berlin píše:
Najazdim skor 15tis.km a menej za rok
Auto bude najviac na kratkych cestach po meste, caste starty.. Nebolo by to prijemnejsie v TSI ako v naftovom passate?
Tady dává určitě větší smysl benzín. A pokud se bude jezdit hlavně město a okolí, tak za mě spíš kompakt. Passat/Superb je fakt super na to, když jezdíš hodně dálnice, ale jinak to může být trochu otrava. 15 let jsem jezdil auty o délce 470-490cm a už nikdy víc! Teď 430 a 455cm a je to sakra znát. I tím kratším rozvorem si pomůžeš, je to prostě obratnější v parkovacích domech atd.
berlin píše:
Pri Passate Variant vs novy Leon ST alebo Golf Variant riesime sirku interieru vzadu ? Tajne dufam ze tie nove modely sa v napr v dlzke priestoru na nohy vyrovnali Passatu ale mozno sa mylim.
Pokud řešíš, jestli dáš 3 dětské sedačky, tak do Golf/Leon/Ateca určitě ne. Do Passatu možná, ale musel bys vyzkoušet. Jinak pro dvě malé děcka byl dostatek místa už ve starém golfu, který měl o 4cm kratší rozvor. Atece tehle krátky rozvor zůstal, ale zase se sedí více jako na hajzlíku, takže rozvor 264cm u Atecy tak nějak v praktičnosti odpovídá 268cm v Golfu/Leonu. Vyzkoušeno, všechny auta jsou v rodině.
---
Jinak prostě ve vyzkoušej, hlavně ten rozdíl Leon vs Ateca. Vem děcka, manželku, dětské sedačky, přines malé kolo (mě třeba prodejce v jednom salonu tvrdil, že si tam zákazník dotáhnul kartonovou krabici od ledničky a cpali ji do kufru) a testujte.
Za mě bylo třeba to kombi dobré na kočár, protože se dal na délku a půlka kufru byla jakoby volná/čistá. Do Atecy nejspíš budeš muset nacpat na šířku a věci kolem toho, ale taky to půjde. Zase do Atecy je daleko příjemnější poutat děti do sedaček, nemusíš se tak hrbit.
A obecně SUV do města celkem fajn zvlášť pokud s tím bude jezdit třeba i tvoje žena. Je líp vidět, nebude masakrovat kola, nebude dřív spodky nárazníku, je tam všude víc plastu. Na hnusných cestách s kolejema nebudeš dřít spodkem auta. Nemusíš se bát to vzít někam na lesní cestu, odstavit to někde v plytké příkopě u lesa. Je s tím prostě daleko svobodnější život a to auto je takové "blbuvzdornější" celkově.
Na druhou stranu řidičsky tě to nebude tak bavit jako Golf, je tam daleko větší náchylnost na boční vítr, nebude to tak dobře odhlučněné na dálnici jako Golf. Golf nebude odskakovat na příčných nerovnostech.
Taky bych konečně mohl napsat víc o tom Tiguanu - pokud narazíš na dobrou nabídku, tak to samozřejmě ostatní kompakty koncernu úplně vyklepne a ber tohle auto. Kufr větší než Ateca a měl by už stačit, rozvor delší, ale není to taková otrava jako Passat. Dobře odhlučněné, komfortně naladěno. Akorát asi moc nejsou