od Ingos 22. 9. 2020 09:34
Dnes opět stejná trasa jako minule, tentokrát ale pouze kilometr dálnice, zbytek město, okresky a vesnice.
Octavia Combi, 1.5TSI, MT, 18" kola.
Motor poměrně překvapení, úplně jiný projev než v Kamiqu. Slušně živý, velice tichý, ale má to šíleně dlouhé převody. Chce to tak 3000ot. aby to pořádně zatáhlo. Trojka se dá v pohodě točit do 160, čtyřka přes 200. Dvouválcový režim nejde poznat. Řazení velice přesné, nová manuální převodovka se mi líbí, hezky to tam padá a je tam takový mechaničtější pocit. Spojka výborně naladěná, tady by se VW mělo inspirovat.
Podvozek tam byl upřímně netuším jaký. Mělo to sice volbu jízdních režimů, ale byly tam pouze módy Eco, Normal, Sport a Individual. Nebyl tam prostě mód comfort a v konfigurátoru nic jiného než DCC nevidím, takže netuším. V individual modu to stejné. Šlo nastavit všechno možné, ale nešel nikde dát comfort.
Jel jsem celu dobu ve sportu a s 18" koly je to dostatečně pohodlné, ale jakmile přijde velká jáma, tak to přestane stíhat a je to rána jako prase. Další věc je, že díky nižší hmotnosti motoru je podvozek měkčí a dost se umí rozhoupat, když přijde nějaká větší vlna na silnici. Celkově podvozek s dieselovým motorem fungoval lépe, ale auto zase mělo 17" kola, takže to nejde úplně srovnat.
Jel jsem zase docela dost rychle a auto se opět jako s dieselem v ostře projeté zatáčce krásně srovná a zadek má tendenci jít ven a pomáhat, ale všechno krásně čitelné. Gumy to mělo Bridgestone turanza.
Auto mělo top ergo kožené sedačky, tvarově super, ale 66 500,- bych za ně rozhodně nedal. Kůže mi prostě do baráku nesmí, s alcantarou proč ne.
Spotřeba byla 10l/100, vzhledem k tempu super, ale s dálnicí jako minule by to asi šlo spíš ke 12.
Infotainment se načte hned, ne jako v Kamiqu. Zkusil jsem Lauru a marnost, je to prostě pořád omezené a volnou mluvou to vezme jen základní příkazy jako zvýšení teploty apod.