Řešení škody na voze při vrácení z operativního leasingu

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Redlajn 12. 1. 2021 19:51

aikoN píše:Starost = cokoliv, co s výjimkou paliva přináší další náklady nad rámec měsíční splátky. Tedy například to, že musím leasingovce auto vracet jako leštěnku, nechci-li platit x-krát spoluúčast nebo odhadovanou ztrátu hodnoty.

Drobný oděrky jsou ok.
Redlajn
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 12. 1. 2021 19:57

garážmistr píše:Jasně, v ceně jim doneseš auto obouchaný ze všech stran.


Nevím, jestli obouchané ze všech stran, ale čekal bych minimálně nadstandardní toleranci.

Jako, Rapid má teď skoro 2 roky a do dokonalosti má za tu dobu celkem daleko, co se stavu laku týče. Létám s korekční tužkou kvůli kamínkům furt. Čelní sklo má hodně ďubek. Na zadních dveřích na straně řidiče vlasové škrábance, jak se o to někdo otřel. Dvakrát jsem rozlešťoval, jak se o to někdo otřel autem při parkování. Třeba tohle bych čekal, že neřeknou ani b
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 12. 1. 2021 20:03

Redlajn píše:Drobný oděrky jsou ok.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondras3 12. 1. 2021 20:25

voborl00 - stačí ten měsíc předem a pak to polohromadně opravit.
Hlavně pak neměj nějaký nápady jako spojovat ty události do jedný formou obtažení boku auta o sloupek nebo tak něco, to už se leasingovky naučily.

Jestli o nějakých oděrkách víš, klidně dej odkaz na fotky - pošlu "nacenění" :)
Ondras3
Nováček

Odeslat příspěvekod voborl00 12. 1. 2021 20:59

Díky za podnětnou diskuzi, pomoc a informace obecně. Vidím že taktéž vyplavalo na povrch ono dilema, "jet s každým škrábancem obratem do servisu". Také to byl jeden z důvodu mého primárního dotazu, když to převedu do reality, tak doteď jsem byl také zvyklý na existenci různých těch provozních škrábanců apod. u mnou vlastněného auta, kdežto, jak už zaznělo, smlouva, resp. manuál stanoví, že by skutečně bez zbytečného odkladu mělo dojít k nápravě škody na vozidle.

A teď když to převedu do reality všedního dne - auto zapůjčené na několik let, přičemž je nad slunce jasné, že typické "nehody" typu nárazníky, ráfky, maska, interiér budou na denním pořádku. A pokud bych měl s každým vrypem na nárazníku jet do servisu, tak i když zaplatím spoluúčast, tak reálně nebudu jednat jako správný hospodář, jelikož, pokud by se to dělo hromadně a opakovaně u všech klientů, tak pojišťovna za chvíli vykrvácí. Ze selského pohledu, pokud se tedy nejedná o nějakou závadu způsobující technickou nezpůsobilost, by bylo právě optimální praktikovat ten mnou dotazovaný styl, tzn. posbírat škrábance za celou dobu, odrbat ráfky po celém obvodu, pozvracet interiér od podlahy po střechu, a pak ten obligátní měsíc před vrácením na pár pojistných událostech dát teprve auto dohromady.

Na výstupu zpět k leasingovce bude v obou případech (tedy řešený každý škrábanec zvlášť vs. vyřešení šmahem naráz) auto ve shodném stavu, ale nákladově na straně pojišťovny (která ovšem zcela jistě v čase ceny leasingovkám upravuje) i řádově jinde.

Ale mé dotazy právě pramení z té nevědomosti, zda si mě pak v tom měsíci před předáním přebírající "nevysvačí" a nevykrvácím v tom za statisíce (viz příklad s RLine Passatem) ? To bych tam opravdu raději jel z každým vrypem delším než 5 cm zvlášť. Ale ani tady nevím, jestli pak nespadnu do nějakého nad-limitu, když tam budu každý měsíc s desetitisícovou položkou na karoserii, ale nechám jim tam pokaždé maximálně tisícovku spoluúčasti?
voborl00
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondras3 12. 1. 2021 21:13

Nic jako nadlimit není, jeď tam klidně s padesáti spoluúčastmi :) Nemají na to proces a zároveň jsou to (leasingovky) tak velký firmy, že lidi z salesu a lidi z remarketingu se nikdy nepotkali. Tohle se řeší až na úrovni fleetů. Ale jednodušší je to vyřešit najednou ten měsíc, dva před vrácením. Klidně bez poblitýho interiéru. :D

Oni tu prohlídku před vrácením mají proto, aby se jim vracela auta v tip top stavu a nemuseli se s tím srát sami.
Takže když ti to na té prohlídce měsíc předem napočítají, tak ty máš pak spoustu času se rozmyslet, co s tím budeš dělat. Je to celkem win-win situace.

Ber to i takhle - Dekra/SGS a další nemají s leasingovkou nic společného, je to nezávislý arbitr, který je u lepších leasingovek do procesu vložen, aby nedocházelo ke sporům na téma střet zájmů. Tomu technikovi Dekry je buřt, kolik zaplatíš, protože z toho nic nemá.

Tak snad jsem to napsal čitelně, dneska už tam padly dvě tetrapaky.
Ondras3
Nováček

Odeslat příspěvekod voborl00 13. 1. 2021 21:08

Děkuji za super insight! Již jsem tedy v obraze a chápu alespoň fragment toho OL workflow. Díky
voborl00
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 22. 1. 2021 20:20

Ingos píše:To je jako kdyby sis chtěl stěžovat na prodejce zázračných pilulek, že po těch na hubnutí jsi nic neshodil a po těch na penis péro zůstalo pořád na 4cm.
Jasně, že to auto budou chtít mít v co nejlepším stavu, ať to prodají za co nejvíc.

voborl00 píše:Ha, děkuji za diskuzi a za vhledy, rozjelo se to :)

Mám defaultní stav Škofin/VWFS, tzn. odstranit opotřebení/vady před vrácením, jinak platit náklady na uvedení do akceptovatelného stavu.

S tím asi nemám problém, a trochu se pokusím navrátit tu původní myšlenku dotazu, tedy to dávání do pořádku - jestli tedy reálně stačí tam ten obligátní měsíc přijet na před-předání a dle zidentifikovaných nedostatků je pak jednotlivě, nebo nějak polo-hromadně, pořešit s tou spoluúčastí jako jednotlivé pojistné události, popř. ty "vandalismy" apod.? Funguje to nějak rozumně (tzn. ne každý flek či škrábanec v interiéru jako jednotlivá událost) a je to opravdu průchozí, nebo mi při likvidaci řeknou "sorry, poblitá sedačka od děcka je neprůchozí, zaplatíte za výměnu plnou palbu" (podobně pak u těch škrábanců v kufru a odřených disků) ?

Díky za informace

Já budu vracet za 10dní, dám vědět.


Tak mám vráceno, píšu dojmy jak jsem slíbil.
Auto najeto 56 000km za 3 roky. Měl jsem to od Bartha, kontroluje to technik z Dekry.
Přijel jsem, na místě čekal technik, milý mladý kluk, pokecali jsme, on mezitím kontroloval.
Hodně asi záleží na tvém vystupování a tvůj přístup k autu, protože hned říkal, že to co někdy odevzdávají ti lidi po roce, hlavně ve státní správě, tak že to vypadá jak 10letá ojetina a když viděl, že auto je umyté, vysáté, utřený prach a když jsem mu řekl, že jsem se o něj staral, myl ho jen ručně apod., tak hned říkal, že to je vidět a stav je nadprůměrný.
Já na něj byl přívětivý, měl jsem zájem, a on pak byl ochotný přimhouřit očko.

Protože jsem tam např. měl velký počet odrbaných míst od kamínků(kapota, nárazník, zrcátko), odřený nárazník zespod (zdravím vymaštěnce co projektujou a realizují obrubníky na parkovištích), lehce podřené 3 kola ze 4, malou prasklinu na skle, která byla zalepená, do 20mm a úplně u spodního okraje(tohle bylo prý hraniční), odprýsklý lak na klice, odřený plast v kufru lehce, trošku špinavou sedačku, ale vše prošlo jako akceptovatelné. S nárazníkem jsem upřímně počítal, že to neprojde, ale prošlo to.
Pán byl pečlivý, ale že by chodil s lupou a hledal každý škrábanec to zase ne. Spíš hledí na celkový stav auta, pokud je vidět, že jsi se o to staral, projde i nějaká větší nedokonalost. Pokud máš problém spíše zevnitř, tak to moc neporadím, já to měl uvnitř prakticky ve stavu nového vozu. Ale kufr byl podřený ten plast lehce a říkal, že prkotina.

Je to první auto, které jsem měl na operák, někdo má možná jiné zkušenosti, ale mám asi takovou radu.
Pořádně to auto umyj, já i retušoval lakem nejhorší místa, vevnitř to vysaj, přejeď hadrou a hlavně se k tomu kontrolujícímu technikovi chovej slušně a on bude slušný k tobě. Co říkal, tak z VW, Škoda apod. problémy nejsou, ale společnosti jako ARVAL jsou prý zlo. Na leasingu nic nevydělají, a tak je nutí hledat každou prkotinu, a pak to za plné ceny účtují zákazníkům, takže běžně doplácí 30-40 tisíc. Proto, pokud zaručeně máš pocit, že něco neprojde, jeď ty 2-3 měsíce předem na tu kontrolu a nech si to vyměnit v rámci spoluúčasti havarijka, jinak se nedoplatíš. Zároveň ti tam řeknou, že něco co si myslíš, že neprojde, tak bude ok a budeš klidnější.

Snad ti to pomohlo.
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod Lukas063 22. 1. 2021 22:25

možná jsi to tu už někde psal, ale nechce se mi to hledat...kolik jsi platil měsíčně a co bylo v té měsíční splátce?
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod voborl00 23. 1. 2021 11:27

Paráda, děkuji za živé informace. Budu na tom podobně s těmi drobnostmi plus těch pár nadlimitních věcí, čili uskutečním tu před-prohlídku nějaký ten měsíc dopředu a zaktivizuji pojišťovnu. Moc díky!
voborl00
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 23. 1. 2021 13:08

Lukas063 píše:možná jsi to tu už někde psal, ale nechce se mi to hledat...kolik jsi platil měsíčně a co bylo v té měsíční splátce?


Platil jsem 4k bez DPH. Nájezd 50k za 3 roky. Byl v tom servis, silniční daň apod.
Sám jsem dával prachy za dálniční známky a zimní gumy. A jelikož jsem najel víc, tak doplatím kilometry a zároveň jsem platil asi 1900,- za takovou tu servisní prohlídku po roce, kdy ti akorát vymění filtry a zdiagnostikujou to.

Celkově to v té době vyšlo na stejné prachy jako Fabia combi sytle 1.0TSI v MAL od Škodovky pro zaměstnance.
Kamarád objednal 3měsíce po tom co já to stejné auto na 2 roky a 25k km a platil 3200,-/měsíc. To byla nějaká extrémní nabídka co platila asi 2 týdny. Bylo to v době, kdy začínalo Driveto a nasadili agresivní ceny.
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod Haya1 23. 1. 2021 13:56

Vždy před vrácením je potřeba vozidlo připravit tak, aby bylo hezčí než nové. Pokud tam jsou nějaké mikro věci, tak zaleštit, vyčistit atd. Pokud tam jsou větší věci tak z 99% se vyplatí nahlásit pojistnou událost a i za cenu spoluůčasti to nechat opravit
Motorkář uz jen duší (první moto-Pionýr v 10, auto Škoda 1202 STW v 16 letech...)
Haya1
Nováček

Odeslat příspěvekod RamboMkkvk 8. 2. 2021 13:29

Vrácení z mé praxe, Škofin:

po 2 letech - Škoda Rapid - "pokuta" cca 5000 Kč (nepamatuju si přesně, jestli v tom byl ještě nějaký problém, ale byly hlavně obité/poškrábané disky a to výrazně)

po 3 letech - Golf Variant - "pokuta" cca 11 000 Kč (za "díru" v čelním skle, díry jsem si sám nevšiml, protože byla těsně u kraje, nahoře uprostřed a ještě k tomu v místě, kdy není přes sklo vidět - tzn. v tom černém pruhu)

po 2 letech - Škoda Fabia - 0 Kč (málo ježděné)

Všechny tři auta jsem vracel ve velmi dobrém stavu, čisté (myčka, vysát, utřít interiér).
Zda je něco akceptováno nebo ne, k tomu člověk dostane manuál. Jen jsem to proletěl a víc nikdy neřešil.

Operák má výhody i nevýhody. O spoustě nevýhod se ani nepíše, protože to člověka napadne až v praxi (nemožnost se bránit proti pokutám, potřeba něco vyřídit - např. nové SPZ - člověk by si to sám vyřídil rychleji, apod. Nicméně chápu, že je to byznys a zadarmo ani kuře nehrabe.

---

Výstup z kontroly Golfu
Původně to byla tabulka, tak si ji domyslete:

Poškozený díl - Druh poškození - Způsob opravy (opatření) - Akceptovatelné podle pravidel
společnosti

Exteriér (vnější prostor)
1 Čelní sklo Štěp Vyměnit Ne
2 Disk LP kola Škrábance Opravit Ano
3 Kryt L zpětného zrcátka Škrábance Lakovat Ano
4 Disk PP kola Škrábance Opravit Ano
5 Přední nárazník Škrábance Lakovat Ano
6 Zadní nárazník Škrábance Lakovat Ano
Ostatní
7 Přední část vozidla Poškození od odletujícího kamení Opravit Ano
8 Celková plocha karoserie Škrábance Vyleštit Ano

----

Tolik k tomu, co za tím je další práce a nákladů, i když auto vrátí člověk v dobrém stavu.
RamboMkkvk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod puk123 8. 2. 2021 14:40

Oprava skla nemohla stát 11 000.
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod Redlajn 8. 2. 2021 14:44

Nikde nepíše, že oprava přišla na 11000.
Jen že on platil 11.
Redlajn
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků