glider píše:Zatial co som jazdil rychlikom horedole, tak vzdy to zapipalo a dvere sa dali otvorit.
Mozno nejaky lokalny vlak, kde je blokacia alebo co, ale klasicky rychlik, tam to proste slo vzdy.
Nejde o lokální či dálkový vlak. Vždy závisí na konkrétním vozidle. Zjednodušeně - starší vozy mají tzv. TB5 (Türblockierung ab 5 km/h). Tedy dveře se zablokují/odblokují při překročení rychlosti 5 km/h. Novější vozy a vozy po rekonstrukci mají TB0, tedy je to již od nulové rychlosti. Zároveň mají nové vozy (a do starších se postupně doplňuje, v dálkové dopravě by to všechny vozy měly mít do cca 2-3 let) SSOD (systém stranově selektivního ovládání dveří). Tedy po zastavení dveře odblokuje fíra, který zároveň určí, na které straně vlaku dveře odblokuje. Toto pak mají i vozidla v regionálce. Hopa řekne určitě víc.
-- 7. 10. 2021 09:39 --
Slawall píše:Jsem cekal, kdo sem zae prijde, aby zminil, ze koleje a CD uz jsou dve firmy. Asi jako kdyz se rozdelilo O2 na Cetin...tvl porad jedna firma.
ČD a SŽ právě nejsou jedna firma. Vztah mezi nimi navíc, na rozdíl od O2 s Cetinem, není dán smluvně, ale Zákonem o drahách. Vztah ČD vs SŽ je pak stejný jako má SŽ s jakýmkoliv z dalších cca 120 dopravců, co v ČR působí.