Motorro velas BM400

O motorkách a lidech kolem nich

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Xavier Ypsilonovy 10. 1. 2021 00:14

To proto, že oni na nich jezdili... Oni je nedojebali jako Ondras....

HM tak uznávam, že konečne sa tato diskusia presunula z bodu A do bodu B.

Bod A - Motorka bola doteraz hnusný Čínsky Šunt na ktorej je všetko vyrobené z Hovna
Bod B - Motorka sa kazí lebo ju Ondras "dojebal"

Tak fajn... Ja som spokojný
Xavier Ypsilonovy
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pech. 10. 1. 2021 01:03

Bod A platí... Ta motorka je šus.... Ale i tak je schopna "nějak" jezdit... Nedosahuje parametrů ani spolehlivosti renomovaných výrobců, což se za tu cenu a šedý dovoz nějakým dobrodruhem, není čemu divit..

Bod B taky platí... Protože Ondras to svými "vylepšeními" a dalšími zásahy dostal ze stavu "Jezdí to na *****, ale přece nějak", do stavu "motor je v *****, musí se vyměnit..."
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 11. 1. 2021 10:52

+1
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
1,6EcoBoost - doufám že moje poslední setkání s benzínem od Fordu :-D

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 23. 1. 2021 11:56

Xavier Ypsilonovy píše:https://motohouse.cz/expedice-cina-2008-napad-za-vsechny-drobny-1-dil/
https://motohouse.cz/expedice-cina-2008 ... bny-2-dil/

Toto je zaujímavý cestovatelský zážitok presne tých istých motoriek ako má Ondra S.

Chalani sa na 3 motorkách dodrbkali až z Číni do Čiech.
Prešly na nich + 70kg nákladu 17000 km Himalaje, púšť a "perfektný asfalt" cestou...
BEZ ROZSYPANIA TÝCHTO ŠUNTOV !!! A vlastne aj bez závady...

Žeby všetky tri motorky boli mali iba šťastie?

Ano tato expedice proběhla, když se sem ty motorky začaly vozit.
Motocykly co absolvovaly tuto expedici se tady prodávaly také přes impextu 2000 jako motorro teide a jedná se o terenní enduro, které je motoricky i rámově identické jako Velas, má akorát jiný typ přední vidlice, menší nádrž, jiné palubní přístroje, světlomet i kabelový svazek, i sekundární převod ale jinak je to téměř identický stroj. Jednu tuto motorku jsem už byl i opravovat, šlo o zkrat na kabelovém svazku.

Co se týče membránového karburátoru, tak trvám na tom, že nastavení, se kterým mi to dodali nové bylo na *****, tedy se to chovalo nemožně, pod jemným plynem se to zadusilo a potom to vyrazilo, to se pech může klidně i na uši stavět a tancovat čtverylku a stejně neobhájí to!!! Motorová fyzika je jen jedna a je stejná všude na světě, protože jsou to přírodní zákony. Pechova nabubřelost a suverenita je do nebe volající, protože tvrdí něco o čem se jen domnívá, že to tak je, agresivně píše o něčem co si nemohl osobně vyzkoušet a osahat a to je vždycky problém!
Nyní jsem ale už membránovy karburátor přetryskoval 122 a 38 a nový motor mi už chodí dobře a nežere. Ještě jsem přidal laditelné CDI, kde mohu korigovat předstih a po doladění sluchem je to ještě lepší, motor je úspornější a živější a celkem dobře funguje i startuje na drc, drží volnoběh, má dobré přechody a zabírá už na minimální přidání plynu a to by nebylo, kdyby nastavení nebylo vhodné.

Co se týče mých pokusů se vstřikováním, tak to spíše je problém v tom, že jsem podcenil, jak složité je vytvořit vstřikovací mapu v podstatě z ničeho bez větších zkušeností při práci s datovými poli, které řídí zapalování a vstřikování motoru na základě jen jízdních dojmů, a to sám aniž by vám s tím pomohl někdo, kdo má zkušenosti s naprogramováním programovatelných řídících jednotek pro motosport a závody.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Xavier Ypsilonovy 24. 1. 2021 22:38

A ja ešte k tomuto pridám jednu dôležitú drobnosť o PECHOVI.
Prispieva sem do tohto fóra pod viacerými menami, celkom určite preto aby akože viac ľudí vravelo taký istý názor ako má ON a potom mali jeho slová väčšiu váhu...

A môj názor čo sa týka na Ondra S. je taký že vždy na miestne posmešky a grobianstvá odpovedal len slušne a neznižoval sa na túto úroveň.
Klobúk dole pred Ondra S. Ja by som už 100x vybuchol ...
Xavier Ypsilonovy
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pech. 24. 1. 2021 22:56

Hele hošíci. Já jsem sice svéráz a je tady dost lidí, co mne pro moji přímočarost nemůže vystát, ale moje čest mi nedovolí, abych sem přispíval jako mulťák....

A Ondrasi - mně je to jedno... Já se s tím krámem trápit nebudu... Mám totiž na rozdíl od tebe trochu rozumu a pudu sebezáchovy, abych si podobnou zábavu odpustil....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 24. 1. 2021 23:03

S ohledem na pechovo , no řekněme, osobitej styl si myslím, že by musel bejt dobrej schyzofrenik, aby dokázal pod jiným nickem psát kontinuálně přesvědčivě jinak aby se to nepoznalo :D
zelvotron
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tslany 24. 1. 2021 23:17

Xavier Ypsilonovy píše:A ja ešte k tomuto pridám jednu dôležitú drobnosť o PECHOVI.
Prispieva sem do tohto fóra pod viacerými menami, celkom určite preto aby akože viac ľudí vravelo taký istý názor ako má ON a potom mali jeho slová väčšiu váhu...

A môj názor čo sa týka na Ondra S. je taký že vždy na miestne posmešky a grobianstvá odpovedal len slušne a neznižoval sa na túto úroveň.
Klobúk dole pred Ondra S. Ja by som už 100x vybuchol ...

A kteří to třeba jsou? Ať si před nimi můžeme dát pozor.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod Arnie J 25. 1. 2021 08:05

MELLO
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 25. 1. 2021 10:05

Tak to je teda pech.
zelvotron
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 17. 2. 2021 11:40

pech. píše:Hele hošíci. Já jsem sice svéráz a je tady dost lidí, co mne pro moji přímočarost nemůže vystát, ale moje čest mi nedovolí, abych sem přispíval jako mulťák....

A Ondrasi - mně je to jedno... Já se s tím krámem trápit nebudu... Mám totiž na rozdíl od tebe trochu rozumu a pudu sebezáchovy, abych si podobnou zábavu odpustil....

Mně nevadí svéráz Pech, to by se o mně v jistém směru dalo také říct, také jsem dosti přímý a rád si netaktně řeknu svoje, což je někdy na facebooku problém, ale snažím se být opatrný nato, abych se příliš rezolutně vyjadřoval o věcech, které nemám osobně ověřené, že mám pravdu, nebo jsem v právu a snažím se být spravedlivý.
Pechovi bych doporučoval nějaký kurz trpělivosti, tohle není o rozumu, protože z čeho jiného může mít technik radost, než když se mu podaří vyladit něco takového, jako třeba velas, co bylo už z fabriky špatně naladěno a ono to pak funguje, startuje na drc, jezdí a nežere, má dobré přechody a může si užívat ten triumf, že to dokázal. Já akorát ještě píšu ostatním co mají udělat, aby si doma taky doladili ty svoje pekáče.

Já jsem ale ve své podstatě technicky kreativní kutil a jako technik se snažím držet věci a svého a sem píšu zkušenosti z praxe, které mám sám experimentálně ověřené a které by při aplikaci na stejném stroji mohli pomoci ostatním majitelům. Opravdu mně nasírají lidi, kteří když na něco kolem optimálního nastavení určitého stroje (motoru) zjistí, tak si to sobecky nechají pro sebe a zlomyslně nechají ostatní se v tom plácat a takovým lidem zase nadávám a vyčítám já. Od toho jsou tady ta fóra aby si majitelé těchto strojů pomáhali a vyměňovali svoje poznatky a zkušenosti, tak aby to pomohlo ostatním si ty mašiny také takto doladit a v tom duchu to píšu, nebo se snažím psát.
Počítám ale, že lidi jsou si schopni něco sem tam dohledat, jako třeba laditelné CDI na aliexpressu, ja myslím tento typ, ale je možná třeba dopojit ještě jednu kostru v konektoru podle schéma zapojení z netu a velas mi teď jezdí na tohle: https://www.aliexpress.com/item/3295656 ... web201603_
Ale zkoušel jsem ještě asi 2 další levnější verze těchto DC CDI, no fungovaly kupodivu nakonec všechny, ale je třeba to doladit při jízdě, aby motor šel měkce a tahal už na minimální plyn. Ten konektor se dá také koupit jako ND, ale je třeba z toho plastového konektoru krimp vycvaknout a přepájet, nebo vyměnit dráty, vytahuje se to a pak blbne.
Bohužel ale zjišťuji, že co není problém pro mně, už může být problém pro ostatní, čí je to pak chyba?
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 17. 2. 2021 19:39

Hele, to je jednoduchý. Můj čas je příliš drahý na to, abych se otravoval s takovouhle *****, když tebou zmiňované, pozitivní vlastnosti je možno získat za poměrně mírnou cenu, nákupem normální motorky. Je pro mne tedy zcela nesmyslné a neefektivní suplovat práci těch, kterým nákupem stroje platím za to, aby to fungovalo... Tvůj cíl pro mne není triumf, ale vzdor, neschopnost si přiznat chybu v nákupu *****, zkrátka prosraný čas i zdroje.

Jsem taky kutil, ale svůj tvůrčí zájem obracím tam, kde se to nákupem hotové, funkční věci vyřešit nedá.... A těchto příležitostí je i dnes dosti...

Technické znalosti a zkušenosti s opravami motorů do kde čeho co tě napadne mám značné. Už jsem z hrobníkovy lopaty zachránil kdejaké wergly. Přesto nejsou tak vysoké, abych se pustil do tvorby vstřikovací jednotky vlastní výroby.... Napáchat nějakou jednobodku na původně karburátorový motor, za využití funkční sestavy vstřikování na motor, který zhruba odpovídá svými parametry motoru, jež je dárcem vstřikování, proč ne...

To, že když je karbec v *****, jiný se sehnat nedá, seženu něco co mu zhruba odpovídá a rozjedu to... To je smysluplná úprava...

To co jsi předvedl ty, je přehlídka šílenství.... Nutíš motor chodit na chudou směs... Motor se následkem toho přehřívá... Než abys tomu věnoval štamprli benzínu navíc, která tam patří, začneš vymýšlet chladiče, co by uchladily motor náklaďáku a na závěr ten motor stejně skape... Do toho ty kejkle se zapalováním, s elektrikou, se vším....

A stejně to není nic jiného, než ohavná čínská *****... Která na druhém motoru a s jiným karbcem - tak nějak jezdí...

Já budu svůj čas věnovat něčemu hodnotnějšímu, než jsou čínské *****...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vočko,Szyslak 18. 2. 2021 12:57

Klávesnici nemáš čínskou?
Vočko,Szyslak
Insomniak roku 2019
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 18. 2. 2021 16:16

Věnuje jí svůj čas?
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod macmanCZ 4. 5. 2021 14:29

Máte štěstí, že jdu právě kolem.. :-)

přečetl jsem si celých 38 stran jedním dechem a jako člověk, který dělá celý život do motorek bych k tomu pár poznatků našel..

1/ čínská motorka není vždy až tak špatná, problém je že v Číně jsou stovky, možná tisíce výrobců.. někteří se snaží dostat do Evropy, takže vyrobí použitelnou motorku a osadí jí "značkovými" komponenty jako je karburátor Keihin, zapalování Bosch, brzdy Nissin.. Pak jsou výrobci, kteří vlastně ani nechápou jak má motorka fungovat, koupí nejlevnější komponenty a něco z toho poskládají.. Bohužel Xingue je to největší dno..

2/ tahle motorka nikdy neměla jezdil v Evropě, sám jsi uznal že například osvětlení by nikdy nemělo projít homologací.. Prostě pro nějakého dovozce bylo lákavé koupit v Číně za pár korun motorky a tady si namastit kapsu.. To že to někdo schválil je způsobené tím, že můžou být na první pohled dvě stejné čínské motorky, ale kvalitativně jsou někde jinde.. Takže ten kus, který někdo schválil bude produkční kusy jen připomínat..

3/ kupodivu čínské motory nejsou tak špatné.. Většinou pokud přežijí prvních 1000km, tak fungují.. Těch prvních 1000km jde na vrub kvalitě výroby a přesnosti zpracování.. Celá čína má tisíce výrobců motorek, ale jen pár motorů.. Proto všechny skůtry mají například motor GY6, který je starý motor Minareli, který dokola v mnoha verzí kopírují.. Oni nemají ohledně motocyklů žádný vývoj, oni okopírují starý japonský motor z 80tých let.. Stejně tak karburátory... Prakticky všechny karburátory na čínských strojích jsou kopie Keihin CVK..

4/ Ohledně toho, že Motorro je vlastně Cagiva, tak jeden drobný argument.. Cagiva už své podstatě dávno neexistuje.. Takže pravděpodobně má někdo práva na značku Cagiva v Jižní Americe a tento čínská šperk tam prodává pod svojí značkou.. Takže tvá moto s Cagivou nemá společného vůbec, ale vůbec nic, pouze dalšího vychcaneho exportéra..

5/I přes toto všechno se z toho dá udělat použitelná motorka.. Třeba chválím výměnu pružin ve vidlích, zde číňan taky asi neměl tucha, co vytváří.. Takže pokud tomu dáš normální gumy, upravíš co se nepovedlo, může motorka normálně sloužit..

6/ Karburátor nebyl nikdy nastaven na Ethanol.. Nevím jak jsi k tomu přišel, ale tohle je s prominutím nehorázná kravina... To, že čínský karburátory stojej za houby, membrána, která jinde vydrží 20 let tady odejde za dva roky je fakt.. Ale to že byl nastaven na bohatou směs nebyla chyba.. Ona to byla totiž jediná možnost výrobce, aby motorka fungovala.. Jsi mechanik, takže víš, že odpařování směsi se zásadním způsobem chladí motor.. Takže pokud výrobce poddimenzuje chlazení, tak obohacením směsi se motor chladí!!.. Čínani delají raději vzducháče, které mají mizerný výkon a i díky teplotnímu spádu se vždy nějak uchladí, takže je to cajk.. Ale tady evidentně zmršili chlazení, takže nebyla jiná možnost, než obohatit směs..

7/ když si ladil karburátor a zjistil si, že musíš až skoro moc dotáhnout šroubek bohatosti, tak to už v tomto okamžiku bylo stále moc chudý, protože utahováním obohacuješ.. Navíc mi přijde, že nemáš moc zušenosti s karburátorama.. Šroubek bohatosti směsi funguje na volnoběh, ve středních zátěži hraje role výška jehly, pak jako celek to ovlivňuje tryska.. ALe veškeré tvé ladění bylo vždy chudá směs, samozřejmě tu motorku asi nehoníš co to dá, ale kdybys při tvém naladění dal plný výkon, tak životnost motoru by byla jen pár desítek kilometrů, než by se spalovací prostor přehřál (tady ani nepomůže tvůj chladič) a upálil bys ventily, nebo propálil píst..

8/ Varianta dát tam klasický karburátor se šoupátkem, to by samozřejmě fungovalo, ale měl bys akorát větší spotřebu.. Tohle se používá, pokud chceš zvýšit výkon, nebo zlepšit okamžitou reakci, ale na úkor spotřeby a emisím.. podtlakové karburátory jsou právě kvůli nižší spotřebě a civilizovanějšímu náběhu výkonu..

9/ vstřikování byl zajímavý pokus, ale opět není to vhodné pro snižování spotřeby, toto vstřikování si pořizují lidi kvůli zvýšení výkonu.. Například motorky BMW jezdí na lehce chudou směs, takže i takové GS s objemem 1200ccm jezdí za 5 litrů, ale je zde čidlo klepání a ECU si samozřějmě řeší i předstih.. toho s touto sadou nesáhneš..

10/ prodloužení převodů by mohlo mít samozřejmě na spotřebu vliv, protože správně jsi psal že vysoké zatížení v nízkých otáčkách je nejúspornější.. Ale tohle je vyšší dívčí.. víš kolika motorům u aut praskají písty díky detonačnímu spalování?? Ten motor by na to musel být stavěný.. Máš tam podčtverec, který prostě otáčky potřebuje a riziko detonačního spalování je obrovské.. Nemáš šanci na žádném karburátoru, nebo aftermarket vstřikování udržet chudší směs v každém zatížení a za všech podmínek, aniž bys šel do rizika chudé směsi.. Proto výrobce nastaví směs bohatší, aby za žádných podmínek nebyla směs chudá..

11/ rozpálený výfuk, divné zvuky - opět chudá směs, přehřívání motoru a detonační spalování...

12/ tvůj motor bude pocházet z 80let a nikdo nikdy u něj neřešil spotřebu.. Moderní motory co má třeba KTM Duke 390 jsou stavěny uplně jinak a ECU provádí víc výpočtů, než zvládne tvůj notebook.. Pak ano, motor má 35kW a žere 3,5l.. Jenže po technické stránce je tady 40 let rozdíl!!!

13/ jsou motory, které mají malou spořebu.. Například Honda NC750.. Ta dokáže jezdit kolem 3 litrů.. ten motor je na to ale konstruován.. Je nadčtvercový a z mého pohledu mdlý.. Sice žere málo, ale i ta Duke 390 je při polovičním objemu zábavnější a silnější.. Ale jsou lidi, kteřím to vyhovuje, proto je tak úspěšná..

14/ ber to prosím logicky.. před třiceti lety jezdila benzínová auta se 100kw za 12L benzínu, před dvaceti lety už měla spotřebu 9L, dnes dokáží jezdit za 5-6L a přitom musejí plnit emise, které jdou často proti spotřebě.. Ale nikdy nepřemluvíš to 30 let staré auto jezdit za 5L.. Mám karburátorové auto z konce sedmdesátých let a doufám, že až to seřídím se dostanu na 15l/100, ale nikdy ne na 5/100.. Tvůj motor s karburátorem je 40 let stará koncepce!!!

15/ a to je hlavní.. je tady 38 stran a ani jednou jsem tě neslyšel řešit barvu svíčky!!! Přece základ ladění karburátoru je barva svíčky.. Máš kýbl trysek.. Dej trysku, ujeď 100km.. je černá?? změnši trysku, Je světlá?? zvěč trysku... a až bude cihlově červený - máš optimálně naladěný karburátor

macman
macmanCZ
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka