Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod zelvotron 9. 5. 2021 11:03

Ingos píše:To zase nemůžu úplně potvrdit. Když jsem jel na Moravu 320km cígem, které má aerodynamiku cihly, relativně malý výkon na svou váhu a směšnou velikost baterky, tak jsem se nejdřív bál a jel okresky 90-100, dálnice 120-130. Nakonec se ukázalo, že cestou zpět na okresce můžu klidně jet svých obvyklých 120, předjíždět, v rozdvojeních top speed a stejně jsem dojel se spotřebou 12,5-13kWh. Dálnice jsem teda držel spíš kolem 120, ale stačilo mi 32minut nabíjet a dojel jsem s ještě slušným dojezdem dojezdem 41km, jen o 55 minut později, než teď jezdím s fabíí, kterou jedu okresky 120 a dálnice max 145 tacho a to jsem jel cígem místo po dálnici přes Šternberk Uničov a tyhle *****.
Jasně, Enyaq je větší kráva, ale má mnohem lepší aero, vyšší výkon, takže motor nebude muset jet naplno při každé větší akceleraci, větší baterku, takže já myslím, že dám cestu skoro bez nabíjění. No budu sledovt, co to žere při těch 90, 140, 160.


Tj hodina rozdíl na vzdálenosti 320 km? To mi nepříde jako úplně zanedbatelný.
zelvotron
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 9. 5. 2021 11:08

32 minut z toho nabíjíš, takže reálný rozdíl 23minut. Šlo mi o to, že nemusíš jet jak připosraný, aby jsi někam dojel. Tím netvrdím, že citigo je určené na dálkové trasy.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod tslany 9. 5. 2021 11:34

Tyjo mě i teď sere zpoždění kvůli těm pár zúžením s úsekovkama, až jsem se začal lepit na kamčáky u kamer a ignorovat to, jen mezi Brnem a Prahou, a teď tady že 23 minut nabíjení, eeeh.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 5. 2021 11:52

Jo Ingos už chytá takové ty elektromobilní moudra :)
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pan domaci 9. 5. 2021 11:56

Ingos píše:32 minut z toho nabíjíš, takže reálný rozdíl 23minut. Šlo mi o to, že nemusíš jet jak připosraný, aby jsi někam dojel. Tím netvrdím, že citigo je určené na dálkové trasy.


Tankování paliva je nedílnou součástí jízdy. Pokud jednomu vozu trvá natankovat 200 km 35 minut a jinému 5 nelze to pominout. Takže na dané trase jsi dojel o hodinu později, než běžným vozem. Že část byla způsobena pomalejším tempem a část tankováním je jedno.

A nejhorší na tom je, že v čase se ten dojezd krátí. Takže zatímco na počátku řidič dojede třeba 300 km, za pár tisíc najetých kilometrů už jen třeba 260-270...

Celkově mi elektro nevadí. V určitém spektru provozu může být v pořádku. Budoucnost s nimi zatím vyřešena není. Každopádně pokud to má být silně ekologická alternativa k běžným vozům, asi bych v tom případě byl pro větší regulace elektromobilů. Ekologicky nedává smysl tvoří elektro sportovní vozy, limuzíny se stovkami koní apod. A celkově by pořízení vozů mělo být složitější, protože výroba jakéhokoli vozu je celkově neekologická a prosté ušetření na palivu už tolik nevyřeší.
Pan domaci
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod fortress 9. 5. 2021 12:01

Tak ono zamýšleným důsledkem elektromobility (zdražení energie / vozů) je dostat chudinu ze silnic, nejlépe na jízdní kola. Nicméně po elektromobilitě bych tipnul že trnem v oku budou potraviny - maso a individuální bydlení.
Superb L&K 2.0TSI 206kW & Mustang GT V8 ME 310(350)kW & Audi R8 V10 RWD 397kW
fortress
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 9. 5. 2021 12:15

mrazik píše:Ale jak jsem byl poucen od vlastniku elektroaut, zastavovat kazdych 200 Km je normalni a hlavne bezpecne. Jen blazen by trapil rodinu zastavkou az po 400 az 500 km.

Však to vyjde nastejno, všichni zastavujou po třech hodinách jízdy :-)
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 9. 5. 2021 12:16

Ruman001 píše:už jsem to tady dával dřív...za kolik jezdí v průměru tesla S:

https://evannex.com/blogs/news/a-better ... emperature

110km/h - 22kw
120km/h - 26 kw
130km/h - 29 kw
140km/h - 36 kw
150km/h - 40 kw
180km/h - 60 kw

Jako 700 - 800 koní dobrý, ale na dálnici v "lepším" tempu to zatím moc není..
Zhurba +10 pro Audi Spol.

