Co vše zachytí on board camera....

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 12. 9. 2020 17:05

G

-- 12. 9. 2020 18:06 --

aikoN píše:
yndezit píše:
Navíc, ten zákaz předjíždění se stoprocentně nedodržuje ani v D nebo v A.


Zajímavé, že na SK celkem jo.


Bud se na sk dodrzuje na 100% nebo pises to stejne co on o D a AT a jsi z toho prekvapen. Protoze vcelku nepusobi jako stoprocentne
anonymni

Odeslat příspěvekod aikoN 12. 9. 2020 17:22

Myšleno hlavně ve vztahu k tomu, že tam to mají zakázané plošně a ne jen někde značkou.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 12. 9. 2020 17:24

aikoN píše:
yndezit píše:
Navíc, ten zákaz předjíždění se stoprocentně nedodržuje ani v D nebo v A.


Zajímavé, že na SK celkem jo.

-- 12. 9. 2020 16:58 --

Neřekli_mi_ju píše:To se snáz říká, než kontroluje...
§36
(4) Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.

Stačí dodržovat / kontrolovat toto a není potřeba žádnej zákaz předjíždění...


Jak říkáš. Ten odstavec je tak gumový a nespecifický, že za takový přestupek nelze postihnout prakticky nikoho, pokud se přímo nepřizná.

To už je vyřešené.
https://www.facebook.com/watch/?v=51009 ... a2ghX5nyWz
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.III 12. 9. 2020 17:46

Maximální povolenou rychlost mají 80 km/h. Omezovače mjí nastavený na 90 km/h, a tyhle howada to mají přeštělovaný na 95+ km/h. Potom je napadají takový pičoviny, jako je předjíždění na pěti kilometrech. Ale karta řidiče to vykecá, takže tudy vede cesta
Jouda.III
Komunistobijec

Odeslat příspěvekod yndezit 12. 9. 2020 19:22

To by tam ti policajti ale museli bejt.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 12. 9. 2020 21:16

GeneHawkins píše:To už je vyřešené.
https://www.facebook.com/watch/?v=51009 ... a2ghX5nyWz


No, ale je otázkou, jak dopadlo správní...
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Neřekli_mi_ju 12. 9. 2020 22:10

GeneHawkins píše:To už je vyřešené.
https://www.facebook.com/watch/?v=51009 ... a2ghX5nyWz

Není.. dostali za to takovej hejt od kamioňáků a půlky řidičů osobáků na netu, že to byla na dlouhou dobu poslední taková akce hádám..
Neřekli_mi_ju
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tumis 12. 9. 2020 22:21

GeneHawkins píše:To už je vyřešené.
https://www.facebook.com/watch/?v=51009 ... a2ghX5nyWz

Zaujal me k tomu clanek na webu policie: https://www.policie.cz/clanek/opet-pred ... a-d11.aspx
V prve rade je kouzelna veta: "Jedná se o velmi celkem závažné porušení pravidel silničního provozu,"
dale me zaujalo: "které může vést i k fatálním tragickým dopravním nehodám."
Pomale predjizdeni je obtezujici, ale pokud kamion nevjede necekane pred rychlejsi osobak, tak to az tak nebezpecne neni, respektive neni to nijak vyrazne horsi, nez kdyz 90 predjizdi "opatrny" ridic osobaku, rychle jedouci slepec v levem ochotne napali do obou.
tumis
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod aikoN 12. 9. 2020 22:52

K fatálním nehodám to může vést úplně jednoduše. V hustém provozu takové předjíždění kamionů způsobuje řetězové brzdění v levém pruhu. Vjede tam prvnímu, ten přibrzdí trochu, ten za ním víc a desátému autu v řadě kope ABS. Pak stačí trocha nepozornosti a v kombinaci s téměř nulovými odstupy je nehoda lehce na světě.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 12. 9. 2020 22:54

Ale pak za to nemůže to předjíždění, ale ty nulové odstupy a nepozornost.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 12. 9. 2020 23:03

V hustém provozu jsou větší odstupy nereálné. Proč myslíš, že ty značky dali například kolem Brna v místech, kde je nejsilnější provoz?

A to předjíždění za to samozřejmě může, jelikož tím kamioňák (mimochodem sám takovým manévrem porušující minimálně dva předpisy) celý jev spouští.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tumis 12. 9. 2020 23:15

Pres Brno je krom zakazu predjizdeni kamionu take omezena rychlost na 100 km/h a lze hovorit o velkem stesti, pokud se teto rychlosti ve spicce alespon priblizite. Pripadny kamion, ktery by tam porusil zakaz predjizdeni, tedy ani nezpusobi nejake zasadni zpomalovani.
tumis
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod aikoN 12. 9. 2020 23:24

Ten zákaz platí v mnohem delším úseku, než ve kterém je rychlost omezena na 100. Krom toho, vzhledem k tomu, že kamiony mohou jet nejvíce 80, omezují svým předjížděním i auta jedoucí 100.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Neřekli_mi_ju 13. 9. 2020 01:06

tumis píše:Pres Brno je krom zakazu predjizdeni kamionu take omezena rychlost na 100 km/h a lze hovorit o velkem stesti, pokud se teto rychlosti ve spicce alespon priblizite. Pripadny kamion, ktery by tam porusil zakaz predjizdeni, tedy ani nezpusobi nejake zasadni zpomalovani.

Pokud tama jedeš teď, tak jedeš.. možná ne vždycky 100km/h ale rozhodně rychlejc, než jak se tam jezdilo dřív před zákazem.
Neřekli_mi_ju
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod yndezit 13. 9. 2020 08:12

aikoN píše:Ten zákaz platí v mnohem delším úseku, než ve kterém je rychlost omezena na 100. Krom toho, vzhledem k tomu, že kamiony mohou jet nejvíce 80, omezují svým předjížděním i auta jedoucí 100.

Jenže osobáky takhle okolo města jedou svých 100 což je jako 95 u náklaďáků. Takže tohle vliv na pomalou jízdu prakticky nemá.

Co má velký vliv na zpomalování a zácpy v hustším provozu jsou nájezdy na dálnici. A když se sejdou 2 nebo i 3 za sebou, tak je to průšvih. Pravý pruh to nestihne pojmout.
Tehdy pomůže pokud ti co jsou vpravo si mohou přejet do levého pruhu. To část osobáků nemůže udělat, ti co chtějí na dalším sjezdu sjet. Logicky se nabízí nacpat co nejvíc tranzitu doleva, a jde o to aby hlavně plynule jel, a je vcelku jedno jestli 100 nebo 70. A zákaz vjíždění do levého pruhu tomu rozhodně nepomůže.

Dobře to mají vyřešeno třeba na průtahu Vídní za mostem přes Dunaj, kde jsou sjezdy víc za sebou a 4 pruhy, ale průběžný je ten druhý zprava. Krajní slouží v podstatě jen k napojování a ke sjíždění, a je to tak akorát.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků