Náhrada za Octavii II 1,9 Tdi do cca 250tkč

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod jirka mz 6. 5. 2021 20:40

Zdravím, mám takovej dotaz na místní odborníky :-). Zjišťuju, že čím víc o tom vím tím víc kandidátů na potencionální nový auto vyřazuju... Vůbec nejlepší by bylo přijít do bazaru ukázat na to který se mě líbí a odjet :-), ale to u mě nehrozí...

Vybírám náhradu za Octavii II kombi 1,9 Tdi. Nebýt koroze, tak si ji nechám, ale už mě to nebaví furt "opravovat", když to po zimě stejně zase vyleze...
Až na nějaký ty spotřební věci za 9 let a cca 160tkm (aktuálně je jí 15 a má skutečných 302tkm, měl jsem to před koupí ověřený) jsem s ní spokojenej.
V nějakých 210km se mě rozlítilo turbo, dával jsem origo fungl nový, a po výměně začala trochu brát olej, pak se to postupně stupňovalo až teď litr oleje na něco přes 3tkm. A v cca 260tkm po výměně tlumičů a pružin se musela udělat ještě zadní náprava páč byly zatuhlý excentry. Jinak fakt jen drobnosti.

Využití auta- cesty do práce cca 31km jedna cesta z toho skoro 20 po D1 (tzn. 62km denně). Mimo to nepojedu míň než 10km. Spíš cesty 20km +. Sem tam nějaký delší výlet.
Žádný vyloženě krátký trasy tedy nehrozí ani teď ani do budoucna. A nájezdy polezou spíš nahoru. Teď to mám těsně pod 20tkm ročně a to nejezdím za žádnou "sukní" :-), zatím... :-D


Zatím jsem sám, ale občas vyrazím na ryby, tak větší kufr není na škodu, průvlak na lyže, se taky hodí, 4 lidi v autě a běžky ve vaku není u O2 problém, tak bych se podobný vychytávky nerad vzdal.

Cenově bych to viděl na 150-250t možná i trochu přes.
Stáří tak do 5-6 let kdyby to bylo byl bych rád, nájezd co nejnižší :-).

Převodovka je celkem jedno, automat jsem řídil jen v mercedesu 9°, a jo, dokázal bych si na to zvyknout. Ale u ojetiny nikdo neví jak se o to předchozí majitel staral...

Nabízí se kombíková Octavia III 1,4 TSI 103/110kw, nebo 2,0 TDI 110kw.
Zajímají mě ale alternativy. Jestli benzín nebo nafta je celkem jedno, důležité je abych nebyl brzda provozu, dalo se s tím bezpečně předjíždět, a spotřeba se dala držet v rozumných hodnotách. Servisní náklady jakbysmet. Co je taky důležité je odolnost proti korozi, čímž se dost aut který se mě jinak líbí vyřazuje.

Další co není od věci, tak vzhledem k tomu, že jezdím po Vysočině, tak nějaký schopnosti na sněhu/ledu jsou taky důležitý. Co jsem už nejednou slyšel od několika lidí co mají Avensisy (tomu bych se jinak nebránil, ale zrovna od nás z dědiny je na obě strany solidní kopec), tak mají problém vyškrábat se od nás z dědiny, když trochu nasněží, nebo namrzne. Já s Octávkou s tím ošizeným asr vyjedu jak nic...

Je taky dost možný, možná i skoro jistý, že skončím u tý trojkový oktávky, ale alespoň budu mít o čem přemýšlet :-).
jirka mz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Katikakus 6. 5. 2021 21:01

Napr.: v zaruce, bezproblemovy motor, plna vybava:
https://www.sbazar.cz/carvingovelyzefis ... -1-majitel
Katikakus
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 6. 5. 2021 21:05

šel bych buď do Ceeda nebo do Oktávky
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jirka mz 6. 5. 2021 21:13

Docela slušná cena, ale co vím tak se řešilo že brzdy podvozkový díly, spojky, ... na nich odchází za zlomek km co třeba na té O2/O3. A cenově byly běžný díly dost drahý. Ale třeba je to u těch novějších lepší?
No a k záruce, moc výhodný to údajně není.

-- 6. 5. 2021 22:18 --

Zatím to vidím na tu O3 jako asi nejrozumnější volbu. Někde jsem ale četl, že třeba ty 2,0 TDI jsou lepší v euro 6?
A pokud tam je navigace Columbus, tak se dá spárovat s androidem a používat třeba Waze až od nějakého roku (myslím že květen 2015)?
jirka mz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Katikakus 7. 5. 2021 13:06

Co konkretne na te zaruce neni vyhodne? Nedej na hloupe reci.
Katikakus
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tycoon1 7. 5. 2021 18:16

No pokud si zvyklý na 1.9 TDI PD, tak si snadno zvykneš na 1.0 TSI a můžeš přemýšlet třeba o dvouletém Rapidu nebo tříleté Oktávce.
Otázakou je ta trakce, pokud tam opravdu máte prudké a často namrzlé kopce. V takovém případě má těžký diesel s přetíženou přední nápravou samozřejmě mnohem lepší záběr. To je potřeba vyzkoušet, TSíčka jsou opravdu dost lehká.
Leon FR 1.4 TSI 92 kW, Yeti 1.2 TSI 81 kW
Ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
Tycoon1
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jirka mz 7. 5. 2021 23:57

1,0 TSI, no nevím, možná to není špatnej motor, ale do Octávky mě nějak "nepasuje" :-) , pro Rapid budiž. Navíc 3 vál mám v motorce :-). Kdybych jezdil jen občas, tak bych šel spíš už do 1,2 TSI (ne kecám, bych na občasný ježdění vzal nějakej minimálně 6 válec, kdyby bylo z čeho vybírat..). Ale na denní ježdění mě ty malý motory nepřijdou nic moc.

K té trakci, u nás je takový to počasí, že v říjnu/listopadu padnou mlhy a drží se až do ledna :-), často to tady je namrzlý... Taková dlouhodobá inverze. Sníh jak kdy.

Žádný další návrhy, pokud jako hlavní priority budou odolnost proti korozi a spolehlivost motoru a celku...? Jo a zapomněl jsem dodat, že minimálně na ovládání klimatizace bych rád klasický mechanický kolečka a tlačítka, nechci to lovit kdesi na dotykovým displeji :-)...
jirka mz
Kolemjdoucí


Odeslat příspěvekod kurtoid 8. 5. 2021 07:03

Buď servisně celkem nenáročnou oktu/golf/leon s benzínem nebo to vzít s naftou, ale tam se musíš připravit na problémy se vstřikovači a filtrem, což je jen otázka času, kdy u nafty přijde a jsi v tom třeba za 60 tisíc. Otázka tedy je, jestli se to vyplatí. Když bych bral naftu, tak beru automaticky čtyřkolu, abych si tu naftu nějak "ospravedlnil" (čtyřkola v benzínu je jen s 1.8 nebo 2.0 TSI a ty už dost berou a celkem bych se u nich bál o jejich "stav"). Naftě 1.6TDI s manuálu s pětikvaltem bych se spíš vyhnul, případně jej bral jen kdyby to byla fakt vhodná nabídka a auto mělo třeba málo najeto (a km doložené). Ten motor je fajn, ale je slabší a ten pětikvalt ho dost sráží. Jo, jinak třeba ty 1.2 TSI bych bral jen silnější s šestikvaltem.

Zkus zjistit, od kdy mají oktávky XDS - myslím, že měly všechny od 2015, dřív to bylo jen ve spojení s některými motory/verzemi. XDS umí na ledě nebo sněhu celkem pomoct.

Passat/Superb bude lepší svezení, ale taky větší náklady na provoz. Myslím si, že už je to trochu na hraně s tímhle rozpočtem.

Za 200 se dá sehnat použitelná trojková okta při troše štěstí, za 250 už bude fakt pěkný kus. Čtyřkola se da taky kolem 250 tisíc, ale bacha na to, aby to nebyla vylítaní herka. Nicméně koupit se něco určitě dá a pokud víš dopředu, že chceš naftu a budeš bojovat se sněhem, tak bych prostě šel po oktě ve čtyřkole a nic jiného neřešil - ta auta i celkem jsou.