-- 9. 5. 2021 12:19 --

fortress píše:Tak ono zamýšleným důsledkem elektromobility (zdražení energie / vozů) je dostat chudinu ze silnic, nejlépe na jízdní kola. Nicméně po elektromobilitě bych tipnul že trnem v oku budou potraviny - maso a individuální bydlení.

Chudina je co?
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 9. 5. 2021 13:05

Ti s prijmem mensim nez garazplat.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 5. 2021 13:07

fortress píše:Tak ono zamýšleným důsledkem elektromobility (zdražení energie / vozů) je dostat chudinu ze silnic, nejlépe na jízdní kola. Nicméně po elektromobilitě bych tipnul že trnem v oku budou potraviny - maso a individuální bydlení.

Obávám se, že jsi to přesně trefil.
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 9. 5. 2021 13:13

Arnie J píše:Jo Ingos už chytá takové ty elektromobilní moudra :)


Jistě, proto jsem vždy jezdil benzínem a moje další auto bude nejspíš 1,5 nebo 2,0l benzín bez jakékoli hybridizace.
Tu trasu okolo 300km s elektromobilem ala ID3 s baterkou 77Kwh ujedu skoro stejně rychle jako s Golfem, budu samozřejmě nejrychlejší, a nabíjet nebudu muset. Ano na delší trase typu Chorvatsko budu pomalejší, tam už to nabíení je otravné. To je celá message. Nemusím jet 90 za kamionem, jak tady všichni tvrdí.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 5. 2021 13:31

Šak jasné :)
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ruman001 9. 5. 2021 13:34

JardaB píše:Ti s prijmem mensim nez garazplat.

a garážplat je co? mzda v hokně, nebo kapesné od manželky??
CLS 500 w218 SB
Ruman001
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zacatek156123 9. 5. 2021 13:54

Pan domaci píše:
Ingos píše:32 minut z toho nabíjíš, takže reálný rozdíl 23minut. Šlo mi o to, že nemusíš jet jak připosraný, aby jsi někam dojel. Tím netvrdím, že citigo je určené na dálkové trasy.


Tankování paliva je nedílnou součástí jízdy. Pokud jednomu vozu trvá natankovat 200 km 35 minut a jinému 5 nelze to pominout. Takže na dané trase jsi dojel o hodinu později, než běžným vozem. Že část byla způsobena pomalejším tempem a část tankováním je jedno.

A nejhorší na tom je, že v čase se ten dojezd krátí. Takže zatímco na počátku řidič dojede třeba 300 km, za pár tisíc najetých kilometrů už jen třeba 260-270...

Celkově mi elektro nevadí. V určitém spektru provozu může být v pořádku. Budoucnost s nimi zatím vyřešena není. Každopádně pokud to má být silně ekologická alternativa k běžným vozům, asi bych v tom případě byl pro větší regulace elektromobilů. Ekologicky nedává smysl tvoří elektro sportovní vozy, limuzíny se stovkami koní apod. A celkově by pořízení vozů mělo být složitější, protože výroba jakéhokoli vozu je celkově neekologická a prosté ušetření na palivu už tolik nevyřeší.


Snad nechceš tvrdit, že má smysl regulace elektro vozů protože jsou nešetrné k přírodě, když jsou reálně i ty nejhorší EV 2x lepší než nejúspornější ICE. Viz například https://www.youtube.com/watch?v=MEqxaH47DTs.

Nabíjecí čas je relativní, co je pro tebe náročnější. Například pokud máš po cestě na benzínku, tankovat třeba 5-10 minut benzín i s placením, můžeš i čekat ve frontě, oproti tomu, přijedeš domů a zapojíš do zásuvky což je mnohem kratší a takto to je 99% dní, jednou za čas zajdeš na rychlonabíječku. Ten čas párkrát na supernabíječce ušetříš třeba neježděním do servisu kvůli výměny oleje apod.

Většina lidí prostě více než 200km za den najede jednou za rok a je jedno, jestli si na to půjčí ICE auto, nebo pojedou vlakem, pro zavádění elektromobility to není problém.
zacatek156123
Nováček

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 5. 2021 13:57

Ta Toyota krabice se 300 koněma a 3 motorama je ideální případ ekologického spalovacího vozu.
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků