Máte štěstí, že jdu právě kolem..
přečetl jsem si celých 38 stran jedním dechem a jako člověk, který dělá celý život do motorek bych k tomu pár poznatků našel..
1/ čínská motorka není vždy až tak špatná, problém je že v Číně jsou stovky, možná tisíce výrobců.. někteří se snaží dostat do Evropy, takže vyrobí použitelnou motorku a osadí jí "značkovými" komponenty jako je karburátor Keihin, zapalování Bosch, brzdy Nissin.. Pak jsou výrobci, kteří vlastně ani nechápou jak má motorka fungovat, koupí nejlevnější komponenty a něco z toho poskládají.. Bohužel Xingue je to největší dno..
2/ tahle motorka nikdy neměla jezdil v Evropě, sám jsi uznal že například osvětlení by nikdy nemělo projít homologací.. Prostě pro nějakého dovozce bylo lákavé koupit v Číně za pár korun motorky a tady si namastit kapsu.. To že to někdo schválil je způsobené tím, že můžou být na první pohled dvě stejné čínské motorky, ale kvalitativně jsou někde jinde.. Takže ten kus, který někdo schválil bude produkční kusy jen připomínat..
3/ kupodivu čínské motory nejsou tak špatné.. Většinou pokud přežijí prvních 1000km, tak fungují.. Těch prvních 1000km jde na vrub kvalitě výroby a přesnosti zpracování.. Celá čína má tisíce výrobců motorek, ale jen pár motorů.. Proto všechny skůtry mají například motor GY6, který je starý motor Minareli, který dokola v mnoha verzí kopírují.. Oni nemají ohledně motocyklů žádný vývoj, oni okopírují starý japonský motor z 80tých let.. Stejně tak karburátory... Prakticky všechny karburátory na čínských strojích jsou kopie Keihin CVK..
4/ Ohledně toho, že Motorro je vlastně Cagiva, tak jeden drobný argument.. Cagiva už své podstatě dávno neexistuje.. Takže pravděpodobně má někdo práva na značku Cagiva v Jižní Americe a tento čínská šperk tam prodává pod svojí značkou.. Takže tvá moto s Cagivou nemá společného vůbec, ale vůbec nic, pouze dalšího vychcaneho exportéra..
5/I přes toto všechno se z toho dá udělat použitelná motorka.. Třeba chválím výměnu pružin ve vidlích, zde číňan taky asi neměl tucha, co vytváří.. Takže pokud tomu dáš normální gumy, upravíš co se nepovedlo, může motorka normálně sloužit..
6/ Karburátor nebyl nikdy nastaven na Ethanol.. Nevím jak jsi k tomu přišel, ale tohle je s prominutím nehorázná kravina... To, že čínský karburátory stojej za houby, membrána, která jinde vydrží 20 let tady odejde za dva roky je fakt.. Ale to že byl nastaven na bohatou směs nebyla chyba.. Ona to byla totiž jediná možnost výrobce, aby motorka fungovala.. Jsi mechanik, takže víš, že odpařování směsi se zásadním způsobem chladí motor.. Takže pokud výrobce poddimenzuje chlazení, tak obohacením směsi se motor chladí!!.. Čínani delají raději vzducháče, které mají mizerný výkon a i díky teplotnímu spádu se vždy nějak uchladí, takže je to cajk.. Ale tady evidentně zmršili chlazení, takže nebyla jiná možnost, než obohatit směs..
7/ když si ladil karburátor a zjistil si, že musíš až skoro moc dotáhnout šroubek bohatosti, tak to už v tomto okamžiku bylo stále moc chudý, protože utahováním obohacuješ.. Navíc mi přijde, že nemáš moc zušenosti s karburátorama.. Šroubek bohatosti směsi funguje na volnoběh, ve středních zátěži hraje role výška jehly, pak jako celek to ovlivňuje tryska.. ALe veškeré tvé ladění bylo vždy chudá směs, samozřejmě tu motorku asi nehoníš co to dá, ale kdybys při tvém naladění dal plný výkon, tak životnost motoru by byla jen pár desítek kilometrů, než by se spalovací prostor přehřál (tady ani nepomůže tvůj chladič) a upálil bys ventily, nebo propálil píst..
8/ Varianta dát tam klasický karburátor se šoupátkem, to by samozřejmě fungovalo, ale měl bys akorát větší spotřebu.. Tohle se používá, pokud chceš zvýšit výkon, nebo zlepšit okamžitou reakci, ale na úkor spotřeby a emisím.. podtlakové karburátory jsou právě kvůli nižší spotřebě a civilizovanějšímu náběhu výkonu..
9/ vstřikování byl zajímavý pokus, ale opět není to vhodné pro snižování spotřeby, toto vstřikování si pořizují lidi kvůli zvýšení výkonu.. Například motorky BMW jezdí na lehce chudou směs, takže i takové GS s objemem 1200ccm jezdí za 5 litrů, ale je zde čidlo klepání a ECU si samozřějmě řeší i předstih.. toho s touto sadou nesáhneš..
10/ prodloužení převodů by mohlo mít samozřejmě na spotřebu vliv, protože správně jsi psal že vysoké zatížení v nízkých otáčkách je nejúspornější.. Ale tohle je vyšší dívčí.. víš kolika motorům u aut praskají písty díky detonačnímu spalování?? Ten motor by na to musel být stavěný.. Máš tam podčtverec, který prostě otáčky potřebuje a riziko detonačního spalování je obrovské.. Nemáš šanci na žádném karburátoru, nebo aftermarket vstřikování udržet chudší směs v každém zatížení a za všech podmínek, aniž bys šel do rizika chudé směsi.. Proto výrobce nastaví směs bohatší, aby za žádných podmínek nebyla směs chudá..
11/ rozpálený výfuk, divné zvuky - opět chudá směs, přehřívání motoru a detonační spalování...
12/ tvůj motor bude pocházet z 80let a nikdo nikdy u něj neřešil spotřebu.. Moderní motory co má třeba KTM Duke 390 jsou stavěny uplně jinak a ECU provádí víc výpočtů, než zvládne tvůj notebook.. Pak ano, motor má 35kW a žere 3,5l.. Jenže po technické stránce je tady 40 let rozdíl!!!
13/ jsou motory, které mají malou spořebu.. Například Honda NC750.. Ta dokáže jezdit kolem 3 litrů.. ten motor je na to ale konstruován.. Je nadčtvercový a z mého pohledu mdlý.. Sice žere málo, ale i ta Duke 390 je při polovičním objemu zábavnější a silnější.. Ale jsou lidi, kteřím to vyhovuje, proto je tak úspěšná..
14/ ber to prosím logicky.. před třiceti lety jezdila benzínová auta se 100kw za 12L benzínu, před dvaceti lety už měla spotřebu 9L, dnes dokáží jezdit za 5-6L a přitom musejí plnit emise, které jdou často proti spotřebě.. Ale nikdy nepřemluvíš to 30 let staré auto jezdit za 5L.. Mám karburátorové auto z konce sedmdesátých let a doufám, že až to seřídím se dostanu na 15l/100, ale nikdy ne na 5/100.. Tvůj motor s karburátorem je 40 let stará koncepce!!!
15/ a to je hlavní.. je tady 38 stran a ani jednou jsem tě neslyšel řešit barvu svíčky!!! Přece základ ladění karburátoru je barva svíčky.. Máš kýbl trysek.. Dej trysku, ujeď 100km.. je černá?? změnši trysku, Je světlá?? zvěč trysku... a až bude cihlově červený - máš optimálně naladěný karburátor
macman