Rapida vůbec neřeš, to bys šel dolů i proti dvojkové oktě. Vždy to byl jen předražen konkurent Dacie Logan, Renaultu Fluence nebo Peugeotu 301 - prostě levné auto pro časy předešlé krize, které škodovka uměla díky příchodu konjunktury solidně napumpovat na ceně a mnula si ruce. Trojková okta je proti němu konstrukčně o 10 let dál.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod 970ka 8. 5. 2021 08:02

Vzal bych Octu,klidně silnější 85 Kw 1,6 D ,jsi na ni zvyklej a proti staré octě co máš,tě spadne brada,jak to pěkně tiše jede. Kia v pohodě,ale co ty dovedové dělají s cenama dílů,to mi hlava nebere,buď jsou ze zlata,nebo to 50x obletí zeměkouli,než to dorazí,nevím,ale chtít třeba za poloosu 26tis a podobný nesmysly,jsou to blázni,ale lidi mají peněz jak sračček,tak co.
Carrera S, Tesla 3 Highland LR, AR Stelvio 2,0T, Audi Q3 Tsi, MB SL320, Honda Monkey 2023, Pana GZ 2000,Advance Acoustic A7
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jirka mz 8. 5. 2021 18:40

Passat Alltrack vypadá hezky, ale 4x4 to budu většinu roku zbytečně tahat naprázdno...
A servisní náklady navíc jsou asi zbytečný.

Rapid po fl vypadá na první pohled hezky, ale interiér, no je to proti O2 co mám přece jen kvalitativně jinde. To radši tu O3.

Bývalý kolega má O3 v 1,4 TSI 110kw, jel jsem v ní a oproti mý 1,9 Tdi 77kw to nebylo zásadně silnější (možná ji mám dobře zajetou, nebo spíš nejezdím zrovna na spotřebu, takže nemám motor zalepenej karbonem jak někteří co jezdí za 4l na 100 a proto mě to jede jak drak :-) ). Ta 1,4 má logicky širší rozsah použitelných otáček. Jen tím chci říct že menší než 1,4 TSI bych do Octávky asi nechtěl. Nutno dodat že 1,9 Tdi 77kw v O2 mívaly reálně dost přes 90kw a krouťák taky o pár desítek NM vyšší...
A k 1,6 Tdi, tu by asi chtělo s fakt malým nájezdem, často se zmiňuje že bývají kolem 200tkm různý potíže.
Když naftu, tak bych šel do už dvoulitru.

Po tom XDS se podívám.
jirka mz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jirka mz 9. 5. 2021 00:00

To XDS jsem se díval, že je něco co vzdáleně připomíná samosvor. V zatáčce přibržďuje odlehčený kolo. A měly by to mít všechny O3 od toho mr 2015. Do tý doby jen 4x4 a RS. Snad prý to jde aktivovat i na starších.
Na trakci na kluzkým povrchu je EDS, to pribržduje prokluzující kolo... Tam to nějak nemůžu dohledat, jestli to mají všechny O3? Doufám že jo. Já to na O2 neměl, tam to bylo pouze s ESP. Zajímavý, že to ale měly i některý O1.
To EDS mě na mý O2 celkem chybí. Třeba při rozjezdu na mokrý trávě i v mírným kopci se točí jedno kolo a auto stojí... Na tom sněhu/ledu na zimákách to jede celkem i bez toho. Ale když člověk blbě zastaví, tak to by to taky nebylo na škodu.

Jak jsem psal o těch Avensisech, tak tam asi bude podobný problém jako kdysi řešili v nějakým testu u Cee'du, nebo i30, kdy měkký zadní tlumiče odlehčí při rozjezdu předek a chybí tam trakce. S tím právě na O2 s těžkým motorem problém není, kopce pokud už jedu tak se vyškrábu, a i když zastavím, tak se s trochou snahy většinou rozjezdu, mít ale ještě to EDS ...
Pokud máte někdo zkušenosti s těmi Avensisy sem s nimi :-).
jirka mz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 9. 5. 2021 10:52

77kW TDI nejde ani zdaleka ako 110kW TSI, na to zabudni.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 5. 2021 10:53

Asi jezdí jen 2-3 tisíce otáček
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jirka mz 9. 5. 2021 11:33

Však píšu že ten rozdíl ve výkonu není proti mojí nijak markantní, ale co je znát je že 1,4 má výhodu v tom rozsahu použitelných otáček.
Stačí sednout do 1,9 Tdi, se kterou se nejezdí na spotřebu. Když sednu do kolegovy, 1,9 Tdi, tak je to zdechlina, taky jezdí za cca 4,5l...
jirka mz
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků