Ojeté auto max 350 tis s DPH

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Schrami 25. 10. 2020 18:55

Ahoj,

uvažuju o výměně svého současného auta - Fabia 3, 1.4 TDI 77 kw, najeto 185 tkm. Před nedávnem jsem měnil komplet brzdy a tlumiče s pružinami. Sám jsem s tím autem najel 70tkm bez nějakých problémů, ale prostorově přestáva dostačovat.

Nemám preferenci benzín či naftu. Auto z 90% bude sloužit jako víkendové. Cesty na chatu 150 km tam a 150 km zpět. Vyjmečně poposkakování po Praze. Nájezd do 25 tkm ročně. Auto by mělo sloužit minimálně dalších 5 let.

Ideální požadavky na "nové" auto:
- adaptivní tempomat a automat (jízdy po dálnici)
- výkon alespoň 100 kw a objem nad 1500
- Větší kufr než u Fabie 3
- Car play a android auto.

Mám přehled jenom o koncernu. Pokukuju po klasice Octavie, Superb (v týhle ceně spíše ne), Passat (vyšší nájezd) nebo Golf (ten se mi nejvíce zamlouvá) v 2.0 TDI 110 kw, ale váhám jestli verzi s AD blue nebo bez. Rád bych 1.5 TSI, ale na to už nedosáhnu finančně. Všechno rok výroby 2015 a novější.
Ještě jsem koukal na Mondea a to by se dalo sehnat hezké a požadavky splňuje. Nejvíce se mi ale zamlouvá Golf 7. generace. Oproti octavii bude asi lépe odhlučněn.

Rád si vyslechnu nápady a připomínky. Případně návrhy mimo vyjmenované auta. Neřeším vzhled. Řeším spolehlivost, prostor a pohodlnost. Díky.
Schrami
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 25. 10. 2020 19:56

Golf Variant 1,4TSI DSG 110kW pripadne to iste len Leon.

1,5TSI vs. 1,4TSI by som si dobrovolne vybral 1,4.

2.0TDI je tiez dobra volba, len najst vhodny kus.

Pozri autokrs.cz ci nieco nemaju pre teba.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 25. 10. 2020 19:59

Z koncernového tria nižší střední bych bral taky Golf. Kvůli multilinku je nejpohodlnější. Podvozek celkově odladěn daleko líp než okta. Leon je pak dost tvrdý.

Nafta 2.0 TDI 110kW je fajn, ale musíš počítat s tím, že je to prostě složitý motor a každá oprava bude stát ranec. Rozhodně bych nebral něco s velkým nájezdem. Pokud budeš chtít ten automat, tak se k němu tenhle motor bude ale skvěle hodit. Je to motorizace, u které je už "mokrá" varianta DSG.

Osobně bych volil při tomto rozpočtu spíš jednodušší benzín, nejlépe 1.4 TSI 92kW bez vypínání válců. Proti tomu naftovému dvoulitru zase tak brutálně zaostávat nebude a veme si v reálu při normální neagresivní jízdě jen tak o litr víc. S tímto motorem bych vzal manuál.

1.5TSI bych osobně nebral - zatím nevyzkoušený, asi bych po něm zase tak nepásl. 1.4TSI mi přijdou celkově lépe odladěné.

Asi bych za ty peníze chtěl auto v záruce, nájezd tak max. 75 tisíc. Je mi jasné, že pokud to má mít nu naftu, dsg a adaptivní tempomat, tak to chce ještě stovku přihodit. Nicméně za 350 tisíc se dá sehnat faceliftovaná nižší střední rok výroby 2017+, která bude stále v záruce a bude mít i malý nájezd. Sice to bude manuál, ale to imho na dálnici zase tak nevadí. Jinak adaptivní tempomat je u těchto aut pro použití v ČR nic moc.

Stejně bych to viděl i u dalších značek. Prostě pokud to bude nižší střední, tak bych za ty prachy nebral auto s vysokým nájezdem a bez záruky.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod K86 25. 10. 2020 20:14

Mondeo 2.0 TDCi 103 nebo 120 kw je taky dobrá volba.
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Schrami 26. 10. 2020 08:26

Ahoj, díky za rady.

Zatím mě zaujaly tyto:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volk ... oFrom=list

https://www.carnext.com/cs-cz/vozidla/f ... hu44-44u1/

Oboje teda diesel. Slušný kus (s dobrou výbavou) nějakýho benzinu jsem nenašel.
Do té 1.4 TSI nedávali ještě filtr pevných částic?
Schrami
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kurtoid 26. 10. 2020 09:17

Do 1.4 TSI se filtr nedával.

BTW vybíráš nafty s vysokým nájezdem. Zkus si něco přečíst. Do toho auta můžeš v prvním roce nasypat třeba 200 tisíc na opravách při troše štestí, takže bacha na to.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod glider 26. 10. 2020 09:17

1,4TSI je bez filtru.

Golf sa mi paci, Mondeo bude vnutri odost vacsie.

200k kc je trocha prehnane, ale viacero ludi okolo 200k km menilo EGR a bolo to za 600e...vstreky sa daju pozriet cez diag, ake maju korekcie, turbo pocujes alebo nepocujes, jedine to DSG keby odislo, tak je to palka.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 26. 10. 2020 09:20

kurtoid píše:Do 1.4 TSI se filtr nedával.

BTW vybíráš nafty s vysokým nájezdem. Zkus si něco přečíst. Do toho auta můžeš v prvním roce nasypat třeba 200 tisíc na opravách při troše štestí, takže bacha na to.


můžeš, ale za prvé bych nestrašil částkou 200tis.kč, navíc když se mu posere nějaký turbobenzín, tak to nebude velký rozdíl

-- 26. 10. 2020 10:21 --

jj, škoda že u toho golfa to je s dsg
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 26. 10. 2020 09:34

Tak to by byl vážně takový trochu poser, kdyby se nastřádalo skoro všechno, ale člověk nikdy neví.

Nicméně kolem 200 tisíc km už začínají zlobit právě vstřiky, EGR. Motor už může mít špatné těsnění. Špatné turbo pokud se k tomu někdo choval jak prase. DSG už může být taky načatá, k tomu dvouhmota. Nějaká revize podvozku, ložiska a tlumiče můžou být už taky dost načaté. Ono se to nasčítá.

Lepší mít imho auto v záruce a malý nájezd. Ale možná je to jen můj pohled na svět ovlivněný tím, jak krásně se vysypaly auta kamarádů a jak do toho brutálně zahučeli.

Dá se najít i v záruce a s DSG:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list
Naposledy upravil kurtoid dne 26. 10. 2020 09:40, celkově upraveno 1
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod saabik 26. 10. 2020 09:36

Za ty peníze raději mladší a menší než tyhle vylítaniny.
Alpina B3 Touring 2023

Všichni skončíme u Porsche.
saabik
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 26. 10. 2020 09:44

Ježiš, tak to je snad jasný, že je lepší koupit něco v záruce s malým nájezdem. Nejlepší nové. Druhá věc je jestli má člověk nějakou představu o autě ať už velikostí nebo výbavou a tím pádem, zda na to finančně dosáhne nebo začne dělat kompromisy třeba tou velikostí nebo výbavou, rokem výroby, nájezdem.
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 26. 10. 2020 10:10

kurtoid píše:
Lepší mít imho auto v záruce a malý nájezd. Ale možná je to jen můj pohled na svět ovlivněný tím, jak krásně se vysypaly auta kamarádů a jak do toho brutálně zahučeli.


A nemohlo to být třeba i tím, že auta kámošů ten nájezd ve skutečnosti viděla už dvakrát/víckrát?
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 26. 10. 2020 10:14

tak ona je obecně iluzorní představa, že si člověk za 2 kila koupí auto, co stálo jako nové milion, a to bude voňafka takřka ve stavu nového vozu a najezdí bez investic dalších 200 tkm.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 26. 10. 2020 10:16

Schrami píše:Ahoj, díky za rady.

Zatím mě zaujaly tyto:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volk ... oFrom=list

https://www.carnext.com/cs-cz/vozidla/f ... hu44-44u1/

Oboje teda diesel. Slušný kus (s dobrou výbavou) nějakýho benzinu jsem nenašel.
Do té 1.4 TSI nedávali ještě filtr pevných částic?


Radeji než mondeo MK5 bych volil MK4 ale rozhodne v manualu. S motory problemy nejsou, ani E5 ani E6 a maji min ekokurvitek nez E5 TDI, ktera se dost serou. Treba jen porovnani cen EGR: Ford cca 4500, VW cca 12000

-- 26. 10. 2020 11:17 --

kurtoid píše:Do 1.4 TSI se filtr nedával.

BTW vybíráš nafty s vysokým nájezdem. Zkus si něco přečíst. Do toho auta můžeš v prvním roce nasypat třeba 200 tisíc na opravách při troše štestí, takže bacha na to.



Jen 200? proc ne rovnou 300, 500? :D
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod quasimoto 26. 10. 2020 10:17

Tiez som z toho za Golf 1.4 TSI DSG, nebal by som sa ani 92kW verzie (viac ludi z okolia, co chceli 110kW zobrali po vyskusani tu slabsiu 92kW verziu).
quasimoto
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků