prodal.
KIA CEED SW r. v. 2010, prodána po najetí 189 960 Km.
Komentář ke statistice.
1) Ve statistice chybí prvních 55 000 Km, protože jsem začal vést záznamy cca po 30 měsících od koupě auta.
2) AVG Speed (resp speed) ignorujte, firma , co koupila acar, počítá tuhle sekci nějak divně.
Statistika pěkná, ale ta spotřeba je strašná a maximální rychlost 145,7km/h
Ty vole to mi řekni, že s tím nikdo za 180k km nejel víc.
To není
maximální dosažená okamžitá rychlost na tachometru, ale zprůměrovaná rychlost v jednom trip záznamu z počátečního a koncového stavu tachometru a zadaného času.
180 Km/hod podle GPS to auto párkrát jelo. A žralo.)
JJ, když jsme auto kupoval, tak ty informace od majitelů, jakou mají spotřebu, mi přišly hodně podhodnocené. Abych dosáhl těch udávaných spotřeb, musel bych jezdit tak 110 na dálnici.
-- 24. 5. 2022 11:35 --A ta min speed je podle mě bordelem v datech na serveru, který vlastní firma, která koupila aCar. Jsou docela neschopní, už jednou jsem po nich data opravoval, protože zcela rozhodily záznamy, které jsem tagoval jako "business".
-- 24. 5. 2022 11:40 --@saabik A ještě teda ty statistiky nákladů používám jako inhibitor chuti koupit si nové auto.
Akorát je dobrý vychytat dobu, kdy staré a již zaplacené auto auto začne generovat další větší náklady.